Sooo dames, jullie hebben al veel te vertellen op de vroege ochtend Ik kan het niet allemaal bij houden, maar Cocko, mooi dat het wat beter gaat met de kids, alleen jammer dat je zoontje net zo;n kneusje is als ik zo te horen. Overal afvallen/uitglijden haha komt me heel bekend voor! Gelukkig heeft hij niks gebroken! Wel vervelend dat je nog steeds moeite hebt met lopen, maar zo te horen gaat het wel de goede kant op. Saar, leuk zeg een mooie tankini! Ik ben ook op zoek naar iets moois, maar weet mn maat nu niet helemaal want ik zit nog 5 kilo boven mn gewicht van voor de zwangerschap. Ik vind het zonde als ik nu iets koop en het (hopelijk) over een maand of 2 niet meer past. Maar goed, even zoeken naar iets met rek Gaan jullie ook babyzwemmen? Of had je de tankini meer voor het strand/zwembad gekocht? In dat geval hoop ik voor je dat de zomer nog komt... hier regent het heel hard al de hele dag.
Wat een verschil dan he?! Nou zolang je wat in de vriezer hebt! Ik heb tot morgen eten in huis. Woensdag is mijn mannetje jarig en eten we pizza van de plus en donderdag nog eenkeer gekookte aardappels en dan 3 weken niet meer. We hebben vanaf vrijdag 'vakantie' en dan eten we nooit gekookte aardappelen. Dus om de vakantiegewoontes toch een beetje in stand te houden geen gekookte aardappels maar lekker pasta's enzo!
hahaha Saar wat een leuke traditie! Ik heb ook een beetje een hekel aan gekookte aardappelen (of is het aardappels? ik weet het nooit). Misschien leen ik jullie traditie van geen aardappelen wel als mn vriend vakantie krijgt
Haha ja in frankrijk op 2 pitjes heb ik geen zin om aardappels te koken. We eten normaal ook geen vlees 4 weken, maar goed nu we thuis blijven doen we dat toch maar wel... Hoe is het verder bij jou? Met de stuwing etc?
nee dat is waar, das dan ook niet handig! Het gaat met mij eigenlijk wel goed, de antibiotica kuur was verlengt omdat de ontsteking niet helemaal weg was. Maar ben nu aan het afbouwen met kolven en dat gaat eigenlijk bovenverwachting goed. Heerlijk om niet meer elke 3/4 uur te kolven! En Dean eet ook goed van het flesje, al eet hij lang niet de hoeveelheid die hij volgens de verpakking moet. Maar als ik doorga tot hij het op heeft duurt het bijna een uur, en spuugt hij twee minuten later de helft weer uit. Ik denk dat ik er maar op vertrouw dat hij zelf goed aangeeft wanneer hij vol zit.
Kijk dat is goed nieuws! Lekker een flesje kost al meer werk met klaarmaken en schoonmaken enzo en dan ook nog kolven. Hopen dat de kuur het nu goed afmaakt! Vertrouwen op je eigen gevoel meid! Dan gaat het helemaal goed komen!
Zo jullie zijn niet bij te houden....ik heb het ook zo druk met niks doen en voeden natuurlijk Tja een tankini, die wil ik ook nog, maar ik heb de meeste strepen op m'n bovenbenen staan, dus dat wordt lastig te verhullen. Ik probeer veel te bewegen, gisteren zijn we samen naar vrienden van ons gewandeld, maar dat voelde ik wel daarna hoor. Wij eten maar 1 of 2 keer in de week aardappels, meestal duiken de eerst de allerhande in, voordat we boodschappen doen. Mijn man kookt meestal en probeert graag van alles uit. Ik pas gelukkig weer in m'n "gewone" kleren en ben weer een kilo kwijt ten opzichte van vorige week. Vandaag zijn we toch nog even naar het weeguurtje geweest en Lars is weer 300 gram aangekomen ten opzichte van afgelopen donderdag, dus het gaat super met hem. Ik hoop niet dat hij zo hard blijft groeien Het kraamcentrum belde vandaag, ze hadden m'n enquêteformulier ontvangen en dus heb ik nog even toegelicht dat het met de borstvoeding niet ging zoals het moest en dat ze niet goed gehandeld hebben. Als antwoord kreeg ik: Tja een kraamhulp is geen lactatiekundige.... Heel flauw, want met een uurtje googlen wist ik zelf ook wel dat het niet goed ging en wat er aan de hand was.
Hoi ab! Nou klinkt heerlijk niks doen en voeden! Ik ben er ook erg druk mee hoor He balen strepen op je bovenbenen is een boerkini niets Nou ja ik zeg steeds maar zo je kunt geen tekening van je kind krijgen die langer houdbaar is als striae.. Oh ja de allerhande altijd leuk. Heb ik tot nu toe nog niet zoveel energie voor gehad. Ga het in de vakantie proberen zeg maar. Heb nog stapels recepten liggen! Heerlijk of niet je eigen kleren aan. Gaat bij jou ook best hard met de kilo's zo te zien! Wauw wat is Lars goed gegroeit! Die is wat aan het inhalen waarschijnlijk! Lekker idee of niet. Wat doet de kraambureau raar zeg. Ze staan er dus niet om bekend dat ze goed helpen met de bv... Daar krijgen de kv's toch cursussen voor, tenminste die van mij wel! Hele rare reactie alsof het jou schuld is ofzo.. Zij zijn er om de bv goed op gang te helpen in de kraamtijd en om anders hulp in te schakelen! gelukkig komt het nu toch goed dat is dan wel weer heel fijn!
Nou stom zeg, ab. Waarom bellen ze om je te vragen hoe je het vond als ze daarna niet je klacht serieus nemen? Wat suf... jij weet ook wel dat ze geen lactatiedeskunigen zijn maar je verwacht van de kraamhulp toch wel wat expertise. Ik was wel tevreden over de kraam, maar niet over de verloskundige. Ik belde op zaterdagavond op dat mn borst rood was, er alleen bloed en geen melk uitkwam, er enorme knobbels tot onder mn oksel zaten en mn temperatuur al de hele dag (ook na het nemen van 6 paracetamol) 40 graden was. Zegt ze "leg er maar een warme doek op". toen belde ik mn moeder, die is huisarts, en die zei dat ik meteen antibiotica moest omdat het anders een abces zou kunnen worden. Dus ik de verlos terugbellen. Zegt ze "nee dat is niet ons voorkeursprotocol". Volgende dag kwam de kraam en die schrok zich een hoedje van hoe mn borst eruit zag. Echt een ravage was het. Ik meteen naar huisartsenpost. Die huisarts was lichtelijk boos dat ik niet meteen gekomen was. En hij zei, noooit warme doeken op een ontsteking, juist koude compressen! Komt de verloskundige op maandag, zegt ze "ja volgende keer wel meteen aan de bel trekken hoor". Grrrrrrrrrrrrrrr Sow haha dat zat me dwars! Met andere woorden Ab, ik snap je frustratie. Je verwacht dat die mensen je helpen!
Sjongejonge. Lekker bezig die deskundigen. Ik ben op zich overal wel tevreden over, behalve over het ziekenhuis... Hoe die aan hun certificaat voor bv zijn gekomen mag joost weten. De kraam zei ook dat ze er 3 keer over hadden gedaan dus 2 keer gezakt uhuh..
Bailey: al weer aan het afbouwen met kolven, lekker. Dan gaat het weer de goede kant op! hoe gaat het nu met de ontsteking? Dean drinkt wat hij nodig heeft, en wat hij niet nodig heeft komt er inderdaad weer uit. Zolang hij groeit, zou ik me niet ongerust maken hoor. Komt vast goed zodra hij weer bij jou gaat drinken. En joh, wat raar dat jouw vk zo reageerde op jouw telefoontje destijds! Zoiets moet toch alle alarmbellen doen rinkelen?! Ze had er zeker niet zoveel zin in.. met alle gevolgen van dien. Ab: heerlijk rustig gevoel geeft het he, dat Lars zo goed groeit. En wat een raar iets van dat kraamcentrum zeg! Beetje vaag eigenlijk. En volgens mij moet een kraamhulp echt wel het een en ander weten van borstvoeding. Dat ze niet alles weten, oke maar wel het meeste lijkt me. En idd, het zijn geen lactatiedeskundigen, maar dat wisten wij met z'n allen ook al wel. Pfff... Ben net als Saar wel overal tevreden over, ook over het ziekenhuis dit keer. Ben er zelfs heel positief over, dat was de vorige 2 keren wel anders. Maar hebben nu gewoon heel duidelijk aangegeven wat we wel en niet wilden
Bij ons in het ziekenhuis waren ze heel erg voor borstvoeding en deden ze echt hun best om ermee te helpen. Lars heeft het eerste uur op mijn buik gelegen, dat was vanzelfsprekend daar. Vannacht hebben we een vreselijke nacht gehad. Lars kwam om de 2 2,5 uur. Hij heeft rode billen en poepte steeds, door de pijn werd hij wakker en wilde niet slapen voordat hij gedronken had. We hebben het echt geprobeerd, we hebben hem 1,5 uur laten huilen, maar hij ging niet slapen. Gelukkig heeft hij vanmiddag wel 4 uur geslapen en ik dus ook een poosje. Het gaat bij mij trouwens heel hard met de zoogcompressen, hebben jullie daar ook last van? Zouden wasbare iets zijn? Ik gebruik er nu min. 4 per dag.
Oh heb je Lars zo lang laten huilen? Zou ik niet kunnen hoor! Maar heeft hij dan geen darmkramp ofzo? Want dan gaan ze ook zo veel huilen en gaat de ene na de andere luier erdoor hoor.. Charlotte had dat vorige week ook een nacht, zo zielig. Heb haar druppeltjes gegeven en ook Infacol en vanlieverlee werd ze rustiger (na 4 poepluiers..). Vind persoonlijk 1,5 uur voor een babytje wel lang maar goed, dat moeten jullie natuurlijk zelf weten! (zie het niet als kritiek hoor ab!!! zo is dat niet bedoeld) Nee mijn zoogcompressen gaan niet hard, lek bijna niet. Wasbare werken goed heb ik gehoord. Geen ervaring mee maar je zou het altijd kunnen proberen.
Bij mij bleven ze er alleen bij kijken met aanleggen en waren dan weg maar goed hanna liet steeds los dus ja. He das niet prettig. Lekker sudocreme erop. En evt. Gewoon aan toegeven kan regeldagje zijn. Had hanna ook wel. Die zoogcompressen herken ik. Maar wil geen was bare vind het makkelijker om ze zeg te gooien.
Nou 1,5 aan een stuk is overdreven, maar hij dommelt even in slaap en dan begint hij weer. Het zal wel een combinatie van kramp en daarna z'n billen zijn. Als hij gepoept heeft gaat het zeer doen, hij heeft hele rode billen ondanks het vele smeren. Ik las net dat Maizena weleens goed kan helpen, dus dat gaan we proberen. Net ook maar een speen uitgekookt, want meneer heeft mega zuigbehoefte en af en toe lukt het hem om zijn duim te pakken (meestal niet). Duimen is moeilijk af te leren, dus dan maar een speen.
Ja maizena helpt heel goed!! Moet je zeker doen. Hoop voor je dat het snel over is! En tsja, een speentje.. heel veel kids hebben zuigbehoefte. Wij wilden ook geen speentje beginnen maar we ontkomen er niet aan. Staat zo dom he! Maar goed, al dat gekrijs is ook niet echt fijn.
He bah wat een nacht ab! Dean is sinds zondag heel huilerig, en heel wakker. Hij heeft sinds vanacht 4.00uur misschien 4 uur geslapen nu. En steeds maar max een half uur. Voor de rest huilen afgewisseld met eten. Kunnen baby's met kunstvoeding ook regeldagen hebben? Hij lijkt ook krampjes te hebben... Heel sneu. Hoop dat het snel beter gaat. Cocko, wat is dat spul wat jij daarvoor gebruikte?
Bailey: cinababy is een flesje van VSM voor darmkrampjes, helpt hier onwijs goed, bij alle 3 de kids. Is wel prijzig, 8,30 bij de kruidvat. Denk wel dat ze regeldagen kunnen hebben hoor! ze weten toch niet of ze bv of kv krijgen? zit ik zomaar te denken hoor.. Haha pff weten jullie wat m'n dochtertje net aan d'r opa vroeg?! (ze was zich aan het uitkleden want ze gingen in bad) Heee opa, heb jij daar onderaan ook een snoertje net als papa?! Haha wij deden het bijna in ons broek van het lachen.
Hahaha Cocko geweldig dat soort uitspraken van kinderen, wel opschrijven hè voor later. De maizena lijkt te helpen, maar de speen moet hij nog aan wennen. Hij kan zo meedoen aan de kampioenschappen verspugen met een speen Hopelijk gaat het vannacht beter. En bij jullie ook Bailey!
Bailey: denk ook dat kinderen met flesvoeding ook wel regeldagen hebben, maar misschien is het wel één van de beroemde sprongetjes. De eerste is ook zo rond de 4-6 weken. Dan leren ze ineens veel bij. Heb dat ook gehad met Hanna. Duurde een paar dagen. Wel vermoeiend. Ze heeft er nu ook weer 1 te pakken en je ziet dat ze als ze er doorheen zijn echt nieuwe dingen kunnen! Cocko: hahahaha fantastisch! Heerlijk van die uitspraken. Inderdaad onthouden voor als ze ooit gaat trouwen Ab: Oh dat is fijn. Dan weet ik dat ook maizena, hoewel de sudocreme hier ook wel hielp toen ze iets uitslag had. Nu met de kruidvatpampers heeft ze ineens allemaal bultjes bij de schaamlipjes en liesjes... Gelukkig zijn ze bijna op...