mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oke, scheelt idd niet heel veel!! Grappig zeg.

Haha ja voor ons is dit met 36 weken echt groot.. Onze oudste was 1920 gram bij 37 weken en de jongste 2750 gram met 39 weken..Dus dit is wel veel hoor, voor ons doen.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou ja alleen ook maar weer fijn toch?! Hoef je je geen zorgen te maken, mocht die kleine uiteindelijk toch eerder moeten komen!

3. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Mooi om te horen dat de echo zo goed was, Cocko! Wel vervelend dat de fysio niks meer voor je kan betekenen. Maar goed, gelukkig komt het einde in zicht!

Saar, hoe is het nu? Heb je nog steeds die klachten of gaat het elke dag een beetje beter? Ik hoop het voor je!

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: de klachten blijven. Zeker als ik me iets ga inspannen word ik ook nog eens erg benauwd. Ben heel benieuwd hoe het maandag allemaal is!

Ego: Vannacht was er echt een feestje in mijn buik gaande. De kleine is echt aan het wroeten onderin, maar kan de uitgang niet vinden.. Niet even een uurtje maar vanaf gisteravond tot vanmorgen :cool: Hij is aan het oefenen;)

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh Saar, nou het kind is vast aan het oefenen! Doet af en toe ook zo lekker zeer he! Of heb jij daar nog geen last van? Dan krijg je echt van die fikse steken onderin, brr..
    En alsmaar door je buik rollen zeker?! Geniet er nog maar even kan (als dat lukt dan..) want het is straks allemaal voorbij, die feestjes in je buik dan.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja doet pijn, werd er wakker van haha. Ik denk dat ik die feestjes niet ga missen als er een kleintje in mijn armen ligt. Misschien denk je als we iets ouder zijn, zaten ze nog maar in mijn buik als we vervelend zijn haha. Wel raar idee hoor, uitgerekende datum is nog 2 weken weg. Vinden jullie het ook zo raar dat het nu zo dichtbij komt?

7. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar en cocko, zooo herkenbaar! En het doet inderaad af en toe gewoon echt pijn! Vooral als het tijdens het lopen gebeurt, dan klap ik echt dubbel. Maar misschien ga ikhet wel een beetje missen ja als ik m eenmaal niet meer overal mee naar toe kan nemen!

Ja ik vind het ook een heel gek idee dat vanaf maandag de beeb "full term" is en gewoon kan komen. Al zal het vast nog wel even duren hihi. Bij jou is het inderdaad nog maar 2 weekjes tot de uitreken datum, Saar. Dat is helemaal gek!

Ego, ik moet van de fitnessinstructrices er mee stoppen omdat onder andere mn buikspieren en die bij je heupen (echt even het woord kwijt haha) anders te strak zijn voor de bevalling en ze "als een elastiekje kunnen knappen" (brrr dat vond ik echt eng klinken). Dus vandaag laatste uren :(.

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat jammer bailey dat je niet meer verder mag. Maar ja als ze knappen heb je ook niets toch? Was je ook aan het zwemmen of was dat iemand anders? Wel lastig of niet dat je steeds minder kan en mag?!

9. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ja klopt was ook aan het zwemmen, maar die tijden komen mij steeds heel slecht uit (meestal rond etenstijd van kwart over 7 tot kwart over 8).
    Ja ze heben ook wel gelijk dat het misschien niet zo goed is, maar wat mij betreft had ik nog wel een tijd door kunnen gaan. Voel me prima dus gek om toch te stoppen... Maar ja over een tijdje kan alles weer :D

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja das balen. Je mag toch na de bevalling ook niet gelijk sporten ivm je buikspieren of niet? Ik weet het niet hoor, sport niet. Ach maar zien hoe het loopt toch? Hier begon zwemmen pas om half 9 dat kwam mij dan niet uit hoewel ik het ook niet kan hoor! Maar even proberen te genieten van de rust toch? Een poging tot doen haha

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey, jammer dat je moet stoppen met sporten maar het klopt idd dat je niet meer verder mag ivm je buikspieren. Je schuine buikspieren mag je na de bevalling wel weer trainen, de rechte buikspieren pas 6 weken na de bevalling. Hoorde ik toevallig gister nog!
    En verder weet ik het ook niet, want ik sport ook niet. Ren al genoeg rondjes door t huis :D

Wat een tijden om te zwemmen zeg, pff. Zou geen energie meer hebben om dat nog te doen rond die tijd! En rond etenstijd is het etenstijd en geen zwemtijd haha!

Ego, m'n moeder is er vandaag om te helpen, ging ze de kids even bezig houden buiten.. Sjeest ze rond op een step die de kids gister gehad hebben van de andere opa en oma! Echt lachen hoor. De kids kunnen dat nog helemaal niet ivm evenwicht maar oma dacht: ik ga het even laten zien. Nou, lol voor tien natuurlijk!

12. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey dames,

Cocko, wat fijn zeg dat je baby zo goed groeit en dat het vruchtwater ook goed was! Wel vervelend dat je nog steeds zo'n pijn hebt en dat de fysio niks meer voor je kan betekenen. Gelukkig duurt het nog maar eventjes en hopelijk gaan de klachten daarna ook weer snel weg.

Saar: Hoe bevalt het om weer thuis te zijn? Ik lees dat je je nog steeds niet goed voelt? balen hoor.

Bailey: Er zijn toch best nog wel dingen die je wel mag doen bij de fitness? Ik ga ook nog steeds 1x per week. (is wel speciale zwangerschapsfitness). En tja hoge hakken..... hihi, ik moet er wel om lachen hoor. Was jij nou ook diegene die alleen maar strings in huis had? ;)

Hier is de baby sinds een paar daagjes ingedaald. En ik vind het maar helemaal niks, haha. het doet maar pijn van onder nu! bah...
    Maar goed, voor de bevalling natuurlijk wel beter. (daar gaan mijn huppel en dansavontuurtjes... snik). Die van mij is de laatste tijd ook zo ontzettend druk! doet idd gewoon pijn af en toe.
    gisteren ook de liggingsecho gehad en dat was helemaal goed. buikomtrek was tot op de dag nauwkeurig goed, haar beentjes waren wel 2 weken te lang. maar dat had de 1e van ons ook. (heeft nooit in pakjes met voetjes gepast omdat ze zulke lange benen had.)

13. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    cocko, we zitten weer tegelijk te typen. Haha, sportieve moeder heb je hoor! wat leuk zeg!

wat ik nog weet qua sporten na de bevalling is dat je baarmoeder eerst weer helemaal achter je schaambot verdwenen moet zijn. en dat is meestal zo rond de 6 weken, vandaar.

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou Ellaa, terwijl ik m'n vorige bericht aan het typen was, dacht ik nog aan je! Grappig dat je bijna direct daarna ook een berichtje achterliet.

Ja dat indalen is niet echt grappig he! En sniksnik, ja die huppel en danspasjes moet je nu echt vergeten hoor! Fijn dat je meisje goed op schema ligt, en ach, lange beentjes geeft toch niet? Zijn jullie zelf ook lang dan? Bij ons hebben ze juist korte beentjes, nou en..? Als alles maar verder gezond/goed is toch!

Hebben jullie ook weleens het gevoel bij een bepaalde beweging dat het kind er bijna uit komt?! Vreselijk zeg... als ik door m'n knieen ga om iets op te rapen van de grond en ik kom dan omhoog...--> griezels! Zo'n vreemd gevoel!

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: haha sorry nu moet ik echt even hardop lachen... :D:D Weer tegelijk! Gezellig hoor!

16. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    haha, nee die lange benen zijn helemaal niet erg! schoonheidsideaal toch? ;) Mijn vriend is idd wel lang, ikzelf ben 1.75m, dus redelijk gemiddeld, maar ook ik heb in verhouding lange benen. (hoeveel ik daar wel niet over gestruikeld ben in de groeispurt, haha).

En Cocko: dat gevoel dat de baby er bijna uitkomt dat heb ik vooral als ik zit te poepen, haha stom hè.

17. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ellaa, ja dat heb ik ook op de wc! Dan denk ik oh jee als ik nou maar niet ineens een hoofdje voel hahaha. Ging het maar zo makkelijk!
    Nee haha ik heb niet alleen maar strings, dat was volgens mij bandietje haha.

Met sporten klopt wat Ellaa zegt, 6 weken wordt aangehouden omdat je anders kan op verzakking hebt. De zwangerschapsgym/fitness zou nog wel mogen hoor. Maar ik doe bodypump en bodyattack en het eerste is met vrij zware gewichten en het tweede is springen en rennen enzo. Dat wordt vanaf nu gewoon af geraden. Rechte buikspieren mag je indedaad ook pas 6 weken na de bevalling weer doen. Ik heb toevallig voor een tijdschrift een artikel geschreven over sporten tijdens de zwangerschap (en dan zeg maar niet zwangerschapssporten). Daar had ik research voor gedaan en naast dat je er heel wat van opsteekt, kom je ook echt bizarre verhalen tegen! Mensen die verbaasd zijn dat ze niet mogen diepzeeduiken in hun 8e maand. hahah

Oow en cocko ik zie het al helemaal voor me hahaha oma op de step! Zullen je kids ook leuk gevonden hebben :D

18. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo hee wat heb ik al weer veel gemist! Dat gevoel alsof je kindje er bijna uit komt heb ik ook! Opstaan gaat ook lastig met zo'n baby hoofdje tussen je benen! Saar wat naar dat je je nog niet goed voelt maar idd ook bizar om te beseffen hoe dicht bij je bij jd bevalling en je kindje bent!
    Ellaa ik vind je maar sportief hoor! Je zal vast een hele goeie conditie hebben! Zal mischien wel schelen met de bevalling! Ondanks dat je nu niet meer mag sporten..
    Oei wat was er nog meer getypt .. Cocko hoe is het nu met jou?
    Ik was niet degene met alleen maar strings hoor! Hihi. Ik draag al ernstig hele poos saaie oma onderbroeken!! ;)
    Hopelijk ben ik niemand vergeten... anders sorry! ik post niet zo vaak want das niet zo handig met mijn telefoon...
    Hier gaat alles goed.Vandaag de mijlpaal van 37 weken gehaald! De klossen vanmorgen onder het bed gezet en heb nu een trapje nodig!!
    Wel een bijzonder idee dat ik nu gewoon thuis mag bevallen en ons kindje mag komen! Kindje is erg aktief. Er steekt af en toe gewoon een hand of voet uit mijn buik!
    Saar als jouw kindje zich aan de afspraak houd zou je zondag moeder moeten worden he! Ben benieuwd! Fijn weekend allemaal!!

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: wat fijn zo'n sportieve oppas. Die voelde zich ook weer even helemaal kind, heerlijk! Ik herken dat gevoel dat die kleine eruit komt ook op de wc met name en na mijn wandeling van vanmorgen.

Ellaa: Het thuis zijn bevalt me wel, maar de rest niet haha erg he?! Vanmorgen ben ik naar de supermarkt gelopen 2 minuten verderop en ik ben nog steeds helemaal gesloopt. Van de gyn moest ik meer bewegen maar dat lukt dus niet:( Fijn dat de kleine is ingedaald, hoewel.... Oh die van mij heeft ook stelten zeiden ze. Die maten ze ook 2 weken voor op de rest. Lange benen klein hoofdje..

Bailey: pfff wat ben je druk met sporten zeg! Knap hoor. Maar goed naar je lichaam luisteren, das het allerbelangrijkste denk ik zo. En diepzeeduiken schijnt niet zo heeeel goed te zijn net zoals parachute springen ofzo..

Bandietje: Gefeliciteerd met je 37 weken lekker. Ja hoog he dat bed... Mijn man die heeft het nog niet helemaal door en die knalt af en toe echt hard naar de grond oeps. Ik denk dat die kleine lekker doet waar die zin in heeft, aangezien die dat al de hele zwangerschap doet. Maar ik ben er klaar voor/mee!

20. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Fijne moederdag iedereen!!

Deel Deze Pagina