Bailey: Gefeliciteerd met je zoon!!! Fijn dat hij er is! Jammer dat een knip nodig was. Fijn dat je geen last ervan hebt zeg! Geniet lekker van je mannetje! Ab: vind je het heel jammer dat je weer voor een week naar huis gestuurd bent? Het is natuurlijk fijn om te weten dat je kindje het nog goed heeft, maar had je stiekem op wat hulp gerekend? Cocko: wat fijn dat je meisje zo goed groeit! En dat de bv zo goed gaat! Geeft een goed gevoel of niet? Saar: Wat laat Hanna al veel tijd tussen de voedingen! Ik mag er maximaal 4 uur tussen laten en 's nachts 1keer 6 uur. Dit red ze meestal niet. Tessa komt meestal rond de 3, 4 uur 's nachts en overdag wisselt het wat meer. Vandaag wilde ik haar gaan wegen bij het weeg uurtje van het cb, waren ze er niet! Hing er een briefje dat ze vandaag gesloten waren... grrrr. Dat van die ene borst drinken doet Tessa af en toe nu ook. Geef je dan de andere keer de andere borst? Ik had gister volgens mij last van stuwing. 1 borst deed me zooo zeer. En vannacht had ik koorts en voelde ik me ziek. Vandaag gelukkig weer wat beter en mijn borst is ook wat minder pijnlijk. Ik vind het wel lastig met de bv hoor... Wat normaal is en hoe je het best kan laten drinken enz.. Hebben jullie dat niet? Ellaa: hoe is het met jou?? Leuk al die baby's hier! Ab, ik duim voor jou! Ik wil graag een foto van ons meisje plaatsen maar weet niet hoe dat moet... Zal mijn vriend eens vragen.... Geniet allemaal van jullie kleintjes!
@ Bandietje, ik zit er nu niet zo mee hoor. Ik had al niet verwacht dat ze nu iets zouden doen, als mijn bloeddruk en eiwit goed is. Volgende week ben ik ruim 38 weken en ik vond het al heel wat, dat hij erover begon. Wie weet begin ik in de tussentijd wel uit mezelf
Bandietje: oh balen is dat he, ga je speciaal naar het weeguurtje, zijn ze er niet. Heb dat ook weleens gehad. Best irritant. Charlotte drinkt net als Hanna ook 1 borst, en dan komt ze ook nog om de 4 uur. Maar ze krijgt gelukkig wel genoeg binnen. M'n rechterborst doet wel zeer, er zit al twee dagen een harde plek die ik wel weg krijg maar die ook weer terug komt. Doe er elke ochtend een hete douche op en overdag en 's nachts een warmtepack (om de zoveel uur) En dat scheelt wel heel veel! Dus misschien is dat ook een idee voor jou Bandietje! Ab: jammer dat je weer een weekje moet wachten maar goed, je had het al wel verwacht.. Ik hoop voor je dat het uit zichzelf begint!!! Zou fijn zijn he!
Ab idd maar hopen dat je kleintje zich zelf komt melden! Cocko bedankt voor de tip! Ik masseer nu idd steeds de plekken en onder de douche de straal erop en ik heb nu geen pijn meer. Alleen komen die plekken wel terug.
Bandietje: Ik voed gewoon op verzoek en zolang Hanna genoeg poep en plasluiers heeft ga ik haar niet wakker maken. Ze komt overdag soms wel elke 2 uur, maar ach dat vind ik niet zo erg. Maandag moet ik naar het bureau en hoor ik wel of ze genoeg gegroeid is. Ik hoefde haar aan het einde van de kraamweek ook niet meer wakker te maken hoor. En zelfs toen mocht ik na de voeding van 10 uur haar uiterlijk 3 uur voeden. Overdag ga ik wel voor max. 3,5-4 uur. Zijn die plekken op je borst ook rood? Want dat kan duiden op een beginnende borstontsteking. Als je er erg veel last van hebt kun je tussen de voedingen door ook nog koude compressen gebruiken. Mijn kraamverzorgster heeft voor mij diepvrieszakjes met appelstroop gemaakt, omdat je die nog mee kunt vormen als ze bevroren zijn. Die doe je dan in een hydrofielwashandje en daarna in je bh op de zere plek. Moet je ze wel een half uur voor de voeding eraf halen of voor het voeden even een warme washand erop. Evt. tijdens het voeden ook nog, want dan komt alles lekker los. Een foto toevoegen moet je doen onder het bericht bij overige opties staat beheer bijlagen. Daar kun je bladeren naar een foto en als je er 1 hebt geselecteerd uploaden. Even wachten totdat dat klaar is en dan sluiten. Dan staat' ie bij het bericht. Cocko: Inmiddels pakt Hanna alweer 2 borsten, dus de voeding zal nu wel weer iets teruglopen.. Ach ze regelt het zelf wel met moeder natuur. We hebben Hanna gisteren gemeten en ze is al 3 cm gegroeid Ab: Ik hoop dat je gewoon natuurlijk mag bevallen! Is toch prettiger!
Die zere plekken heb ik ook, goed in de gaten houden dat ze niet rood worden. En je kunt ook tijdens het voeden zo'n warmtepack ertegen leggen, dan weet je zeker dat dat kanaaltje open blijft als Tessa drinkt. Hier helpt dat ook erg goed! Het heeft nu nog een beurs gevoel maar die harde plek is weg. Saar: wow, Hanna groeit goed zeg! 3 cm alweer.. Voor je het weet zijn ze groot hoor! Dat echte baby zijn is zo weg he?! Zo jammer is dat.
Jeetje Saar 3 cm, dat gaat hard! Over die harde plekken, heb ik ook iets gehoord op de borstvoedingsvoorlichting. Masseren schijnt inderdaad de truc te zijn, maar ik heb er natuurlijk nog geen ervaring mee. Ik heb toch het idee dat ik voorweën heb, vooral als ik op bed lig. Vanmiddag ging ik proberen te slapen, maar dat lukte me voor geen meter. Ik heb steeds maar buikpijn als ik lig. En het komt en gaat ook met enige regelmaat. Ik hoop maar dat het een teken is dat het niet al te lang meer duurt....... Het rare vind ik dat ik verder weinig last heb van harde buiken, maar goed. Ook geen bloedverlies o.i.d. Ik begin gewoon te hopen dat m'n water breekt, dat kan het feest beginnen
Cocko: Hanna drinkt ook die harde plekken (met name na de nacht) weg. Ja Hanna is nu al enorm veranderd. Het echte baby was er al snel af, omdat ze zo wijs kijkt en zoveel haar heeft vind iedereen haar groot. Hoe is het bij jou met de pijn? Heeft de fysio er wat aan kunnen doen? Ab: Ik hoop het voor je dat het uit zichzelf begint. En anders dat je stripbaar bent volgende week! Ze laten je met medicatie geloof ik echt niet over tijd lopen hoor.. De kans op complicaties is best wel groot. Dus wie weet heb je sowieso binnen 2 weken je kleine in je armen!
Saar: De pijn is te houden, fysio is geweest en nu blijkt dat m'n schaambeen scheef staat. Links en rechts gezien is het een verschil van 1 cm. De spieren in m'n benen zitten verbonden aan het schaambeen dus dat trekt aan alle kanten op het moment dat je loopt, zit of ligt. En je schaambeen zit verbonden aan je SI gewrichten dus m'n bekken staat ook scheef. Ze heeft m'n spieren heel hard gemasseerd en kan nu wel beter lopen. Dus dat is wel fijn. Heb nog tot en met maandag hulp, heb een 9e en 10e dag gekregen en daarnaast ook nog 6 uren huish. hulp dus die komt ze maandag opmaken. Wel fijn want ben nog niet zo veel waard hoor! Waren jullie snel opgeknapt na de bevalling?
He joh komt dat door de bevalling? Komt dat nog goed of blijf je daar last van houden... Heb je voor na maandag ook hulp dan van familie? Ik knapte vanaf dag 6 een beetje op en nu nog elke dag goed balansen hoor. Maar dat komt meer door de totaal ruptuur denk ik. Als ik teveel doe voel ik dat goed zeg maar. En wandelen lukt ook nog niet zo ver, daar wordt ik erg moe van. Vind het niet gek want aan het einde van de zwangerschap kon ik helemaal geen kant meer op dus het is ook een stukje conditie. Qua kilo's gaat het wel goed: nog 3,5 te gaan
Jeetje Cocko. Dat klinkt ook naar zeg. Is dat blijvend? Heb je er erg veel pijn aan? Ab Wat spannend joh die voor weeen. Denk je toch steeds, als het nu maar doorzet. Wij waren echt aan het juichen met zijn 2en toen de vliezen braken! Hopelijk hoef je niet te lang te wachten! Dames bedankt voor de tips. Mijn borst is inmiddels weer soepel. Ik heb vandaag zelfs weer zonder lepel hoedje kunnen voeden! Ik heb sinds deze week pas weer het gevoel wat meer energie te hebben. Ik rust wel nog elke middag en ga 's avonds op tijd naar bed maar kan wel weer even wandelen en even naar de stad. Heerlijk. Van onderen begint het ook goed te genezen en zitten gaat weer goed. Hoef niet meer te koelen enz. Dat is ook lekker. Saar wat fijn dat Hanna zo goed groeit! Tessa doet het ook erg goed. Bijzonder dat je eigen lichaam zo goed voor je kindje kan zorgen he! Ik vind Tessa ook al zo groot geworden. Het echte baby is er idd al af. Hoe doen jullie dat met het voeden in het openbaar? Het is nu nog niet nodig geweest maar ik zie daar toch wel tegenop.. Allemaal een fijn weekend! Geniet van jullie wondertjes en Ab succes nog even!!
Saar: nog 3,5 kg te gaan?! Knap zeg!! Ik ben echt alleen de kg's kwijt van baby en bijbehoren Dus de rest moet er nog af.. hoop dat dat vanzelf gaat haha. Maar voor jou is het wel lekker zeg, zo weinig kg's nog! Bandietje: fijn dat je borst weer soepel is! Toch wel handig, dat zp! Wat betreft voeden in het openbaar: vaak weet je van te voren of je in het openbaar moet voeden dus houd er rekening mee qua kleding. En ik zorg dat ik altijd een omslagdoek bij me heb die ik dan over de baby heen leg (en een beetje over mezelf) zodat de boel wel bedekt blijft. Heb dat bij de vorige ook gedaan en ging super goed. Dus misschien is dat ook een ideetje voor jou..? We hopen dat het wel goed komt met dat schaambeen, ze gaan het eerst proberen met massage en daarna met oefeningen. Gaat dat niet, dan heb ik een groot probleem denk ik.. Dus daar denk ik nog maar niet aan Ze weet niet hoe het komt, had het tijdens de zwangerschap ook al maar die fysio heeft niet gekeken of m'n schaambeen scheef stond. Dit is haar collega en die zei direct a.d.h.v. klachten dat ze naar m'n schaambeen ging kijken. Direct duidelijk dat die zo scheef als wat was! We wachten het maar weer af.
Cocko: idd handig dit forum! Jeetje, wel heftig van je schaambeen. Hopelijk komt het goed met massage en oefeningen! W.b. voeden in het openbaar. Ik heb idd wel speciale voedings t shirts, en bh's maar zo'n shawl of doek is wel een idee. Misschien voldoet een hydrofiel luier ook wel? Ik ben geen shawl mens maar kan er wel 1 aanschaffen anders... Maar eens kijken wat handig is. Vandaag is Tessa erg spugerig. Ik heb het idee dat mijn melk er soms uitspuit in haar keeltje en ze daardoor veel te schrokkerig drinkt. Herkennen jullie dit? Heb soms de neiging te kolven en het met de fles te geven zodat je meer controle hebt, maar dat mag nu nog niet he? Verder doet Tessa het zo super goed! Ik ben zo verliefd op ons meisje!! De eerste foto is van de eerste dag. De 2e foto is van de 5e dag.
Oh Bandietje, wat een schatje is Tessa! Geweldig zeg. Kan begrijpen dat je helemaal verliefd bent! Maar wie is dat nou niet op z'n eigen kindje? Idd is een hydrofieldoek ook prima hoor! dat heb ik met vakantie ook gedaan! Heb je altijd wel bij je, ook ivm verschonen enzo. En dat gulzig drinken is herkenbaar hoor! Hier precies hetzelfde, ze kan amper adem halen dan, vind het gewoon eng. Maar het hoort erbij hoor. En idd, kolven zou ik niet doen want dan ga je nog meer melk maken en spuit het nog meer er uit en kan Tessa dat al helemaal niet meer verwerken. Straks is de hoeveelheid precies goed. Hier hebben we van zaterdag op zondag een echte regeldag/nacht gehad! Om de twee uur kwam Charlotte, pufpuf..heb dus nu telkens stuwing en de melk spuit eruit.. Wat een weertje trouwens he! Alle kids slapen hier nog, maar 't is nog zo donker buiten! Regen, onweer.. Brrr.
Bandietje: Wat een prachtig meisje. Gewoon allemaal knappe kinderen hier Voeden in het openbaar heb ik ook al over nagedacht. Ik wil wat voedingshemdjes hebben. Mijn buik is zo zebra en ik heb hele grote borsten. Met een voedingshemdje blijft het meeste bedekt! Dat van het drinken is heel herkenbaar. Vannacht en vanmorgen gaf Hanna zelfs voeding terug, maar ze kwam ook pas om 5 uur.. Dus de voeding spuit er inderdaad uit. Cocko: He hopelijk helpt die massage erg goed. Is geen doen toch anders? Fijn zo'n regeldag. Maar Charlotte zat ook wel in een super ritme of niet? Hanna komt soms ook na 2 uur maar goed vind het niet erg omdat ze 's nachts zo goed doorslaapt! Het weer tsja... het regent en onweert hier bah! Moet om 10 uur op het bureau zijn dus hoop dat het dan iets beter is! Gisteren is Hanna gedoopt. Hele fijne dienst en ze heeft zich keurig gedragen! Had net een mailtje van kruidvat. Als je daar de geboortedatum doorgeeft krijg je een fotoalbum gratis die je zelf kunt maken. je hoeft er maar 1 euro voor te betalen!
Cocko wat naar die stuwing he. Poeh en om de 2 uur is pittig! Hopelijk snel weer het gewone ritme te pakken?! Hier is het ook zo'n slecht weer! Bah hou helemaal niet van onweer. Tessa ligt hier ook alweer lekker te slapen.. Ga ik de was maar doen! Mooi weer voor! Wat fijn om even van jou te horen dat dat verslikken normaal is. Ik vind dat zo eng! Net als krampjes Ook zoiets waarvan je weet dat het erbij hoort maar ik vind dat zo zielig. Ze heeft dan zo intens verdriet. Vanmorgen had ze het zelfs tijdens het voeden. Tot 3 keer toe moest ik haar eerst troosten en daarna kon ze weer verder drinken... Erg sneu. Die infacol doet niet echt heel veel heb ik het idee... Fijne dag vandaag!
Wauw Bandietje! Mooi hoor! Wat veranderen ze snel hè in een paar dagen. Even over dat verslikken, mijn vriendin heeft een drieling en die waren 6 weken te vroeg geboren. Als die zich verslikten, moest ik het rechterarmpje omhoog doen en in het gezichtje blazen, niet te voorzichtig Doodeng als je zo'n klein poppetje vast heb, maar het werkt wel. Hier wordt het gelukkig zo droog, volgens buienradar, dan kan ik toch nog ff naar de markt.
Saar: Ik denk dat we net tegelijk typten! Lees nu jouw bericht pas! Wat fijn dat het zo'n fijne doopdienst was en dat Hanna zich zo goed heeft gedragen! Idd die voedingshemdjes ga ik er ook nog maar wat van bijkopen. Bedekt toch wel veel. (eigenlijk erg he dat je het zo wil verstoppen terwijl het eigenlijk iets natuurlijks is..) Ik had ook niet gedacht dat ik in het bijzijn van visite zou voeden maar merk dat ik daar ook makkelijker in ben. Niet bij iedereen maar bij de meesten voed ik gewoon beneden. Ben je nog droog bij het buro aangekomen? Hanna weer goed gegroeid? Wij hebben maandag een afspraak. Ben heel benieuwd! Misschien ga ik Donderdag nog wel naar het weeguurtje. En Tessa geeft nu ook regelmatig voeding terug. Moet bijna elke dag haar bed verschonen omdat ze ook in bed wat spuugt. Dat foto album is een goeie tip! Wilde idd zowiezo al zoiets gaan maken van de eerste weken. Ik houd mijn mail in de gaten! Ab: ja ze veranderen echt elke dag weer! Ben je ook zo nieuwsgierig naar jullie kleintje? Zo bijzonder dat je met z'n 2 en zoiets moois kan maken! (sorry zit nog even op mijn roze wolk!) Ben benieuwd of je droog naar de markt bent geweest? HIer regent het nog flink... Ik moet eigenlijk nog even infacol halen maar met dit weer blijven we maar lekker thuis! Oh ja dat blazen in het gezicht doe ik idd ook als ze zich zo verslikt en achter de adem blijft. Ik kende dit trucje idd van het kdv waar ik werk. Het werkt wel goed. Zal er de volgende keer ook haar armpje bij omhoog doen! Die kende ik niet. Zo hee een drieling bij jouw vriendin!Wat bijzonder! Maar zal wel pittig zijn?! Ik ben al druk met 1 zo'n kleintje!
Ik ben droog naar de markt geweest, het was hier om half 11 droog en zonnig. Lekker hoor. De drieling dat is inderdaad heel bijzonder en zo leuk. Het is wel pittig, maar ze doen het super goed en zijn erg makkelijk. Inmiddels bijna een halfjaar en onze vrienden zijn er zooo wijs mee. Het was ook niet vanzelfsprekend dat ze uberhaubt kinderen zouden krijgen.... Ze hebben ook nog een zoontje van 3, dus ze hebben het allemaal al een keertje met 1tje meegemaakt, dat scheelt wel denk ik. Ze krijgen veel hulp en zien het zelf helemaal niet als pittig, het is alleen heel veel plannen, maar dat is altijd met babies, toch? Ik heb er iig al veel geleerd de afgelopen maanden en mijn man trouwens ook. Want die is nu al niet meer onhandig met het vastpakken en fles geven heeft hij ook al vaak gedaan. Dat vind ik wel ideaal.
Bandietje: Hanna had in het begin ook veel krampjes. Heb je haar ook op haar buikje op je arm met haar kontje aan de kant van je hand? Dat hielp bij Hanna heel goed. Ze hebben dan echt zo'n huiltje wat door merg en been gaat he?! Ab: Lekker op de markt? Fruit gehaald of niet? Hou je het nog een beetje vol om rustig aan te doen? Ga je zelf ook flesvoeding geven of wel borstvoeding? 3 babies in 1 keer wauw ik moet er niet aan denken... haha Ellaa: Hoe is het bij jou? Geniet je een beetje van de kleine? Hoe is het bezoek met je schoonzusje gegaan? Op het bureau was alles op zich goed. Hanna weeg inmiddels 4260 gram en is 53 cm... Duidelijk we zien haar groeien en ze heeft het goed bij me. Alleen haar hoofdje was te hard gegroeid. nog geen reden tot zorg, maar moet over 2 weken even terug komen. Mocht het zo blijven groeien dan moet de kinderarts ernaar kijken. 'k moet het maar even van me af zetten, maar vind het wel spannend hoor! Je gaat je van alles in je hoofd halen..