mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Elizabeth: gefeliciteerd!! En welkom natuurlijk. Begrijpelijk dat je het spannend vindt, zo'n combitest.

Ben jij ook zo mega beroerd? Ik had tot vorige week nergens last van, toen kreeg ik wel een misselijk, raar, gevoel in m'n maag enzo. Maar sinds gisteren de hele dag door misselijk en overgeven! Bahbah. En ik heb hier nog 2 kleintjes rondrennen, pfff.

2. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    hey Elizabeth, gefeliciteerd!
    zeker spannend zo'n combinatietest. Ik ga zelf verder geen test laten doen, ook geen nekplooimeting. Ten eerste komt er alleen maar een kans uit (dus eigenlijk weet je nog niks zeker). en mocht het een kindje met syndroom van down zijn dan zou ik het ook nooit weg laten halen. dat heeft mij doen besluiten om het niet te doen.
    maar ik begrijp het heel goed dat andere mensen het wel doen hoor, zeker als je in een risicogroep zit (qua leeftijd, achtergrond etc.).

Ik vind de eerste echo wel heel spannend, morgen is het zover.... pfff kan bijna niet meer wachten.

sterkte alle misselijken....

3. wonderland26

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom! Gezellie.

Meiden we moeten meer kletsen hoor, in die andere clubs is het zo druk en hier nog zo lekker rustig!

Hoe gaat het met jullie? Ook lekker moe zo te lezen?
    Ik ben ook echt een wrak, vorige keer volgens mij ook zo moe maar ik weet het niet zeker meer of het zo erg was.
    En nu rent er natuurlijk nog een dame van ruim 2 jaar rond, dus extra vermoeiend maar wel heel gezellig!!

Voor diegene die morgen de echo hebben, spannend!!
    Ik heb mijn termijn echo 8 nov, ik kan ook niet wachten hoor, ik heb er 1 gehad met 6 weken en 6 dagen en toen klopte het hartje, ze zei er wel bij dat het pas net klopte, dus ook nog niet zo snel maar goed het was in elk geval een goede echo.
    Maar dan lees ik weer bij zoveel meiden dat het hartje is gestopt etc, ik wordt daar zo bang van he, brr, ik hoop dat alles goed gaat. Ik voel me wel op en top zwanger maar zelfs dat schijnt niks uit te maken. We kunnen enkel maar afwachten.
    Ik ga mijn meisje uit bed halen..

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja het is hier heel rustig hoor, met kletsen :)
    Komt ook omdat de mei meiden bij de meitopic kletsen denk ik..

Maar hebben jullie zo'n last van vermoeidheid? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet super moe ben. Niet meer dan gewoonlijk. Wel heel de dag door misselijk en overgeven, dus loop continu te slikken enzo. Pff. Morgen een oppaskindje erbij, wel gezellig maar wel weer lekker druk.

Gister had ik koffie op, met slagroom:p, en ja hoor, dat duurde geen 4 minuten of ik kon naar de wc rennen..

Voorlopig moeten we nog even wachten voor een echo, 10 november. Ach, die tijd gaat ook wel weer voorbij, zolang je maar niet nadenkt over die echo.. haha.

5. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi cocko en de rest!, ja...voel me beroerd. Ik was in week 6 af en toe misselijk. Vanaf week 7 de hele dag misselijk. Ik geef alleen gal over. Ik eet inmiddels veel op een dag, anders wordt de misselijkheid en het kokhalzen nog erger. Ik heb net een bord noodlesoep en ik lig nu in bed. Maar niet omdat ik erg moe ben, ik kan niwt lang blijven staan of het huishouden doen, als ik dingen ga doe dan word ik misselijk. Echt raar. Het helpt ook om te slapen, dan voel ik de misselijkheid niet zo..Ik lijk wel een eetmachine. Heb vandaag maar vrijgenomen, zo kan ik niet werken.

Ja, ik vind de echos spannend! Iedereen wil een gezond kindje en veel mensen willen geen testen doen maar met bepaalde testen kun je erachter komen of je kindje meerdere afwijkingen heeft of zo waardoor zij of hij wel of niet een normaal leven kan leiden. Ik zou het graag willen weten, dan kun je je op de toekomst voorbereiden. Maar dat ligt bij iedereen anders, dat snap ik ook. Misschien maak ik me ook zorgen om de hele zwangerschap vanwege mijn leeftijd. Weet ik niet. Het is allemaal zo pril en nieuw voor mij.

Meide, veel succes. Ik hoop dat de misselijkheid en het overgeven binnenkort stopt.

Groetjes

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Elizabeth: ik snap je wel hoor, dat je zo'n test wilt doen. Hoe oud ben je? Of heb ik dat gemist..?
    Ja haha je lijkt wel een eetmachine he, heb ik nou ook. Telkens weer wat naar binnen werken. Maar het moet hier echt hartig of zoet zijn. Net chocolade op, dat blijft wel binnen.. maar 's avonds is alles een ramp. En ik zie nu al op tegen het eten straks, bij de vorige twee kids was ik misselijk tot week 18. En dan kwam al het avondeten er uit. ;)

7. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 38 jaar. Ja, ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in avondeten als alles eruit komt. Weet je, een collega van mij is 14 weken zwanger en helemaal niet misselijk geweest. Het is toch raar hoe onze lichamen werken..De ene heeft er last van, de andere niet

8. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    oei wat vervelend al dat overgeven.. daar heb ik gelukkig geen last van. alleen die vermoeidheid is wel vervelend. ik heb al een dochtertje van 3 die niet meer slaapt overdag, dus dat houdt me wel bezig. gelukkig begrijpt ze dat ik af en toe moe ben en mag ik zelfs af en toe mijn oogjes dicht doen op de bank. na een tijdje komt ze me dan heel lief een kusje geven; "wakker worden mama".... haha, zo schattig.

9. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das inderdaad schattig! Mijn vermoeidheid valt mee, mijn probleempje is meer mijn misselijkhei en het overgeven.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Elizabeth38: Gefeliciteerd!! Spannend zo'n combinatietest! Ik ga het net zoals ellaa ook niet doen, maar ben dan ook 24....

Er wordt hier inderdaad weinig gekletst, maar in de andere groepen kan ik het dan ook niet volgen omdat het daar zo vreselijk hard gaat;) Ik ben sinds 2 dagen aan het overgeven... beetje jammer, had het nog redelijk in de hand met de 2 beschuitjes op bed die ik kreeg van mijn man, maar nu lijkt het toch echt over te zijn. Lijkt me wel pittig als je al 1/2 kids hebt lopen. Bij ons is het de eerste dus ik kan gewoon naar bed als ik moe ben (wat ik dan ook doe). Trouwens apart dat een echo bij de ene verloskundige veel vroeger is als bij de ander.. Iedereen die vandaag de echo heeft veel plezier! Hopelijk komen jullie met goed nieuws terug!

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

En hoe waren de echo's?????

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Geen idee, ik lees hier nog niets.. helaas moeten wij nog wachten! En ik zie overal mooie echo's voorbij komen, haha. Echt geweldig gewoon!

13. Marg

Marg Lid

10 okt 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben ook begin/ midden juni uitgerekend. Ik heb gelukkig weinig kwaaltjes. Alleen erg gevoelige borsten en soms bruine afscheiding. Wij hebben de eerste echo 4 novemer.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hoi Marg welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik vind het nu wel weer spannend worden hoor. Dinsdag de echo en dan hebben we een definitieve datum waarop we uitgerekend zijn! Ik zal dan eens kijken of ik hem hier online krijg. De vorige echo zie je toch alleen een garnaaltje op haha

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Hebben jullie ook nog tips tegen de misselijkheid?

Ik had eerst nergens last van , maar sinds vorige week wordt ik echt met de dag beroerder... vandaag zelfs maar ziek gemeld, de halve nacht wakker omdat ik zo beroerd was en vanmorgen stond ik gal op te geven boven de wasbak :(
    Kan me natuurlijk moeilijk weken lang ziek melden.... en ik vind het eigenlijk nog net te vroeg om het op mn werk te vertellen...

Wat helpt bij jullie?

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hoi Ikkie97
    bah wat vervelend zeg! Ik heb niet echt tips, ben wel een beetje misselijk en geef 's ochtends wel over, maar niet zo extreem. Ik eet regelmatig wat, 's ochtends beschuitje op bed en rustig opstaan en goed en diep ademhalen. Ik zag wel dat huisartsen er wel middeltjes tegen hebben, maar ja weet ook niet of je dat wilt en of het zo extreem is dat je het ook krijgt. Misschien helpt het wat om steeds kleine hoeveelheden te eten, ook voordat je gaat slapen nog even wat te nemen en eventueel wat naast ej bed te zetten als je snachts wakker wordt? Maar zoals ik net al zei heb ik er niet echt zoveel ervaring mee... Sterkte!

17. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey dames,

Ik heb dinsdag mijn eerste echo gehad en alles was goed! Jeeej! zo blij nu.
    heel mooi hartje zien kloppen. en het kindje was al heel beweeglijk (terwijl we nog maar 8 weken zijn)
    over 3 weken hebben we nog een keer een echo om de precieze termijn vast te stellen.
    helemaal in de 7e hemel nu!

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: wat fijn zeg!! Heerlijk zo'n positief bericht!! Geniet ervan.

Tegen de misselijkheid, ik weet het ook niet. Ben de hele dag kotsmisselijk, en moet ook overgeven. Ik probeer regelmatig wat te eten, dat helpt wel een beetje. Maar soms moet het er gewoon uit :$ En vind dat toch zooo vies. Maar beschuitje, of van die langetjes (is wel met kaneel) dat wil wel helpen hier om het gevoel even tegen te gaan. Dus misschien heb je er wat aan!

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    @Ellaa: wat fijn! Ik moet nog bijna twee weken wachten op mijn eerste echo hopelijk is dat ook goed nieuws!

Ik heb tot nu toe alleen vanmorgen hoeven overgeven maar ben wel de hele dag door misselijk.. Van alles proberen te eten, van een koekje tot een appel en van een soepje tot gewoon brood.. het smaakt me allemaal wel maar ik blijf misselijk... alleen net na het avondeten had ik even het idee dat het weg was, maar dat was helaas slechts van korte duur... Ik had op internet gelezen over die polsbandjes die schijnen te helpen tegen misselijkheid, maar mijn vriend kon ze niet vinden (en hij durfde niet te vragen natuurlijk..) hebben jullie daar ook ervaring mee? Verder las ik iets over gember, maar dat stinkt wel zo verschrikkelijk....

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Die polsbandjes kun je kopen bij de etos. Ik heb het ergens anders op dit forum gelezen. Heb er zelf geen ervaring mee maar de reacties daar waren allemaal positief! Dus je zou het kunnen proberen :) Als het werkt, ga ik het ook kopen haha. Zo irritant, dat misselijke. Ik kan bv ook slecht drinken binnen houden. 1 slokje en dan echt stoppen anders komt t alsmaar omhoog. Hebben jullie dat ook van drinken?

Deel Deze Pagina