mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Tjah dat trekt ook nog wel een heeeel stuk bij, duurt alleen wat langer. Maar goed, je gewicht is alvast netjes op pijl, lijkt me fijn!

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja hoor ik klaag niet;) Ben jij nu nog zoveel zwaarder dan?

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Goedemorgen allemaal,

Hoe is het vandaag met jullie en de kindjes? hoe gaat het met het voeden?

Saar: wat ik nog bedacht vannacht: heb je Hanna nog in een slaapzak gelegd? was ik even benieuwd naar.

Ab: heb je al wat meer rust gekregen voor jezelf nu Lars goed gegroeid is?

Ego: m'n oudste twee kids zijn ziek. Liggen allebei voor pampus op de bank. Charlotte heeft gisteravond en vannacht gigantisch darmkramp gehad, zo zielig. Niets hielp.

Gaan jullie overigens nog met vakantie nu jullie een baby hebben? Wij gaan dit jaar niet, ik zie het niet zitten met 3 koters waarvan 1 baby. Pff heb zoveel was enzo, moet er niet aan denken dat op vakantie te moeten doen of te moeten wachten totdat we thuis zijn. Dus volgend jaar maar weer.

Fijne dag allemaal!

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

He bah 2 kinderen ziek en een baby voor wie je moet zorgen. Daar heb je je handen vol aan. Ook overgeven of dat niet? He bah wanneer gaan die medicijnen werken bij Charlotte dan?

Hanna nog steeds onrustig, maar ze kijkt ook veel meer naar haar handjes nu en de mobile in de box dus ik denk echt dat ze een sprongetje heeft. Volgens het oei ik groei boek het 8 weken sprongetje... Met voeden gaat fantastisch maar ze neemt te veel met als gevolg dat het uit dr mond komt lekken en ze na die tijd wat opgeeft en kokhalst.. 's nachts wel in dr slaapzak en nu schopt ze de dekens niet meer van haar af dus dat is super! Heb een unisex slaapzakje gekocht maatje 60, want dan kan ik die voor ooit een volgende ook weer gebruiken.

Normaal gesproken kamperen we altijd, maar dit jaar slaan we over. Ik zie het zelf nog helemaal niet zitten ook en kan toch weinig beginnen. Mijn man staat nu op het werk op stand-by (ze gaan dicht bouwvak) om evt. vragen te beantwoorden van opdrachtgevers. Wil zijn beste kant laten zien he.. We hebben in september een weekendje geplant naar een park maar boeken pas tzt. Hoop wel dat het weer iets beter word man het lijkt wel herfst.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou he, het is winderig en regen, bleh. Niets gezelligs aan. Maar ja, we hebben het niet voor het zeggen. (maar goed ook!)
    Nou hopen dat het in september mooi weer is, vaak is het dan heel mooi.
    Kan me wel voorstellen dat je man zich van de goede kant wil laten zien, hij heeft het dus wel goed naar z'n zin daar? Fijn is dat he!

Vliegen de armpjes bij Hanna ook zo heerlijk ongecontroleerd door de lucht? Als Charlotte bezig is, kun je het amper met je ogen volgen, zo snel gaat dat! En dan slaat ze weer een handje tegen d'r hoofd omdat ze totaal geen controle nog heeft. Echt grappig.
    Fijn dat Hanna nu de dekens niet wegtrapt, ze worden zo snel koud!
    Haha ooit...een volgende... kan soms snel gaan hoor! ;)

Ze slapen nu allebei op de bank, dus is het nu heel stil... Charlotte ligt in de hangmat te slapen, vindt ze heerlijk (als ze tenminste goed kan ontspannen). De medicatie gaat pas na 1-2 weken werken. Maar heb het idee dat het al wel ietsje beter gaat, ik heb nl nog geen zuur geroken vannacht en vanmorgen!

Heb net gechat met nutricia, ideaal! Kennen jullie dat ook? Als je dan een vraag hebt, kun je daar altijd terecht. Echt een aanrader voor wie dat nog niet kent.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh goeie tip! Altijd makkelijk inderdaad. Nu heeft het cb ook een telefoonnummer die 24 uur bereikbaar is maar chatten is soms makkelijker he?! Fijn dat het even rustig is, kom je ook even aan jezelf toe!

Haha nou moet voor een 2e nog wel even wat gebeuren he?! Maar de vk heeft het me sterk afgeraden ivm mijn lichamelijke conditie op dit moment. Ze zegt hou maar een jaar aan voor je herstel:$ Nou ja. Hanna begint wel steeds meer controle te krijgen en kijkt echt naar haar handjes. Probeer die dan in haar mond te stoppen en dat gaat dan nog wel eens mis. Mijn man heeft het onwijs naar zijn zin, heel fijn. Gisteren was hij mee naar de vk en heeft hij daarna Hanna even geshowt aan zijn collega's helemaal een trotse papa!

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha hij is helemaal trots op z'n dochtertje! Leuk!! Geeft je goed gevoel toch!! Een jaar voor je herstel? Pff dat is nogal wat! Maar groot gelijk dat je wel even wacht met een 2e hoor, het is echt pittig. Mijn oudste was 7 maanden toen ik weer zwanger was, helemaal onverwachts. Het is echt pittig, zowel lichamelijk als ook als de baby er dan is..
    Maar aan de andere kant is het heel gezellig als ze zo dicht op elkaar zitten.
    Je ziet je kind gewoon wijzer worden he! Elke week verder gaan ze weer iets erbij doen. 't Gaat zo onwijs hard.

8. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Cocko, aahhw zielig 2 zieke kindjes! En dan ook nog zorgen voor Charlotte, das wel even veel werk lijkt me. Dean slaat ook wild met zn armpjes door de lucht haha, zo herkenbaar! Hij heeft mij en zichzelf al een paar keer een vuistslag verkocht haha,. Maar hij pakt wel al het speentje uit zn mond (om vervolgens in huilen uit te barsten omdat hij zn speen kwijt is) en hij houdt zn handjes op het flesje als ik hem voed. Per ongeluk of niet, ik vind het knap! Wij gaan ook niet op vakantie, dit jaar maar even overslaan en dan volgend jaar maar weer.

Saar, wat heerlijk he zo'n trotse vader! Super! Zo te horen doet Hanna het ook echt heel goed, fijn zeg. Nou dan moet je jezelf ook wel echt dat jaar gunnen hoor, niks zo erg als te snel gaan! Zelf wil ik sowieso nog een jaar of 3, 4 wachten áls ik al een tweede wil. Eerst maar even die opleiding van 2 jaar en een vaste baan vinden. Mn vriend wil wel sowieso een tweede, maar ook pas over een tijd. Dus nog alle tijd voor mij om erover na te denken :)

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: ik zie bij mijn zus ook hoe leuk het is 2 zo kort(1,5 jaar) op elkaar. Het is wel mijn wens om er niet teveel tijd tussen te laten, maar ja je hebt niet alles voor het zeggen he. Hanna heeft ook ruim een jaar geduurt. Ach ja we zien wel. Ik denk dat dat herstel komt omdat mijn zwangerschap en bevalling(totaal ruptuur) zo beroerd waren. Ach ja we zien wel he?! Ja het gaat zo hard die eerste ontwikkeling, maar ook hoe snel de tijd gaat. Voor je het weet mogen ze fruithapjes enzo. Nou ja jij hebt ervaring. Ze zeggen weleens voor je het weet gaan ze de deur uit.. moet nog niet denken aan vriendjes voor de kleine meid haha.

Bailey: haha ja dat kan ik me voorstellen dat ie het dan op een brullen zet. Weg speen.. Ja opleiding is ook belangrijk he?! Maar je weet het toch nooit. 100% voorkomen kun je niet..

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: ja idd eerst je opleiding en een baan.. maar net wat Saar zegt: helemaal 100 % voorkomen kan niet. Maar goed, je kunt er wel rekening mee houden idd.
    Haha oh die Dean met z'n speen en fles, leuk! Hier houdt Charlotte angstvallig d'r handje voor d'r speentje als ze die in heeft. Dan kan ie er niet uitvallen denkt ze. Lachen he, die reacties van zulke kleintjes. Alsof ze dat al door hebben! Zo vindt ze mijn haar ook geweldig als dat los hangt ;)

Saar: ja je moet wel volledig herstellen hoor. Is beter voor je lichaam! Een bevalling is uiteindelijk niet zomaar 'iets'.. Geef jezelf de tijd! De fysio vroeg aan mij of we al dachten aan een 4e :$ Toen zei ik: uhm, hallo..de 3e is er net! Maar ik kreeg nu het advies om 2-3 jaar te wachten met een evt. volgende.. Nou moet ik zeggen: een 4e is voor mij nog erg ver weg hoor. Het is echt heel druk nu.

Hahaha Hanna en vriendjes, hou op zeg!! Daar moet je toch niet aan denken?! Zie je het al voor je, staan ze in de rij op de stoep om jouw dochter mee te nemen... :p

11. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Nou ik moet er nog even niet aan denken hoor, aan een 2e, die wens komt wel weer een keer. Lars drinkt ook zo snel, gisteren heeft hij heel zijn wieg onder gespuugd, omdat het er zo snel ingaat. We moeten hem echt lang de tijd geven om te boeren, anders gaat het fout. En dan wel hij een uur later weer drinken :( Verder heeft hij er geen last van.

Wat een flutweer idd. Balen al die zieke kindjes. Ik heb m'n handen nu al vol aan mezelf en Lars, dus dat moet mega zwaar zijn.

Voor ons ook geen vakantie dit jaar, maar thuis is het ook heerlijk. Als het weer tenminste mee zit.....

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: haha dat is misschien ook wel heel snel, want deze 3 zitten mooi dicht op elkaar of niet dan? Ik kan me voorstellen dat je het druk hebt want ik heb het er met 1 al druk (vind ik dan he?!) haha. Ja je moet er niet aan denken een hele rij voor de voordeur:(

Ab: Of je hebt gewoon veel he waardoor hij snel moet drinken. Probeer hem anders een tijdens het voeden een paar keer af te koppelen(pink tussen mondje). Doe ik ook met Hanna anders spuugt ze ook.

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hmm ja, 3 kids is best druk. Ik vind 1 kind helemaal niet druk, haha maar toen ik zelf eentje had, vond ik het superdruk! ;) Je rolt er vanzelf in hoor als je er weer eentje bij krijgt. Je bent niet voor niets 9 maanden zwanger... Maar het is vandaag wel pittig want alle 3 willen ze bij mij zitten, uhm, tsja dat wordt wel erg lastig!

Ab: lastig, komt je voeding erg snel waarschijnlijk! Net wat Saar zegt, even een keertje losmaken. Is het alleen in het begin dat het zo snel gaat, of tijdens de hele voeding? Anders zou je het eerste beetje even kunnen kolven (jaaa sorry weer die kolf!) maar dan is de ergste druk weg.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik geloof het helemaal dat je erin groeit. Maar zoveel gezinnen zijn er niet meer met 3 kinderen dus ik vind het toch heel knap! Uhm ja dat kun je niet oplossen. 1 op schoot en de andere 2 allebei aan de zijkant...:(

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hihi zo breed ben ik niet...eerder smal :D

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik bedoel ook naast je allebei aan een kant hangend tegen mams aan. Haha 3 naast elkaar op schoot dat zou wat zijn:$

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh ik dacht al!! :D:D:D Nou, ze zijn net een half uurtje wakker geweest, nu slaapt alles weer. Pff. Ik wilde dat Charlotte zo goed sliep 's nachts als ze nu overdag doet! Die leeft nog in de omgekeerde wereld volgens mij.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja das niet de bedoeling. Doe je haar voor de laatste voeding in bad? Wij hebben het maar makkelijk met hanna.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja maar ze slaapt goed in maar na een uurtje is ze wakker, krijsen tot en met... krampjes en melk komt omhoog.. voordat t dan weer rustig is, ben je zo 1,5 uur verder :(

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh ja dan begint het later. Nou hoop dat die medicijnen snel gaan werken. Is voor haar lekker maar voor jullie ook. Red je man het een beetje met z'n werk enzo. Zal ook wel zwaar zijn.

Deel Deze Pagina