mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ai Ellaa, dat doet echt mega zeer! Ik zit dan ook altijd te jodelen van de pijn. Gigantisch is dat he! En idd, nou loop je met flinke spierpijn rond. Als het nou iets zou betekenen, zou het minder erg wezen :D Maar ja, dat weet je niet he! Succes in ieder geval!

Bailey: au door je rug gegaan! Kan je ook niet echt hebben nou! hopelijk is het snel over! Warme douche nemen, misschien helpt dat je spieren te ontspannen.

ego: De tape zit nog op m'n benen, op m'n rug heb ik het er af gehaald en je raadt het nooit.. ik kan me iets beter omdraaien in bed! Dus dat laat ik mooi zo.
    Vannacht ook beter geslapen dus dat is wel positief.

En heel erg ego: Ik ben het zo onwijs zat joh, echt erg. Ik ben de hele dag al gigantisch chago, die arme kids hebben het zwaar te verduren.. Kan echt niks hebben van ze, loop continu te mopperen etc. Pff ik probeer het in te houden maar het gaat gewoon niet. Nu zijn ze buiten, dus hopen dat ze dat een poosje volhouden.

2. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Ooow mooi dat je wat beter slaapt! En ik weet precies hoe je je voelt hoor, ik ben ook he-le-maal klaar ermee! Echt erg, ik wil je best moed inspreken, maar zit zelf ook echt mega af te tellen! Was er maar iets wat je kon doen hé?! Ik weet ook totaal niet meer hoe ik mezelf op andere gedachten kan brengen dan "ik wou dat beeb nu kwam". Poooeeeeeeehhh wat een ongeduld!!

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    haha bailey, die dagen duren nou zo lang he! Vreselijk gewoon. Vanmorgen half 6 wakker.. pff voordat het toch eens avond is..;)
    Maar toch, achteraf gezien, gaat de tijd best snel hoor. Ik zit gewoon te genieten bij al die babyfoto's hier op zp! Geweldig om te zien.

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ja die dagen duren inderdaad heel lang! Je zit gewoon van 7 tot 23.00 je dag uit te zitten haha. Maar je hebt wel gelijk, want als ik terug denk aan de dag dat ik met verlof ging, is de tijd echt super snel gegaan. Ik ga ook eens even babyfoto's kijken, dat klinkt als een heel goed tijdverdrijf :)

5. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Mijn dagen gaan gelukkig hard, maar ik heb er ook wel voor gezorgt dat er mensen over de vloer komen, om me te helpen en voor de afleiding. Hopelijk is dat volgende week ook nog zo.....

Even een vraagje, het ligt er natuurlijk aan hoe het donderdag uitpakt, maar als m'n bloeddruk niet zakt, moet ik me geestelijk toch wel gaan voorbereiden op een ingeleide bevalling. Hoe is jouw dat bevallen Saar? Mijn vriendin heeft dat namelijk ook gehad met 38 weken, vanwege dezelfde reden en die vond het vreselijk. Ze heeft gekozen voor een ruggeprik, maar die liet natuurlijk even op zich wachten. En die wordt bij persweën weer uitgezet.

Ik zie daar toch wel een beetje tegenop, ik hoop natuurlijk dat ik gewoon eerder begin en het op een natuurlijke manier kan doen, zonder pijnstilling. Ik las dat Saar pethidine heeft gekregen, maar dat is ook niet zonder bijwerkingen.

En dat rust houden, vind ik ook wel lastig. Ik doe nu heel de dag niks, zit op de bank de hele dag. Ik ga 's middags minimaal een uur slapen. Maar morgen heb ik toch afgesproken met m'n zusje naar de action te gaan. Ik heb echt nog wat dingetje te kopen en ik wil er ook wel even uit. Dat kan toch geen kwaad? Net als dit weekend, dan heb ik een verjaardag, en ik verheug me er eigenlijk nu al op.....maar ja. Laat ik daarvoor donderdag maar even afwachten. Maar ik zit hier op de bank te niksen, dan ga je toch piekeren:(

Wat vinden jullie?

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ab: Tsja inleiden. Ik weet niet wat natuurlijk bevallen is, maar ik vond het inleiden goed te doen. 's woensdags werd er bij mij een ballonkatheter ingebracht die eruit zou vallen als ik 2 cm ontsluiting zou hebben. 's avonds voelde ik die op halfzeven hangen en trok ze hem eruit(zat er nog half in). Ik lees veel over gel hier, maar dit is natuurlijker( maar 't is net wat het ziekenhuis wil). Bij mij deed toucheren wel veel pijn (vond ik erger als de bevalling), maar dat kwam ook omdat mijn baarmoedermond nog heeeeel erg hoog zat. Achteraf komt dit doordat Hanna niet erg paste doordat ze een handje naast haar hoofd had. Niemand heeft dat gezien op de echo's. De donderdag het inleiden zelf. Het ergste wat ik me daarvan herinner was het infuus:( Die prikten ze links door een ader heen en toen moest het alsnog rechts. Ze breken je vliezen en zetten me gelijk aan de weeënopwekkers. Elke 20 minuten werd die met een halve punt opgehoogd. Na een uur beginnen de pijnlijke harde buiken toe te nemen. Het nadeel van het inleiden vond ik dat ik geen regelmatige weeën heb gehad. Pas om 1 uur werden ze regelmatig, maar waren het persweeën. Het laatste uur, anderhalf had ik elke 2 minuten een perswee met ongeveer een halve minuut pauze. Behoorlijk heftig zegt iedereen, maar ik kon me door de pethidine goed ontspannen en kon me goed afsluiten. Het persen vond ik uiteindelijk heerlijk! Tsja ik kijk niet naar op mijn bevalling terug. De vk had naar mijn idee liever dat ik een ruggenprik nam, maar ik wilde wel pijn blijven voelen. Wat ik van de pethidine heb gemerkt is met name dat ik me erdoor kon ontspannen. Hanna heeft er geen last van gehad, die had na 1 minuut een 9 op de apgar score en daarna 2 tienen! Die was er echt niet suf door en ik heb alles ook wel bewust meegemaakt voor zover dat kan. Nou ja de totaal ruptuur was niet erg leuk, maar goed ik heb er weinig last van. Als ik mocht kiezen zou ik wel voor natuurlijk gaan uiteraard, maar het was goed zo. Ik denk dat het scheelt als je je eraan overgeeft. Het is op dat moment het beste voor jou en je kleine en ze leiden echt niet zomaar in! En inleiden is bij iedereen anders he?! 't Is maar net hoe het verloopt en qua pijnstilling ben je er zelf bij. Praat er ook vantevoren over met je vriend, zodat hij weet wat je wel of niet wilt! Vervelend voor je hoor die hoge bloeddruk. Kan zijn dat je nog medicatie gaat krijgen zodat het nog even onder controle blijft! Ben benieuwd hoe het morgen verloopt.

Cocko/bailey: al over de 40 weken. Wat bizar! Ik kan me voorstellen dat je het zat bent.. Hopelijk ben je samen aan het bevallen nu! 't is mooi weer om op bed te liggen en je te laten verwennen;)

Ellaa: Bij jou ook nog geen actie ? Je kunt ook delen van die slijmprop verliezen he?! Bij mij kwam'ie er ook na toucheren en rommelen steeds in stukjes uit. Best grote stukjes overigens. Maar wie weet lig jij ook wat weg te puffen!

Ego: Hier een mijlpaal. Hanna drinkt volledig zonder tepelhoedje. En ze is de afgelopen 2 nachten 2 keer geweest om te drinken en daarna weer gaan slapen! ben een trotse mama!

7. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Super Saar, bedankt! Ik ben weer een beetje gerustgesteld. Ik probeer me gewoon goed voor te bereiden op wat er komen kan. Zodat het niet rauw op m'n dak komt. Dat was bij m'n vriendin namelijk wel heel erg. Die wist heel veel niet en volgens mij is haar daarom zo tegengevallen. Als inleiden aan de orde is, zal ik pijnbestrijding ook proberen vooraf ter sprake te brengen. Maar hopelijk helpen de medicijnen bij mij wel en komt het niet zover.

Ik heb wel m'n vluchttas nog even op orde gebracht, want ik moet nu natuurlijk sowieso naar het ziekenhuis. Maar daar zit ik niet mee. Ik hoop maar dat die kleine op z'n vader lijkt, want die kwam gezellig 3 weken eerder ;)

Vandaag zijn m'n man en ik 4 jaar getrouwd, ik ben zo trots op hem. Hij runt het hele huishouden en gaat alvast vroeg naar bed, om niet vermoeid te zijn als ik ga bevallen. PS. schiet nu vol, nu ik dit schrijf......hahahahha wat een emomuts ben je toch als je zwager bent.

Mooie prestatie van Hanna hoor Saar! Heerlijk als die borstvoeding gewoon lukt. Daar mag je trots op zijn!

Cocko, Bailey en Ellaa, ga toch eens bevallen!!!!!:p

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab: ik weet ook niet wat natuurlijk bevallen is, ondanks de twee kindjes die hier rondrennen :D Maar met inleiden is het goed te doen, ondanks allerlei andere verhalen. Zo is een vriendin van mij eerst 3x natuurlijk bevallen en de laatste keer is ze ingeleid. Ze vond het verschrikkelijk. Maar ik denk dat als je niet beter weet, het inleiden echt wel mee valt. Ik heb bij de eerste een ruggenprik gehad, dus wel anders dan Saar. Maar ook dat viel me reuze mee.

Saar: wat heerlijk dat de bv zo goed gaat!! Tis een dapper meisje hoor! Echt genieten. En hoe ervaar je het dat je de dagen er zelf voor staat? Lukt het allemaal goed?

Jaja Ab ik wil ook heel graag bevallen maar dat kind wil niet! :p Vanochtend niks anders dan telefoon gehad van mensen die vragen: komt dat kind nou nog niet? Heb je nog geen weeen etc? Pfff

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ow stomstom, Ab: van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!!!

10. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ab: gefeliciteerd met jullie trouwdag! en wat lief dat je man zo goed voor je zorgt!
    Over inleiden hoor ik ook verschillende verhalen, de één ervaart het niet anders dan een gewone bevalling, en voor de ander is het heftiger.

Ikzelf ben niet ingeleid, maar het is wel begonnen doordat mijn vliezen braken. Daardoor kwam het bij mij ook heel snel op gang en kwamen de weeën meteen al om de paar minuten en vrij heftig. Daarna heb ik nog 2 uur lang persweeën weg moeten puffen omdat mijn dochtertje nog te hoog zat. (had wel 10cm). Dat zou ik niemand aan willen doen. Maar het is me wel gelukt zonder pijnstilling, dus dit keer wil ik het weer zonder doen. (als het 1x lukt, dan moet het ook 2x lukken).

Kortom: volgens mij valt niet te voorspellen hoe een bevalling zal gaan. wel of niet ingeleid.... (alhoewel het voor je gevoel natuurlijk altijd fijner is als de natuur het zelf regelt).

Cocko en Bailey: Ik ben het ook spuugzat nu!!! heb al dagen 's avonds veel harde buiken en elke keer hoop ik dat het doorzet, maar nee hoor, nog steeds niks. grrrr.... ;)

Saar: Super zeg dat de borstvoeding zo goed gaat!!! Hoe is je 1e dag alleen met Hanna bevallen?? En wat supergoed dat ze 's nachts nog maar 2x komt! Daar wil ik ook wel ergens voor tekenen :p

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh Ellaa ik heb je nog nooit zo meegemaakt! Haha eindelijk wordt jij ook ongeduldig! Maar ja, wat wil je als je harde buiken hebt. Vreselijk he, je wil dan zo graag dat het overgaat in weeen. Maar goed, ook jij nog hooguit paar weekjes al hoop ik voor je dat het heel snel komt! Je wilt je kleintje ook weleens eindelijk in je armen houden!

Ik weet niet of jullie dit herkennen maar als ik loop voel ik een gigantisch drukkend gevoel van onderen / onderbuik met af en toe fikse steken. Wat zou dat toch zijn? Af en toe heb ik het idee dat het kind er al half uit komt ;)

12. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ab: ik kan me helemaal voorstellen hoe je gaat peikeren als je de hele dag thuis zit. Maar, ook al heb ik er naturlijk geen ervaring mee, een vriendin van mij was ook ingeleid en die kijkt er ook niet naar op terug. Het zal er dus gewoon van afhangen denk ik.
    En gefeliciteerd met jullie trouwdag!!

Ellaa, jaaa ongeduld! Ik heb echt niks vn de typische zwangerschapsdingen gemerkt, emotioneler worden, anders eten, schoonmaakdrang etc helemaal niet gehad... Pas deze laatste weken heb ik 1 ding waar ik iedereen over hoor: Ongeduld!!! hahaha

Saar, wat goed! Wat heerlijk dat de bv zo goed gaat!

Cocko, ik herken het precies! Voelt al twee dagen alsof zn hoofdje al een beetje eruit hangt. Echt scherpe steken daaronder en in mn onderbuik. Vooral tijdens het lopen. Ik durf amper naar de wc haha dalijk poep ik 'm eruit! ;) Nouja was het maar waar mischien haha.

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja Bailey idd, dat gevoel is het dus. Heel raar! En dan denk ik: nou dit heb ik nooit gehad, nou zal het wel beginnen. Not! ;)

Nou die emo-gevoelens heb ik wel hoor! Gister een huilbui van een uur lang gehad. Vreselijk gewoon. Had dus al een giga baaldag, gingen we 's avonds eten (had ander vlees, nog nooit gegeten), krijg ik hier drie boze/vieze gezichten te zien. Nou toen sloegen de stoppen door hoor! Ik kon gewoonweg niet meer stoppen met huilen. Pff. En die schoonmaakdrang is hier wel aanwezig. Gisteravond kinderwagen nog ff snel gekocht (2e hands hoor) en gisteravond aan het wassen geslagen en nu weer.. Kweet niet, dat kind moet echt snel gaan komen :D

14. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    haha ahh das wel erg! Maar goed, hoogstends nog anderhalve week. Daar moeten we maar naar toeleven toch?!

En als je echt heel erge schoonmaakdrang hebt mag je gerust hier even de bezem er doorheen komen halen hoor! ;)

15. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dames wat leef ik met jullie mee. Idd had ik het ook dat bij elk dingetje dat anders is je denkt. nu begint het! Helaas kun je alleen maar afwachten. Ik wens dat jullie nu allemaal snel gaan bevallen!
    Ab gefeliciteerd met je trouwdag!
    Saar wat fijn dat je zonder tepelhoedje kan voeden. Hier helaas nog met. Het is mij echt te pijnlijk zonder. Wat fijn dat Hanna al zo goed slaapt. Tessa verweet ons ook al zo! Ben jij al op stap met haar geweest? Wij zijn zondag even naar opa (93 jaar) geweest Wilden heel graag dat hij Tessa nog kobalt zien. Vanmiddag even naar babydump. Wel spannend hoor!
    Allemaal succes met alles en hopelijk snel veel meer babytjes hier!

16. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Bedankt voor de felicitaties!

Ging ik net taart halen met m'n zusje, zie ik een man bewustloos naast z'n fiets liggen in het park. Dus wij er naartoe, komt hij gelukkig weer bij, maar hij sloeg wartaal uit. Dus ik 112 gebeld, komen ze pas na een kwartier, terwijl het ziekenhuis op 300 meter afstand is...... Er intussen wil die man weer op z'n fiets krabbelen. We waren met vier vrouwen, en hielden hem echt niet tegen. Dus slingerend en met een grote hoofdwond is hij doorgefietst. Vervolgens komt de ambulance eindelijk, maar die man was nergens meer te bekennen. Schiet ook lekker op zo. De politie scheen ook onderweg te zijn, maar die hebben we nergens gezien.

Dat heb ik dan weer, als ik rustig aan moet doen ;)

17. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    wow wat een verhaal zeg ab! nou goed gehandeld, maar inderdaad niet bepaald "rust houden" haha

Bandietje, fijn dat het zo goed gaat met jullie. En wel heel leuk dat opa je meid nog even gezien heeft! Succes met de bv, zal uiteindelijk wel minder pijn gaan doen toch? En aners gewoon lekker met tepelhoedje :)

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bandietje: oei nog steeds met tepelhoedje? Het is idd wel een pijnlijk iets! Ik zat ook met gekromde tenen bv te geven in het begin hoor! Maar ik heb het zonder tepelhoedje destijds gedaan, even doorbijten en dan gaat het vanzelf beter. Als je je kindje maar goed aanlegt, dat scheelt al een heleboel!
    Wel fijn dat het zo goed gaat verder!! En wat leuk dat je bij opa bent geweest zeg! Hoge leeftijd ook!

Ab: nou lekker verhaal weer zeg! Duurt wel erg lang voordat zo'n ambu er is dan! Pff.. doe je wel verder rustig aan vandaag dan! Is je taart nog wel heel? ;)

Mega Bailey, ik weet niet wat het is, maar het lijkt alsof dat kind met z'n handen tegen m'n vliezen aan zit te duwen! (of hoop ik dat nou alleen maar :D) Heb jij dat ook zo erg? Bleh! Het is niet de hele tijd bij mij, maar wel met vlagen en dan vooral met opstaan en lopen. Wanneer gaan we nou bevallen? :)

19. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    haha ja ik heb het ook met vlagen. En inderdaad vooral met opstaan/lopen.

Kom net terug van de VK.. Alles was helemaal goed. maandag heb ik afspraak in het ziekenhuis voor consult. Dan kan ik als ik wil aangeven dat ik ingeleid wil worden. En dan kan ik bijvoorbeeld al voor woensdag een afspraak maken daarvoor. Dan gaan ze me maandag bij de VK eerst nog strippen om het zo te proberen, maar als dat niet werkt word ik dus ingeleid. Hoe dan ook volgende week dus bevallen!! Jeeeeeeeej!!! Ik ben zo blij :D

20. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Bailey: Dat is goed nieuws!!! dat wil ik morgen ook wel te horen krijgen bij de vk!!!! Ik heb ook geen last van de standaard zwangerschapsdingetjes. Hormonen??? wat zijn dat??? maar inderdaad dat ongeduld slaat bij mij nu ook ineens toe. Ik heb al allerlei lokroepjes geprobeerd, chantage, lieve woordjes, ijsjes beloofd, en weet ik veel wat nog meer, maar ze luistert nu al niet... .... zucht.... :p

Cocko en Bailey: ik herken die druk ook in mijn onderbuik, elke keer hoop ik dat ze de vliezen kapot drukt, maar nee hoor.....

Ab: Jeetje, dat is niet goed voor je bloeddruk hoor!!! Wat een rare man zeg dat ie zo weer weg fietst. Was hij onder invloed ofzo? Nu weer snel rustig aan doen dan!

Bandietje: Fijn dat Tessa jullie ook een beetje laat slapen. Is een tepelhoedje eigenlijk vervelend? Ik heb dat nooit nodig gehad. Erger nog, ik weet niet eens hoe zo'n ding eruit ziet...
    En wat super dat je opa nog kan genieten van jullie kleine meid. Mooie leeftijd hoor!

Deel Deze Pagina