mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    M'n man werkt drie dagen thuis en twee dagen op kantoor. Hij kan er aardig doorheen slapen gelukkig behalve als ik het niet meer trek, dan is hij ook wakker en neemt hij het over.

Heb net de huisarts nog gebeld. Vind het zo raar. :( Charlotte krijgt dus omeprazol voor die reflux, staat er in de bijsluiter: kinderen onder de 2 jaar mogen dit niet.. Uhm, oke.. En die bijwerkingen zijn ook niet mis, wrs heeft ze daarom dus buikpijn/kramp en geen ontlasting. Pff. Maar goed, volgens de assistente wordt dit vaak gebruikt bij baby's dus hopen maar dat het goed zit.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zo dat is lekker. Ideaal. Soms lijkt het wel alsof die mannen geen wakker worden antenne hebben. Maar wel fijn dat hij het overneemt ook belangrijk. Wat raar van die medicijnen zeg. Staat charlotte nog bij de kinderarts onder controle nee zeker want anders zou ik die bellen als je het niet vertrouwt.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee ze staat niet onder controle bij kinderarts. Nou ja, m'n zoontje heeft het ook gehad (omeprazol) maar die had geen buikpijn enzo. Charlotte krijst echt van de buikpijn. (ga dus nu twijfelen of het krampjes zijn, zo doet ze wel maar er komt geen ontlasting o.i.d.)

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Cocko hoe ist met je kindjes? Ben je al wat wijzer geworden van de medicijnen?

Wat een vreselijk weer he?!! Bah!

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

En vanmorgen...wat een mooi zonnetje! Heerlijk!
    Poeh ik weet nu weer even wat jullie hebben 's nachts. Hanna kwam om 3 uur en om 6 uur. Die viel gisteren tijdens de laatste voeding in slaap dus ik had het al zien aankomen. Maar dat is weer even wennen haha.

'k Heb gisteren een nieuwe tankini gekocht. Kan ik mooi mijn streepjes mee bedekken!

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: thnx voor je belangstelling. Dochterlief is weer opgeknapt, zoonlief nog niet. Die is ook nog zaterdagavond van de bank geknald, z'n hele voorhoofd is beurs :( En hij is nog hangerig, huilerig, en valt heel veel. Nou ja, komt vast wel goed.

Nou Saar, heb jij alle zonnestralen naar je toe gehaald dan? Hier is het mega bewolkt.. Jammer hoor! Hoop dat de zon nog doorkomt.
    Oh een tankini, ik heb er ook al naar gekeken. :) Wat voor kleurtje heb je gekocht?
    Balen is dat he, als je er 's nachts weer uit moet. Vooral jij! Haha jij bent zo verwend wat dat betreft. Maar hopelijk gaat Hanna snel weer door!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oeh je zoontje is echt een brokkenpiloot zeg.. Tenminste als ik alles goed onthou. Is Charlotte al wat minder huiliger en heeft ze al minder krampjes?

Haha ja verwend inderdaad vanmorgen was het weer half 5 en daarna half 9 dus ach komt wel weer goed! Hoe is het bij jou 's nachts? Wordt het al iets beter?
    Ik had keuze uit 1 (de rest zat niet goed in de cup). Is wel een leuke met roze, donkerblauw en rood. Een beetje met motief palmbladeren. Ben weer 100 euro armer, maar wel blij mee!

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wow zijn die dingen zo duur?!! Pfff wat een geld zeg! Dan mag ik hopen dat je er goed gebruikt van maakt!! :D

Oh nou dat gaat alweer de goede kant op dan met Hanna! Lekker toch. Charlotte komt nu al een paar nachten om half 4 (vanaf half 10 's avonds) en gaat dan ook direct weer door als ze tenminste geen zuur krijgt of d'r luier ineens even volspuit zoals vannacht.. Want dan is ze echt uren klaarwakker. Maar als het gewoon gaat zoals het moet, gaat het best redelijk!
    Ja joh, m'n zoontje is idd een brokkenpiloot. Gisteren viel hij nog van het trapje van de glijbaan (ongeveer 1 meter hoog), een gekrijs van jewelste. Dus nu doet z'n arm zeer, als hij bv leunt met z'n arm op tafel dan is het ook gelijk: au au.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Komt door mijn cup hoor! voedingsbh's kosten me ook 70 euro, maar heb er nu 2 op marktplaats gekocht a 17 euro per stuk. Ik denk als je gewoon bij livera terecht kunt dat het wel meevalt!

Ach wat sneu zeg. Niets gebroken of gekneust? Met charlotte gaat het dus 's nachts wel de goede kant op. Fijn zeg half 10 tot half 4 is al heel lekker! Haha die luier herken ik deed Hanna ook wel eens... Nu heeft ze niet meer elke dag een volle poepluier!

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ok, wel balen dan zeg, dat dat gelijk zo duur is. Maken ze gewoon misbruik van lijkt het wel!

Nou Charlotte had vorige week een paar daagjes helemaal geen ontlasting. Nu weer wel, maar pff, wat een spuitluiers zeg! Mega.. Dus ja, als dat 's nachts gebeurt en alles zit er onder, moet je haar ook nog omkleden. Ik zou dan ook klaarwakker zijn hoor, als ik ineens in m'n nakie lig :p:p:p

Nee niks gebroken of gekneusd, zover ik kan zien. Heb er vanmorgen eens in geknepen (zachtjes, om te kijken of hij reageerde) maar gaf geen kik. Dus wrs is het meer z'n idee dan dat er wat is. Als zal het op een tafel harder aankomen als mama's hand...

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik denk ook dat het andere materialen zijn hoor, veel steviger zeg maar. Maar ik heb het al sinds dat ik een jaar of 14 ben dus ben er wel aan gewend. Heb ook altijd maar 3 bh's ofzo ;).

Oh heeeeeel fijn. Hele bed verschonen.. En ik vind dat je die ontlasting zo moeilijk overal uitkrijgt. In sommige kleertjes zitten echt gele vlekken zeg maar. Hmm dan zal het meevallen (of je knijpt op de verkeerde plek;)) maar een paar dagen aankijken dan!

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja klopt, sommige vlekjes krijg je er bijna niet meer uit. Het wordt wel lichter van kleur maar echt weg gaat het niet. Ik probeer het vaak nog met vanish of ossengal en dan in de wasmachine op 90 graden, dus uitkoken zeg maar.. Met rompers doe ik dat wel, met shirtjes enzo niet. Ben bang dat het dan krimpt.

Nou het is hier feest.. bleh! :( Had de kids drinken gegeven en was de badkamer boven aan het doen.. Komt m'n dochtertje: mama er ligt drinken op de grond.. Dus ik naar beneden en wat denk je: het gedeelte waar de eettafel en stoelen staan, helemaal onder de dubbelfris. Hadden ze met doeken alles lekker uit zitten smeren. Dus ben goed boos geweest, hebben een houten vloer dus alle druppels trekken daar direct in. Vervolgens moet ik dus de boel dweilen, en heb ik geen warm water. Manlief niet thuis, krijg die cv nooit meer aan.. GROM!! Kwartier bezig geweest, nu heb ik weer warm water gelukkig. Pfffffffffffffffffffffffffff zo effe afreageren hoor!

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oeh jippie! Wij hebben ook een houten vloer ik zal me bergen;) Nu is die al niet meer zo mooi en kwijlt Hanna er ook al op los dus ach. Maar zitten er ook zulke mooie kieren tussen? Dat is haast niet droog te krijgen... En de CV lekker dagje cocko..

Welk maatje pampers hebben jullie nu? Ik zit in maatje 2 meer omdat 1 op was, maar vraag me af wat ik zal doen als maatje 2 op is...

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja kleine groefjes tussen de planken, vreselijk gewoon. Als je dan dweilt, blijft het idd iets langer zitten dan op de plank zelf. Nou berg je maar met die vloer, ik vind het een regelrechte ramp :D

Ik gebruik maatje 2 van Kruidvat. Weet niet welk merk jij hebt en tot hoeveel kg maat 2 is? Ik vind nl maat 2 lang mee gaan qua kilo's. Maat 3 is weer een flinke slag groter, dan komen ze tot de oksels.. wel handig op zich met die spuitluiers! :D:D:D

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik gebruik gewoon pampers. Maatje 2 gaat tot 6 kilo. Laatste keer was Hanna bijna 5 kilo. Maar goed kilo's zegt ook niet alles geloof ik he?! Gaat ook om de breedheid van haar billen of ze er nog goed tussenpast. Haha ja gewoon maatje 5+ en dan heb je nooit meer vieze kleertjes... :)

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja idd, de breedte scheelt ook natuurlijk! Nou ja, je kunt altijd maat 3 kopen (zou ik doen als ik nog wel maat 2 in huis had) dan kun je even kijken hoe het valt. Zijn ze nog te groot, dan heb je altijd nog maatje 2 in huis en kun je maatje 3 bewaren. Zo deed ik dat op het moment dat ik ging twijfelen...

Hahaha oh die arme kindertjes toch, helemaal ingepakt in luiers. Zie het al helemaal voor me!

Hoe is het met Ab, Bandietje en Bailey?? Zijn jullie soms met vakantie? ;)

Nog niks gehoord van Ellaa trouwens?

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja liggen al maatje 3 ach ga het gewoon een keer proberen! Nee niets gehoord van Ellaa. En de rest is misschien wel op vakantie ja. Ze zitten in ieder geval niet achter de computer;) Misschien wel druk met de beebjes!

Hoe is het bij jou afgelopen met je schaambot, want die was toch een cm scheef?

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou dan hoop ik wel dat ze mooi weer hebben!! Want hier is het wel erg triest weer.

Schaambot staat nog scheef, maar wel minder dan 1 cm inmiddels. Heb er geen last meer van dus doen ze er verder niks meer aan. Wel fijn hoor! Alleen met wandelen gaat het nog niet super, dan ga ik toch nog soort waggelen. Maar dat is ook weer oefenen, dus moet veel wandelen met ingetrokken buik en stevig doorstappen! Daar wordt het beter van zeggen ze..

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oké. Nou ja hopen dat dat nog over gaat, want blijven waggelen is ook niks. Het weer hier valt wel iets mee: het is droog...

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hmm nou hier regent het al twee uurtjes ofzo! Moet nog boodschappen doen maar pff, ik ga maar wat uit de vriezer halen!

Deel Deze Pagina