mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bandietje: ja ik heb het ook.. is gelukkig best een normaal verschijnsel :p Alleen wel lastig! Ik doe 's nachts absoluut geen BH aan, vind dat zo irritant! Wat je wel kunt doen als het echt erg is en je hemdje/shirtje komt er echt onder te zitten, is een voedingsbh aan doen (met compressen). Dat doe ik alleen als het echt erg wordt. Maar ik weet niet of je überhaupt borstvoeding wilt geven of niet.

Bailey: haha ja volgens mij heb jij echt mega veel energie! Nou, het is je van harte gegund hoor! Is toch super!

'k Zie er best wel tegen op hoor, die bruiloften en verjaardag. Het is alleen maar 's avonds, dat scheelt nog. Maar die drukte/herrie.. Pff. Ik word er helemaal dol van en ben 's avonds al zo moe maar ja, als het even kan wil ik toch wel gaan. Even kijken hoe ik dat ga doen.

2. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Mijn borsten lekken gelukkig nog niet, maar anders zou ik denk ik een voedingsbh aantrekken met compressen, of een strak hemdje waar je dan die compressen inplakt. (zal altijd iets verschuiven, maar scheelt wel iets).

Vandaag de vakantiewas gedaan, en lekker geshopt met mijn dochtertje, ijsje op terras gegeten en nu weer lekker rustig thuis. Heb voor mijn dochtertje een skippybal meegnomen dus die is lekker aan het stuiteren in de tuin ;).

Ik ben benieuwd wat er morgen allemaal uit gaat komen bij jullie!
    Saar: ik hoop echt dat ze de bevalling op één of andere manier kunnen opwekken! Klinkt echt niet goed hoor hoe weinig je nog kan!

Cocko: mijn bevalling is idd gewoon natuurlijk begonnen. Het begon wel met het breken van de vliezen (in de sportkantine :p), dus misschien dat dat scheelt qua snelheid. Alhoewel mijn dochtertje nog niet was ingedaald, dus het daardoor ook weer iets langer duurde.... (ben ik nog te volgen???).

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: Gezellig zeg, met je dochtertje op stap geweest! Kan ze al op een skippybal joh! Wat leuk! Is jouw dochtertje qua lengte lang dan? Ik zie mijn dochtertje nog niet zitten op een skippybal, tuimelt er gelijk van af :p

En ja, je bent goed te volgen :) In de sportkantine je vliezen gebroken?! Vreselijk lijkt me zoiets.. dat is m'n enige angst die ik nu heb: dat ze breken terwijl ik ergens ben.. Bij de andere twee ben ik ingeleid en zijn m'n vliezen daar gebroken door de gyn dus weet niet wat ik kan verwachten wat dat betreft. Bibbers.

4. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Komt vast goed hoor Saar, ze laten je vast niet langer lopen. Succes met slapen vannacht!

Voor de andere dames wordt het wel erg spannend, nog steeds geen bevallingen toch?

Gisteren en vandaag ging het een stuk beter met me. Ik denk dat het toch helpt als ik veel, heel veel water drink. Zeker met dit weer. Op m'n werk was het wel weer druk, maar goed te doen. Nog maar een paar daagjes te gaan. 31 mei is mijn laatste werkdag. Ik moet nog een paar dingen afronden op mn werk en dan heb ik alles ook af. Hopelijk werkt de post een beetje mee en anders is het jammer.

5. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    cocko, het was gelukkig niet zoals je weleens in de film ziet, dat alles er meteen uitstort. Het kwam steeds met vlagen. dus er zijn gelukkig maar een paar mensen die het gemerkt hebben in de kantine, haha.
    Mijn dochtertje is op zich best lang, ongeveer 1.10m nu. De skippybal is niet zo'n grote, eentje van de wibra, is ongeveer 50cm doorsnede. Ik was ook verbaasd dat ze er zo op wegstuiterde.

Ab, fijn dat je je wat beter voelt!! veel water drinken helpt ook goed tegen vocht vasthouden (klinkt tegenstrijdig, maar toch). Succes nog even met werken! je werkt behoorlijk lang door! knap hoor!

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Laten we het hopen voor je. Knapte je de vorige keren na de bevalling snel op qua klachten of viel de herstelperiode ook nog tegen? Drukke week inderdaad. Bruiloften zijn wel leuk, maar niet als je hoogzwanger bent haha! Anders maar op tijd weg toch?

Bandietje: Ik zou een bh zonder beugels aantrekken met compressen erin.. Ik heb er overigens helemaal geen last van. Borsten zitten nog dicht;)

Ellaa: Heerlijk alles buiten drogen en opruimen. Heb je dat ook weer gehad, hoeft de kraam het niet te doen;) Oeh wat zeiden ze in de sportkantine... Gelukkig ziet iedereen wel dat je hoogzwanger bent.. Ik las in het blad zwanger van de vk dat van een vrouw in de ah de vliezen waren gebroken. Die was stokstijf blijven staan totdat haar tante ofzo aan haar kruis kwam ruiken of het ook echt zo was. Hihi ik zie het helemaal voor me. Leuk een skippybal, vond ik vroeger zoooo leuk!

Ab; heerlijk dat schiet lekker op! Einde is in zicht en dan kun je nog even thuis genieten hopelijk! En inderdaad water drinken. Drink alleen aan water al 2,5 liter en dan de rest nog. En evt. koffie en thee met theine laten staan! Groene thee werkt ook vochtafdrijvend geloof ik. En heeeeeeeeeeeeel veel komkommers eten:)

Verder weinig te melden behalve dat skippy terug is in mijn buik... Mijn man schrok er zelfs van:)

7. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Saar en Bandietje, succes vandaaG! Voor jullie allebei een spannende dag, ben benieuwd hoe het gaat!

Ellaa: Leeuk! Ik heb zoooo'n zin om over paar jaar met kindje de stad in te gaan voor een ijsje. Echt gezellig idee :)
    Ik ben ook steeds zo bang dat ze ergens in het openbaar breken! Klopt het dat je niet meer mag lopen wanneer ze breken? of heb ik dat uit series/films maar slaat het nerges op? Ben even kwijt wat ik er over gelezen/gehoord heb van de VK.

Cocko: Ja bruiloften en verjaardagen zijn leuk... als je er puf voor hebt. Als je al moe bent of je niet lekker voelt vind ik het altijd zo vervelend om onder de mensen te zijn en gezellig te moeten doen. Hopelijk is het gewoon zo leuk dat je even je pijn en moeheid vergeet!

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Je moet alleen gaan liggen als je kindje nog niet is ingedaald ivm uitzakken van de navelstreng!

9. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Oooow dat was het ja! Saar hoelaat ga je eignlijk naar het ziekenhuis?

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mijn man komt me om half 11 ophalen. Moet voor 11 uur bloedprikken en half 12 afspraak met de vk.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: veel succes vandaag! Ik hoop dat het strippen gaat lukken! We zullen aan jullie denken!

Bandietje: jij moet ook vandaag naar de vk toch! Succes!

Ellaa: oke, goed te weten dat niet alles er gelijk uit plenst! :D Dat gebeurt nl. wel als ze de vliezen breken in het ziekenhuis. En ja Saar, ik heb dat verhaal ook gelezen van die vrouw bij de AH. Vreselijk toch, sta je daar te staan.. Haha zie het al helemaal voor me!

Vanavond de eerste bruiloft.. Heb wel beter geslapen vannacht, eindelijk! Wel om half 6 klaarwakker maar goed, heb toch 5 uurtjes achter elkaar geslapen. Het wordt warm weer dus lekker buiten zitten! Vanmiddag komt m'n poets tante weer, dus is m'n huis gelijk helemaal aan de kant. Heerlijk.

En hmm, ik word wel erg ongeduldig totdat die kleine er is!! Krijgen jullie ook steeds meer kriebels?

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ow en Ab (sorry.. zat de hele tijd al te denken dat ik iemand vergat): fijn dat het beter is gegaan! Even volhouden nog! Vind het knap dat je zo lang doorwerkt hoor! Maar 31 mei gaat opschieten gelukkig. En veel water drinken is altijd goed voor je, dus lekker drinken dan!!

13. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Saar en bandietje: heel veel succes vandaag! Ik denk aan jullie!

Bailey: het is idd echt genieten om met je kindje een ijsje te gaan eten, ook al is het zoiets kleins eigenlijk. Ik ga ook best vaak een fristi met een mini-donutje eten bij de hema. Zo'n echt moeder-dochter momentje, Ik vind dat ook zo heerlijk!!

Cocko: Succes met je bruiloft vanavond! Hopelijk kun je het volhouden. En ik wil ook wel een poetshulp, kan ze hier ook even langskomen? :p.
    Ik krijg ook wel steeds meer de kriebels hoor, ben zo nieuwsgierig! Hoe zal ze eruit zien? Hoe groot is ze? Lijkt ze veel op haar grote zus? Lijkt ze veel op papa/mama? Zit alles erop en eraan? etc.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bandietje: succes inderdaad. Vraag gister ofzo wanneer iedereen moet en ben het alweer vergeten:(

Cocko: Lekker dat je een beetje hebt geslapen! Fijn de schoonmaakbrigade! Hier kriebelt het verschrikkelijk... Ik wil NU bevallen. Ben zoooooo benieuwd ook wat eruit komt. Dus niet alleen spuugzat maar ook nieuwsgierig hoor. Of'ie haartjes heeft, jongen of meisje en of'ie gezond is! En hoe het is om te bevallen.. Lijkt me zo'n geweldige ervaring dat ik dat kindje op de wereld zal brengen! Dus hier volop kriebels!

Werd ik net toch gebelt door het UWV door een jongerenwerkcoach. Wat de stand van zaken is. Dus ik zeg, ik zit in de WAZO. Wat??? Ik zeg ik ben hoogzwanger... Grrr UWV alles netjes doorgegeven maar zij kunnen blijkbaar niet lezen:(

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou Saar, lekker is dat daar bij de UWV. Hoor daar meer zulke verhalen over. Schijnt niet echt lekker te lopen. En nu? Is het al wel weer afgehandeld?

O ja, begrijp jouw gevoelens, zo van: haartjes of niet, jongetje/meisje etc. En dat bevallen is een geweldige ervaring, maar wel achteraf :D Haha dat is mijn ervaring hoor! Op het moment zelf had ik zoiets van: pff alsjeblieft, laat dit voorbij zijn. Maar als je dan hoort dat ze het hoofdje zien en dat je mag persen, dan heb je wel een kick gevoel van: en NU ga ik dat kindje er uit persen!:) Wat een verhaal weer zeg (sorry, zijn zeker hormonen)..

Ik zit me hier gruwelijk te ergeren trouwens, de was zit al twee uur in de wasmachine, en is nog niet klaar! Dat ding rommelt en komt zowat van z'n plek. En het is nog maar 5 jaar oud! Niet normaal toch.. En ik heb nog zoveel was te doen, pff. Hihi even afreageren hoor! Hier mag dat :p

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja afgehandeld. Als ik straks in augustus/september hulp nodig heb hoort ze het graag. Nah ja ik ben arbeidsconsulent geweest dus ik denk dat ik zelf wel een baan kan zoeken...

Haha heerlijk verhaal. Ik ben heel benieuwd naar de bevalling en ach jij hebt ervaring dus mag je toch even lekker spuien.

Wat een irritante wasmachine! Gaat'ie steeds langer draaien? Ik heb een wasmachine van bosch met tijd erop. Meestal draait'ie 50 minuten. Gister heeft mijn man er 2 shirtjes ingestopt van mij op 15 minuten ook heel erg handig. Heb maar 4 shirtjes dus ja...

17. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saaar nog een half uurtje! Hoop zo voor je dat ze strippen en het meteen helpt. Ben ook heel benieuwd of je nou een jongen of een meisje krijgt!

Bij mij kriebelt het ook volop! Bij elk buikpijntje denk ik yessss! Ook al weet ik dan al dat het niks is haha. En ik ben ook echt zo benieuwd of hij op ons lijkt, en op de 3D foto's van de pretecho.

Grr wat irritant van die wasmachine! Dat duurt wel heel lang inderdaad en dat geschud is ook zo'n vervlend geluid. Wat trek je eigenlijk aan naar de bruiloft? Ik zou nu echt niks feestelijks hebben waar ik in pas.

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: succes strakjes!! Ben erg benieuwd of het gaat lukken! Spannend!!!

Bailey: haha bij elk pijntje spring jij een gat in de lucht! Yes, bevallen! :p Maar ik ken het wel, ik zit soms stiekem gewoon te hopen dat het weeen zijn!

de bruiloft is alleen vanavond gelukkig, pff zou me geen raad weten als we een hele dag mee moesten.. Maar ik heb nog een superleuk rokje met een klein riempje en ik doe gewoon een mooi shirt aan met daarover een top met een polkadot randje. Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Maar dat ziet er nog enigszins feestelijk uit, want verder kan ik idd niks meer aan dat een beetje feestelijk is.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Klinkt leuk je kleding cocko!

Ik moet me morgen melden om 8 uur in het ziekenhuis. Mijn onderdruk was nu gestegen tot 95 en dat is verschil van 10 met vorige week. Ze willen niet meer wachten. Had een krappe cm ontsluiting dus het gaat wel even duren waarschijnlijk niet echt gestript, wel gewroet. Ze gaan dan eerst een balonkatheter inbrengen en dan tot 2 cm wachten. Nou ja we zien wel. Zal jullie wel op de hoogte houden. Ben opgelucht en een beetje hyper..

Inwendig onderzoek viel trouwens wel mee op het moment dat ik goed op mijn ademhaling lette. Goed ontspannen...

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: spannend maar ook wel fijn dat ze er aan beginnen! Voor het weekend heb je, als alles goed gaat, je kleine in je armen! Heel veel succes en sterkte morgen!

Deel Deze Pagina