Saar wat goed!!! Fijn om die bevestiging te krijgen. Nu maar hopen dat ze hem een kans geven zichzelf te bewijzen. Cocko, ik hoorde van de VK tijdens de infoavond dat *en nu komt een smerig verhaal* er een bloed/slijmpropje zit aan het begin van de baarmoeder wat los kan laten rond de bevalling. Dit kan ook al weken eerder gebeuren, en dan groeit die bloed/slijmprop weer gewoon terug. Maar dan kan je dus rond deze tijd wat bloedverlies zien. Als het dat is, is het dus heel normaal en niks ernstigs. Maar misschien toch even je eigen vk bellen om te checken want ik zou ook bij elk spatje bloed het eng vinden. Fijn dat jullie het herkennen, het klinkt zo ondankbaar om te zeggen. Zo veel meiden die zwanger willen worden en niet lukt, of die de hele zwangerschap zwaar beroerd zijn en dan ga ik klagen over dat het lang duurt...
Update: Half 9 werden we al gebelt en mijn man mag vanmiddag om half 2 komen om alles af te ronden en als ze eruit komen begint hij maandag! We kunnen het nog niet geloven. Verder ben ik vanmorgen bij de vk geweest. Vertrouwde het toch niet helemaal ivm hoge bloeddruk in de familie tijdens de zwangerschap. Zat geen eiwit in urine, bloeddruk was netjes, alles was goed met de kleine. Wordt wel extra in de gaten gehouden, omdat het ook eerst zo kan beginnen en de bloeddruk later nog kan stijgen maar voor nu geen zorgen. Is me op het hart gedrukt nu echt rustig aan te gaan doen en ook 's middags te gaan liggen en niet alleen op mijn kont te gaan zitten. Dus moet echt even nog meer stappen terug doen. Gelukkig is het nog maar even!
Super goed nieuws!! Het eerste nieuws over je man dan... Het tweede nieuws, balen! Nou ik zou me dan maar op de bank installeren met een dekentje en middagslaapjes houden. Kan me voorstellen dat je daar niet naar uitkijkt, maar zoals je al zegt: nog maar even! Had vanochtend mn laatste werkdag. Raar zeg, nu thuis zitten. Over twee weken moet ik nog wel een middagje lesgeven maar dan ist echt voorbij. Ik verveel me nu al!
Bailey: Heerlijk joh die laatste werkdag. Kan me voorstellen dat je het ook wel jammer vind en lastig, maar geniet vooral ook van de tijd thuis alleen Even lekker poetsen en de laatste dingetjes doen. Hier super nieuws. Mijn man heeft zijn contract al getekend en gaat MAANDAG beginnen! We zijn een beetje confused zeg maar... 't Zal wel goedkomen, maar 't moet nog even landen. We zijn in ieder geval helemaal blij!
Saar: gefeliciteerd met de job van je man!! Super!! En maandag al beginnen, wow... haha dat wordt wennen voor jou! Zo ineens overdag zonder manlief! Maar heerlijk dat hij weer werk heeft. Ow wat jammer dat je zoveel moet rusten, maar als het voor jou het beste is, moet het zeker gebeuren. En idd, voor jou duurt het niet zo super lang meer! Bailey: je mag best klagen hoor, 40 weken duren ook echt wel lang. Wij hebben vrienden die ook heel graag een kindje willen en waar het niet wil lukken, en zij is iemand die ook al snel zegt van: och, ik had er alles voor over om die 40 weken te mogen beleven. En dat snap ik goed natuurlijk, maar het is wel zwaar of lang als het eenmaal zover is. Nu al vervelen, je bent pas net vrij! Heb je niets meer voor te bereiden voor de komst van de kleine ofzo? Dat je daar even je energie in steekt? Ik noem maar wat hoor.. Zo ben ik nog bezig met die naamslinger, dat geeft toch wel afleiding. Hele dag niks doen is vreselijk saai.
Gefeliciteeeerd Saar!!!! echt heel fijn, maar wel een schock als het ineens zo snel gaat! Ja er zijn nog wel wat dingetjes die ik kan doen, kleertjes uitwassen en adressenlijst maken voor de babykaartjes, maar aangezien ik er zo'n 6 weken de tijd voor heb ben ik al bij voorbaat aan het denken wat moet ik nu toch weer verzinnen haha. En om eerlijk te zijn "lekker poetsen" is iets wat bij mij niet voorkomt. Ik haat poetsen haha, zelf nu ik nesteldrang zou moeten hebben vind ik het nog niks aan. Ahh well, misschien als ik eenmaal gewend ben aan het idee dat ik er wel van geniet
Haha Bailey, heel herkenbaar, was voor m'n eerste kindje ook niet zo'n poetser, maar hoe meer kindjes we krijgen, hoe schoner ik word Dus daar is nog hoop voor je! Tsja, je moet je toch een beetje zien te vermaken! Lastig he.. soms heb je van die dagen dat je denkt: hmm en nu? Maar goed, meestal valt er wel weer wat van te maken.
Cocko: Ja super fijn en ik denk dat het wel zal wennen. Het rusten is balen, maar stiekem wist ik het al wel. Ik moet alleen altijd even op mijn vingers worden getikt. Al die stress en zo vraagt nu gewoon veel van mijn lichaam! Ik vind het nu ook nog wel lang duren hoor. Kan nu wel op 1 hand tellen, maar het kan natuurlijk nog 2 weken langer duren! Ik hou ook niet van poetsen, maar wil wel heel graag mijn huis netjes hebben ofzo... Ga niet zover met de plintjes hoor haha. Ben je nog bezig met de slinger? Schiet het al op of kom je er door de kids niet echt aan toe? Bailey: Nou zo te lezen heb je nog genoeg te doen haha. Poetsen is niet nodig. Ach nog even ongestoord met vriendinnen lunchen ofzo is ook lekker!
Saar: ja het is idd balen maar het duurt niet superlang meer en dat scheelt wel natuurlijk. En soms is het nodig om op de vingers getikt te worden.. toch? En is het nieuws al een beetje geland bij jullie dat je man weer een baan heeft?! Even heel erg ego!!!! Whaaa dit is echt erg.. ben weer net zo misselijk als in het begin! Zit hier echt te tollen op m'n stoel! Heb gewoon gegeten en gedronken. Volgens mij moet dat kind gewoon snel komen, haha, want ik krijg steeds meer rare dingetjes Trouwens, positief is dat ik vannacht bijna zonder pijn kon omdraaien!! Heerlijk hoor!
Cocko: Wat vervelend. Dat denk je toch wel gehad te hebben... Komt het misschien omdat de bm hoog zit? Of toch een griepje(ik ben ook nog steeds niet fit dus wie weet heerst er wat)? Heerlijk zonder pijn omdraaien, dat moet een verademing zijn geweest. Het blije nieuws is wel geland ja. Hij heeft ook zijn contract al gelijk getekend dus dan is het wel echt. Vanmorgen even ons dorpscentrum ingegaan en we hebben kleren voor hem gekocht. Helemaal netjes! Dat vingers tikken heb ik echt nodig, maar ik moet zeggen nu ik eraan toegeef ik het ook wel echt nodig heb. Zal nu ook nog wel een klap nakomen van alle stress die we hebben sinds december. Heb nog 3 weken om uit te rusten totdat ik een afspraak heb met de baby!
Hallo allemaal! Saar: gefeliciteerd met de baan van je man! Hoe was het om hem vanmorgen naar zijn werk te zien gaan? Wat balen dat je nog rustiger aan moet doen.... Gelukkig is het nog maar een paar weekjes! Cocko: ben je nog steeds zo misselijk? Balen is dat zeg! Kan me voorstellen dat je daar van baalt. Er komen nu op het laatst toch steeds meer kwaaltjes, maar gelukkig is het nog maar een paar weekjes! (hou ik mezelf steeds voor) Bailey: lekker dat je nu ook verlof hebt! Haha en je nu al vervelen! Hopelijk valt het mee en kun je lekker aan je rust toe geven en alles op je gemakje klaar maken! Ik heb helaas weer een paar dagen last van mijn maag/darmen gehad. Gelukkig gaat het nu weer goed. Ben vanmorgen maar eens met poetsen begonnen. Heb de box in de kamer staan, die moet nog helemaal gepoetst en dan misschien vast aan de vluchttas beginnen. Ik heb genoeg wat ik wil doen, maar het probleem is dat ik dat het liefst in 1 dag prop en dat gaat niet meer! Gelukkig zijn we nu uit de namen, dat scheelt een heleboel denkwerk... Straks maar eens bellen of de proefdruk van het geboortekaartje er is. Die zou er met 2 weken zijn, het is inmiddels 3 weken geleden maar ben nog niet gebeld.... En dan nog ff boodschapjes halen en dan is de dag zo weer om! Gister naar de reunie gekeken. Jullie ook toevallig? En dan verteld iemand dat ze na een voldragen, hele goeie zwangerschap een kindje heeft gekregen wat alleen maar ademde en verder helemaal niks kon..... Uiteindelijk is ze overleden. Bah, daar kan ik nu niet tegen. Denk je al zover te zijn en dan zoiets. Ben er echt even naar van..... Ik probeer maar reeel te zijn en te denken dat dat heel af en toe voorkomt maar dat het meestal gewoon goed gaat. Het kindje in mijn buik beweegt in ieder geval volop! Fijne dag allemaal!
Bandietje: Bah daar word je inderdaad naar van! Eng idee wat er allemaal kan gebeuren. maar ja als je bedenkt wat er allemaal goed is gegaan al dan is het weer een geruststellende gedachte toch?! Saar: en? vanochtend manlief uitgezwaaid op naar zn eerste dag? Spannend joh! En vast wennen dat je nu even alleen thuis zit.. of ja, niet helemaal alleen natuurlijk Cocko: ow misselijk is inderdaad vervelend! Maar wel mooi dat je weer wat beter hebt geslapen. De kwaaltjes wisselen zich wel af! Ego, ik begin echt enorm veel water vast te houden, mn vingers en tenen zijn net worstjes. Heel bizar. Vandaag zijn mijn vriend en ik officieel geregistreerd partners geworden echt heel leuk! duurde maar 5 minuten, maar toch
He wat vervelend die darmklachten.. Iets te kruidig gegeten of niet? Heerlijk he spulletjes klaarzetten! Ik ben nu bezig met de vluchttas! Ben batterijen aan het opladen enzo... Spulletjes bij elkaar zoeken. Heerlijk! Fijn dat jullie uit de namen zijn! Dat duurt lang met de proefdruk... Wij krijgen hem met een week op de mail.. Ik heb net uitzendinggemist zitten kijken. Je moet het maar zo zien dat het meestal goed gaat, maar dat het een wonder blijft dat je een gezond kindje in je armen krijgt! Ellaa hoe is het met jou nu de bevaldatum dichterbij komt?? Ego: Het was heerlijk te zien dat mijn man naar zijn werk ging. Heb nog lekker samen met hem ontbeten dus dat was wel gezellig. Merk dat ik geestelijk een hele knauw krijg. Ben echt heel verdrietig aangezien ik niet het gevoel heb echt te hebben genoten van de zwangerschap. We zijn nu 4 maanden bezig geweest met het werk en merk echt dat ik heb overleefd en dus uitgeschakeld. Ik heb het idee dat ik eerst die kleine in mijn armen moet hebben en dat ik dan pas deze rotperiode kan afsluiten. Ik ga nu maar proberen toe te leven naar de bevalling en ik ga dan echt even rustig aan doen na die tijd. Echt even volledig genieten van de kleine! Nou ja even gezeur van mijn kant, maar wel fijn om even op te schrijven.
Bailey: we zaten gelijk te tikken. Vervelend van al dat vocht. Heb je ook van die stijve vingers? ennuh gefeliciteerd!
Hey dames, Saar: Wat ontzettend gaaf dat je man weer een baan heeft!!! Super!!! ik ben helemaal blij voor jullie! is toch een zorg minder als straks die kleine er is. Wel jammer dat je het gevoel hebt dat je door de siruatie niet volledig hebt kunnen genieten van je zwangerschap. maar goed dat je het verteld! veel vrouwen durven dat soort dingen niet toe te geven, ik denk datdat wel belangrijk is. Probeer die laatste weekjes nog even extra goed al die lieve schopjes enzo te voelen! Cocko: pfff, het houdt bij jou ook niet op zeg. Weer misselijk, bah, echt vervelend voor je! Bailey: lekker klagen hier hoor! daar zijn we voor Kan me heel goed voorstellen dat je het een beetje gehad hebt ondertussen. Ik was trouwens ook best snel weer op mijn oude gewicht. (helaas niet mijn oude figuur, haha). Ik was bij de 1e 18 kilo aangekomen en dat was er na 2-3 maanden ook wel weer af. Bandietje: Ik heb het gelukkig niet gezien. Kan ik echt niet naar kijken na wat er met mijn schoonzus gebeurd is. kan me heel goed voorstellen dat je er naar van werd. Niet teveel bij stilstaan, heeft geen nut, worden dingen toch niet anders van. Saar, wat lief dat je vraagt hoe het nu met mij gaat! Het gaat eigenlijk nog steeds wel prima. we zijn een lekker weekendje weg geweest. was erg gezellig. Begin nu wel te merken dat wandelingen van een paar kilometer niet meer zo leuk zijn voor mijn rug, haha. (ik overschat mezelf nog wel eens....). Ik heb alleen het idee dat die kleine meid weer 180 graden gedraaid is, dus weer met de kont naar beneden ligt.... daar baal ik wel een beetje van. En dat ze nog steeds zo hoog zit is ook niet fijn. Heb erg veel last van maagzuur en in bed worden mijn ribben nog wel eens weggedrukt(=niet prettig). Maar ben nog erg mobiel, dans nog vrolijk met mijn dochter door de kamer en huppel nog door het park, dus eigenlijk mag ik niet klagen van mezelf.
Ellaa: haha ja dat overschatten ken ik! En dan denk je later oeps! maar goed, fijn dat je nogwel lekker rondhuppelt. En 2 maanden, pfoe dat vind ik wel snel ja! Hopelijk krijg ik dat ook voor elkaar Saar: Vervelend als je dat gevoel hebt. Maar zoals de anderen ook al zeiden, misschien kan je vanaf nu even extra genieten van elk schopje/duwtje. Hopelijk heb je dan snel het gevoel toch van je zwangerschap te hebben genoten! En nou lekker genieten van de avond met je man Die zal vast ook veel te vertellen hebben na zo'n eerste dag!
Ellaa: Heerlijk weekendje weg. Fijn dat je dat nog hebt kunnen doen! Vervelend dat het nu ook wel allemaal minder wordt. Dat maakt alleen maar duidelijk dat we allemaal in de laatste loodjes zitten! Lekker genieten nog even samen met je dochtertje. En die kleine moet je toch maar eens vermanend toespreken dat mama ook moet slapen en ademhalen... Maagzuur brrrr ik merk het nu ook hoor, maar heb wel het idee dat alles aan het zakken is. Nou ja we zullen het donderdag wel even horen! Lief dat jullie zo reageren. Ik heb me er maar bij neergelegd en heb besloten dat ik na de bevalling probeer tot de kerst thuis te blijven (moet toch een nieuwe baan zoeken). Dan kan ik dan echt even volledig genieten van de kleine. Mijn man heeft het erg leuk op zijn werk. Gelijk de eerste dag overwerken (gelukkig wordt het bij dit bedrijf niet als normaal gezien). Ik maar wachten haha. Ik vermaak me heel prima en heb mijn eigen structuur alweer te pakken. Dus ik geniet wel van de rust om me heen! En heb het idee dat er wel meer lucht in mijn hoofd zit. Dus het voelt alweer beter als gister!
Hallo allemaal, daar ben ik weer.. ik heb jullie verhalen gelezen en zie hier en daar kwaaltjes voorbij komen, wat verdrietigheidjes en wat heerlijkheidjes Fijn dat ondanks alles wel goed gaat met de beeb!! Even kort: Saar: heerlijk dat je je eigen ritme weer hebt. Fijn dat je al meer een goed gevoel er bij hebt. En idd, als je tot de kerst thuis zou blijven, scheelt dat wel voor je gevoel en kun je optimaal genieten van je kindje. Ellaa: balen van het maagzuur zeg! Heb je ook alweer poosje last van he! Haha en dan wel dansen met je dochtertje... Leukleuk!! Bailey: balen van dat vocht!! En natuurlijk gefeliciteerd met jullie partnerschap! Bandietje: fijn dat je kindje goed beweegt! Heerlijk gevoel he, zo'n langsschuivend voetje enzo! En hoe gaat het nu met je darmen/maag?? Het wordt van mijn kan een heel ego verhaal...--> ben zondagmiddag met spoed naar t ziekenhuis gebracht; had de hele zondag al (bij het opstaan gelijk al) erge buikpijn, harde buiken en kon met moeite ademhalen. VK gebeld, is gekomen en zei: ga op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis.. wij geregeld, ik moest nog even naar de wc en toen ik terugkwam van de wc, klapte ik ineens helemaal dubbel van de pijn, lag op de grond te gillen en te schreeuwen.. Dus vk direct 112 gebeld en binnen half uur lag ik aan ctg en alles. Gelukkig is er niets bijzonders gevonden, ze dachten nl o.a. aan nierstuwing. Allerlei onderzoeken gehad maar er kwam niets uit. Wat blijkt nu?! Door de tape die ik op m'n rug en benen heb, worden bepaalde spiergroepen ontlast en gebruik je die dus eigenlijk niet. Maar er bleef maar een kleine hoeveelheid spieren over en die heb ik overbelast. Mag dus nu NIKS meer doen, moet alle dagen hulp hebben, en moet 8 paracetamol op een dag slikken tegen de pijn. Dus dit worden lange weken....
Zo cocko, ik schrik van je verhaal. En dat komt door de tape die je juist moet ontlasten als ik het goed begrijp? Sjonge man. Weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen. Enige positieve is dat het niets ernstigs is, maar duidelijk dat je niet zo lang meer zwanger moet blijven denk ik zo als leek. Heb je nu volledig bedrust? Hoe gaat het met je kids en man? Ben even stil. Ik durf bijna niet meer te zeuren zeg maar. Nou rustig aan goed ik vast niet te zeggen maar hoop dat al je vk nu wel begrijpen dat je niet zo maar zegt ik heb pijn. Heel heel veel sterkte in ieder geval met de bedrust.
Zo ik heb het een beetje te druk gehad om alles bij te houden, sorry! Balen Cocko, dan duren de weken lang, maar laten we hopen dat de kleine niet tot 42 weken blijft zitten! Saar, gefeliciteerd met de baan van je man! Echt fijn dat het gelukt is in deze rottijd! Ego: Ik moet vandaag en morgen nog werken en heb dan een week vakantie, we gaan nog even lekker weg. Heerlijk! Vrijdag komt de kraamzorg langs. En tussendoor is hier in de buurt ook nog een uitverkoop van Lief waar ik naartoe wil, dus nog even bikkelen en dan op m'n kont zitten Dan nog 3 weekjes weken en eindelijk verlof!