mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Wat een schattig armbandje!!

Waar halen jullie dat zand vandaan voor de zandbak??

Verder weer ik niet meer wat ik gelezen heb :D
    ben op het moment zo vergeet achtig als wat,
    denk een beetje vermoeidheid

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Klopt, moest 2 weken geleden, maar werd afgebeld. Verpleegkundige ziek. Half 5 is wel een rottijd ja, maar ik heb eten uit de vriezer wat ik alleen even op hoef te bakken. Dat maakt het wel haalbaar. Oh wat een portret is C zeg. En krijgt ze het ook voor elkaar? Slaapt ze inmiddels s nachts weer een beetje?

Miffy: ik denk bij de praxis. Gewoon speelzand.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Cocko wat een leuk armbandje.
    Hier vanaf een paar weken oud armbandjes omgehad. 1 met een vlinder en met 5 maanden begon ze er aan te bijten. Met 6 maanden eraf gehaald en nog niet om gedaan. Vooral nu ze weer alles opeet.

Bandietje wat is ze lekker verwend. Heerlijk hoor !

Miffy hoe gaat het nu met N. ?

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Miffy: idd gewoon speelzand. Al hebben wij ander zand genomen, wel zacht zand maar speelzand vonden we best duur. Maar vraag me niet waar we ons zand vandaan hebben gehaald! Pf zou het niet weten manlief regelt zulke dingen hier :)

Saar: aha op die fiets.. ik dacht al dat je pas moest.. nou handig dat je wat in de vriezer hebt. Ben benieuwd hoe lang ze is hoor! Op die foto is het trouwens een echt dametje hoor! (komt ook omdat ze al kan lopen, scheelt zoveel!)

Ikdus: aha, nou we kopen het armbandje denk ik zonder hartje. (even kijken wat man ervan vindt). En als ze gaat bijten, gaat ie in het doosje en wachten we gewoon paar maandjes.

Bailey: hoe gaat het met stukjes eten bij Dean? Was even benieuwd! Eet hij bv wel stukjes banaan? Dat doet C nu wel eindelijk, ze vond het zelfs lekker vanmorgen.
    Dus weer een stapje verder.
    Succes met de les! :)

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat goed van C dat ze nu banaan lekker smikkelt. Sommige kindjes hebben gewoon meer tijd nodig om aan stukken te wennen. Hier zal het waarschijnlijk lang duren voor ze met een lepel/vork zal kunnen eten. Ik kan niet tegen geklieder dus ook geen rapley hier. Ik snij het in stukken en voer haar. Met de vork mag ze wel fruit/brood zelf in de mond doen. En brood eet ze ook vaak wel zelf. Maar groentes brrrr. Word al gek als er een beetje gekliederd wordt.

6. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saar, succes bij Cb. Ben benieuwd!
    Cocko, wat fijn dat C. Nu stukjes banaan eet! Gaat steeds beter dus!
    Miffy, idd gewoon speel zand van de bouwmarkt.
    Ik dus, dan kun je maar beter niet hier komen kijken met eten! Ik laat Tessa juist zoveel mogelijk zelf eten dus na het eten kun je hier van de vloer eten! :)
    Het gaat steeds beter en ze doet ook goed haar best met vorkje.
    Maar meestal wel even zuigen/dweilen na het eten... Ach..

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ikdus: hihi heel herkenbaar hoor dat geklieder.. Ik kan er ook niet goed tegen, al gaat het nu wel beter.Misschien is het volgende iets voor jou?? Ik zet haar in de box en daar mag ze kliederen. En in de kinderstoel mag ze bv wel stukjes groente of aardappel zelf eten, dat snij ik dan wel in stukjes en geef haar elke keer een stukje. Gaat prima, niet echt geklieder op die manier.

Ego: sm heeft net gebeld, met de uitslag. Het is niet uitgezaaid maar er zit wel een plek in d'r borst die kankercellen kan ontwikkelen (is 0.7 mm) en daarom moet ze naast de bestralingen toch een hormoontherapie (5 jaar) en chemo's.. Moest toch wel even slikken eerlijk gezegd. Het is ook een gemiddeld agressieve kanker.

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bandietje: heb jij zeker een makkelijke vloer om schoon te maken :D :D

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Haha ben jij zo makkelijk Bandietje. Wel beter hoor.

Cocko, ja in de box krijgt ze vaak dr tussendoortjes. Soms kauwt ze ook opeens de volgende dag opeens op iets dan is het weer ergens verstopt. En inderdaad in haar kinderstoel brood en soms stukjes. Maar wij eten vaak gemixt. Dus als het enkel groentes is dan krijgt ze.
    Gelukkig ben ik niet de enige die niet tegen het geklieder kan.

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Met Ninthe gaat het wel redelijk,
    der huid is weer wat rustiger maar ze heeft wel nog steeds een temp van 38,0
    Ze heeft gister en vandaag ook 2x geslapen inplaats van 1x dus je merkt wel dat ze niet fit is,

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Arme meid. Hoop dat t gauw over is !
    Niet leuk zo :(.

Vandaag heeft R uitgedeeld op de opvang. Ze heeft er erg van genoten echt super foto's gemaakt. Wordt een beetje emo ervan. Bijna 1 zucht

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#2752 Saar22, 27 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2013
    Cocko: ja als ze lopen gaat het super hard. Maar ik vind dat Hanna de laatste weken ook een stuk wijzer wordt. Goed van Charlotte dat ze stukjes eet. Wie weet is ze gewoon wat later. Wat heftig voor jullie en vooral ook je schoonmoeder. Wat heftig 5 jaar hormoonbehandeling. Hersteld ze een beetje van de operatie?

Ikdus: Ze leren het vanzelf, zelf eten. Oh wat leuk, wat heb je haar laten trakteren. Ik vond de dagen rond Hanna haar verjaardag ook wel emotioneel. Je kunt ze niet meer wegdenken.

Bandietje: bij jou dus ook zo'n kliederboel. Je hebt ook van die 'placemats' voor op de grond. Zijn volgens voor onder de bureaustoel. Dan slijt de vloer niet zo.

Miffy: wat vervelend dat je meisje zich nog niet zo lekker voelt. Hopelijk knapt ze toch snel op. Heeft ze 1 van de bekende ziektes? Aangezien haar huidje onrustig was/is.

Ego: Hanna weegt 9060 gram en is 71,5 cm lang. Prima. Ze zit qua lengte op de -1 lijn en qua gewicht tussen de -1 en 0-lijn in. Ze komt dus in proportie. De verpleegkundige zei al: heeft ze lang borstvoeding gehad ofzo? hihi ben dan stiekem wel trots. Verder de tip om vaste tijden voor het drinken in te voeren in de hoop dat ze dan meer gaat drinken. Ik vraag het me af (eigenwijs ding). Maar we gaan het na woensdag uit proberen. We hoeven nog geen schoenen te kopen. Het beste is blote voetjes, slofjes dus ik wacht mooi tot na de vakantie. En tandenpoetsen was hier altijd drama dus even tip gevraagd. Liggend op de commode en dan bij haar hoofd staan. Dan kijkt mevrouw naar je en gaat automatisch haar mond open. En echt het werkt:D
    Hanna wil ALLES zelf doen. Moe wordt je er gewoon van. Maar voeren mag dus niet meer. Kijk maar even op de foto hoe dat eruit ziet als het bakje leeg is en mama hem wegpakt...

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Cocko sorry wel gelezen van je schoonmoeder wat schrikken en heftig. Wat zullen het nog zware jaren worden. Niet leuk. Bah!

Saar wat leukke foto. Hier is het ook brullen als t eten op is !
    Kreeg H vandaag ook weer prikjes of was dit gewoon de 12mnd controle ofzo ?
    Dochterlief kan heel goed zelf eten hoor. Maar nog niet met lepel. Vork doet ze wel al maanden in haar mond, prikken weet ik niet of ze t zelf kan.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh ja prikjes ook nog ja. Maar ze vind de weegschaal erger. Daar zet ze me het toch op een brullen haha.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Zo laat zeg ze mag al bijna komen voor de 14 mnd prik.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

14 maanden.. Uhm nou die komt pas eind augustus. vakantie he?! Maar de afspraak van 2 weken geleden ging niet door vandaar zo laat.

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Jaa maarja als nog laat haha. Hier half juli de 14 mnd prik

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#2758 Saar22, 27 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2013
    Op zich maakt het niet zoveel uit. Als ze ze maar krijgt. En daarbij wij gaan half juli op vakantie en die prik kan tot 10 dagen erna bijwerkingen geven. Dus ik vind het prima zo.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: was ze goed gegroeid?? Of heb ik 1 berichtje bemist??
    Hahaha die Hanna! Lachen, dat snoetje helemaal eronder! Vind 'm wel leuk hoor!

Ikdus: geeft niks, ik lees ook over dingen heen.. of ik lees het wel maar reageer er niet op, domweg omdat ik het vergeet. ik maak er geen probleem van hoor ;)

Miffy: is je meisje ziek dan? Dat je het hebt over een onrustig huidje? Of bedoel je nog d'r billetjes? Hoe gaat het daarmee?

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Oooooh Saar, die fase heeft Ninthe ook!!
    zelf doen!!! erger nog ze zegt het!! sel doe!! heeel irritant
    vooral omdat ze nu een stuk minder eet :( en ze is al zo klein en licht
    maar toe maar, als ik er niet aan toe geef eet ze niks!!

Cocko, fijn dat ze geen uitzaaiingen heeft maar blijft vervelend
    de ziekte K is gewoon iets wat niet leuk is!!!! hopelijk doen alle behandelingen hun werk!!

Deel Deze Pagina