Saar. Dat liggen op de buik op de arm vind Tessa niet fijn. Bij haar helpt heyden om haar beentjes te buigen ipv overstrekken wat zij doet. En ze zuigt dan graag op mijn pink. Maar klinkt zo zielig idd. Wel fijn om zo met jullie ervaringen uit te wisselen. Ik ben soms zo onzeker! Fijn dat Hanna goed gegroeid is! Oei haar hoofdje te hard? Kan me voorstellen dat het moeilijk is dat los te laten, maar cb werkt met een groei lijntje he. Bijna geen enkel kind groeit perfect volgens het lijntje toch? Ellaa en Bailey hoe is het met jullie??
@ Saar Tis nog wel vol te houden hoor, zeker als ik even weg kan. Ik heb inderdaad fruit gehaald. Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Dat heeft m'n vriendin bij de drieling trouwens ook gedaan, maar ze moest alles afkolven in het begin. En kolven heeft ze toch veel gedaan, zodat de jongens tegelijk konden drinken. Maar tot 3 maanden heeft ze volledig borstvoeding gegeven, nu nog 1 keer per dag. Daar heb ik echt mega respect voor! Ik heb net trouwens even het ziekenhuis gebeld, want ik had een poosje op de bank geslapen en toen ik wakker werd, zag ik sterretjes. Niet toen ik opstond, maar nog lag. Toch maar even gebeld voor de zekerheid, maar ik moet nog steeds teruggebeld worden.....irritant.
Bandietje: Ja klopt van die groeicurvers. Maar Hanna had bij geboorte een hoofdomtrek van 35 cm en na 1,5 week 35,4. Nu 2 weken later was het ineens 37,2cm. Dit vond ze een beetje raar. Normaal gesproken dijen hoofdjes in de week na de geboorte uit en nu zit er ineens een te stijgende lijn in. Maar goed we zien het wel 2 juli! Ab: Wat ontzettend knap van je vriendin. Dik respect melk geven aan 3 kindjes! Oeh sterretjes. Goed dat je hebt gebelt en vervelend dat ze niet terug bellen... Je wilt toch even weten waar je aan toe bent. Je zult naar alle waarschijnlijkheid wel even moeten komen om alles te checken denk ik of niet... Dames hebben jullie ook wel eens dat na de voeding er weer wat met een boog uit komt? Heb het nu al voor de 3e keer vandaag. Misschien is ze wat te gulzig...?
Saar: hier komt de voeding er met golven uit soms.. Niet bij elke voeding maar toch wel 1 - 2x per dag. Echt gigantisch gewoon. Ik houd ze nu na 1 borst goed omhoog, laat haar goed boeren en dan nog even tegen me aan voordat ik de tweede borst aanbied (als ze die wil..) Vanmorgen was ze lekker in badje geweest, schone kleertjes aan.. ze krijste de tent bij elkaar want ze had zo'n hongertje! Dus zij drinken en ineens: floeps, echt alles eronder! Zij doorweekt en ik ook. Dus wrs hoort het er gewoon bij. Wel in de gaten houden natuurlijk maar als ze goed groeien geeft dat niets. Spijers zijn gedijers zeggen ze bij ons... w.b.t. groei van het hoofdje: mijn zoontje had destijds precies hetzelfde als Hanna! Maar dat komt wel goed hoor, zou proberen me niet al te druk er over te maken. Hij heeft nu wel een groot hoofd, maar ach, het is niet bijzonder groot ofzo! Wel fijn dat Hanna zo goed groeit verder hoor! Heerlijk! Bandietje: zuigen is pijnstillend voor een baby, vandaar dat Tessa graag op je pink zuigt. Wat je kan proberen als ze zo'n kramp heeft, is een warmtepack tegen haar buikje leggen (zorg er wel voor dat het niet te heet is!!!). Dat helpt hier geweldig goed. Succes! Whaha vreselijk zeg, ik zit hier allemaal tips te geven terwijl ik zelf hier af en toe ook met m'n handen in het haar zit hoor! Tis echt niet zo dat ik alles weet.. maar ik probeer alleen wat tips enzo door te geven. Dat jullie niet zo iets hebben van: wat een betweter zeg! Ab: heeft het ziekenhuis al gebeld??
Ab Zo echt wel respect voor je vriendin zeg! 3 kindjes borstvoeding geven is echt knap! Oeh wat minder van de sterretjes. Hopelijk ben je inmiddels terug gebeld. Saar Dat spugen doet Tessa ook steeds meer. Ze drinkt ook zo gulzig. Idd ondanks laten boeren en rustig uitbuiken spuugt ze nog steeds wel en soms echt veel... Vreemd van hanna haar hoofdje. Idd maar afwachten dan Cocko Ik vind je helemaal geen betweter! Juist fijn om iemand met ervaring erbij te hebben die goeie tips heeft! We kunnen toch zelf beslissen of we er wat mee doen? Ik heb net cinababy gehaald. Ook probeer ik om meer zonder tepelhoedje te voeden. Heb het idee dat ze met tepelhoedje teveel lucht binnen krijgt. Soms loopt het hoedje vanzelf vol met melk en hoeft ze die alleen maar leeg te drinken. Hier krijgt ze misschien ook wel krampjes van. Zo.n warmte pack zal ik ook gaan kopen. Goeie tip. Net nog even naar de winkel gewandeld. Lopen jullie ook zo trots achter de wagen? Heerlijk vind ik dat!
Hoi Dames, Sorry het heeft even geduurd voor ik weer op internet kon. Watn fijn dat het met jullie dochtertjes zo goed gaat! En dat de bv ook zo goed gaat! Ab, hoe is het met jou? Zie je nog steeds sterretjes? Cocko, handig juist die tips! Saar, wat zou dat kunnen zijn dan met haar hoofdje? Bandietje, waarvoor gebruik je eigenlijk tepelhoedjes? Ellaa, hoe is het met jou Ego, bij mij ging het de eerste twee dagen na de bevalling heel goed. Eigelijk niet in bed gelegen. Maar helaas kwam de klap wat later. Ik heb een gigantische borstontsteking gekregen met hele hoge koorts en heb dus zaterdag en zondag bijna de hele dag op bed gelegen. Inmiddels antibiotica en flink aan de paracetamol en ik kan weer op de bank zitten Gelukkig is met Dean alles helemaal goed. Hij zit nu nog maar 100 gram van ze geboorte gewicht af. Morgen laatste keer dat de kraam komt, kan niet wachten tot ons "echte" leventje als gezin begint!
Ego: Na een uur niks gehoord te hebben, heb ik zelf maar weer gebeld. Ik kreeg te horen: Ohja, ik moest u nog terugbellen.......#@!$#@#@##$# U moet even langskomen voor de zekerheid. Dus we hebben de rest van de middag in het ziekenhuis gezeten. Weer een CTG, bloedprikken, bloeddruk meter en urineonderzoek. Alles was gelukkig weer goed. Beter voor niks dan te laat. Toen ik aan de CTG lag had ik het weer even, maar volgende de vk hoef ik me geen zorgen te maken, zolang ik er geen knallende hoofdpijn of griepachtige klachten bij heb. Donderdag weer voor controle.
Oh Bailey wat balen zeg dat je zo ziek was. Fijn dat je je nu weer beter voelt. Vind je het niet spannend als de kraam hulp weg is? Maar idd dan begint je echte gezinsleven!! Fijn dat met Dean alles goed gaat! Ik gebruik een tepel hoedje omdat mijn tepels heel erg pijn doen met voeden. Dit heeft ws te maken met dat ik rood haar heb en een gevoelige huid heb. Ab Wat balen zeg dat ze je vergeten was! En zo blijf je bezig met controles! Maar idd beter een keer extra als te laat! Kun je je thuis wel een beetje redden nog? Maar rustig aan doen met die sterretjes!
Cocko: Ik vind je helemaal geen betweter. Juist handig en fijn om ervaringen uit te wisselen en voor jou is het nou eenmaal niet de eerste. Ja dat hoofd zet ik maar uit mijn hoofd. Vind het wel lastig, maar goed ga er maar vanuit dat het goed komt! Bandietje: Ja ik vind het ook erg leuk om met Hanna naar de winkel te gaan. Kraambezoek daarentegen erger ik me aan. Ik wil me graag aan Hanna aanpassen en dat lukt niet zo goed als er bezoek komt haha. Met het tepelhoedje voeden maakt denk ik niet veel uit hoor met lucht happen. Hanna had niet meer krampjes toen ik met een tepelhoedje voedde als nu ze gewoon uit de tepel drinkt. Het heeft misschien ook wel te maken met wat je eet en de hoeveel heid die ze binnen krijgt. Bailey: Ze hebben er verder niks over gezegd en ik wil het nu ook niet weten. Het kan nog een late groei zijn na de geboorte omdat dan het hoofd wordt ingedeukt en het moet uitdeuken zeg maar. Ach we zien wel! Wat vervelend zo'n borstontsteking. Had al gehoord dat je daar flink beroerd van kunt zijn en jij hebt dat al ondervonden dus. Hopelijk knap je weer een beetje op... Lukte het toen wel met voeden dan? Lekker gaan genieten nu zonder kraam. Ab: Nou gelukkig maar dat alles goed is. Toch wel belangrijk. En het is alweer bijna donderdag. Ben benieuwd of je goed stripbaar bent! Ego: Gisteren had Hanna de poep tot in haar nek haha. Ik zat haar nog aan te moedigen van goedzo doe maar je best want ze jad er last van. Tot ik opeens wat nats voelde haha. Nou ja alles in de was en weer netjes gewassen. Moest er wel hard omlachen!
Bailey: ben je nu weer helemaal opgeknapt? Je hoort altijd dat je er gigantisch ziek van kunt zijn inderdaad! Hoe gaat het met het voeden? Saar: ja leuk he, die spuitluiers.. Ik heb die drama's 'snachts! Vannacht ook al twee keer, pff. Gelukkig kun je er om lachen, dat scheelt! Als het af en toe gebeurt maakt het ook niet uit maar als het vaak gebeurt, brr.. Ik heb zoveel hoofdpijn, word er echt niet goed van. Slik paracetamol en het helpt noppes niks! Krijg het al als ik een half uurtje visite heb, echt niet grappig. Vanmiddag naar bed geweest maar dat slaagde ook niet helemaal goed. Allemaal drama's met de andere kids beneden, dus ben m'n bed maar weer uit gekomen.
Nou 's nachts zou ik er niet om kunnen lachen denk ik... Wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt. Heeft het een oorzaak? Sinds vandaag moet je het alleen doen of niet? Valt het mee of tegen?
Och ik denk tegenwoordig maar zo: elk uur dat ik slaap, is er eentje Weet niet of het een oorzaak heeft, ik verwacht dat het zwakte is (laag hb) en dat ik gewoon niet tegen drukte/gepraat kan op het moment. Komt vast wel goed maar het is wel erg irritant omdat het ook niet weg gaat met paracetamol. Het lijkt bijna op migraine, want licht doet ook mega zeer aan m'n ogen/hoofd. Ja moest het vandaag voor t eerst alleen doen, ging wel goed hoor! Ben inmiddels wel wat gewend met de kids, scheelt wel!
Nou ja zolang geleden ben je nu nog niet bevallen. Heb je wat gekregen voor je HB of was'ie niet laag genoeg. Ik zit nog steeds aan de floradix en staaltabletten en de rest. Maar begin me wel elke dag sterker te voelen. Hoewel ik gister wel kapot was van de doopdienst van zondag. Knap van je hoor met 3 kids en dan al die pijn etc. En ook knap dat je dan toch borstvoeding geeft!
Ow ja Hanna is gedoopt zondag! Sorry, straal vergeten! Was het een mooie dienst? Kon je het wel volhouden? Het is uiteindelijk best snel na de bevalling. En hoe gaat je man met Hanna om? Kan hij al wennen aan het feit dat er een kindje is? Ik weet nog dat die van mij echt wennen moest hoor!! Ja heb ook staaltabletten en floradix. Voel me wel opknappen maar die hoofdpijn is pas gekomen sinds ik echt uit bed ben en wat ben gaan doen in het huishouden/met de kids. Zal ook een stuk vermoeidheid zijn denk ik. Ik geniet van het bv geven! Heerlijk, even rust en even je kleine zo heerlijk dicht bij je. Wat ik ook zo geweldig vind: als je tegen Charlotte praat, kijkt ze je echt heel helder aan en komt er zo'n heerlijke zonnestraal lach!! Hebben jullie dat ook al met de kleintjes? Is toch gewoon prachtig!
Geeft niks hoor. Het was een mooie dienst, we hebben er van genoten. Heel bijzonder om op vaderdag ons kindje te laten dopen! Ik was maandag helemaal total loss. Heb 's avonds zitten janken omdat ik niet meer kon... Maar 't gaat nu een stuk beter! Mijn man gaat echt fantastisch met Hanna om. Hij hoefde eigenlijk niet echt te wennen, maar dat komt misschien ook omdat hij de eerste 2,5 uur na de geboort ehelemaal alleen was met haar. Ik was natuurlijk op de ok. En de eerste 4 dagen heeft hij haar helemaal verzorgt omdat ik nog niks kon. Dus dat scheelt. Hij vergeet nu alleen wel eens als ze wakker is met haar te praten als ze op schoot zit.. Was je HB erg gedaald? Nou 't is ook wel vermoeiend lijkt me je bent een goeie week geleden bevallen en dan nu met al die pijn 3 kindertjes! Lekker blijven genieten van de bv. Is ook wel even fijn zo'n momentje samen! Hanna lacht af en toe zo hard dat ik haast denk dat ze gaat schateren zoveel plezier heeft ze! Ik geniet van elk moment. Moet er niet aan denken om te moeten werken
@ Saar, lacht Hanna al, of zijn het stuipjes, wat das wel vroeg toch? Was jullie HB voor de bevalling ook al laag? Ik heb vanacht niet best geslapen. Ik heb steeds meer harde buiken. De kleine lag ook flink met z'n handen te friemelen onderin mn buik, waardoor ik niet in slaap kon komen. Dat was geen rottig gevoel, maar ja slapen kon ik niet. Hij ligt overdag ook constant met zijn been naar rechts gestrekt, maar daar is niet zoveel plaats meer voor.....auw.....het is een voetballertje denk ik Toen jullie vruchtwater brak, ging dat in een plons of geleidelijk?
Saar, wat fijn dat het zo'n mooie dienst was! Lijkt me heel bijzonder, ik heb eigenlijk nog nooit een doop gezien. wel begrijpelijk dat je daarna stuk bent hoor. Cocko, oow wat vermoeiend. Je hebt het wl echt flink zwaar hoor. Gelukkig geniet je wel van je meid. Die hoofdpijn had ik maandag en dinsdag ook. Zwaar irritant, kon geen lange gesprekken voelen omdat ik anders gewoon bjna omviel van de koppijn. Hopelijk zakt het bij jou ook snel! Ab, nou hopelijk wordt het een voetballertje en is hij wat beter dan die mannen die nu spelen. Over paar jaar helpt hij ons misschien wel naar het E/WK! Ego; de antibiotica slaat goed aan, ik heb geen koorts meer en laangzaam maar zeker is borst wat minder rood aan het worden. Mijn tepel ziet en voelt er nog wel uit alsof hij onder een vrachtwagen is gekomen. Echt heel vies en kapot. Bleugh. Door e antibiotica loopt de bv wat terug, dus ik kolf me een ongeluk haha. Gisteren was mijn vriend jarig en zijn we eerst 10 min. met de wgen gaan lopen en later naar zijn moeder gegaan. Ik voelde me voor we gingen helemaal top. Maar na een uurtje was ikk he-le-maal op. Wat een rare ervaring!
Ab: Hanna lachte bewust met 2 weken. Je ziet het verschil heel goed tussen reflex en echt lachen. Bij echt lachen kijkt ze je strak aan en reageert ergens lachend op. Ik weet niet wat mijn HB was. De laatste keer is er wat van gezegd tijdens 30 weken ofzo en toen was'ie prima. Ik denk wel dat'ie rond het einde wel dichtbij de grens zat hoor, maar zeker weten doe ik het niet. Oh fijn zo'n handje onderin. Ik had dat ook, maar kam erachter dat het ook een voetje kon zijn (zag ik op een echo namelijk ook naast haar hoofd). Maar je wordt nog even bont en blauw geschopt? Geniet er nog maar even van straks mag je wakker worden voor nachtvoeding Bailey: Fijn dat het goed aanslaat, maar joh wat vervelend. Geef je nu een flesje dan met afgekolfde melk? Klinkt erg pijnlijk dus beter voorkomen denk ik of niet? Nog gefeliciteerd. Heb je een leuke dag gehad? Ja je krijgt dan een flinke terugslag of niet? Maar goed rustig opbouwen je bent pas net bevallen! Ego: Wij hebben van het weekend toch nog en andere kinderwagen op marktplaats gekocht. We hadden er 1 gehad in december, maar die is toch niet helemaal naar ons zin. Nu voor 150 euro een urban jungle die we graag wilden hebben. Helemaal happy . Hoe blij kun je zijn met zoiets haha. Het was overigens een hele set met 2 maxi-cosi's cabrio fix, een buggy, een kinderstoel en een maxi taxi. De helft staat alweer op marktplaats haha.
Ab: mijn HB was voor de bevalling 6.3. Na de bevalling 5.2 en heb een liter bloed verloren. Charlotte lacht ook al, soms zijn het stuipjes maar soms is het ook een echte lach hoor! Als ze je zo heel helder aan kijkt en je praat tegen haar, komt er echt zo'n geweldige lach. Zo schattig! Denk dat Hanna dat ook wel heeft als ik Saar zo lees Haha nou als het een voetballertje wordt, moet het wel een goede worden hoor! Maar af en toe wel pijnlijk zeker, als dat beentje zo uitsteekt?? Toen mijn vliezen braken, lag ik in bed. Ik ging staan en voelde wel een stroom water gaan. Had wel maandverband in dus werd wel opgevangen. Maar toen ik beneden was en ging staan, plonsde het er echt uit. Dus was alles ook in 1 x kwijt toen. Bailey: fijn dat de antibiotica aanslaat! is wel heftig he, borstontsteking! oeh veel kolven inderdaad, is ook geen hobby zeker van je Hopelijk komt het allemaal snel weer goed en kan je ook genieten van het voeden! Want dat zal dus nu ook pijnlijk zijn! is jouw hoofdpijn nu wel over dan? Ik heb het vanmiddag weer is echt zwaar irritant en krijgen vanavond ook nog visite.. Pufpuf..
Ab lekker z'n voetballertje! Kan me voorstellen dat dat gevoelig is! Tessa was meer een friemel kontje en kriebelde veel met haar handjes. Nog even en dan kan je kleintje lekker in alle ruimte trappelen! Bailey Fijn dat de ab aan slaat. Wel pijnlijk lijkt me! Hoe lang moet je nog kolven? Zal fijn zijn als je weer lekker zelf kan voeden? Die hoofdpijn die jullie hebben heb ik ook al een aantal keer gehad. Bij mij kwam het volgens mij door de vermoeidheid. Het valt nog zo tegen wat je kan in het begin. Idd je begint met veel energie maar dit is snel weer op! Ik wandel nu veel met Tessa en langzaam aan lukt het steeds wat verder. Doen jullie al oefeningen voor conditie en spieren? Mijn vliezen braken ook in bed. Ik draaide me 's ochtends om en woesj, een flinke stroom! De vk vond dit trouwens wel vreemd omdat je dat nietl verwacht als een kindje helemaal ingehaald is. Dan verwacht je meer kleine beetjes. Cocko sterkte met je hoofdpijn. Hopelijk kan je nog een beetje genieten van je visite. Saar Wat snel dat Hanna al echt lacht! Bij Tessa had ik dat gevoel soms ook maar volgens de mevrouw van het consultatie buro kan dat echt pas vanaf 6 weken. Ach jd kent zelf je kindje het best toch?! Wat fijn dat je nu een wagen naar je zin hebt! Is toch moeilijk die van tevoren uit te zoeken. Wij hebben Tessa vanaf nu maar in een slaapzak. Vanmorgen lag ze overdwars in bed!! Hoe ze dat toch voor elkaar krijgt? Ik voedt haar nu al 2 dagen zonder tepel hoedje en ondanks de enorme pijn bij het aanzuigen gaat het daarna goed. Tessa drinkt een stuk rustiger. Gisteren had ze een regel dagje. Elke 1.5 tot 2 uur wilde ze drinken. Na 1 borst was ze klaar! Ik bied haar nu per keer maar 1 borst aan en ik heb nu het idee dat ze ze veel beter leek drinkt. Hoe doen jullie dat?