mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bandietje: geniet van je laatste middagje!! Wat leuk dat ze de boel zo versierd hebben!! Super gaaf. Doet je toch weer goed he!
    Zozo jij kan die techniek goed uitleggen, heb ook ooit eens geprobeerd het neer te zetten maar dat lukte me niet zo goed :D Maar zo als jij het zegt, is het goed te snappen!

Ben net gebeld door een research verloskundige uit het ziekenhuis, ben ingeloot voor het pijnpompje.. dus als ik pijnstilling nodig zou hebben, krijg ik dat pijnpompje (en geen ruggeprik). Ben benieuwd hoor..

Tsja ik kan er niet achter komen wie er dienst heeft door gewoon te bellen en als ik dan net die ene weer aan de tel krijg, kan ik toch moeilijk zeggen: o sorry maar jou wil ik niet :D Het is nog niet zeker dat ze de bevalling gaan doen, moet zowiezo in het ziekenhuis bevallen en het ligt aan de grootte van het kindje wie de bevalling gaat doen.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Zit er geen assistente die je eerst aan de telefoon krijgt? En ook al krijg je dezelfde dan moet je maar gewoon extra aandringen. Ze hameren er ook op dat je uitgerust de bevalling in gaat toch en dat wil op deze manier ook niet. En de groei van je kindje is ook belangrijk! Onzin dat ze er niet naar kan kijken daar is ze toch voor en word ze voor betaald. Anders had ze geen vk moeten worden. Maar snap best wel dat het een steeds grotere drempel wordt op deze manier om te bellen. Zou als ik dezelfde vk aan de tel. zou krijgen dit ook gewoon zeggen hoor! Is dat pijnpompje gewoon via infuus? Ik ben niet van plan in het zk te bevallen, maar als ik dan echt pijnstilling moet nemen omdat ik het niet trek wil ik geen ruggenprik. Lijkt me heel naar en vervelend. Maar ga ervanuit dat ik het zonder ga doen!

Bandietje: Geniet van je laatste werkdag en daarna van de rust! Leuk al die versiering. Is ook wel belangrijk voor de kids natuurlijk!

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ga er ook van uit dat ik het zonder pijnstilling ga doen hoor! Bij de eerste heb ik ruggenprik gehad omdat ik een hernia had en het niet meer hield van de pijn (meer dus van die hernia dan van de bevalling). Bij de tweede heb ik het zonder pijnstilling gedaan en ging goed. Dus bij deze wil ik het zeker weer proberen. Maar als het dan nodig is, gaat het idd via een infuus en kun je je zelf een shot geven als dat nodig is.

Nee we krijgen direct de vk aan de telefoon dus dat wordt wel een beetje lastig. Ja eerst zeggen ze: als er iets is, moet je gewoon gelijk bellen.. En dan bel je eens een keer direct (en dat is een uitzondering bij mij) en dan wordt je van het kastje naar het muurtje gestuurd. En ik verwacht ook niet dat ze er wat aan kunnen doen maar ik heb bv wel gezegd tegen die vk: als dit 7 weken door moet gaan, dan trek ik dat echt niet. Voel me gewoon doodmoe, duizelig en ik dwing mezelf om echt te doen in huis etc. Anders kak ik echt helemaal in.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Begrijpelijk dat je het dan niet uithoudt.. Ja zo'n pompje is dan wel prettiger denk ik heb je het zelf nog in de hand! Bij ons in het ziekenhuis doen ze dat nog niet.. Maar goed ik heb het er met mijn man over gehad dus die weet wat ik wil, is al heel fijn!

Ja veel assertiever kan je ook niet zijn. Wanneer had je weer een afspraak staan dan?

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Fijn dat je man weet wat je wilt, werkt wel net zo handig! Als je soms die verhalen leest in een tijdschrift dat manlief gewoon nog 'even' iets anders moet doen ofzo :D Ik zou woest worden volgens mij.. maar je leest soms echt van die hilarische verhalen dat ik denk: uhm, hebben jullie van te voren dan niet besproken over het hoe en wat??

Volg wk vrijdag naar de gyn voor een groei echo en die week daarna naar de vk voor een gewone controle. Dus dat duurt nog wel lang.
    Ook op internet is er niets te vinden waar je het mee kunt vergelijken, sommige verhalen gaan dan over bandenpijn waarvan ik denk: oke, het komt in de buurt maar zou dat nog kunnen nu? En dan zo heftig? En daar moet je het dan maar mee doen en zo je bevalling in gaan? :(

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou naar mijn idee hoort een beetje pijn wel bij zwanger zijn, maar zo extreem... Bandenpijn is ook meer vervelend als echt giga pijnlijk. Heb wel eens nu dat ik echt van die steken heb in mijn onderbuik dat ik denk pfffff maar die trekken ook vrij snel weg.. Dit houdt aan dus lijkt me niet normaal.. Gewoon een hele rare vk. En inderdaad volgende week duurt nog te lang als je zoveel pijn hebt!

Die tijdschriften idd. Hilarisch. Heb sommige dingen mijn man ook laten lezen over druivensuiker en te natte washandjes. Hij maakt er nu grapjes over, maar hij vertikt dat soort dingen wel als hij mij pijn ziet hebben haha. Ik heb hem al gewaarschuwd dat ie ook niet te lief moet zijn! Maar ik verplicht hem echt om dingen te lezen. Zoals een gedeelte uit het boek duik in je weeën en ik heb nog een folder over borstvoeding liggen met 10 stukjes waarin alle belangrijke dingen naar voren komen. Die moet hij ook lezen van mij. Dan heeft hij ook gewoon wat kennis. Mocht in in paniek raken ofzo dan weet hij er in ieder geval ook vanaf.

Ik begin trouwens echt nieuwsgierig te worden naar die kleine. Wat zou het zijn en hoe ziet hij/zij eruit en hoe zal de bevalling zijn. Kan ik het (denk nu van wel maar goed) en wanneer komt'ie nou.... hebben jullie dat ook al?

7. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    pff Cocko wat een ellende! Ja misschien is het een extreme vorm van bandenpijn? Geen idee. Maar daar zou de VK toch ook aan denken als je jouw klachten beschrijft neem ik aan. Ik snap je precies, ik zou ook niet snel bellen en als je dan een keer belt en je niet geholpen wordt denk je helemaal laat maar zitten. Helpen huis/tuin/keuken dingetjes niet, zoals een warm bad ofzo? Misschien verzacht het een beetje?
    Dat pompje klinkt als iets dat je nu ook wel kan gebruiken...Wel handig hoor!

Bandietje, super leuk hoe ze afscheid van je nemen! Dat voelt zeker wel goed?! Nou geniet van je laatste middag! Voor mij is vrijdag ochtend de laatste keer werken.

Ego, lief dat jullie het vragen! Echo was prima in orde, baby groeit goed :) Zoals we al bij de 20 weken echo en de pretecho hoorde heeft baby behoorlijk dikke wangetjes en een flinke kop haha. Grote hoofden zitten in mijn familie dus ben ik totaal niet verbaasd over. Hij weegt nu tussen de 2100 en 2300 gram, goed op schema dus. Vruchtwater zat ook helemaal goed en placenta was "lekker dik" whatever that means haha. Maar positief dus. Nu was de uitrekendatum weer 31 mei. Dat was het bij de eerste echo ook, toen werd het later verschoven naar 4 juni en nu dus weer terug. Baby weet gewoon nog niet goed wat hij wilt!

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Groot gelijk dat je je man wat leesvoer geeft! Pff het is niet alleen van jou he, dat kindje! Ook van hem.. zo redeneer ik tenminste altijd. Toen onze eerste geboren was, durfde ik zelf echt helemaal niks met haar te doen, niet eens verschonen.. Mijn man deed dat gewoon alsof het z'n dagelijkse werk was :D Maar tijdens de bevalling had ik zoiets van: oke, je bent er en je steunt me, maar verder geen gezeur ofzo. Idd ja, druivensuiker en dat soort gein, je ligt toch in een deuk. Sorry heb daar toen geen seconde aan gedacht hoor!

Ja je wordt steeds nieuwsgieriger naar de kleine he! Het kindje leeft in je buik, maar je hebt geen idee wat het is en hoe het er uit ziet.. Is zo'n totale verrassing als je het straks op je buik hebt liggen.

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: we waren tegelijk aan het typen..
    Fijn dat alles goed was met de echo!! Haha en ja, je kindje denkt gewoon: hmm wanneer zal ik nou eens komen.. ik maak het voor papa en mama ook gewoon lekker spannend :p
    Haha dikke wangetjes, zo schattig!! Wees blij dat alles er tot op heden goed uit ziet!

10. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    We typen weer allemaal tegelijk! hahaha

Ja ik ben ook super benieuwd naar de kleine!
    Ik heb tegen mn vriend gezegd dat hij moet zorgen dat de VK niet zegt wat ze aan het doen is tijdens de bevalling (wil ik helemaal niet weten als ik ingeknipt moet worden ofzo, laat mij maar in mn eigen wereldje). Pijnbestrijding wil ik het liefst ook niet, maar als ik het niet houd ivm mijn rug (omdat ik ook hernia heb gehad) dan doe maar lekker een dosis medicatie. Ik wil graag dat hij zelf er een beetje een komische noot in houdt, niet alles heel dramatisch maken. Hij heeft nu al medelijde dat ik moet bevallen, laat staat dan. Maar daar heb je zo weinig aan. Maak me maar liever aan het lachen :)

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Mooi dat het goed was op de echo.. Dik lekker dikke placenta zal wel betekenen dat'ie goed werkt...? Wordt je uitgerekende datum nu 31 mei of blijft het gewoon op 4 juni staan? Scheelt toch 5 dagen.... Leuk hoor weer even een kijkje in je buik! En dikke wangen heerlijk!

Cocko: Ik heb wel dextro in huis gehaald... Baat het niet het schaad ook niet. En flesje extran.. Ik weet van mijn zus die was veel bloed verloren die moest verplicht extran en dextro nemen die was anders zoo kapot.. Veel suikers daar ging het om geloof ik. En anders geef ik het wel aan mijn broertje die vind dat vast lekker! Ik kan me ook echt niet voorstellen wat het is om echt mama te zijn. Lijkt me zo bijzonder. Maar ik denk dat het van elk kindje weer een wonder op zich is of niet?

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wow we zitten op pagina 100:D

13. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    pfff, dames, wat hebben jullie weer veel gekletst!! Ik weet niet of ik alles gelezen heb.

Cocko: wat ontzettend vervelend van die pijn en nog vervelender hoe je vk er dan mee omgaat. Vind het een beetje gek hoe ze je behandeld.

Saar: ik begin nu ook wel echt nieuwgierig te worden. zeker omdat we weer een meisje krijgen. lijkt ze erop, of zie je meteen verschil, hahaha, ben zo benieuwd! Wanneer had je man ook alweer een assesment?

Bailey: Wat fijn dat alles goed was bij de echo! toch een zorg minder. Een groot hoofd... hopelijk niet te groot voor een "fijne" bevalling. ;) Dikke wangetjes vind ik altijd zooo schattig bij baby's!

ego: gisteren naar de vk geweest en alles was weer goed! hoofdje lag mooi naar beneden en ruggetje rechts, precies zoals ik zelf ook al dacht. Ze was nog niet aan het indalen, maar dat had ik al wel gedacht. Mocht het kindje dit keer weer niet indalen dan kan ik gelukkig wel onder hun begeleiding bevallen (vorige keer moest ik om die reden naar het ziekenhuis).

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: fijn dat alles goed was bij de vk! En ook fijn dat je onder hun begeleiding mag bevallen in het z'huis. Was dat bij je eerste dochtertje niet dan? Was dat onder begeleiding van een gyn?

Saar: jaja we zitten op pagina 100, wat een kletskousen he!

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ellaa: Fijn dat alles goed is! Ik denk dat hier de kleine ook nog niet ingedaald is. Ligt nog zo gigantisch hoog. Is dat dan altijd een medische reden--> ziekenhuisbevalling? Wel fijn dat je nu met je eigen vk mag gaan bevallen in ieder geval!

Morgen heeft hij zijn assessment. En dan hopen we vrijdag of maandag de definitieve uitslag te horen over de vacature. Als dit hem niet wordt kan hij dinsdag op 2e gesprek bij de andere werkgever die hem waarschijnlijk sowieso wil!

16. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Saar wat fijn zeg!! dus nu echt een baan in het vooruitzicht! geweldig!

Als het kindje niet indaald dan is dat op zich geen reden hoor om naar het ziekenhuis te gaan, behalve als de bevalling begint met het breken van de vliezen. Dan komt de verloskundige eerst kijken of het kindje ondertussen wel is ingedaald. Als dat (bij een 1e kindje) niet het geval is dan moet je onder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, dus idd niet meer onder begeleiding van je eigen vk. Dit doen ze omdat het bij een 1e nog niet zeker is of je via de natuurlijke weg kan bevallen. het kan zijn dat je bekken gewoon niet groot genoeg is etc. bovendien kan het navelstrengetje voor het hoofdje zakken als de baby nog niet is ingedaald.
    (ik hoop dat ik het er iets duidelijker op geworden is??)

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: hoe was het assessment van je man gegaan? Ben benieuwd! Weet je al of hij morgen al wat hoort of dat hij tot maandag moet wachten? Spannend hoor!!
    Heeft hij nog voorkeur als hij moet kiezen tussen die twee banen? Of is het wel hetzelfde werk verder?

18. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ellaa, mooi dat alles goed was! En duidelijk verhaal over die indaling, ik heb bij mij ook het gevoel alsof hij nog niet ingedaald is maar w hebben natuurlijk ook nog even de tijd :)

Saar, hoe was assessment?

Cocko, hoe ist met jou? En met je zoontje? Lukt het een beetje om uit je dip te komen ondanks de pijn?

Ik begin nou wel een beetje genoeg van de zwangerschap te krijgen, hoe erg dat ook klinkt. Ik vind het gezellig met baby in de buik en wil ook niet dat 'ie té vroeg komt, maar ik kan niet wachten tot ik me weer een beetje mezelf kan voelen zonder dat lelijke lijf. Niet dat het voor de zwangerschap zo'n feestje was maar toen kon ik tenminste mn eigen benen zien zonder voorover te moeten hellen. Pfff vandaag even een baaldag denk ik haha.

Vraagje aan de ladies die al kinderen hebben, hoelang duurde het voor jullie weer rond je normale gewicht zaten?

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: begrijpelijk hoor, dat je het zat raakt.. nog even volhouden! Dat gevoel hebben we allemaal wel eens en het is ook logisch dat je het zat raakt.

Bij de eerste zat ik direct weer op m'n normale gewicht en bij de tweede ben ik nooit echt meer op m'n oude gewicht gekomen maar deed daar ook m'n best niet echt voor hoor. Ik mocht wel ietsje zwaarder worden dus het was niet zo heel erg dat ik niet meer op m'n oude gewicht kwam (was aan de magere kant :p) Dus hoe dat nu gaat worden...ik ben benieuwd!

Zoontje knapt op, zit nog wel aan z'n oortje en ik mag nog niet aan z'n oortjes komen maar de koorts is al paar dagen weg en hij eet/drinkt weer goed. Dus het einde is in zicht!
    Het gaat met mij wel redelijk hoor! Had alleen vanmiddag een druppeltje bloedverlies alhoewel er nu niks meer komt. Dus hou dat wel even in de gaten, want wat dat nou weer is.. :(

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ellaa: Helemaal duidelijk je verhaal! Maak me er niet druk om hoor, maar vroeg het me zo even af.

Bailey: Heel herkenbaar hoor! heb ik al een paar weken... Begin het ook zat te worden dat het kind zo hoog zit. Wordt er benauwd van en krijg erg veel last van maagzuur.

Cocko: Wat een vooruitzicht weer haha. Ik weet van mijn zus die een spriet is dat die onder haar gewicht uitkwam puur en alleen door de borstvoeding. Kind at haar op zeg maar. Mijn moeder viel er weer niet van af... Nou ik zie het wel met mijn gewicht. Dat blijkt toch een constante strijd te zijn! Fijn dat je zoontje weer wat opknapt, maar 't doet dus blijkbaar nog wel pijn?! Oh bloedverlies... Das toch niet helemaal oke op deze termijn. Heb jij sinds de vorige keer trouwens geen last meer gehad van weeënactiviteit? En hoe is het met je bekken/ de verpakking...

Ego: Mijn man heeft het super gedaan bij het assessment. Hij hoort bij een groep nl-ers die volgens de IQ test een WO studie op z'n gemak aan zou kunnen. Dat bevestigt een klein beetje waarom hij in gesprekken beter overkomt dan op papier, want hij heeft (maar) MBO. Verder op alle competenties voldoende of goed. Conclusie: in goede tijden ben je een groot talent die overal aan de bak komt. Nu is'ie natuurlijk ook wel een talent alleen geen aanbod. Het enige struikelblok is ervaring, maar dat wisten ze bij het eerste gesprek al. Vandaag bellen ze het door naar de werkgever en die zit vanmiddag met het werving- en selectiebureau. Maandag krijgt hij dan waarschijnlijk het rapport. Dus het blijft nog even spannend. Ik ben gisteren weggeweest en nu misselijk, hoofdpijn en benauwd. Brrr teveel gedaan denk ik.. Nog een week en ik ga met verlof da's dan wel weer leuk. Hoef ik niet meer te solliciteren.!

Deel Deze Pagina