Goedemorgen, vinden jullie het goed als ik af en toe meepraat. Ik weet ik ben er niet vanaf het 'begin' bij (kom altijd met eieren na pasen) maar vind het wel fijn om ervaringen te lezen van mama's met een kind rond dezelfde leeftijd. Mijn dochtertje is van 16 mei, dus nu 2 maandjes en ik vind het nu al zo hard gaan. Gelukkig hoef ik pas 10 september aan het werk, dus heb nog even om te genieten.
Natuurlijk mag je meepraten! Altijd gezellig en fijn Gaat het goed met jou een je meisje? Is het je eerste? Lekker hoor september is nog een eind weg! En nog gefeliciteerd natuurlijk!
Dank je Jij natuurlijk ook nog gefeliciteerd en alle andere mama's hier. Met mij en mijn meisje gaat het goed. Ze is heel lief en ook heel makkelijk tot nu toe. Huilt voornamelijk als ze honger heeft en sinds ze op 150 ml flesvoeding zit slaapt ze 's nachts door (even afkloppen). Laatste fles krijgt ze dan wel rond elf/half twaalf. Gisteren had ze even een paar uurtjes dat ze wat huilerig was, maar de dag ervoor had ze haar eerste prikjes gehad. Op het cb zijn ze wat minder blij met me denk ik haha. Ik neem niet alles klakkeloos aan en dat zijn ze volgens mij niet echt gewend van een mama met een eerste kind.
Oh heerlijk. Tot hoe laat slaapt ze dan 's ochtends? Ik geef borstvoeding en Hanna krijgt de laatste voeding om half 10 en vanmorgen was het weer 6 uur en nu ligt ze ook nog te pitten (denk ik ze is in ieder geval stil). Ah ik moet maandag voor de eerste prikjes, mijn man heeft vakantie vanaf vrijdag dus die gaat mee. Maar 't viel mee dus..? Haha noem eens een voorbeeld over het cb?
Welkom hoor proudmama! Gezellig! Gefeliciteerd nog met de geboorte van je meisje! Fijn dat alles goed gaat. En oh, alleen maar goed dat je niet alles klakkeloos aanneemt van het cb! Ik heb altijd het gevoel dat ze het liefst willen dat je precies in hun straatje loopt Zielig he, die prikjes! Helemaal als ze even met de adem tobben, griezels. Nou hier was het weer feest vannacht hoor! Haha.. kwart over 4 kwam Charlotte, was d'r pyjama en romper nat! Wrs luier niet goed gezeten. Dus ik dacht: nou eerst even 1 kant geven, want wrs spuugt ze toch nog. En ja hoor, alles eronder (ik incluis). Dus de boel verschoont, geeft ze nog even een heerlijke spuitluier. Weer verschoont en andere kant gegeven, nog een spuitluier. Nou ja, al met al lag ik 6 uur weer in bed En KOUD dat ik het had!! Ben tegen m'n man aangekropen, dat is net een kacheltje! En Saar, ja maizena is echt HET middel als het rood is. Ik smeer er wel een dun laagje creme op en dan pas de maizena, dan blijft de maizena goed plakken. Maizena absorbeert heel goed het vocht dus dat komt dan niet bij de billetjes. Je moet gewoon ruim strooien op die billetjes natuurlijk!
ooooh die Charlotte heeft d'r moeder weer flink beet gehad. Pffff ben je druk dan 's nachts he?! Heeft ze al een pyjamaatje aan? Ik knikker Hanna nog steeds met kleren en slaapzak in bed. Heb je na 6 uur nog wel geslapen dan, want je andere kids worden misschien nog wel vroeg wakker..? Ik heb de gewoonte trouwens overgenomen van de kraamverzorgster dat ik alle kleertjes elke dag in de was gooi, maar ik had het er gister met mijn man over ik zeg het is van de zotte dat we die broekjes constant in de was gooien. Volgens mij volstaat even luchten ook wel doe ik met mijn eigen broek toch ook niet... Is dit nou een hele rare gedachte of...
Ow dan ga ik die druppels meteen halen! Ab hoe was jou nacht? Fijn dat de maizena helpt! Hier ging het wel okee, ik heb rooibosthee door de fles gedaan (tip van internet) en ik weet niet of het daar aan lag maar Dean heeft geen krampjes gehad. Cocko, jij wordt lekker beziggehouden! Komt er aan alle kanten uit bij je meissie haha (niet grappig voor jou midden in de nacht, maar het zijn vermakelijke verhalen ) Saar, wat heerlijk zulke nachten! Dat is hier nog niet het geval. Ja misschien is het wel zo'n sprongetje dan! Ben benieuwd wat hij dan straks allemaal kan, misschien wordt het wel een superbaby! Proudmama leuk dat je er bent! Volgens mij is het alleen maar goed inderdaad om niet alles aan te nemen. Ik hoor zo veel verhalen over het CB dat ze vanalles op willen dringen. Moedergevoel is toch het beste volgens mij!
Charlotte dacht ik zal mama eens bezig houden haha. Ben je nu niet moe dan? Ik heb dat als Hailey 's nachts kwam dat ik daarna moeilijk in slaap kwam en dan eindelijk sliep was het bijna weer tijd voor de volgende voeding. Dan voelde ik me al gesloopt. Saar: in mijn ogen slaapt Hanna dan ook door Van half tien tot zes toch netjes? Hailey kwam vanochtend om half zeven, maar gisteren moest ik haar om half acht wakker maken haha. Ik begin dan een beetje zachtjes op haar kamer te rommelen en dan begint ze wat te bewegen en geluidjes te maken, zodat ze niet in een keer schrikt dat ik langs haar ledikantje sta De prikjes waren wel zielig, maar het is meegevallen. Het zieligst vond ik nog dat ze lekker je ligt aan te kijken en dan komt die prik en zie je die oogjes zo verbaasd kijken: wat is dat? en dan komt het pruillipje. Bij de eerste prik was ze eigenlijk snel stil, maar toen kwam de tweede. Toen was ze wat langer van slag maar ook niet echt heel lang. Het is een bikkeltje Ik was meer bang voor mezelf dat ik emotioneel zou worden, omdat ik na de geboorte 12 dagen in het ziekenhuis heb moeten blijven en moeilijk te prikken ben en dat dat allemaal weer omhoog zou komen (ik voelde me in het ziekenhuis echt gemarteld met dat prikken in de lies). Het zijn nu nog maar kleine dingen natuurlijk op heet cb, maar eerst al met dat vitamine D. De eerste keer moest ik dat halen en zetpillen van 60mg speciaal bij de apotheek. Nu las ik dat als baby's meer als 500 ml flesvoeding kregen dat dan extra vitamine niet nodig zijn. Ook in het vgz blaadje vertelden cb-artsen dat extra vitamine niet nodig waren. Dus de laatste keer zeg ik dat en dat ik het dan zonde is om te geven als ze het teveel toch uitplast. Maar dat had ze niet gelezen ze kon ook niet goed onderbouwen waarom ik het dan wel moest geven. Nou ja niet zo'n probleem vitamine's zijn niet schadelijk. Toen vertelde ze me als Hailey koorts zou krijgen van het prikje moest ik een zetpil geven van 120 gram. Dus ik vraag nog is dat niet teveel 120 mg. Nee dat was goed en ik zeg daarop de vorige keer moest ik 60 mg halen. Toen mocht ik in een keer 60 mg geven. ???? Heel vreemd. Begon ze ook nog over flesvoeding dat als we aan de 180 ml beginnen dat ze niet altijd alles op hoefde te drinken, dus ik kon dan ook wel minder maken. Ten eerste zit ze nog op 150 ml en toen ik vroeg hoe ik vantevoren kon weten of ze honger had voor bv 150 of 180 ml hield ze haar mond maar dicht. Heb ook maar gezegd dat de grafiekjes leuk zijn, maar dat ik naar de behoefte van mijn kind kijk. Nou in ieder geval mijn meisje was wel helemaal goedgekeurd Ze woog 4330 gram en was/is 54 cm Sorry ik ratel door haha Oh en de kleertjes gooi ik ook niet elke dag in de was hoor. Wel als ze vies zijn natuurlijk, maar als ze iets heeft aangehad en dat is nog schoon dan laat ik het luchten en krijgt ze het de volgende keer zo aan. Zo nu ga ik even tuttelen met mijn dochter. Lekker in badje en ook een nieuwe hobby kleertjes uitzoeken wat ze vandaag gaat dragen haha
hahah goed hoor! Ik vind het met de flesvoeding ook nmog best moeilijk wat betreft hoeveelheden. Dean mag nu 150 water + 5 schepjes, dus ongeveer 165 in totaal. Maar hij drinkt echt nooit zijn fles leeg. Ik laat het maar even zo, net wat je zegt je moet toch naar de behoefte van je kindje kijken. Veel plezier met tutten! Leuke he Saar, ik had dat ook de eerste twee weken maar er valt dan niet tegen op te wassen bijna. Ik doe nu alleen rompertjes sowieso na 1 x aan in de was. Truitjes als hij gespugt heeft (okee dus ook elke dag hihi) en broekjes inderdaad niet. Tenzij het echt vies is, maar gelukkig heeft Dean niet vaak dat de poep in zn nek zit. Hoewel laatst het wel raak was en die vlekken zijn er na 2 kookwassen nog niet helemaal uit!
Bailey: ja hopen dat ze het weer vasthoudt! Straks kan hij misschien ineens veel langer zijn aandacht vasthouden op iets ofzo. Hanna kon ineens langer in de box naar haar mobile kijken... Proud: Ja hoor die slaapt door maar niet elke nacht zo lang Had een paar nachten dat ze aan het rommelen was, maar ik denk dat ze ook de bv aan het regelen was. Gisteren maar heerlijk aan toegegeven op de bank. Heb jij prikken in je lies gehad in het ziekenhuis Had het een reden dat je zolang moest blijven 12 dagenis niet niks? Infuusprikken bij mij was ook niet ideaal, links een grote bult (door bloedvat heen geprikt) en uiteindelijk is het rechts wel gelukt, maar goed.. Over het cb herken ik het wel. Ik heb al gezegd tegen mijn man als ze zo blijven doen ga ik alleen maar voor de prikjes. Wat een klein gewichtje in vergelijk met mijn reusje. Die was 2 weken geleden al 4790 gram... Heerlijk dat tutten. Geniet ervan! Tsja dat wassen hahaha ik zie dat ik lekker overdreven aan het wassen ben
Proudmama: nou zeg, wat een gedoe daar op dat CB. Wat ik wel raar vind is dat verhaal over de paracetamol.. als ze zo klein zijn, mogen ze helemaal geen 120 gram. Dat is mij altijd verteld, en nu nog steeds...?? Vreemd! Zou persoonlijk gewoon de 60 gram nog geven.. Hoe zwaar was Hailey bij de geboorte? Fijn overigens dat ze wel weer helemaal goedgekeurd is!! Heerlijk he?! Bailey: fijn dat Dean geen darmkrampjes had! Was een goede tip (of het moet toeval geweest zijn..) Ik gooi alleen de kleertjes in de was die vies zijn (nou geeft charlotte wel zuur dus stinkt het al heel snel). Dus was wel elke dag. Maar broekjes en legginkjes (hihi hoe schrijf je dat??) en dat soort dingen was ik alleen als het vies is. Hmm even off topic want eigenlijk gaat dit over baby's.. maar ik heb het gevoel dat ik m'n oudste dochter gewoonweg niet begrijp. Vanmorgen weer zo'n drama gehad. (en wat jullie al zeggen/vragen: ben je niet moe na zo'n nacht met Charlotte? Ja dan ben ik moe en kan ik ook minder hebben). Er lag een pedaalemmerzak met luiers van Charlotte en ja sorry midden in de nacht ga ik dat niet buiten in de container gooien.. Maar m'n dochter helemaal krijsen en d'r neus dicht knijpen want het STINKT! Nou echt niet dus want het zit in een luieremmer, deksel erop en dan ook nog in een zak.. dus wat bazel je nou.. Ze slaat dan onwijs door, en ik ga vervolgens door het lint omdat ik zo m'n best doe om alles netjes en schoon te houden en dan gaat je kind lopen zaniken.. En dit is nog maar 1 dingetje van vanmorgen.. Ze wil continu haar zin hebben, loopt te drammen tot en met. Ik begrijp wel dat anderen er om lachen hoor, maar voor mezelf is dit zo'n dramapunt. Ik dring niet door tot haar, en dat is onwijs vervelend. Zo ik moest even afreageren... (als is het nog maar een heel klein pitje van een hele grote meloen!)
He cocko dat is niet leuk! Kan het zijn dat ze op deze manier een beetje aandacht probeert op te eisen. Nu met de nieuwe baby zal ze misschien bang zijn dat er geen tijd meer voor haar is? Mijn zus had dit volgens mijn moeder heel erg toen ik net geboren was..Wel vervelend voor je en zeker als je al moe bent!
He heb je dat ook nog. Ja heb er niet heel veel verstand van, maar mijn nichtje was ook ineens veel 'vervelender' toen er een kleine bijkwam. Die was 3,5 toen haar broertje kwam, dus misschien is het dat wel net wat Bailey zegt! Of zo'n fase waar je iedereen over hoort. Maar lastig is het wel heb je net een slechte nacht gehad en dan kun je op naar het volgende kleine drama...
Zo ik ben alweer uitgetut Ik heb haar denk te lang laten 'spelen' in bad, want ze sliep alweer na/tijdens haar flesje. Ze begon vandaag te fietsen in het water en niet zo'n beetje ook haha. Eerst bewoog ze wel haar beentjes maar met beleid zeg maar. Het ging iets wilder nu, dus dat beloofd nog wat Ach ja ik laat haar maar weer even slapen en dan mag ze over zo'n drie kwartier mee uit wandelen. Vind het alleen zo zielig om ze dan te storen in haar slaap. Gelukkig slaapt ze wel makkelijk door en de honden moeten er toch uit. Bailey: ik ken het met die flessen, maar zolang Dean gewoon goed groeit en aankomt is het toch goed. Zo klein ze zijn ze kunnen het zelf al goed aangeven. Saar: lekker toch dat je er even aan toe hebt kunnen geven. Je hebt het dan ook gewoon nodig. Het is al vermoeiend genoeg. Het infuus was bij mij ook een drama. Heel het ziekenhuis heeft zitten prikken. Tot overmaat van ramp ben ik allergisch voor antibiotica (de uitgebreide allergietest moet ik nog krijgen). Door de allergische reactie kreeg ik hoge koorts (op het dieptepunt ruim 41 graden en hebben ze op het punt gestaan me naar de ic te brengen wat gelukkig toch niet hoefde). Maar door die koorts hadden ze telkens bloed nodig en mijn armen waren al bont en blauw en wat ze nog zagen was niet te prikken. Van de ok en ic kwamen ze op een gegeven moment prikken en kon er ook alleen nog maar in mijn lies geprikt worden. Geloof me: geen pretje. Overigens hebben ze rontgenfoto's gemaakt, ben door de scan geweest, inwendig onderzoek heel de molen heb ik gehad, want ze moesten uitsluiten dat het niet van iets anders was. Cocko: Hailey woog maar 2275 gram bij de geboorte, dus ze heeft nog wat in te halen. Het is altijd fijn om te horen dat ze het goed doet. En wat betreft die zetpil ze krijgt niet meer als 60gram. Nu heb ik het niet hoeven geven. Ze had bij de laatste voeding (op de dag van de prikken dan) wel wat koorts. Maar ze dronk goed en had er niet echt last van, dus heb ook niets gegeven. Wel extra gecheckt 's nachts, maar als het niet nodig is dien ik niets toe. Kan me voorstellen dat je even in de knoop zit met je oudste dochter. Als je moe bent kun je ook al minder hebben. Hoe oud is ze? Nu moet ik echt even vaart gaan maken anders blijf ik achter de laptop zitten
Bailey en Saar: ja wij denken ook dat het komt omdat Charlotte geboren is. Ze is jaloers en ze wil alle aandacht opeisen. Helaas kan dat voor haar niet dus is ze onhandelbaar. Maar ben net naar de speeltuin geweest met ze, dan heeft ze lol voor 100 tegelijk. Maar thuis begint ze direct te piepen en te jammeren, dat is dan wel weer jammer maar goed, ik reageer er maar niet te veel op. Vanavond komen de collega's van m'n man op kraambezoek, bleh hoop maar dat ik niet al te moe ben! Proudmama: ow ach, zo klein. Herkenbaar hoor, mijn dochtertje (nu 3,5 jaar) was bij de geboorte 1900 gram. Dan hebben ze inderdaad heel wat in te halen maar het gaat wel hard hoor! Als ze eenmaal groeien, gaat het hard! Zo jij hebt een heel drama achter de rug dus! Vreselijk zeg, daar wordt je absoluut niet blij van. Wanneer krijg je de uitslag dan van die allergische reactie.
Cocko: het zal toch wel over gaan...?! Bij haar broertje had ze het zeker nog niet zo was ze nog jonger..? Proud: sjonge wat een ellende zeg. Had je je meisje wel bij je of lag die op de couveuseafdeling? Kan me voorstellen dat je na dat gedoe ook wat in te halen had met haar. Hoe was je man/vriend eronder? Lijkt me voor hem ook moeilijk... Is ze te vroeg geboren? Ego: vandaag is mijn mannetje jarig. Vieren het vandaag niet had ik nog niet zoveel trek in. Zaterdag komt de visite. Ga morgen vast proberen ijstaart te maken en dan vrijdag mag hij een kwarktaart maken en dan ist weer klaar.
Saar: gefeliciteerd met je man!! En succes met de taartenbakkerij! Vind het altijd een heel gedoe! Maar wel leuk dat er zaterdag visite komt toch! En heb je nog een kadootje gegeven aan manlief? Nee bij d'r broertje had ze dat nog niet, toen was ze 14 maanden dus nog te klein om het te beseffen. Nu ziet ze gewoon dat ik veel bezig ben met Charlotte en dat kan dat kleine vrouwtje niet accepteren.
Ja inderdaad lastig hoor. Ze zal het wel leren denk je niet? En je bent ook wel heel druk met de kleine (tenminste als ik naar mezelf kijk). Ja dat taarten maken is wel een gedoe, maar zelf gemaakt is wel het lekkerst he?! Hij heeft een proefabo op de nusport gekregen en 10 weken de regionale krant. Dat vindt hij leuk dus ja..
Nou is toch superleuk als hij dat leuk vindt! Wij zeggen altijd: je kunt beter iets geven wat hij zelf echt leuk vindt dan een onnozel dingetje.. toch? Wat voor soort ijstaart ga je maken trouwens? Bibbers...
Ja cadeautjes moeten wel nut hebben inderdaad. Hahaha ja bibbers, maar het wordt warmer. bokkenpootjesijstaart. Bodem van bokkenpootjes en dan een mengsel van slagroom met klopklop en fijn gehakte bokkenpootjes en hazelnoten en dan nougatine eroverheen. Heerlijk! Maar ik ga de kleine dame pakken want die piept me iets te hard.