succes Saar!! En ik wil niemand bang maken hoor, maar die oefenweeën zijn echt nog maar een voorproefje.... Je moet het niet onderschatten straks, want dan gaat het vies tegenvallen die bevalling. (ook niet teveel tegenop zien hoor, bijna iedere vrouw lukt het, dus jullie ook!)
Ellaa: haha dat dacht ik al! Achjah, komt vast wel goed en anders zijn er altijd nog pijnbestrijders te krijgen
Wow, moest heel wat bijlezen Saar: succes strakjes! Ben benieuwd hoe het gaat! Laat je het ons wel even weten (als dat lukt natuurlijk..) Bailey: wat jij hebt met je rugpijn, heb ik ook (denk ik). Bij mij komt het omdat de zenuw klem gezet wordt en je dan dezelfde symptomen krijgt als die van een hernia. Komt bij je SI gewrichten vandaan, alles wordt nog weker dan het al was omdat de bevalling dichterbij komt en bij bepaalde, eigenlijk verkeerde, beweging wordt je zenuw klem gezet. Echt balen! Kan ook bijna niet lopen, slapen is 1 groot drama met veel gekreun en gesteun. Heb ook paracetamol geslikt, bed in de halve zitstand, kussens in bed. Brrr. Ellaa: je hebt wel gelijk ja dat oefenweeen toch nog anders zijn dan echte weeen. Maar pff, die oefenweeen zijn ook niet echt grappig vind ik. En idd elke vrouw kan het dus het komt vast goed!!
Oh Bailey en Cocko, wat vervelend van jullie rug! Heel veel sterkte! Ellaa: Idd zal ik de weeen niet onderschatten, maar probeer me er nu ook niet te druk om te maken! En oh ja Bailey en Cocko: Fijn he die 37 weken grens! Nu mag het babytje legaal komen! Ben ook erg benieuwd wie er als eerste gaat bevallen! Succes met de laatste loodjes dames!
Bandietje: verstandig, je kunt het maar beter over je heen laten komen! Zelf nu bij de derde zie ik er tegenop dus volgens mij went het nooit Idd zeg, het gaat nu spannend worden wie er als eerste gaat bevallen! Ik hoop in ieder geval dat alles dan goed gaat!!!
Fieuw ik ben weer thuis. Bloeddruk bij 2e meting 130-85. Moet wel in ziekenhuis bevallen, maar goed prima als dat kind er maar uit komt Ze heeft me wel op het hart gedrukt dat als er wat veranderd ik ook echt aan de bel trek, helemaal vertrouwen doen ze niet. Nu volgende week dinsdag terugkomen als het kind blijft zitten en dan weer bloedonderzoek en urine checken en dan gaan ze kijken of ze me kunnen strippen omdat ze wel zien dat ik echt heel moe ben en mijn lichaam aangeeft niet ech veel energie meer te hebben. Laten we hopen dat'ie zelf denk ik kom eruit! Ellaa: Ik stel me in op heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel pijn, maar ben wel nuchter: er zijn meer vrouwen bevallen. En ik vind die oefenweeën vervelend omdat ze wat onregelmatig komen. Je kunt je er minder op instellen en het doet ook zo weinig goed naar mijn idee. Als je weeën hebt weet je; oke ik heb zo mijn kind vast..
Saar: je bent weer thuis! Heerlijk joh! Op naar volgende week dinsdag dus. Idd goed op jezelf letten en als je het niet vertrouwt, gelijk bellen hoor. Maar dat doe je wel neem ik aan. Ego: net stond de bloemist aan de deur met een mega boeket! Supergaaf. Het komt van onze buurtjes, waar we zelden contact mee hebben. Nu ben ik niet zo bekend met alles wat er te koop is in de wereld hoor, maar hier stond bij dat het van mooiwatbloemenmetjedoen.nl en skyradio. Blijkbaar een of andere actie?? Maar ontzettend gaaf zeg!!
Saar: Mooi dat het in ieder geval goed genoeg was om weer lekker naar huis te mogen! Maar wel apart vooruitzicht met dat strippen. Stomme vraag misschien maar is dat eigenlijk pijnlijk, of voel je daar niet veel van? Nou goed ik hoop dat je kleintje gewoon snel zelf komt Cocko: super leuk! Mooie bloemen krijgen is zoooo feestelijk. En al helemaal als je het niet ziet aankomen. Leuke actie
Saar fijn dat je weer thuis bent! Nu hopen dat je bloemetje bloeddruk stabiel blijft. Fijn dat ze inzien dat je moe bent en ze je een beetje gaan helpen. Ben ook wel benieuwd wat strippen precies is? Cocko dat is zeker een leuke verrassing! Lekker van genieten! Hier vandaag een buik die in de weg zit. Baby is strek oefeningen aan het doen. En drukt lekker tegen mijn maag en liezen. Au!
wat een heerlijk weertje vandaag zeg! ik geniet er lekker van in het zonnetje Saar, fijn dat het allemaal goed gaat met de kleine. en ook fijn dat ze je zo goed in de gaten houden! strippen doet geen pijn hoor, maar het wil helaas ook niet zeggen dat het de bevalling meteen op gang brengt. Maar soms ook wel! Cocko gaaf dat je zo'n boeket krijgt! Ik wil ook wel, hihi... Ik heb vandaag nog even de allerlaatste spulletjes gekocht (haarborsteltje, thermometertje etc). En ook een knaloranje fopspeentje met Hup Holland! haha, kon ik echt niet laten liggen. Misschien word ze wel geboren tijdens de 1e wedstrijd van nederland.
Cocko: Wat ontzettend leuk! Zeker uit zo'n onverwachte hoek! Bailey/bandietje: Bij strippen proberen ze met de vingers de vliezen los te maken van de baarmoeder. Maar dan moet je wel wat ontsluiting hebben en het zegt inderdaad niet dat de bevalling op gang komt. Zeker omdat het met 39.3 week nog wel erg vroeg is. We zullen wel zien. Bandietje: Heerlijk gymen in je buik. Die van mij wordt juist rustiger nu. Skippy is weg! Ellaa: Leuk die laatste spulletjes! Haha ga je een speen gebruiken of is het meer fun? Wanneer is die 1e wedstrijd? Ik ben echt a-sportief zeg maar! Mijn bloeddruk was trouwens bij de 1e meting 160/90 dus daaraan konden ze zien dat bij de lichtste inspanning mijn bloeddruk en dus mijn klachten enorm verergeren. Ben wel blij dat ze die meting hebben eigenlijk! Wordt ook aangeraden om geen halve mini marathon te lopen, maar in de tuin te gaan ZITTEN met dit weer...
Bandietje: heerlijk he, die rek en strekoefeningen van de baby! Vreselijk, die van mij doet dat 's avonds als ik naar bed ga. Bleh, ik word er af en toe echt dol van.. Haha maar misschien is het bij jou nou inmiddels over, helemaal moe getraind Ellaa: lachen, knaloranje speen! Zie het al helemaal voor me, zo'n klein hummeltje met zo'n oranje speen! Heeft jouw oudste ook een speen gehad? Saar: idd zeg, je bloeddruk is echt hoog! Maar goed dat ze je goed in de gaten houden. Doen ze duidelijk niet voor niets. En dat strippen, ach, de ene keer voel je het wel, de andere keer niet. Persoonlijk vind ik niet echt een pretje maar voor elke vrouw is dat weer anders. En gewoon op je achterste blijven zitten hoor! Als dat het beste is voor je..gewoon doen toch! Hoe gaat het op het werk van je man? Gaat het goed? Ego: heb m'n buurvrouw maar eens hartelijk bedankt. Ze wist al niet eens meer dat ze dat had gedaan, kwam ze tegen op internet. Het was een actie voor moederdag: ken je iemand die binnenkort moeder wordt en een reden heeft om een bloemetje te krijgen.. Had ze een slagzin ingevuld en zo waar hebben we nu een prachtig boeket staan. Ze vond het helemaal geweldig. En wij ook natuurlijk! Gister voor moederdag ook een knalblauwe orchidee gehad, mega grote bloemen. Echt geweldig gewoon. Ben er helemaal wijs mee! doet je af en toe wel goed, even een soort positieve kick krijgen van zulk soort dingen.
Cocko: Mijn man heeft het super naar zijn zin. Die is helemaal blij, dus ik ook Moet vandaag overwerken dus die was om 6 uur even thuis om te eten en om kwart voor 7 weer weggegaan. Dat is het voordeel van in je woonplaats werken. Hij had gisteren al gekookt voor vandaag, dus daar hoeft hij zich niet druk om te maken. Oh wat fijn zeg zo helemaal in de bloemen gezet. Ik word er ook altijd zo blij van. even wat vrolijks in huis. Hoe is het nu met de pijn? Wanneer moet je weer naar de vk? Ik vergeet steeds wanneer iedereen moet, dus het is maar goed dat iedereen er zelf aan denkt
Haha ik kan het ook niet allemaal bijhouden hoor, wie wanneer naar de vk moet. Pff heb al genoeg moeite m'n eigen afspraken te onthouden Morgenmiddag moet ik naar de vk, voor de laatste keer. Daarna de controles in het ziekenhuis. Heb vannacht twee uurtjes geslapen, ging niet vanwege de pijn in m'n rug en benen. Jammer maar helaas. Vanavond/vannacht maar weer proberen!!
Hmm iets te veel haast, sorry!!!!! Maar fijn dat je man het naar z'n zin heeft!! En ja, dat is het voordeel van in je eigen woonplaats werken. O ideaal, voor twee dagen koken! Doe ik ook de laatste tijd en dat is wel genieten, dan hoef je het de tweede dag alleen maar op te warmen.
mijn dochtertje heeft de fopspeen nooit gewild. baby's die borstvoeding krijgen schijnen daar ook minder behoefte aan te hebben, maar ik vond het gewoon te schattig om te laten liggen. (dus idd meer voor de heb, hihi). De 1e wedstrijd van NL is 9 Juni, dus 2 dagen nadat ik uitgerekend ben. Wat vervelend Cocko dat je zo ontzettend slecht slaapt van de pijn enzo. Ik duim voor je mee dat de kleine niet TE lang op zich laat wachten. Saar: lekker zitten en niks doen, heerlijk! kan je man goed koken?
Saar: mooi dat je man het zo naar zijn zin heeft! En fijn dat hij lekker? kan koken Cocko: Ja met alle ellende de laatste tijd is het wel heel fijn als je merkt dat aan je gedacht wordt en je mooie bloemen krijgt! Denk inderdaad dan dat ik heb wat jij hebt. Bleugh geen pretje...Gelukkig kan ik met slapen nog wel redelijk wat uurtjes pakken en lig ik niet zoals jij steeds wakker. Dat lijkt me helemaal zuur. Vandaag zou ik met een vriendinnetje de stad in gaan, maar ik denk dat ik maar voorstel binnen te blijven. Lopen is echt naar! Ellaa: Zou echt grappig zijn als je beeb tijdens de eerste wedstrijd geboren wordt. Wij hadden daar ook al aan gedacht (ik ben 4 juni uitgerekend), heb tot nu toe de verleidng kunnen weerstaan om zo'n speen aan te schaffen maar zze zijn wel heeel leuk!! Ik was vroeger onafscheidelijk met mijn speen dus ik denk dat ons kind daar wel aan wilt.
Cocko: ben benieuwd wat de vk ervan zegt en ze zullen bij jou in het ziekenhuis toch ook wel eerder gaan kijken of er iets mogelijk is als ik jou klachten zo hoor. Als ze bij mij al wat willen doen, dan bij jou helemaal met 2 kids om voor te zorgen toch? Ellaa/Bailey: Mijn man kan goed koken, hij doet het bijna de hele zwangerschap al. Kon al die luchtjes niet goed verdragen haha. Hij kookt soms wel groente iets te lang maar dat mag de pret niet drukken. Zondag heeft hij een pan soep gemaakt en die eten we vandaag verder op. Ik kan gewoon niet koken door de vermoeidheid. Ellaa: Ja dat zou kunnen dan! Zijn jullie voetbalfan? Mijn man vind het wel leuk en zowaar sommige wedstrijden vind ik ook wel interessant zoals pas AC Milan-barcelona ofzo, maar dat is denk ik het niveau. Ben wel blij dat mijn man er niet voor thuis blijft, ook niet met EK/WK. Afgelopen WK zaten we met de finale op de camping en hoorden we pas na 2 dagen dat ze hadden verloren Ik las trouwens in het borstvoedingsboek dat je in eerste instantie geen speen/fles mag gebruiken naast borstvoeding ivm tepel/speen verwarring..? Of werkt het in de praktijk toch anders? Bailey: Oeh dat is misschien niet zo handig dan nee als je zoveel pijn hebt! Of even de auto parkeren voor een restaurantje en lekker lunchen? Ben je er toch even uit... Ego: Hier komt straks de kraamverzorgster voor een intake. Lekker laat, maar ach.. en er komt een monteur omdat onze vriezer kapot is, gelukkig binnen de garantie.
Saar: wow, dat is laat zeg, die intake! Vooral omdat het je eerste kindje is.. Maar goed, het is nog op tijd zullen we maar zeggen! Oeh balen van je vriezer, alles ontdooid.. Bleh. Gelukkig valt het binnen de garantie, scheelt weer geld! Ellaa:nou m'n zoontje heb ik 7 maanden zelf gevoed maar hij wilde dolgraag z'n speen. En nu kan ik hem er niet van af krijgen Echt zo balen maar ja, op een keer komt het goed. Ow en Saar: het klopt idd wel dat je beter geen fles en borstvoeding door elkaar geeft, maar m'n zoontje had dus wel een speen. Nooit problemen mee gehad. Waar ik wel problemen mee had was van borstvoeding overgaan op de fles! Hij kon totaal niet uit de fles drinken, echt een gevecht om dat aan te leren.. Maar goed, ook dat is uiteindelijk gelukt. Maar het is wel iets om rekening mee te houden en zeker om je geduld daarmee te bewaren Bailey: het is echt een irritante pijn he! Jammer dat je de stad niet in kunt! Maar goed, met dit weer.. mwah.. Maar leuk is het nooit als je niet goed kunt lopen. Ego: ze gaan het kindje niet eerder 'halen' als het niet nodig is. Pas als het kind er onder gaat lijden, willen ze er over denken. Maar niet omdat ik zoveel pijn heb. Is echt een uitzondering als ze dat doen. Ach, nog een paar weekjes..
ach ja, het ene boek zegt idd geen speen/fles tijdens borstvoeding ivm verwarring. Het andere boek zegt weer, juist wel snel een speen/fles naast borstvoeding, anders willen ze geen fles meer. Altijd doen waar je jezelf het prettigst bij voelt (en waar je kindje het beste op reageert). En nooit iets doen omdat een ander zegt dat het zo MOET. Elke baby word groot, hoe dan ook . Saar: fijn dat je man dan kan koken zeg! Jij moet ook zeker lekker met de beentjes hoog Fijn dat je man dat ook begrijpt! Ik doe het nog steeds elke dag zelf, maar ik vind koken ook wel leuk om te doen en bovendien voel ik me nog steeds goed, dus zou ook wel een beetje misbruik van mijn man zijn als ik dat in zijn schoenen zou schuiven, haha. Wij zijn geen keiharde voetbalfans hoor. kijken geen studio sport ofzo. Maar EK en WK voetbal dat volgen we wel altijd op de voet. Vind de sfeer eromheen ook altijd zo gaaf. Lekker allemaal gek doen in oranje en uit je dak gaan met vrienden bij een doelpunt. Daar kan ik wel van genieten.