mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Miffy: auw! Wat een rotdag. Grote blauwe plek? Hoe is het met Ninthe haar vinger?

Ikdus: Wat veel! Grote familie? Hier komen 14 volwassen, 2 kinderen en dan hebben we onszelf meegerekend behalve Hanna. Maar we nodigen dan ook geen vrienden uit. Alleen de opa's en oma's, 1 overgrootoma die graag wil komen en de tantes en ooms. Die laatsten nodigen we uit totdat Hanna 4 is en dan alleen nog opa's en oma's. Doen we nu ook bij de nichtjes en neefjes.

Proud: goed weer?? Hier was het droog, maar blauwe lucht heb ik niet gezien hoor. Het wordt wel een keer zomer toch? Wel heerlijk dat het zo mooi weer was om feest te vieren. Is ze enorm verwend? Wat leuk dat ze kiekeboe doet haha. Schattig hoor.

Cocko: hoe is het bij jou? Al meer te weten gekomen over je zoontje?

Ego: Met Hanna gaat het langzaam wat beter. Koorts is eindelijk weg. Vanmorgen nog wel even de huisarts gebeld i.v.m. rochelen, maar die vond het niet nodig om te luisteren als ze geen koorts meer had. Hopelijk kan Hanna morgen mee naar de verjaardag van haar nicht! Verder ben ik een beetje verdrietig. Hanna heeft vanmiddag voor het eerst gebeten en weigert nu pertinent de borst. Ik zit al de hele middag te janken. Mijn doel was 1 jaar en nu net 3 dagen voor haar verjaardag... Ik weet dat ik heel dankbaar moet zijn dat ze zo goed heeft gedronken, maar dat het misschien zo moet stoppen...

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Saar,
    ik snap dat het niet leuk is,
    maaar aan de andere kant (in mijn ogen) is het toch fijn dat ze zelf stopt en niet meer wil dan dat je verplicht door omstandigheden moet stoppen
    een jaar borstvoeding is ook heel wat!!!

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja grote familie maar we nodigen ook goede vrienden uit.
    Ik snap wel dat je verdrietig bent Saar. Ik kon ook wel janken toen R de borst weigerde en nog steeds zit ik er soms mee !
    Misschien is het een fase ? Krijgt ze nu nog wel genoeg zuivel binnen ?

4. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Cocko: tandgel? voor te poetsen of tegen pijn bij doorkomen? Hoe gaat het verder met je?

@Ikdus: ach gezellig toch. Heb je wel de ruimte om de mensen kwijt te kunnen?

@Miffy: ach dat aaien is hier ook net meppen hoor. 100x zeggen dat ze zachtjes moet doen en begeleiden met aaien. Het dringt nog niet echt door;)

@Saar: ach wat sneu. Maar misschien wil ze vanavond nog wel voor ze naar bed gaat? Ze bouwen borstvoeding zelf toch af of niet?
    Hier was het afgelopen zondag echt prachtig weer. We hebben lekker in de zon gezeten. Hailey heeft gewoon over de tegels kunnen schuiven zonder het koud te krijgen. En ze is echt weer schandalig verwend. Maar ja daar ben je dan jarig voor:D Zomer komt eraan hoor! Volgende week als het goed is. Alleen jammer dat ik deze week vrij ben:p

@Iedereen: wat eten jullie kinderen nu op een dag?
    Hier is het gemiddeld zo (de ene dag natuurlijk wat meer of minder):
    's ochtends bordje pap van 150 ml melk. Als ze daarna nog wat honger heeft krijgt ze nog een halve banaan. (komt misschien 2x per week voor)
    Tussendoortje in de ochtend: fruit
    's middags: een boterham, en als ze nog honger heeft nog een halve boterham of wat fruit
    Tussendoortje in de middag: 2 kleine rijstwafeltjes of in het weekend een babykoekje
    's avonds: wat de pot schaft en dan echt gewoon een bordje vol. Natuurlijk niet met een berg erop, maar wel vol. Het is overigens wel ter grote van een ontbijtbordje.

Ze eet eigenlijk ook alles. We hadden zaterdag een feestje waar een gevuld eitje voorbij kwam, ze wilde een hapje ging goed, hapje kaas, hapje stokbroodje gerookte zalm. Het zijn wel muizehapjes maar ze eet wel gewoon alles.

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Proud,
    in de ochtend papfles en daarna bieden we een broodje aan maar deze gaat eigenlijk nooit op, misschien een kwart van het broodje
    omdat ze zo laat uit bed is krijgt ze dan tussen de middag pas weer brood met roosvicee
    als ze uit bed komt fruit, en rond 4 uur nog wat lekkers (rijstwafel, rozijntjes, koekje)
    daarna avond hap
    en vlak voor ze naar bed gaat nog een fles meestal

Ze eet trouwens hier ook volledig met de pot mee
    lust ook bijna alles en wil ook alles proeven

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Proud, ja kunnen het kwijt ruime woonkamer en balkon. Moet wel wat verschoven worden.

Hier eet ze op een dag 230cc papfles
    2 stuks fruit
    Tussendoortje
    Bolletje
    Tussendoortje
    Met de pot mee
    En daarna eet ze nog met mama mee. Dus meestal schep ik nu extra op en voer har met haar lepel van mijn bordje.
    En toetje eten we niet maar anders eet ik fruit en dat eet ze ook van mij mee.
    Voor t slapen 200cc halvolle melk met 4/5 scheppen bambix

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Trouwens mooi dat het zulk goed weer was bij jullie. Hier was het droog maar koud.

8. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Voor het naar bed gaan krijgt Hailey trouwens ook nog een klein flesje melk en na het avondeten een toetje.

Ik had het idee dat ze heel veel at haha, maar het lijkt normaal te zijn haha. Komt misschien, omdat ze voor mijn gevoel nog maar net met muizenhapjes gestopt is. Nu zijn ze natuurlijk wel heel de dag in beweging.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier eet R vergeleken kindjes in mijn omgeving wel veel. Maar als ik op zp kijk naar schema's van andere valt het mee. En lijkt ze zelfs weinig te eten haja

10. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    ik heb geen vergelijkingsmateriaal in mijn omgeving. het dochtertje van een vriendin van mij is zeven maanden, dus dat kun je niet vergelijken. op het cb zeiden ze dat ze wel moeilijker met eten zou worden, maar het wordt steeds meer haha

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ninthe ging net 2stapjes los, ontdekte het en ging huilen hihihihi

wat ze wel ontdekt heeft dat ze kan gaan staan zonder meubels enz,
    dus op handen en voeten en omhoog!!

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Miffy: leuk dat ze twee stapjes zette, dan krijgt ze het straks goed door hoor! Video maken!!!! (of foto's)

Proud:
    Schema:
    - papfles (melk met bambix)
    - rijstewafel of lange vinger
    - biedt brood aan maar mevrouw smijt het door de keuken :D dus daarna fles met bambix als ze niet wil slapen ..
    - fruithap 's middags
    - eet mee met de pot
    - pyjamapapje

Saar: kan me je teleurstelling helemaal begrijpen!! Ik had dat ook, het is ook erg jammer te stoppen maar als ze gaat bijten en daarna weigeren.. mwah, dan zou ik het ook zoiets hebben van: ik stop ermee.
    Misschien morgen toch weer eens proberen anders? Wel fijn dat het beter gaat met H.

13. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @miffy: wat goed dat ze los ging. nu zal ze het zo doorhebben.

@cocko: dus charlotte eet nog altijd geen brood? is het dan misschien niet gewoon dat ze het niet lekker vindt? wat zegt de logopedist ?

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Proud: logopediste?? uh...heeft nooit meer teruggebeld. ;) Stukjes eet ze inmiddels wel dus ik vind het niet zo belangrijk dat ik in contact kom met die logopediste... ze griezelt idd van brood! rest gaat goed hoor, ze eet ook stukjes groente, vlees en aardappels en FRIET! Dan stuitert ze zowat de kinderstoel uit. En brood probeert ze 2/3 stukjes en dan hoppa, feest in de keuken. Dus dat komt tzt wel hoor.

Saar: mbt zoontje. Heb vandaag toevallig wkz gebeld hoe het nou zat.. want ik hoorde maar niks. Ze belt me morgen terug.. uhm, dat wachten we dan maar eens af.

15. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    @ Saar, wat rot dat ze je gebeten heeft zeg. Ik herken het helaas wel. Afgelopen zaterdag beet Lars me ook heel hard, omdat hij gewoon niet wilde drinken. Ik ben er ook achter dat dit de rede is dat hij 's avonds niet in slaap komt. Hij gunt zichzelf de rust niet om te drinken. Dus misschien kun je proberen haar "half slapend" te voeden op een rustige plek. Maar ik merk bij Lars ook dat hij nog weinig behoefte heeft aan bv overdag. Ook bij oma dronk hij nog maar 60cc voor heel de dag. Ik vind het eigenlijk niet meer de moeite om daarvoor te kolven.
    Heeft ze inmiddels wel weer bij je gedronken? Op deze leeftijd gaan ze toch minder bv vragen, omdat ze meer andere dingen gaan eten of drinken. Maar emotioneel moeten wij moeder daar wel aan wennen hè :)

Ik heb op het bvforum gevraagd of ik al gewone melk kan geven nu Lars 11 maanden is. Volgens mij is het niet zo erg als 1 voeding daardoor vervangen wordt op deze leeftijd. Ík wil eerst karnemelk proberen, maar dat lijkt me warm niet lekker. Ik heb ook nog wel een voorraad in de vriezer maar daar red ik het geen maand meer mee. Lastig hoor.

Verder kan ik het even niet bijhouden hoor :D Stappen gaat hier ook al steeds beter.
    Lars z'n eetschema is als volgt:

6:30 bv live
    8:00 boterham
    11:00 koekje of fruit (bv)
    12:30 boterham
    15:00 koekje of fruit (bv)
    17:00 prakje
    19:30 bv live
    22:30 bv live
    Zoals ik al zei, vervallen die bv overdag al bijna helemaal. Live zijn het een paar slokken aan 1 borst.

's nachts gaat het wel weer beter, alleen heeft Lars de laatste dagen nog weleens de laatste uurtje bij ons tussenin gelegen. Dat moeten we nu maar weer afleren :s

Ego:
    We zijn zondag de hele dag op campingjacht geweest in Noord-Holland. Was leuk en gezellig, maar helaas hebben niet echt een leuke camping gevonden die betaalbaar is.
    Gisteren zijn we toch mee geweest naar de dierentuin. Ze gaven nog redelijk weer op en 's ochtends was het droog. Maar 's middags niet meer. Gelukkig hebben ze in Blijdorp ook veel binnen dingen te zien. Lars vond het erg leuk en wij natuurlijk ook.

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat goed van Ninthe !

Proud, ik denk dat je maar eens moet filmen hoe H kiekeboe speelt :D

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: Oh balen van je vrije week. Ja je verwacht toch ook iets anders. Nou wie weet met mijn verjaardag mooi weer (1juni) laten we het hopen.

Cocko: Wat raar dat je maar niks hoorde, goed dat je zelf hebt gebeld. Afwachten maar morgen. Duurt al wel erg lang zo. Nou dan kan C ook prima brood eten als ze stukjes en patatjes wegkrijgt. Dan is ze gewoon geen broodeter. Hanna vind frietjes ook heel lekker. Sowieso aardappel is favoriet.

Ab: Oh leuk noord-holland. Mijn schoonouders staan daar bij julianadorp op een heel klein campinkje. Die niet vreselijk duur is. Moet je wel echt reserveren. het is duinzoomhoeve. Maar goed 20 plaatsen.. Moet je wel leuk vinden. Oh leuk blijdorp. Nog nooit geweest maar heb wel mooie foto's gezien van mijn zus.

Heb net nog geprobeerd half slapend te voeden, maar ben bang dat ze het echt niet meer wil. Vind het nog wel lekker (uit een bekertje drinkt ze het wel, maar kolven lukt me niet goed). Ben echt behoorlijk emotioneel, ga even de rouwverwerking in. Had het me heeeeeel anders voorgesteld, hoe stom hahaha. Enig voordeel: voedingsbh's aan de wilgen. Eindelijk weer beugelbh's. Nu maar uitzoeken wat ze dan moet drinken, want dit is even nieuw. Moet ze nog pap of melk en hoe en wat. Ik ga nog wel proberen aan te leggen morgen, maar goed als het niet lukt ik ga het niet blijven doen. Ze heeft nu trouwens niets gehad en gaat gewoon slapen...

Hier schema was:
    8.00: bv (vervalt ws) 1 boterham
    11.00: halve soepstengel/rijstwafel
    12.00: 1,5 boterham, beetje water/melk bv (vervalt)
    15.30: fruit zoveel ze wil, soms 1, meestal 2 stuks.
    17.30: warm eten met yoghurt
    19.00: bv maar zal vervallen.
    Moet even kijken hoe het verder is. Het eten zal blijven staan, moet alleen ergens zuivel toevoegen. Misschien 's ochtends en 's middags bekertje halfvolle melk?

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ab, fijn dat blijdorp toch nog erg leuk was na al die gedoe !
    En mooi dat de nachten wat beter gaan.
    Met 11maanden mogen de kindjes melk denk niet dat het veel verschil of het bv of kv kindjes zijn. De bv moeders zelf willen uiteraard langer bv geven.
    Tenzij allergie in de familie is dan kan je beter wachten.

Hier 1x pyamapap en 1x halvollemelk dus hier reageert ze gelukkig goed op. Maar met 7 mnd kreeg ze al griekse yoghurt

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Cocko wat een ellende dat je van beide maar niks heb gehoord ! Wel mooi dat C nu stukjes eet.

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja echt balen dat het allemaal zo lang duurt.. het gaat wel goed met hem hoor. Vanmorgen had hij wel weer heel vettige ontlasting maar het gaat eigenlijk al weken goed.. dus misschien ist ergste voorbij ofzo.. Hopen we maar.

Deel Deze Pagina