Wauw dames wat een mooie kids hebben jullie toch! Ik ben weer terug van de afspraak van vanmiddag. Ze hebben dit keer alleen een CTG gemaakt en omdat er geen superspoed bij is, niet meer getoucheerd. Maar het feit dat het rommelt is positief, morgen kunnen ze hopenlijk m'n vliezen breken, maar dat is natuurlijk nog afwachten. Anders hebben we nog zo'n dag voor de boeg als vandaag. Hadden jullie ook weeën na de eerste keer gel? Want dat schijnt soms helemaal niet zo te zijn. Ik snap ook weinig van de weeënactiviteit die de CGT aangeeft. Vanmorgen voelde het veel heftiger, maar hij gaf maar max 50 aan. Nu was het naar mijn idee zwakker en zat ik boven de 60. Hebben jullie ervaring? Het moet naar 100+ zeker?
Nee maar wil soms een fles kunnen geven of laten geven als ik een avondje weg ben ofzo. Cocko: Dat klinkt niet heel prettig.... Echt even bellen want als je ineens meer bloed verliest is dat toch niet altijd goed. Maar je doet misschien nu ook wel weer meer waardoor je iets meer gaat bloeden... Maar bij twijfel even bellen. Ab: Ik heb geen ervaring met de gel had een ballon.. Die weeënact. is volgens mij niet de pijn maar de harde buik toch... Ik weet het ook niet hoor...
Heb al gebeld, vertrouw het niet helemaal. Moet over een uurtje terug bellen om de stand van zaken door te geven. Echt balen dit, het komt wel echt van het tillen omdat ik iets voelde scheuren/knappen.. Ab: met de ctg worden je harde buiken/weeen gemeten. Toen ik geen weeen had maar wel harde buiken kwamen die soms tot de 95. Toch waren die soms pijnlijker dan de wee die dan op 125 kwam.. het getal zelf zegt niets over de pijn die jij voelt als wel de samentrekking van je baarmoeder. Ook de duur van de harde buik of juist een wee wordt weergegeven, daar zie je een duidelijk verschil in hoor! Ik hoop voor je dat ze morgen de vliezen kunnen breken! Probeer je nu te ontspannen, misschien helpt dat wel
Ja als je echt iets voelde knappen/scheuren klinkt het niet erg lekker! Hopelijk is er niets ernstigs aan de hand. Lees nu pas dat het er echt uitdrupt.. dat heb ik zelfs de dag na de bevalling niet gehad. Bah joh! Ik duim voor je, je hebt genoeg gehad hoor. Nu na de bevalling snap ik eindelijk wat ze meten bedankt!
Haha dan weet je het vast voor de volgende keer Het wisselt wel qua hoeveelheid, net was het heel veel, nu weer wat minder maar ik blijf nu ook angstvallig zitten.. Krijgen zo nog kraambezoek ook!
Bedankt voor je uitleg Cocko. Het zegt dus niks over de pijn die je voelt. Fijn om te weten, ik vond het al een beetje vreemd. De verhalen die ik op internet tegen kwam waren zo tegenstrijdig.
We zijn weer thuis. Vanmorgen zat ik net op het randje om mijn water te kunnen doorprikken. Het had wel gekund, maar dan zou ik veel te lang aan een infuus moeten. Ze willen het liever natuurlijk laten verlopen, dus heb ik weer gel gehad. Daarna kwam de slijmprop meteen mee. Het eerste uur had ik flinke weeën, maar daarna namen ze weer iets af. Dus ik zit nu met een kruik en probeer veel te lopen. Dan komt het hopelijk van zelf op gang. We moeten in ieder geval om 16:00 weer terug, maar ik hoop natuurlijk eerder.
Ab: succes hoor! Het bloeden wordt weer minder, maar het is niet over. Net heeft de vk gebeld, en zodra het meer wordt of ik krijg koorts, moeten we direct bellen. Nu even afwachten dus. Heb net een stukje gewandeld, pff.. heb conditie van 0,0! Was helemaal bekaf gewoon. En dat terwijl het zulk prachtig weer is! Dus nou maar lekker in de tuin zitten! Hoe is het met de rest?
Ab succes!!!! Cocko, nu nog.bloeden is toch normaal? Ik hoorde dat.het 6 weken kan duren. Dat je iets voelde knappen is wel eng! Hoop dat alles goed gaat! Dean en ik hebben er inmiddels al lustig op los gewandeld, heerlijk! Ook boodschappen doen vindt hij leuk hoop dat mijn borsten snel herstellen en ik hem weer kan aanleggen.
Het nabloeden van de bevalling was al over, en zondag tilde ik dus een emmer en voelde echt iets knappen/scheuren. En het is echt helderrood bloed, dus niet echt normaal. Vandaar dat we ons toch even zorgen maakten. M'n hb kan hierdoor weer pijlsnel zakken en dat is niet de bedoeling. Oh heerlijk Bailey, dat je al lekker kunt wandelen!! Geniet er maar van! Het is prachtig weer en supergoed voor je kleine en jezelf! Ja ik hoop ook voor je dat je Dean snel weer kunt aanleggen, duurt nog best lang zo he?! Kolf je nu dan?
Oow zo, oei klinkt inderdaad niet best! Hopelijk blijft je hb goed. Ja ik kolf nog steeds, dus steeds dubbel werk
Nou, dat was me het dagje wel. Er gebeurd momenteel weinig. Af en toe een flinke harde buik en kramp in m'n rug, maar het zet nog niet door. Hopen dat ik morgenochtend meer ontsluiting heb, maar ik weet niet hoe lang dit nog gaat duren en of ze morgen m'n vliezen gaan breken. Beetje moedeloos dit. Hopen dat het in de komende 12 uur toch nog op gang komt....Straks maar even lekker in bad.
Bleugh! Dat is echt niks, zo lang wachten. Hopelijk voor je gebeurt er snel wat en heb je binnenkort je zoon in je armen!
Bailey: wat een gedoe met dat kolven zeg. Hopelijk gaat het snel beter! Heerlijk dat je alweer zo lekker kunt wandelen zeg! Ab: hopelijk heb je vandaag de kleine in je armen! Lijkt me heel vervelend, ook al bedenk je van tevoren wel dat het langer kan duren je hoopt toch dat het snel gaat. Cocko: Ja dat zou niet lekker zijn met je hb. Mijn hb was net zo laag en ben ondertussen wel benieuwd na al die staal en floradix of hij alweer op peil is, maar ik denk van niet. Ben nog best heel snel moe. En hé je bent nog geen 3 weken geleden bevallen en jij zat ook best veel voor de bevalling he?! Hoe is het met de pijn in je bekken enzo? Ego: Hier gisteren mijn ex-collega's op visite gehad. 8 stuks Heel gezellig, maar helemaal af nu. Wel verwend. Immens grote stroopwafels en een grote zak snoep van de jamin en verder allemaal leuke dingen voor Hanna. Uhm de zwangerschapskilo's moeten eraf...
Bailey: pff vind het een heel gedoe dat kolven hoor! Respect voor je! Saar: oh heerlijk, allemaal lekkere dingen.. maar ja, die kilootjes moeten eraf..hoeveel wil je er nog af dan? Wel superleuk dat er zoveel collega's komen zeg! Maar idd, dan ben je wel bekaf daarna. Met m'n bekken gaat het heel goed Saar. Gisteren is de fysio geweest en in principe hoef ik niet meer terug. Moet wel gaan sporten ivm conditie en altijd aanwezige zwakke/pijnlijke rug.. Dus ga daar maar eens naar kijken of dat wat is. Ben niet zo'n sporttype eigenlijk.
Uhm tot mijn oude gewicht of totdat ik mijn broeken weer echt goed dicht kan doen... Zit nu nog 3,5 kilo aan dus ach valt wel mee. Maar echt afvallen mag niet he?! Dus maar gezond eten. Fijn dat het met je bekken goed gaat. Dat zal wel een opluchting zijn. En je schaambeen dan? Hmm vind je zwemmen niet lekker? Dat is minst belastend voor je rug. Ik wil straks babyzwemmen in ieder geval voor de fun. Sportschool vond ik ook nooit leuk en te duur uiteindelijk. Ben ik mee begonnen nadat ik pfeiffer had, maar bah wat een gezeur..
Oh in die sportschool: nee je moet harder ietsen, nee je moet vaker komen, je apparaat moet zwaarder.. Haha ik hou daar niet van laat mij maar lekker mijn eigen ding doen En de sportschool introduceerde nieuwe dingen en daar moest ik extra voor betalen zo niet kreeg je ineens amper hulp meer. Toen ben ik gestopt. Fitness is voor mij niet weggelegd!