mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Daar ben ik weer! Alles was goed: bloed, ctg en echo. Alleen moeders voelt zich nog niet lekker. Mag gelukkig weer naar de vk terug. Wel fijn om er zeker van te zijn. Bailey, ze dachten aan beginnende zwangerschapshypertensie--> zwangerschapsvergiftiging. Hebben gelijk de groei gecontroleerd en overal precies op de middenlijn en heeeel gemiddeld kindje dus! Wel ga ik nu helemaal in de ruststand, want als ik nu terug wordt gestuurd naar het ziekenhuis dan moet ik daar onder controle blijven en dan wordt het medisch. Wil ik niet uiteraard! Dus probeer door extra rust mijn bloeddruk laag te houden.

Ellaa: Zou fijn zijn als dat maagzuur wegbleef. Joh klinkt wel herkenbaar dat je je wilt richten op de kleine! Knap dat je toch het besluit hebt genomen en falen... Misschien voelt het voor jezelf zo, maar ik vond het eigenlijk al heeeeeel knap dat je het allemaal deed als ik kijk hoeveel zin ik overal in heb. Lekker genieten nu van de laatste loodjes! Soms loopt het even anders toch?! Gelukkig iemand herkent mijn boodschappenverhaal;)

Cocko: Hoe laat moet jij er zijn? Ben benieuwd of jou kindje lekker doorgroeit!

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: goed nieuws, heerlijk joh!! Inderdaad, neem je rust en denk aan je zelf hoor!! Nog even volhouden. Echt fijn dat alles goed was, scheelt weer voor je gemoedsrust.

Ik moet er 15.00 uur zijn voor een groei echo, en om 15.30 uur hebben we gesprek met gyn.

3. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Saar: jeej! Gelukkig maar dat het dat niet was dan en inderdaad laat het ook maar niet zo ver komen (hoewel je natuurlijk niet alles elf in de hand hebt). Misschien moet je maar een filmmarathon organiseren en lekker uren op de bank hangen :)

Cocko, succes straks!

4. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey dames,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! doet me goed!

Fijn saar dat alles in orde was! Echt een opluchting! en een mooi gemiddeld kindje, kan niet beter lijkt me!

cocko, spannend vanmiddag! succes!

en hoor ik ergens filmmarathon? waar? ik ben ook van de partij!!! ;)

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja 'k ben blij. Nu maar erbij neerleggen dat ik minder fit ben.. Filmmarathon klinkt best leuk, maar dan moeten het wel allemaal heeeeeeeeeele zoete films zijn haha.

Spannend cocko, maar het schiet al lekker op naar half 4. Hoe gaat de volledige rust?

Vinden jullie het ook zo'n raar idee dat je over in mijn geval maximaal 6 weken een kleintje in je armen hebt. Ik kan me er zo niets bij voorstellen. Maar het komt nu zoooo dichtbij!

6. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Jaa Saar dat herken ik helemaal! Aan de ene kant kan ik bijna niet meer wachten (ben heel benieuwd naar ons ventje + laten we eerlijk zijn die laatste loodjes zijn niet de fijnste) maar aan de andere kant kan ik me nog helemaaal niet voorstellen straks écht een manneke in mn armen te hebben.

Misschien is dat anders wanneer je al een kindje hebt? Dan weet je ook wat je je moet voorstellen bij die eerste uurtjes en, nou ja, bij alles :)

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar en Bailey: nou het is altijd wel weer spannend hoor, om een kindje te krijgen. Je kunt het je niet echt goed voorstellen wat voor wezentje er nu in je buik zit :D Blijft telkens weer een verrassing. Natuurlijk weten we wel hoe het is in die eerste uurtjes maar het is telkens weer zo'n gigantisch aparte ervaring dat je ineens jullie kindje in je armen houdt.. Al het andere wat er dan om je heen gebeurt, merk je niet eens. (dat is mijn ervaring dan he! haha)

Ego: echo was goed!! Nog steeds gemiddeld kindje, al was degene die de echo maakte wel wat slordig met meten; het is niet aan de superkleine kant. Alleen was het vruchtwater heel wat minder geworden, dus dat moet in de gaten gehouden worden. Over 2 weken weer een groei echo.

8. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    ja, dat is wel anders, maar het blijft onwerkelijk hoor totdat ze geboren is. Tuurlijk weet ik wel een beetje wat ik kan verwachten, maar het idee dat er echt een babytje in je buik zit blijft vreemd. (ook al zie je het op de echo's, voel je het bewegen en is je buik net een luchtballon).

Cocko: hoe is het gegaan?? ben heel benieuwd!

9. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    ooh, haha, waren weer eens tegelijk aan het typen ;)
    Fijn dat alles goed was op de echo! En toch een fijn idee dat ze het nu lekker in de gaten gaan houden. Ik moet donderdag weer naar de vk, dan krijg ik waarschijnlijk ook een afspraak voor een echo. (standaard liggingsecho)

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko wat fijn dat dit een gemiddeld kindje is. Straks krijg je voor jou doen nog een mini reusje haha. Met het vruchtwater dus wat minder, maar fijn dat dat verder in de gaten word gehouden.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko/Ellaa: Fijn dat het toch steeds zo bijzonder en onwerkelijk blijft! Mijn man wordt overigens ook steeds nieuwsgieriger. Hij praat steeds tegen mijn buik en geeft lieve kusjes! Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend/met koninginnedag of gewoon lekker relaxen? Ik kies voor het laatste overigens;)

12. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    fijn dat alles goed was cocko! En kan me wel voorstellen dat het elke keer weer super bijzonder is inderdaad :)

Saar, nee ik ga ook niks doen met koninginnedag. Wel lekker dat mn vriend ook vrij is dus dan kunnen we gezellig samen niksen haha

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wij gaan ook niets bijzonders doen.. Haha mijn man zegt dat ik niet mag lopen..Dus tsja, dan blijft er weinig over he!
    En het erge is: we moeten nog uit op een zomerjas voor hem, want z'n andere is helemaal kapot ;) Echt heel handig weer, en in z'n eentje ziet ie dat niet zitten. Heel handig weer!

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh niet lopen en dan toch shoppen... Hmmmzzz moet'ie maar even wachten;) Heeft'ie geen leuk vest ofzo?

Mijn man is ook vrij heerlijk, die doet het huishouden arme hij!
    Ik heb net 1,5 uur lang om de 7/8 minuten echt krampachtige pijn en harde buiken gehad. Zouden dit voorweeën zijn? Toen ik uiteindelijk ging rusten ging het over...

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Zou kunnen, waren ze pijnlijk?? Fijn dat het weer over is, je wordt er toch wat gespannen van he! De tijd komt wel dichterbij...
    Ik voel deze dag niet zo veel leven, dan word je ook ongerust. Vind dat zo vervelend.

Hmm nee hij heeft ook geen leuk vest, kasten al overhoop gehaald. Haha. Nou ja, ik ga op internet gewoon kijken wat er is en dan misschien de auto dichtbij parkeren en even snel een winkel binnen. Hij moet toch wat he!

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#1056 Saar22, 28 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2012
    Ja wel pijnlijk inderdaad. Ik heb geen flauw idee wat ik moet verwachten, maar ik zei tegen mijn man ik kan me voorstellen dat een bevalling zo begint. Echt zo'n flauw zeurend gevoel die naar een hoogtepuntje gaat en daarna afzakt zeg maar.

Hmmm wie weet vind je wel een jas op internet. Lang leve wehkamp/otto/neckerman/zalando! Hoe gaat het met de volledige rust dan? Helpt het trouwens als je op je rug ligt en een beetje duwt? Meestal reageert die kleine daar wel op als ik hem in zijn billen por

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Lastig he, maar ik weet ook niet precies het verschil tussen harde buiken en voorweeen. Harde buiken doen niet echt zeer dacht ik, terwijl voorweeen bijna weggepuft moeten worden. Is het nu wel weer helemaal over?

Tis pittig hoor, volledige rust. Zo frustrerend, want bij alles wat ik wil doen, hoor ik direct: hee, dat mag niet. En de kids zijn stront vervelend en maken zo'n misbruik van de situatie dat ik in tranen zit zodra ik er alleen voor sta. Al is het maar 5 minuutjes ofzo, als er dan precies iets is met de kids ga ik helemaal door t lint. Niet echt normaal dus. Dus heel veel tot 10 tellen :D
    Lag net 4 minuten op bed om de baby de kans te geven zich te laten kennen, maar toen kwamen de kids krijsend naar binnen. Dus helaas. Ga zo maar weer even plat.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Het is gelukkig over! Wat vervelend zeg, maar ik snap de kids ook wel. Krijg je voldoende hulp? Gelukkig loopt die kleine mooi op schema! Heb je nu nog veel pijn? Als je twijfelt over de kleine vk bellen he? Beter een keer te veel dan te weinig!

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Fijn dat het over is. Vaak komt zoiets ook 's nachts opzetten dus dan weet je dat alvast :p

Ja natuurlijk begrijpen we de kids ook, en ze maken op zich best veel mee. Mama kan niet zo veel, elke dag andere mensen over de vloer om te helpen etc. Maar goed, nog paar weekjes volhouden. Komt vast wel goed.
    Als ik echt niks doe, valt de pijn mee. Maar als ik maar iets doe, bv kind even op de wc zetten dan doet het wel zeer. Buik is ontzettend gevoelig helaas. En volgens mij reageert de baby daar ook weer op. Net weer even een paar voetafdrukken gehad van de beeb, gelukkig!!

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gelukkig maar. Het is toch altijd vervelend als ze een dagje rustiger zijn, misschien wel goed aan het groeien... Snap je wel hoor over je kids want je doet zo onopgemerkt zo te veel. Heeft de gyn nog wat gezegd over eerder inleiden? Komt die gevoelige buik doordat je teveel doet of komt het ergens door?!

Deel Deze Pagina