mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Wow cocko! Wat een ellende! Gelukkig dat het niks ernstigs is. Hoewel het natuurlijk wel erntig is omdat je nu helemaal niks meer mag tot de bevalling. Pfffooee we hopen met je mee dat het kindje wat eerder (Maar wel op gezond moment) komt. Sterkte!!

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab1984: heerlijk, weekje vrij! En dan al snel daarna verlof, genieten hoor!

Dank jullie wel voor de lieve reacties. Het is idd wel erg lastig zo, zit nu te wachten op m'n schoonouders want die kleden de kindjes aan.. Nou ja, gelukkig is het niets ernstigs en dat scheelt wel voor m'n gevoel. Maar het is ontzettend frustrerend haha. En dan daarbij: vrijdag moeten we voor een groei echo weer naar het ziekenhuis en wie weet wat daar uit komt. Ergens hoop ik heel stilletjes dat die man gaat zeggen dat we niet gaan wachten tot de 40 weken.. maar goed, het kindje moet idd wel op een gezond moment op de wereld komen! We zien wel, superlang duurt het niet gelukkig.
    Saar: ja die tape hebben ze geplakt om de SI-gewrichten als het ware naar elkaar toe te trekken zodat ik andere spieren beter ga gebruiken en andere juist niet meer gebruik. Maar vervolgens had ik zo'n pijn bij m'n schaambeen, dus hebben ze op m'n benen tape geplakt om die spieren te ontlasten. Maar dan blijft er nog een kleine spiergroep over en die is nu overbelast. Volg je het? Haha kan het zelf soms amper uitleggen hoor! Tis heel ingewikkeld maar dit is het op z'n simpelst gezegd :)

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Ik snap het helemaal. Duidelijke uitleg. Fijn dat je hulp hebt in ieder geval, maar je kunt ook even niet anders. Spannend vrijdag hoe het met de groei is. Als je in ieder geval de 37 weken maar haalt toch?! En je kunt het toch gewoon overleggen met die man/vrouw? Die zal ook wel begrijpen dat dit wel erg lastig is met 2 kinderen...

Ab: Heerlijk dat je verlof eraan zit te komen. Ik moet eigenlijk nog 1 keer solliciteren, maar ik ga het gewoon aan mijn laarsje lappen... Het heeft echt geen zin.

4. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Jeetje cocko, wat heftig zeg!! wat moet je ontzettend geschrokken zijn! Ik schrok me vannacht al wild toen ik een pijnlijke oefenwee had. Maar met spoed naar het ziekenhuis, pffff moet er niet aan denken. Wel een geruststelling dat het niks ernstigs is en dat er met de kleine niks aan de hand is. Hopelijk is tsraks op de echo ook gewoon alles goed. (en ik hoop echt voor je dat je lekker op tijd mag bevallen).

Ab: fijn dat je verlof nu dichtbij is! Ik heb vrijdag nog een belangrijke presentatie voor mijn opleiding en daarna ga ik het ook lekker rustiger aandoen! Kijk er echt naar uit ondertussen.

En saar, is je man nog steeds zo enthousiast over z'n nieuwe baan? en heel begrijpelijk dat je die sollicitatie niet meer gaat doen, alsof dat nog enig nut heeft met zo'n dikke buik ;)

ego: nou, ik had vannacht dus een echte oefenwee... harde buiken enzo dat ken ik ondertussen wel, maar dit was een heuze wee, schrok er wel een beetje van, ook al weet ik dat dat bij een 2e zwangerschap bijna altijd voorkomt. gelukkig bleef het bij eentje en voel ik me nu weer helemaal goed! niks aan het handje dus.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ellaa: Mijn man geniet echt van het werk. 't Is nog veel inlezen enzo, maar goed. Hij komt elke avond met een heel vrolijk hoofd thuis dus het zit wel goed. Een oefenwee klinkt pijnlijk. Gelukkig maar dat het erbij is gebleven. Misschien iets minder dansen:D;)

Ik merk wel dat mijn buik steeds onrustiger wordt, veel harde buiken dus ben wel benieuwd wat de vk morgen zegt!

6. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    ellaa: ouch dat klinkt niet prettig! Kan me er alleen weinig bij voorstellen, heb volgens mij zelfs nog nooit echt harde buiken gehad. Hoe is het met je maagzuur? Ik word er ook helemaal gek van! Maar goed, echt een probleem is het bij mij in ieder geval niet.

Saar, fijn dat hij het zo naar zn zin heeft! Is ook wel zo lekker voor de sfeer in huis kan ik me ze voorstellen :)

Cocko, hoe is je eerste dag met volledige rust? Kom je de dag een beetje door of moeten we een spelletje verzinnen om je bezig te houden in bed :) Ik zie ik zie wat jij niet ziet wordt alleen wel erg lastig! Ach, ik neem aan dat je kinderen er ook wel voor zorgen dat je toch niet echt volledige rust hebt.

Ego: Ik ben zoals jullie weten begin juni uitgerekend, maar ik hou er rekening mee dat het ook later kan wordne. Mijn vriend is 19 juni jarig en rond die tijd is het ook nog eens vaderdag. Nou is baby natuurlijk het mooiste kado, maar ik wil hem graag ook nog iets anders geven. Dat wil ik dan al voor juni halen zodat ik niet met het kraamverband uit mn broek hangend de stad door hoef te sjouwen op zoek naar iets leuks. Hebben jullie goeie ideeën voor een verjaardagskado en een allereerste vaderdagskado? Mijn budget is niet gigantisch en ik vind het wel leuk om dingen zelf te maken maar het moet ook weer niet al te moeilijk worden... Ik ben benieuwd :D

7. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Oow en Ab, bijna vergeten veel plezier op vakantie vast!

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Haha Ik zie je al helemaal lopen met dat kraamverband uit je broek hahaha! Uhm... vaderdagcadeau. Misschien een leuk voorleesboek ofzo??? Zoiets ga ik denk ik kopen voor de nieuwbakken papa. Voor zijn verjaardag zou je een luiertaart kunnen maken met wat kleinigheidjes erop voor hem zelf. Duidelijk hint dat hij voorlopig de luiers moet verwisselen... Ik weet het niet hoor;)

9. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    voorleesboek is idd een goed idee! of iets waar I love papa, of papa's liefste opstaat. er is van alles te krijgen volgens mij (wikkeldoeken, rompertjes, etc.) Of je laat een shirtje in maat 56 drukken met een leuke tekst erop.
    verjaardagscadeau kan ik je niet zo goed mee helpen, die van mij is net jarig geweest en ik kon ook niks verzinnen. (uiteindelijk nieuwe wielrenschoenen geworden).

Saar, fijn dat je man het zo naar z'n zin heeft! super!

10. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Leuk idee zo'n luiertaart met kleine dingen voor hemzelf! Voorleesboek is ook een goede optie. Dank jullie wel! Probleem met de slabbetjes n papa is de liefste rompertjes is dat we daar al best veel van hebben gekregen, dan vind ik het niet zo bijzonder meer om zelf te geven.

Gisteravond naar borstvoedingvoorlichting geweest onder het mom baat het niet, dan schaadt het niet. Opzich wel interessant om zo uitgelegd te krijgen, is toch anders dan er over lezen.

Cocko, hoe is het met jou?

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: nog harde buiken/oefenweeen gehad?? Hoop het niet voor je, kunnen soms echt pijnlijk zijn he!!

Saar: fijn dat je man het zo naar z'n zin heeft op z'n werk ondanks het vele inlezen. Komt vast goed!!

Het gaat redelijk hier, ongemerkt doe je toch dingen hoor, vooral met twee kids. Gistermiddag wel anderhalf uur geslapen, heerlijk! Vanmorgen sta ik er alleen voor, vanmiddag komt m'n schoonzusje. Dagen duren wel lang als je niks mag doen maar ja, tis voor een goed doel.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Kan het me voorstellen dat je snel (te) veel doet. Merk het bij mezelf ook. Wel fijn dat je hulp krijgt en lekker kunt slapen 's middags!

Ego: Gisteren boodschappen gedaan en had geen overzicht. Heb ook bijna niets meegenomen wat op mijn lijstje stond.. Wilde boontjes eten, maar die zagen er niet uit en dan weet ik het dus gewoon niet meer he?! Ben gewoon echt te moe. Om 1 uur naar de vk. Ben benieuwd! Vandaag heb ik de bovenverdieping gestoft. Ben weer helemaal trots dat ik wat gedaan heb. Maar kijk wel uit naar de bevalling daarna roetsj ik weer door het huis. Heerlijk lijkt me dat(nu zit ik me te verheugen op schoonmaken:(). Ik heb op het moment trouwens geen schoonmaakwoede of opruimwoede... Zelfs niet het gevoel dat ik alles af moet hebben haha.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Met de kleine is alles goed, maar mij vertrouwen ze niet helemaal. Mijn onderdruk is aan de hoge kant en omdat ik me al de hele week niet fit voel moet ik morgen voor controle naar het ziekenhuis toe. Ze sluiten liever even alles uit. Wordt vervolgd.

14. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ab: fijne vakantie!
    Ellaa: wat een goed idee om al wat voor vaderdag te bedenken! Ik lees even vrolijk mee!
    Cocko: Moeilijk hoor, niks doen. Wel fijn dat je hulp hebt..
    Saar: Wat fijn dat je man het zo naar zijn zin heeft. Oei, minder dat het met jou toch niet zo lekker gaat. Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden. Hopelijk valt het morgen allemaal mee! Sterkte!

Ik heb dinsdag weer een flinke harde buik met pijnlijke krampen gehad. Ik hoefde ze niet weg te puffen, maar lag mezelf flink in de weg. Na ongeveer de hele avond met een pittenzak op mijn buik trokken de krampen weg. 's nachts was de harde buik weer weg. Zijn dit dan oefenweeën?
    Verder gister controle gehad en alles is prima. Had nu een erg fijne vk die alles heel duidelijk uitlegt. Zit toch echt wel verschil tussen! Jammer dat je niet kan kiezen welke je bij je bevalling wil. Zo heb even met mijn kleine neefje geknuffeld, even gestofzuigd beneden en gedweild en de wc schoon en nu niks meer. (was eigenlijk alweer teveel, maar als je eenmaal bezig bent....) Hopelijk geen harde buik als gevolg.
    Saar: Ik heb ook niet de echte nesteldrang denk ik, maar heb wel steeds dat ik alles schoon wil hebben voor als de kraamhulp in huis komt. Wil het gewoon een beetje bijhouden. Dus heb nog wel een lijstje en doe elke dag wat... Moet ook maar eens mijn vluchttas gaan inpakken, maar voor mezelf wel lastig want zoveel kleren heb ik niet en gebruik dus veel wat ik evt. ook mee wil nemen... Hoe doen jullie dat? Denk dat ik er maar een lijstje bij leg..

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: wil je even succes wensen met de groeiecho. Ben benieuwd wat eruit komt.

Bandietje: Klinkt niet prettig, maar heb je het niet besproken met vk? Wel fijn dat je nu een fijne vk had die alles goed uitlegde. Ik denk dat het tijdens je bevalling niet uitmaakt wie je hebt, als het kind er maar uit komt toch? In mijn vluchttas, die nog steeds niet klaar is, zit eigenlijk niet super veel voor mezelf. Ik heb sowieso de kleertjes voor de kleine die ik uk sowieso aan wil doen in plastic tasjes erinzitten en voor mezelf nu alleen nog maar een nachthemd om in te bevallen en een joggingbroek. Moet even een nette pyjama uitwassen en shirtjes knikker ik er wel in als ik weg moet. Afhankelijk wat er vandaag uitkomt moet ik de tas misschien toch wel even helemaal klaarmaken..

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: hoe laat moet je naar het ziekenhuis? Hoop dat alles goed is hoor meid! Laat je het even weten als je weer thuis bent?! (we gaan er gewoon vanuit dat je weer naar huis mag natuurlijk..)

Bandietje: vervelend die harde buiken he! Het kunnen idd oefenweeen zijn geweest maar meestal zijn die wel zo heftig dat je eigenlijk moet puffen of je gigantisch moet concentreren op je ademhaling.. Maar goed, heb er niet superveel verstand van hoor!
    Heb je nog een harde buik gehad als gevolg van het werk dat je gedaan hebt??

Ego: vanmiddag groei echo (bedankt Saar voor je berichtje!). Ze hebben afgelopen zondag bij m'n opname geprobeerd om in m'n linkerarm een infuus in te brengen en dat lukte niet. Dus toen maar rechts gedaan, ging goed. Alleen de hele week heb ik dus al een zere linkerarm, stijf en beurs. Maar nu zit er aan de onderkant van m'n arm (bovenkant geprobeerd infuus in te brengen) een gigantische plek en is 't helemaal dik. Zo raar, heb ik nog nooit gehad na een infuus of na het mislukken daarvan. Haha iemand ervaring mee??

17. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Saar: hopelijk krijg je vandaag goed nieuws en is er niks aan de hand. Wel goed dat ze het zo in de gaten houden.

Bandietje: ja, kunnen oefenweeën zijn, maar ook indalingsweeën. Ik denk dat dat van mij ook indalingsweeën zijn geweest. Ik moet ineens vaker naar de wc en heb ook ineens veel minder last van maagzuur. En volgens mijn vriend ben ik sinds een paar dagen ook aan het waggelen ipv gewoon lopen, haha.

Cocko: spannend de groeiecho! Ik ben benieuwd wat eruit komt! Dat van dat infuus weet ik ook niet, klinkt wel een beetje gek. vandaag gewoon even laten zien bij de echo.

ego: ik heb even een mentaal dipje gehad. Kon het echt totaal niet meer opbrengen om iets voor mijn studie te doen, was met mijn hoofd alleen maar bezig met wat ik allemaal nog moest doen voor de baby komt. Nu heb ik besloten om een jaartje langer over mijn studie te gaan doen. Dan kan ik straks ook gewoon lekker geniet van die kleine meid, zonder dat ik nog van alles moet doen voor mijn studie enzo. Ik ben dus per direct "gestopt" en dan begin ik in september weer. Geeft me veel rust nu ik dit definitief besloten heb, ook al voelt het ook nog wel een beetje als falen. Het zat van tevoren zo anders in mijn hoofd.

18. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Oh en Saar: jouw boodschappenverhaal is zoooo herkenbaar!! Ik heb dat ook. Dan vraagt mijn vriend: heb je nou maar voor één dag eten gehaald??? Tja, verder kan ik gewoon niet nadenken.. haha, dan weet ik het echt niet meer.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: begrijpelijk hoor, dat je het een beetje voelt als falen maar vind het wel knap van je dat je het besluit hebt genomen om nu te stoppen en in september weer te starten. Goed van je, als dat nodig is moet dat gewoon gebeuren. En uiteindelijk is het geen falen, je bent zwanger, je hebt al een kindje rondlopen, je kunt niet alles he!! Straks gewoon met goede moed de studie weer oppakken, dan lukt het allemaal veel beter!

20. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Elllaa: Heel begrijpelijk hoor, voor mezelf zou ik het ook heel moeilijk vinden om te stoppen en in je eigen ogen dus te "falen". Maar dat is absoluut niet zo hoor! Juist verstandig dat wanneer je er toch niet meer op kan concentreren je een knoop doorhakt. En in september weer beginnen is ook prima toch! Helemaal geen falen hoor!!
    Beginnen we allebei in september weer met opleiding, leuk!

Cocko: Da van het infuus ken ik. Mijn aderen zijn blijkbaar heel moeilijk te vinden. Ik geef (naja op dit moment gaf) bloed bij de bloedbank en ik heb al een aantal keer gehad dat ze erg moeite hebben met prikken. Soms houd ik er niks aan over, soms een hele opgezwolle bult. Dat is in feite gewoon een blauwe plek, maar dan van binnen. Als dat bij jou het ook is, het klinkt alvast wel hetzelfde, dan trekt dat vanzef weer weg. Ik heb er weleens bijna 2 weken mee rondgelopen, dus het kan even duren haha.

Saar, oei klinkt niet fijn! Wat zou een te hoge bloeddruk eigenlijk tot gevolg hebben? Succes alvast!

Bandietje, auw auw auw dat zal vast pijnlijk zijn geweest! Hoeveel weken ben jij eigenlijk? Sorry ik vergeet echt alles...

Deel Deze Pagina