Hey Saar, dat kunnen inderdaad best voorweeën zijn geweest ja. wat overigens niks zegt over wanneer je gaat bevallen. Kan alsnog gewoon 6 weken duren hoor. Het is wel vervelend heb ik nu ook gemerkt (bij mijn 1e zwangerschap helemaal geen last van gehad). Sterkte en lekker rustig aan doen! (een warm bad/douche wil ook vaak goed helpen). Cocko, bah, wat schrikken als je je kindje een tijdje niet voelt. Als je echt minder beweging voelt dan zou ik zeker even de vk bellen hoor! (na mijn schoonzus ben ik er ook een stuk alerter op, maar ik heb één of ander kickboksertje in mijn buik met energielevel 10, dus ik maak me geen zorgen). Wij zijn vandaag lekker naar safaripark beekse bergen geweest. Was echt superleuk! (nu wel moe). met koninginnedag gaan we waarschijnlijk nog wel eventjes de stad in, maar ook niet te lang hoor, die drukte kan ik niet meer zo goed tegen . Cocko, anders moet je maar in een rolstoel de stad in (hihihi). Nee grapje hoor. Sterkte met de kinderen en met de rust!
Ik weet het. Maar gelukkig nog wel max 6 weken. Hoop natuurlijk net als iedereen wat eerder maar las dat 66% te laat komt dus ja. Wat leuk beekse bergen, nog nooit geweest maar lijkt leuk. Ik hou wel van dierentuinen! Logisch dat je moe bent toch lekker met de beentjes op de bank. Hebben jullie een vrijmarkt of zoiets? Nou rust lekker uit.
Dag dames, Hebben jullie een fijne dag gehad gisteren? Allemaal lekker genoten van het zonnetje, oranje tompoucen etc.??? Het is voor mij MEI. 't Wordt steeds gekker! Ga wel steeds beroerder slapen pffff
Hallo allemaal! Sorry, weer even niet gepost.. Hoe gaat het nu met jullie? Alle groei echo's goed? Saar: hoe gaat het rustiger aan doen? En idd. het is mei!!!! Nog 1 maandje!!!! Wow! Nu word het wel spannend he! Cocko: hoe gaat het met jou? Vermaak je je een beetje nu je je zo rustig moet houden? En Ellaa: nog de stad in geweest? Hoe was jullie koninginnedag? Ik ben even de stad ingeweest. Even over de kleedjesmarkt gewandeld. Meteen kreeg ik allerhande baby artikelen aangeboden! Mensen zien meteen de dikke buik en spelen er leuk op in! Haha! Goh Saar, dus jij hebt ook zo'n harde buik met krampen gehad. Naar he. Dan denk je toch even dat het gaat beginnen... Zo ik ga mijn keukenkastjes even uitsoppen. Het laatste van mijn lijstje en dan hoef ik alleen nog alles bij te houden. Heerlijk zo elke dag kijken waar je zin in hebt! Vanavond zwangerschapsgym samen met mijn vriend.. de partneravond. Ben benieuwd! Fijne dag allemaal!
Hallo allemaal, Idd lekker van het zonnetje genoten! en vannacht van het onweer Dochtertje lag helemaal onder de dekens met de handen op de oren.. Dus zij heeft lekker bij ons in bed geslapen daarna. Saar: gaat jouw kindje zich aan de afspraak van moederdag houden denk je? Dan duurt het niet zo lang meer in ieder geval. Nog krampen gehad? Bandietje: lekker he, je eigen tijd indelen! Is weer eens wat anders. Grappig idd dat de mensen daar zo heerlijk op in spelen als ze je dikke buik zien. Geweldig gewoon. Ik zing m'n tijd wel uit hoor, ben ontzettend moe de laatste paar dagen, slaap erg slecht (jij ook he Saar! pff zo lastig!) en verder geniet ik van alle hulp die ik kan krijgen. Vanmiddag, morgen hele dag en vrijdag zit ik al vast aan de hulp dus tsjonge, wat zal ons huisje blinken!
Bandietje: Rustiger aan doen gaat op zich prima. Nu hopen dat het enige effect heeft op de bloeddruk! Je schiet lekker op met je lijstje zo te zien. bevalt de zwangerschapsgym? Vind je vriend het leuk om mee te gaan? Cocko: Ik heb geen flauw idee of de kleine zich eraan gaat houden. Hoop natuurlijk van wel. Heb nu alleen last van veel harde buiken, geen echte pijn meer gehad. Fijn dat je zoveel hulp hebt en inderdaad geniet er maar lekker van. Is het al gelukt met een jas voor je man? Ik word trouwens ook wel steeds moeier, maar merk amper verschil doordat ik al zo moe was. Maar wil wel steeds langer op bed blijven smiddags. Moet nu donderdag weer naar de vk ipv maandag. Ben er wel een beetje bang voor de vk in het ziekenhuis zei nl. als ik je nu weer hier zie houd ik je hier we blijven niet bezig. En dat wil ik eigenlijk niet omdat ik thuis wil bevallen. Maar goed als het beter is voor mij en de kleine tsja dan moet ik niet zeuren. Morgen komen ze een ondersteek en klossen bezorgen.. Nou dan kan het bed dit weekend omhoog.. Het wordt allemaal wel steeds echter.
Cocko: Fijn al die hulp! Dat kan je ook wel goed gebruiken nu natuurlijk Saar en Cocko: Balen! Ik laap ook erg slecht, zo'n pijn aan mn heupen dat ik een keer of 10/15 uit bed moet om een wandelingetje te maken en het los te schudden. Gelukkig niks te doen overdag (behalve de normale huishoudelijke taken en de honden) dus dan is zo'n brakke nacht niet zo heel erg. Jullie idee van het kussen werkt wel moet ik zeggen, het helpt in ieder geval een beetje! Heerlijk genoten van de zon gister! We zijn met de honden een lange wandeling gaan maken en nog even gaan zwemmen (de honden dan, wij niet veel te koud nog!! brrrr) Wel hard op mn kont gevallen toen 1 van de honden helling af me omver liep. Heeft de pijn in mn heupen ook geen goed gedaan haha Meisje van mijn fitness die 5 weken geleden bevallen is was er zondag weer in de les. Super leuk om te horen hoe het allemaal is gegaan en wat je een beetje kan verwachten, al is dat bij iedereen anders natuurlijk. Wel lastig om in te schatten wanneer ik nou zou moeten stoppen. Net wat je zegt Saar, het is MEI, misschien dat ik toch maar de 38 weken als eindpunt voor sporten moet aanhouden. Zou niet willen dat mn vliezen breken onder het trainen haha
Saar, we waren tegelijk! Oow dat zou wel jammer voor je zijn inderdaad als je liever thuis bevalt. Maar goed, hopen maar dat dat ook gewoon door kan gaan. En als de klossen en ondersteek komen kan ik me inderdaad voorstellen dat het nóg echter wordt. Spannend joh!
Bailey: Balen dat je ook zo slecht slaapt. Zere heupen hier ook, veel draaien ook en dat duurt dan zo lang doordat je zwaartepunt anders ligt. Lekker die wandeling! Ik ben na een rondje supermarkt al helemaal stuk. Dat is wel bijzonder dan ja een verhaal te horen van iemand anders. Hoewel elke bevalling natuurlijk anders is gelukkig maar. Morgen naar de vk en ik denk dat ik toch maar eens ga vertellen wat ik allemaal kan op het moment, want ik heb zo het idee dat ik het allemaal iets te veel relativeer.. Ik sta om 7 uur op en dek de tafel, daarna schuifel ik naar boven ga een uur zitten/liggen en dan kleed ik me aan. Dan tot de lunch blijf ik boven(neem koffie mee in thermoskan) dan lees/internet ik wat. Dan voor de lunch naar beneden en dan 2-3 uur rusten. Dan alleen nog koken en dan ben ik uitgeput. Om half 10 ga ik naar bed. Is dit normaal voor 36,5 week? Ik kan ongeveer 5 minuten zonder pijn staan en 10 minuten lopen.. Ik bedoel het trouwens niet om te zeuren hoor, maar als de vk vraagt hoe het gaat zeg: ik ben moe, maar dat zal er wel bij horen. Ze horen dat natuurlijk elke keer...
Saar: dat lijkt me wel erg weinig hoor, wat jij doet. Zou het gewoon even uitleggen, of even op papier een schema maken en dat laten zien aan de vk. Op mij komt het niet echt goed over als ik eerlijk ben. Iedereen is rond deze tijd vermoeider natuurlijk maar dat je zo weinig kunt doen.. hmm dat vind ik twijfelachtig. gewoon voorleggen hoor! Hier gaat t ook niet zo eerlijk gezegd. M'n arm lijkt wel zwaar gekneusd doordat ze vorige week zondag met dat infuus hebben zitten wroeten en dus niet lukte. Hele arm is blauw en kan m'n hand amper bewegen. Net ook nog tussen de deur gezeten, precies met die arm Heel handig weer. EN dan die vermoeidheid, de frustratie en de pijn. En sinds gisteren gaat t met m'n broer niet goed maar we weten niet wat er aan de hand is. Raar verhaal hoor maar m'n ouders zijn helemaal overstuur en ik krijg geen contact met ze omdat ze er niet over kunnen praten. Pff het is zo moeilijk en het is al zo'n lange tijd.
Ja denk ik ook wel he?! En om nou nog tot 42 weken zo door te gaan... Zou je voor die arm niet even contact opnemen met je huisarts, klinkt niet goed. Dat moet toch niet zo vreselijk lang duren. Bah naast die pijn, moeheid etc ook nog eens een emotionele rollercoaster... Je had er al wel eerder iets over gezegd, maar tspeelt nu dus weer extra op? Ook moeilijk als je dan geen contact krijgt met je ouders. Stoppen die het helemaal weg? Het enige wat ik kan zeggen is sterkte!
Saar: Nee ik zou zo niet doorgaan tot de 42 weken! Echt even voorleggen aan de vk, daar zijn ze voor hoor! nee ze stoppen het niet weg maar ze krijgen zoveel klappen te incasseren dat ze dat eerst voor zichzelf moeten verwerken voordat ze aan ons kunnen vertellen wat er aan de hand is. Ik wist wel dat het niet goed ging met m'n broer enzo, maar t schijnt ineens weer gigantisch op te spelen en er is iets heftigs aan de hand maar ik weet dus niet wat. Zo frustrerend. Heb het over die arm gevraagd aan de gyn vrijdag, die zei dat ze de ader van boven en van onderen finaal door hebben geprikt, tegen een klep aan hebben gezeten en misschien net een spier hebben geraakt. Maar tis wel zwaar irritant. Het heeft ook alle kleuren van de regenboog maar dat is een teken dat het geneest (toch? haha)
Saar: Wow dat is wel heel weinig hoor! Ik ben ook moeer dan voor de zwangerschap, maar volgens mij hoor je toch nog wel gewone dagen te kunnen maken. (tenzij natuurlijk om medische redenen bedrust is voorgeschreven of zo iets). Wat zou er misschien aan gedaan kunnen worden? Ik hoop voor je dat je VK iets weet. Cocko: Ow wat naar van je broer. Ook van je arm natuurlijk, maar fysieke pijn is altijd minder erg dan wanneer het emotioneel niet goed gaat. Ik hoop dat je snel meer weet!
Ga het morgen bespreekbaar maken, kijken wat ze zeggen.. cocko: oeh kan me voorstellen dat je je nu zorgen maakt. Ik hoop echt dat het toch meevalt... Oke regenboog, dat klinkt inderdaad wel als opknappen maar wel vervelend. Hoe gaat het met het rusten? Jij mag vrijdag naar de vk? Bailey: Ik heb geen flauw idee wat eraan gedaan kan worden. Geniet jij een beetje van je verlof?
Groot gelijk hoor Saar. Ik vind het nl niet echt gezond overkomen.. Ben benieuwd wat ze zeggen! Is je HB enzo wel goed? Want daar komt mijn vermoeidheid vandaan, m'n HB zit op het randje en moet nu met ferro enzo dat een beetje opkrikken. Gaat alleen niet zo hard, vooral niet als je geprikt moet worden en dat lukt niet. Verlies je gelijk weer aardig wat bloed Ik moet ook morgen naar de vk, ben benieuwd. Het rusten gaat redelijk, ben nu ontzettend moe dus ga straks even naar bed. Maar met kids doe je al snel weer te veel. Gisteren heb ik toch een was gevouwen en opgeruimd, maar dan krijg ik dus wel buikpijn. Dus ik moet dat laten doen maar ben zo eigenwijs!
Lijkt me verstandig Saar! Dan weten ze er in elk geval van. Cocko, is inderdaad niet makkelijk om gnoeg rust te houden als je twee kids hebt, kan ik me voorstellen. Lief dat je het vraagt Saar. Verlof gaat tot nu toe prima, ben nogal druk met het opzetten / aanpassen van een cursus die ik ontworpen had voor middelbarescholieren. Vogende week geef ik mn laatste lessen en dan neemt iemand het van me over. Nu moet ik het zo herschrijven dat hij precies weet waar het overgaat. Verder lekker gehightead met vriendinnen gisteren. Vanohtend naar de VK geweest. Alles was goed, en baby is ingedaald (dat had ik al gevoeld onder het sporten haha auw!). heb ook de bedklossen en ondersteek gehaald voor de zekerheid want ik wil in het ziekenhuis bevallen. Dat was behoorlijk sjouwen want ik moest er 12 en ik was niet met de auto gegaan. Moest ik al waggelend een kwartier lopen met een enorme stapel klossen op mn schouder en een po in mn andere arm. Wist niet dat die dingen zo groot zijn! Maar goed, uiteindelijk is alles gelukt Zo maar eens even het bed erop zetten. Of misschien dat ik even wacht tot mn vriend er is en we het samen kunnen doen...
Nounou dames, het gaat niet erg goed met jullie Saar en Cocko, wat vervelend zeg! Cocko, wat een verhaal over je broer zeg. Ik heb dan wel geen idee wat er aan de hand is, maar het klinkt niet heel goed! (Is het iets lichamelijks of geestelijks... of nog iets anders?) STerkte ermee! en ook met je arm natuurlijk, dat klinkt ook niet helemaal lekker. En Saar, dat is inderdaad wel heel erg weinig hoor, klinkt niet goed, zou het zeker even voorleggen aan je vk. Jij ook sterkte met de laatste loodjes, kan me heel goed voorstellen dat je het allemaal helemaal zat bent. Gelukkig is het allemaal voor een goed doel En Bailey: fijn dat alles weer goed was bij de vk. en baby mooi ingedaald, fijnfijn! lichamelijk misschien iets minder fijn, maar bevallingtechnisch wel super! Maar waar heb je in hemelsnaam 12 klossen voor nodig??? Je hebt ze trouwens ook nodig voor de kraamhulp, dus ziekenhuis of niet, toch handig dat je ze hebt opgehaald. Hier gaat het wel goed, mag zeker niet klagen als ik jullie zo hoor. Kan nog steeds lekker alles doen, al krijg ik wel steeds sneller last van mn rug. Met Koninginnedag lekker even naar de stad geweest, maar dat merk ik dan wel flink als ik weer thuis ben. Ik moet morgen ook weer naar de vk, ben benieuwd of de kleine meid is ingedaald.
Cocko: Ik neem aan dat ze afgelopen vrijdag in het ziekenhuis toch ook mijn HB wel hebben gecontroleerd Heb het niet eens gevraagd maar ze hebben wel een bloedonderzoek gedaan... Ik vermoed zelf dat het een combi is van een stijgende bloeddruk, vocht en de vermoeidheid die er al wel was maar die ik probeerde weg te drukken. Nu mijn man werkt komen de laatste loodjes extra hard aan. Spannend morgen weer! Ik moet om 10 voor half 12! En niet zo eigenwijs doen he?! Je hebt alleen jezelf ermee! Bailey: Oh lekker handig... Hier hebben ze het gebracht ideaal! Een ondersteek, 5 klossen en een ruggensteun. Lijkt me een heel gesjouw met 12! klossen! Ik ga ze niet onder het bed zetten hoor, dat doet mijn man maar. Fijn dat je lekker aan het genieten bent, maar je klinkt ook nog wel druk... poeh! Ellaa: Zo zie ik het ook hoor 't is voor de kleine man of vrouw! Die doet het gelukkig hartstikke goed Oeh jij morgen ook naar de vk! Spannend inderdaad hopen dat de kleine is ingedaald. Lekker genieten van alles wat je nog kunt. Ik ben zo benieuwd naar mezelf na de bevalling. Heb nu echt een plofkop, worstenvingers en olifantenpootjes. Ik zei gister tegen mijn man: zal het ooit nog goedkomen haha.. Lekker dramatisch. Hebben jullie dat ook met je buik... Wordt'ie ooit weer plat
haha Saar, je lichaam zal niet meer zo strak worden als het was, maar wees gerust: die plofkop, olifantenpootjes en worstenvingers die verdwijnen heel snel hoor! Ben heel benieuwd wat de vk tegen je gaat zeggen. Ik heb nog eventjes een buikfoto gemaakt!
Ellaa: Wow wat een buik!! Geweldig weer! Duidelijk aan de laatste weekjes bezig! Saar: helemaal hetzelfde zal je niet meer worden idd, maar het kan wel een eind goed komen hoor! Ja neem idd aan dat ze dan vrijdag ook je HB hebben gecontroleerd! Nou ben benieuwd wat je vk er van zegt!! Bailey: de beeb al ingedaald?! Goed zo zeg, nou netjes blijven liggen ook he?! Haha.. Fijn dat alles goed was verder bij de vk. Wow ik zit hier te typen en de beeb gaat echt z'n voeten helemaal langs m'n buik, dikke bulten zie je gewoon heen en weer gaan! Wat een gevoel zeg..... Ellaa / Ego: M'n broer is vorig jaar psychisch ingestort en sinds die tijd gaat het op en neer met hem. Hij liegt en bedriegt, is wispelturig qua emoties enzo. Even kort hoor, ik ga hier verder niet uitgebreid op in, tis zo'n droevig iets allemaal. Maar moeilijk is het wel. Vanmiddag m'n moeder gesproken, die heeft gisteravond ook een hysterische aanval gehad door alles. Je wilt zo graag helpen en het kan gewoon niet. Frustrerend is dat.