@ cocko: wat fijn zeg dat het toch allemaal goed lijkt te gaan nu! kan je er alweer een beetje van genieten? @ alle vreetzakken : zijn jullie ondertussen al aangekomen? ik heb er al een kilootje bij (aiai). @ Saar: wat leuk, alweer een 2e echo! wij zijn 17 november aan de beurt voor een 2e echo. bij mij lijkt de vermoeidheid nu ook iets minder te worden, wel fijn hoor. weer lekker m'n normale ritme weer oppakken. fijne avond allemaal!
Saar: begrijp dat je een echo hebt morgen? veel plezier, hoop dat alles goed is!! All: Het bloeden is helemaal gestopt, gisteren al! Heerlijk! Ga er sinds vandaag toch weer in geloven dat het goed komt. Gister nog erg gespannen maar vandaag trok dat weg. Hopen dat het wegblijft, vind zoiets niet echt grappig. En hmm, ik heb er ook 1 kilootje bij, mwah moet kunnen toch Bij de andere twee kwam ik max 8 kg aan dus denk niet dat ik nou mega veel aankom. Kan ook niet, want dan barst ik uit m'n voegen volgens mij Fijne avond (voor wie dit nog leest dan..) En anders, fijne dag morgen.
Hallo!! Kom net thuis uit mijn werk, dus maar even snel bij lezen wat hier geschreven is vandaag en dan zo mijn bedje in!! Wat betreft het aankomen.. Ik durf steeds niet op de weegschaal te gaan staan... Ben bij mijn vorige zwangerschappen best veel aangekomen. Normaal heb ik een slank postuur, maar op de een of andere manier is een zwangerschap bij mij een reden om ineens 2 keer zo groot te worden. Bij mijn dochter woog ik voor de zwangerschap 55 kilo (ik was toen 20 jaar..) en op de top van mijn zwangerschap woog ik 80 kilo. Bij mijn zoontje ( ik was 30 jaar) woog ik voor de zwangerschap 64 kilo en aan het einde ook weer zo'n 80 kilo. Mijn zoontje is nu 1 jaar en ik heb de extra kilo's er net af gekregen, maar we wilden dolgraag weer een kleintje, dus ik ben benieuwd hoe lang ik mijn slanke lijn dit keer zal behouden Ach ja, ik lijn het er na de zwangerschap wel weer af... Het is voor een heeeel goed doel toch?! Wij hebben donderdag de eerste afspraak bij de verloskundige en 10 november hebben we de 2e echo... Zo spannend allemaal!! @Cocko: Leuk dat jij ook zwanger bent van de 3e!! Heb je jongens, meiden of beide? Lijkt me zo onwijs gezellig zo'n groot gezin!! Welterusten allemaal en tot morgen! Fanny.
Goedemorgen meiden, Lekker geslapen allemaal? @cocko: Wat zul jij geschrokken zijn zeg, ik ben heel blij dat het bloeden gestopt is, nu rustig aan doen en proberen om weer te genieten. Vandaag 10 weken alweer, volgende week de 2e echo, spannend, dan weten we de echte uitgerekende datum. En weer even lekker kijken naar de kleine! Weten jullie al of jullie bv willen gaan proberen of de fles? Ik wil heel graag bv proberen, bij mijn dochtertje niet gedaan en daar heb ik best wel spijt van gehad. Dus ik grijp deze ( onverwachte) tweede kans En willen jullie weten of het een jongen of een meisje wordt??
@fanny1980, Ik ben bij mijn dochtertje 18 kilo aangekomen in totaal, ik woog toen 60 aan het begin en nu woog ik 62 ( gestopt met roken) en hoeveel nu? Ik ga zo eens even op de weegschaal staan, slik..
@Fanny: wij hebben een meisje en een jongen, dus ben heel benieuwd wat er nu komt En wat heb jij? Fanny en Wonderland: 2e echo al, met 10 weken kijken ze toch wanneer je uitgerekend bent? Ik heb trouwens ook volg wk do.dag echo zie ik nu, en dan zal ik ook rond de 10 weken zijn. Wonderland: wil niet weten wat het is hoor, bij de vorige twee zwangerschappen wisten we het ook niet en het is zooo leuk om te kijken zodra het geboren is wat het is! Wij vonden dat het gewoon iets extra's was maar goed, dat is persoonlijk. Wil wel BV gaan geven, bij de eerste is dat niet gelukt omdat ze veel te klein was (1900 gram) en dus geen kracht had. Moesten toen met een vinger en een spuitje aan de gang enzo. Bij de tweede heb ik wel bv gegeven, 7 maanden en toen wilde hij ineens niet meer. Hij was te nieuwsgierig haha. Dus ga het nu zeker weer proberen, het is superfijn als het lukt. En jullie? Groetjes en fijne dag.
Ja ze gaan nu kijken wanneer je precies uitgerekend bent, ik heb wel 29 mei als uitgerekende datum maar tussen de 10 en 12 weken schijnen alle kindjes evensnel te groeien dus kunnen ze precies zien wanneer je uitgerekend bent. Spannend weer hoor, ben altijd zo bang dat het ineens niet meer goed is ofzo, ook al is dit kindje helemaal niet gepland, ik ben er nu helemaal aan gewend en we zijn superblij dus ik zou het vreselijk vinden. Maar we gaan van het goede uit! Wij willen dit keer niet weten wat het wordt, de vorige keer wisten we het wel, dat vond ik wel makkelijk maar het lijkt me ook erg leuk als het een verrassing is!
Hallo allemaal, Net de echo gehad en zag er allemaal super uit. Kindje bewoog lekker met armpjes en beentjes en hartje klopt hartstikke goed. Dus we zijn helemaal blij! Kans dat het misgaat blijft nu stabiel. Ben nu 10 weken 3 dagen en de uitgerekende datum is 26 mei 2012. Dus weer 2 dagen naar voren gezet! Echt een heel fijn gevoel. Nu aan mijn leidinggevende verteld en al 1 collega. De rest van het team komt vanmiddag! Heb een hoop adrenaline in me op de een of andere manier. Wij willen niet weten wat het is. Ik zou heel graag borstvoeding geven, dus hoop dat dat gaat lukken. @cocko: wat heerlijk! Nu weer lekker genieten?
Van harte gefeliciteerd met je mooie echo!! Foto?? Super zeg, moet inderdaad een heerlijk gevoel zijn. Moet nog 1 week volhouden dan ben ik weer aan de beurt! Ik lees trouwens veel dat meiden op een gegeven moment hun baarmoeder boven hun schaambot voelen komen, ik weet niet zo goed hoe ik dat moet voelen. Ik lig dan in bed op mijn rug maar durf niet zo hard in m'n buik te drukken hoor, voelen jullie het ook al?
Saar: fijn dat alles goed was!! Heerlijk! Heb je foto?! Leuk he, om het nu te gaan vertellen! Je voelt je echt helemaal super dan. Wonderland: ja je kunt je baarmoeder op een gegeven moment voelen. Je hoeft niet heel hard te duwen ofzo hoor, de vk voelt er ook gewoon aan. Je legt twee vingers net boven je schaambot en beetje duwen en dan heen en weer bewegen , dan voel je op een gegeven moment een soort ribbel / overgang zeg maar. Je voelt het echt goed. Zodra je weet dat het dat is, vergeet je het niet meer hoe het voelt Ik kan het ook niet supergoed uitleggen ben ik bang. Ja kan weer helemaal genieten hoor! Was vanmorgen boodschappen aan het doen en rook allerlei luchtjes zoals brood en kaas en worst.. pff ik daar kokhalzen. Bahbah, dat is dus echt niet fijn. Dus thuis manlief de boodschappen uit de auto laten halen en zelf eerst een broodje eten!
Fijn Saar, dat de echo er goed uit zag! Ik moet nog een weekje wachten nu, hopelijk is bij mij ook alles goed! Ik vind het wel vervelend hoor, dat niemand het nog weet. Pfff, van mij mogen we wel een paar weekjes verder zijn... steeds dat smoezen bedenken waarom ik niet kom trainen of waarom ik geen koffie hoef...
Hierbij mijn echo bij 10 weken en 3 dagen. Links zie je de beentjes, ergens in het midden een armpje en rechts het hoofd.. Sorry maar hij wordt niet echt super duidelijk gescand.
Ikkie97: Drink jij helemaal geen koffie meer? Wel lastig inderdaad als je sport. Ik ben sinds vorig jaar gestopt, maar ik denk ook niet dat ik het had gered nu. Ik hoop dat de week zo voorbij is! Cocko: Ik vroeg gisteren aan de vk of de bobbel die ik voel mijn baarmoeder is, maar dit is de baarmoederspier bij mij. Baarmoeder zat nog vrij ver weg, maar bij mij is het dan ook de eerste! Ik hoorde dat het bij een 2e en alle volgende sneller gaat...? Wonderland26: Ook nog een week wachten dus! Spannend hoor. Zaterdag ben ik al 11 weken echt super lekker idee. Tot nu toe heeft iedereen enthousiast gereageerd op het werk en ze zijn heel blij voor ons. Per 1 maart wordt mijn contract niet verlengd en verwacht ook nog wel een negatieve reactie. Ik ben de afgelopen tijd ''lastiggevallen'' door een mannelijke collega,die maandag voor de 2e keer vroeg of ik zwanger ben. En hij bleef erover doorzeuren. Heb hem niets verteld, maar hij was zo vervelend. Ik ga hem nog wel vertellen dat ik dat echt onrespectvol vindt en heel lomp. Hij schijnt het bij meerdere vrouwelijke collega's te doen. Tsja dat kan toch niet. 't Is nog niet eens een collega met wie ik direct samenwerk.
saar22: nee, ik hoef het echt niet meer sinds ik die twee dagen zo beroerd was! Gelukkig zijn ze het nu 'gewend' op mijn werk en gaat de waterkoker gelijk aan met het koffiezetapparaat! Ik eet ondertussen wel koekjes enzo dus wellicht dat mensen het wel wat apart vinden ondertussen, maar ze denken maar lekker Wat een vervelende collega zeg! Zoiets vraag je toch niet... Ik heb mijn vriend inmiddels zover gekregen dat ik het mijn beste vriendin mocht vertellen wel fijn, de rest kan nog wel een weekje wachten.
Saar: duidelijke echo hoor! je moet wel even kijken maar als je het eenmaal ziet, is het echt goed te zien. Leuk!! Je ziet echt al zo'n klein lijfje Balen van die collega zeg! Echt geen respect voor de vrouwen dus pff. Raar dat iemand zo doet..
Is het bij jou weer helemaal rustig cocko? en ikkie ze zeggen straks misschien van oooooh vandaar. Maar ik zit ook elke morgen op mijn werk nog brood naar binnen te werken en dat is niemand opgevallen. Ik werk dan ook op kantoor. Wat voor werk doen jullie? Nog een paar dagen tot de echo voor een paar dames hier toch? Ik moet zeggen dat ik toch ook wel weer iets beter slaap na dinsdag haha. Doet toch meer als dat je denkt! Gisteren intake gehad bij de vk en hb(8.3) en suiker(5.0) waren prima. Verder alle algemene dingen doorgenomen. Slikten jullie al foliumzuur voordat je zwanger wilde worden? Ik hoorde bij de vk namelijk dat heel veel vrouwen dit niet doen. Ik slikte het eigenlijk al bijna een jaar.. En nu lekker aan de puur mama van vsm. Kreeg 2 tassen mee met allerlei tijdschriften en informatie en mochten een schattig knuffeltje uitzoeken. Zo wordt de babyuitzet alweer een beetje aangevuld. Hebben al een paar dingetjes gehad. Ik geloof al 4 paar sokjes haha. Gisteren had ik trouwens echt een beroerde dag. Heb de hele dag zo'n beetje op de bank gehangen. Had ik nog niet eerder zo gehad, de hele dag misselijk. Hoop dat het nu snel minder wordt haha. Ik heb die 10 weken in mijn hoofd en nu MOET het minder worden. Nou weer genoeg gezeurd er zijn dames die elke dag misselijk zijn Diepe buiging voor jullie! Gelukkig weten we waarom het is dat scheelt nog weer wat! Nou werkse allemaal.
Saar: Ja het is weer helemaal rustig hier hoor! Gelukkig wel. Pff had het toch even flink benauwd ervan. Maar ik zie nu een heel klein buikje komen Tis m'n 3e dus dan gaat t wel wat sneller. Al zie ik soms meiden die een 1e krijgen en echt al een buik hebben alsof ze maanden zwanger zijn. Bij mijn 1e had ik tot week 20 amper een buik.. dan vroegen mensen echt aan mij: ben jij wel echt zwanger??? Grappig. Krijgen jullie al een buikje? Oh meid, wat balen dat je zo misselijk was gister! Zo beroerd he.. ik had het vanmorgen ook erg, maar ben gewoon hier in huis aan de gang gegaan anders blijft het gevoel zo erg aanwezig naar m'n gevoel. Dus telkens een boterhammetje naar binnen werken en weer door gaan. Trouwens, ik ben thuisblijfmama dus heb geen andere baan naast m'n huishouden Maar vind het meer dan druk genoeg zo! Pff.. Nee ik slikte geen folium van te voren, bij de andere twee ook nooit gedaan. Hoefde toen ook geen vitamine D te slikken, moet nu wel. Mooie waarden had je trouwens van je suiker en HB. Super hoor. Volgende week do.dag echo + bloedprikken enzo. En dan gaan ze ook contact opnemen met het ziekenhuis voor afspraak met gyn voor als ik 15-16 weken zwanger ben. Hele toestand, we weten al precies wat ze allemaal gaan doen zodra ik moet bevallen. Bleh.. had het liever niet geweten haha. Nou werkse allemaal en tot sprekens weer!
Hey meiden, Zo weer klaar met werken, werk in de thuiszorg als verzorgende, dus ze zijn allemaal weer gewassen en aangekleed Hier begint het buikje zeker ook te komen, net bij mijn laatste client. Hij raakt ineens mijn buik aan en zegt, zie ik hier nou een buikje groeien? Slik, uhm nou nee ik ben gestopt met roken en ben dus wat dikker aan het worden. Mmm hij geloofde er geen snars van en bleef er maar over doorgaan, ik werd helemaal rood. Maar het zijn oude mensen dus die roddelen nog al en zometeen weet iedereen het! Hahaha. Nog 5 daagjes wachten tot de volgende echo en dan eindelijk vertellen tegen iedereen, hehe, wat duurt dat lang joh. pfff
Haha wonderland toch! Dat zo'n oud iemand dat ziet zeg! En over een paar daagjes/weekjes zeg je tegen die mensjes: ja het klopte hoor, u had helemaal gelijk over dat buikje! Ach ja, nog even volhouden en dan kan je het rondbazuinen