mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ab: wat lief van je collega's! En kan me helemaal voorstellen dat je er eerder van wakker was. Je leventje gaat straks wel even flink veranderen voordat je weer terug komt op je werk.
    Fijn ook dat de borstvoedingvoorlichting nuttig was. Wat vervelend dat je man chronische darmonsteking heeft. Is het een beetje onder controle of gaat dat altijd met vlagen goed en slecht?

Lekker genieten van je verlof straks!

2. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Ab, wat leuk! Wel heel fijn als je zo door je collega's wordt uitgezwaaid :) En lekker hoor als je straks niet meer hoeft te werken. Al vind ik het nog steeds moeilijk om me niet te gaan vervelen haha.

Cocko, ja ik vind het ook irritant worden haha. Dat wachten bedoel ik. Haha wel heel grappig van de kids. Heb je toch live vermaak thuis haha

Ellaa, hahah ja kindjes kunnen zo grappig zijn. Kan niet wachten tot die van mij van dat soort dingen doet. Maar oh wacht, dan moet ie wel eerst even geboren worden haha. Wel lkker dat ze bij jou wat eerder inleiden. Maar goed, ik heb nog steeds goede hoop voor ons dat er deze of volgende week iets gebeurt :)

Hier ook niet echt meer voorweeen gehad. Zelfs niet echt harde buiken... Ik droom wel steeds over de bevalling haha. Vannacht droomde ik dat het helemaal geen pijn doet en ik daarna door het ziekenhuis rolschaats :D Nou dat blijft een droom denk ik!

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab: wat lief van je collega's zeg! Echt superleuk! Heerlijk als je straks verlof hebt!

Bailey: door het ziekenhuis rolschaatsen?? Ik weet niet wat jij van plan bent na je bevalling.. :p Haha! Denk niet dat je daar dan zin in hebt hoor!

Ellaa: ben je al op controle geweest?

Ego: net weer op controle geweest in het ziekenhuis, alles nog rustig en prima in orde. Dus volgende week weer even kijken. Ze heeft nog wel een echo gemaakt maar zag er goed uit.

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Cocko, mooi dat alles goed was :) Daar gaat het om! Nee haha heel gek die droom, vooral ook omdat ik denk ik oor het laatst gerolschaatst heb toen ik 8 was ofzo. haha nou ja!

Ellaa, hoe was het bij de verlos?

Ab, hoe was uiteindelijk je laatste dag?

5. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ik moet vanmiddag om 15.00 uur, dus nog even wachten.

Bailey: wat een droom zeg, haha. Ik droom de laatste tijd ook steeds over de bevalling hoor, heel herkenbaar! Ik droomde dat ik een dutje aan het doen was op de bank en dat de baby er ineens uitfloepte. Maar ik kon zelf niet rechtop komen om de baby te pakken en er was ook niemand in de buurt, ik raakte helemaal in paniek. Haha, ook stom toch.

6. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Oh en Cocko: (ik was je bijna vergeten, hoe kan het...) Fijn dat met de beeb alles weer goed was! hoe groot was de baby? of hebben ze daar niet naar gekeken?

7. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    ik lees ook overal "verkeerde" woorden, heel stom.
    staat er ergens naleving, dan lees ik navelstreng... en aardbei wordt aambei, gevaarte wordt geboorte en ga zo nog maar even door....

8. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Dat heb ik ook!!! Met die woorden... sterker nog, ik moest nog een keer teruglezen om te zien dat je niet twee keer navelstreng had geschreven, maar "na-le-ving" wat grappig! Waar het hart van vol is...

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    #1389 cocko, 31 mei 2012
    Laatst bewerkt: 31 mei 2012
    Haha de hormonen vliegen bij jullie lekker voor de ogen! :p Ik heb wel dat ik iets ongeveer 3x moet lezen voordat het doordringt maar gelukkig lees ik het wel goed (hoop ik dan..:D)

Ellaa: jij droomt ook al van die rare dingen! We zijn er duidelijk mee bezig he! met bevallen ..

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hoi dames,

Jullie lopen allemaal verder nog? Moet voor jou wel een hele bijzondere beleving zijn cocko... Krijg je toch een wat groter kindje. Balen dat het bij jullie nog niet vanzelf komt, maar hopelijk gebeurt het binnenkort toch! En anders idd maar inleiden, maar goed dat is ook niet altijd even prettig;) Ab geniet van je verlof! Haha wat leuk al die woorden. Ik heb dat niet echt gehad.

Hier is alles verder goed. De kraam is weg en vind het prettig dat ik het nu zelf moet gaan doen. Morgen komt mijn moeder nog wel even helpen ivm evt visite. Maar vanaf volgende week sta ik er alleen voor. Heb zin om lekker aan te keutelen met Hanna. Die drinkt onwijs goed en groeit lekker door. Had wel giga rode plekken op mijn borst dus gisteren steeds nagekolft en nu staat er al 56 cc voeding in de diepvries. Geeft echt een kick!

Ik hoop echt dat de volgende kleine zich snel aan dient! Wordt wel steeds stiller dan hier!

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hey Saar, ik lag vanmiddag aan je te denken toen ik even op bed lag! De kraamzorg al weg?! Pfjoe wat gaat de tijd hard zeg! Heerlijk genieten, kun je alles op je eigen tempo doen. Super hoor. En wat fijn dat ze goed groeit! Dus je gaat je melk opslaan in de vriezer, groot gelijk! Kun je altijd gebruiken. (als je er maar geen cake van gaat maken; dat heeft een oud collega van mij ooit gedaan, vreselijk zeg!)

Ja het is wel apart dat we wrs de 40 weken gewoon gaan halen! Iedereen is zo ongeduldig. Ben wel ineens onwijs moe en heb veel hoofdpijn. Dus hoop wel dat het snel komt. Maar goed, lang kan het nooit meer duren! Ben wel erg benieuwd naar de kleine hoor!

12. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Mijn laatste dag vloog om. Ik heb alles lekker glad achter kunnen laten. Heerlijk maar raar gevoel.

Ik hoef me echt niet te vervelen, want ik heb twee vriendinnen die ook nog verlof hebben, waar ik altijd langs kan, een daarvan heeft een drieling, dus die is al blij als ik kom helpen met voeden. En ik ben al een poosje bezig met breien van een dekentje. Daarnaast is er natuurlijk nog de nodige nesteldrang.....komt goed.

Ik vind het wel heel spannend worden, nu de bevalling dichterbij komt. Maar voor jullie is dat natuurlijk helemaal dichtbij. Ik zit nu ook te twijfelen of ik al zo'n zeiltje op m'n bed ga doen, dat lijkt me zo zweterig. Morgen gaan we ons bed omhoog zetten, dat is wel lekker denk ik.

13. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Saar: kraamhulp nu alweer weg? dat gaat idd snel zeg! maar fijn dat je er niet tegenop ziet, maar het juist fijn vind om het alleen te gaan doen! is een goed teken.
    En wat super dat de borstvoeding zo goed loopt! Ik vond dat altijd zo'n heerlijk intiem momentje. (niet het kolven uiteraard :p)

Bailey: hahaha, precies! grappig dat jij dat ook hebt.

Cocko: alles 3x moeten lezen, tja, dat was bij mij ook de reden om op gegeven moment maar een punt achter het studeren te zetten (voor nu eventjes). Ik hoop voor je mee dat het niet meer zo lang duurt. Ik heb nog geen klachten, maar jij loopt er al zo lang mee rond! Ik gun het je echt!

Hopelijk komt de volgende baby snel!!

Hier was trouwens alles weer goed bij de vk, bloeddruk is nog steeds 100/60, dus beter kan niet. Ze beweegt nog goed en het is toch elke keer weer een opluchting als ik weer een mooi hartje hoor kloppen. Over een weekje moet ik terug komen en als ze er dan nog niet is gaan we ook een afspraak maken om te strippen. (maar hopelijk is ze er gewoon al)

14. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    ooh en Ab: dat klinkt inderdaad niet alsof je je gaat vervelen! heerlijk hoor dat je nog zo lekker actief bent! pfff, een drieling, ik moet er niet aan denken, maar van de andere kant natuurlijk ook wel weer gezellig.
    Fijn dat je je werk ook zo lekker hebt kunnen afsluiten, geeft wel rust of niet? (in je hoofd dan in jouw geval :p).

Zo'n zeiltje is idd maar zweten, vind het helemaal niks, haha. Maar een nat bed zit ik ook niet op te wachten. Ik heb het er met 37 weken onder gedaan. Als ik jouw was zou ik ook nog even een weekje wachten.

geniet lekker van je vrije tijd!

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab: heerlijk dat je nu rust hebt! Fijn dat je het zo hebt kunnen afsluiten!
    W.b.t. dat zeiltje onder je bed: ik vond het vreselijk en heb nu een hoeslaken met zo'n antilek laag zeg maar.. Ideaal! Heb daar ook een molton van, dus het slaapt gewoon zacht maar als er dan iets zou gebeuren, kan het geen kwaad voor je matras! Misschien is dat een ideetje?

Ellaa: haha nee het kolven is geen intiem moment.. ik voelde me altijd een melk koe.. (vergeef me het woord hoor!) Pf dat gepomp en gesis :p
    Jij hebt ook een prachtige bloeddruk! Heerlijk is dat he! En idd weer een opluchting als je het hartje hoort kloppen, ook al voel je elke dag beweging!

Ik heb nog helemaal niks gehoord over strippen o.i.d./ Raar eigenlijk he! Ze vroeg nu hoe het ging (ik had nu weer een ander dan de afgelopen keren) en vroeg hoe het met die fysio/tape ging. Ik heb dat verteld en toen zei ze: nou nog 1 weekje joh.. Maar goed, volgens mij zegt dat niks want dat zeggen ze volgende week weer! ;) Ik ga anders maar eens vragen dan over dat strippen.. Of is dat raar..

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar, wat heerlijk dat je dalijk echt je leventje kan starten met Hanna. Kan me goed voorstellen hoe erg je je verheugd om even lekker alleen met haar te kneuten.

Ab: ik heb dat zeiltje er nu een weekje onder en het is inderdaad vrij zweterig, heb nu extra hoeslaken erover gedaan en dat scheelt wel een hoop.

Ellaa: Mooi dat je boeddruk zo goed is! En ik vind het horen van het hartje toch ook echt wel heel mooi elke keer. Zo fijn als je hoort dat het goed is!

Cocko: Kan je best vragen toch? Heb ik ook gedaan... Ze vertellen bij mij bijna niks als je er niet om vraagt. Een bezoekje gaat bij ons zo: VK:"Zo, alles nog rond en gezond?" Ik: "Ja, gaat prima".VK:"Ik meet even je bloeddruk, heb je zelf vragen?" IK: "Nee hoor, alles is duidelijk". VK "Loop dan maar even mee naar de bank". Dan wordt mn buik gemeten en het hartje geluisterd. VK "Mooi hoor, even kijken wanneer we de volgende afspraak kunnen plannen".. En dan sta ik weer buiten.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hahaha Bailey, o zo gaat dat bij ons ook! En daarvoor moeten we dus helemaal naar het ziekenhuis ook nog! ;) We kunnen het bijna zelf wel doen he!

Ego: voel me raar, gistermiddag was ik al in een soort dip, gisteravond was dat weer over. Maar kon absoluut niet in slaap komen, was tegen 3 uur voordat ik sliep. En nu voel ik me weer zo vreemd, bleh. Hoop niet dat dit een voorteken is, krijg er helemaal de kriebels van!

18. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Oow nou misschien is het wel een voorteken!

Hadden jullie (Ellaa en Cocko) bij de vorige bevalling/en ook al een soort "voorgevoel" op de dag dat het begon? Of kwam het echt uit het niets?

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ben bij beide ingeleid dus ik had geen voorgevoel. Ik wist dus dat ik de volgende dag zou gaan bevallen. Ook wel gek hoor, ene avond lig je in bed met het idee van: nu zit het kind in m'n buik en morgen ligt het in de wieg (als het goed gaat).

20. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    @ Cocko, waar kan ik zo'n hoelaken kopen?

Ik ben net terug van de vk. Bloeddruk was 90/140, dus het werd tijd dat ik niet meer hoef te werken. Maandag moet ik even terugkomen, misschien is het na het weekend is gezakt. Ik had geen eiwit in m'n urine trouwens.

@Bailey: Deze keer stond ik niet na 5 minuten buiten hoor, ik ben wel een half uur binnen geweest.

Vanmiddag maar lekker naar bed, want ik was weer veel te vroeg wakker.

Deel Deze Pagina