mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik had een beetje ruzie met inloggen, maar het is weer gelukt!
    Proud mama, leuk dat je ook mee komt kletsen! Zo jij hebt ook al heel wat mee gemaakt zeg! Fijn dat het zo goed gaat met je meisje!
    Saar: gefeliciteerd met je man! En die bokkepootjes taart is erg lekker! Ik ken hem!
    Cocko: Wat lasting om je aandacht dan te moeten verdelen lijkt me. Zo'n kleintje kost veel aandacht en als je grote meid daar moeite mee heeft lijkt me erg lastig! Misschien kan ze je wel helpen met het verzorgen van Charlotte? Dan voelt ze zich vast heel belangrijk. Dingetjes aangeven bijv.? Ik vind het erg knap hoe je het allemaal doet als ik het zo lees!
    Bailey: Tessa drinkt maar 120 per keer en zelfs dat drinkt ze niet altijd op. Zij mag idd ook 150 hebben. Het cb zei dat zolang ze genoeg plasluiers heeft en ze goed groeit er niks aan de hand is!
    Fijn dat Dean het zo goed doet!

Tessa doet het ook erg goed. Zij krijgt maandag haar eerste prikjes :(
    Ineens gaat haar ontwikkeling weer zo hard. Ze brabbelt de hele dag door en is steeds meer en langer wakker. Ze is echt geinteresseerd in speeltjes in de box. Probeert ze te pakken. Ineens stopt ze ook steeds haar vuistje in de mond, alsof ze wil duimen. Zo leuk om de veranderingen steeds te zien!
    Dat fietsen herken ik ook wel! Tessa duwt zich in badje ook steeds hard af van de kant! Zondag willen we voor het eerst gaan zwemmen met haar. Hebben jullie dit al gedaan? Hebben jullie een idee waar ik kleine zwem luiers kan kopen? Kruidvat had alleen maar grote maten. Het zwembroekje wat ik voor haar heb is ook nog veel te groot en in haar blootje vind ik niks.
    Qua kleertjes wassen. Ik deed ook de kraamhulp gewoon na en elke dag alles in de was, maar nu ik jullie zo hoor is dat idd wel erg overdreven!

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bandietje: Hier maandag ook de eerste prikjes. Ben benieuwd of kindjes er ook heel verschillend op reageren... Die dingen die je over Tessa noemt herken ik heel erg. Handjes bekijken, sabbelen op haar vuist, alles natspetteren in bad... En naar dingen slaan! Ik zag dat je ook wasbare zwemluiers hebt op www. zwemluiers.nl maar ja betaal je wel 8.5- 14 euro voor een zwembroekje, maar ja een pak kost ook al snel 7 euro denk ik? Ik wil wachten totdat ik goed kan en Hanna 3 maand is. Ik denk dat ik het nu nog niet red..

3. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Goedemorgen, zijn we allemaal weer fris en fruitig? ;)

Cocko: zo 1900 gram dat is nog een heel stuk kleiner, tenminste toch op die gewichtjes scheelt dat al snel heel veel.
    De uitslag laat nog wel even op zich wachten denk. 9 augustus moet ik bij de dermatoloog komen en dan zal ik een doorverwijzing krijgen voor de test. Het is dat het noodzakelijk is maar sta er niet om te springen.

Saar: Hailey is met 38 1/2 week geboren en doordat ze voldragen was hoefde ze niet in de couveuse. Maar ook als ze in de couveuse had gemoeten was ze gewoon bij me gebleven. In het ziekenhuis doen ze er alles aan om moeder en kind bij elkaar te houden tenzij het echt niet anders kan. Dat inhalen gaat goed hoor met mij en Hailey. Alleen heb ik wel vaak in gedachte dat ze jonger is maar dat komt gewoon doordat ik zo lang in het zh heb gelegen en ook nog een paar weken hier thuis nodig heb gehad om een beetje bij te komen.
    Mijn vriend heeft tijdens de zh periode wel even een momentje gehad dat het niet zo goed ging. Dit heb ik van vertellen, want op het ergst kreeg ik niet veel mee. Maar het is ook niet niets je denkt een leuke periode te hebben en dan bestaat er een kans dat je in een keer je vriendin verliest en achterblijft met een baby.

Nog gefeliciteerd met je man.

Bandietje: Leuk zwemmen. Gaan jullie echt babyzwemmen of gewoon vrij zwemmen? Ik ga over twee maanden starten met babyzwemmen als alle entingen binnen zijn. En ja die zwemluiers zijn nog groot he? Ik zag dat ze vanaf 7 kilo waren, dus daar moet ik ook nog een plan b voor verzinnen.

Is het bij jullie ook zo'n flutweer? Ik wilde deze ochtend naar de markt wandelen maar denk niet dat ik het ga redden tussen de buien door.

Leuk he dat ze zich steeds bewuster worden van de omgeving en het gaat ook zo in een van de andere keer. Af en toe wel lastig met flesje geven, want Hailey gaat ook gewoon door met rondkijken terwijl ze eet:D

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Goedemorgen!

Proudmama; kan me voorstellen dat je niet staat te springen om die uitslag. Maar ja, het is wel goed om te weten wat er precies aan de hand is toch voor een evt. volgende keer??

En, ben je nog tussen de regendruppels door heen naar de markt geweest of toch maar niet? Het is echt balen van dit weer! Ik had ook grote plannen om schoenen te gaan kopen met de kids, maar blijf mooi thuis.

Ego: heb van m'n schoonmoeder zo'n ouderwetse boxhanger gekregen, had iedereen vroeger in de box hangen. Een rammelaar en dat soort dingen. En Charlotte zit er toch tegenaan te meppen, echt geweldig gewoon. Hoe snel ze zoiets door hebben he!

5. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Poeh Proudmama, wat een ellende! Lijkt me ook echt heel naar voor jou, maar inderdaad ook voor je vriend. Je zal maar met zo'n angst zitten! Wat voor een honden heb je? En reageerden ze leuk op Hailey? (Super leuke naam trouwens, hebben wij ook een tijdje in gedachten gehad voor als we een meisje zouden krijgen). Onze honden (Boxer en American Staffordshire) zijn zooo lief met Dean! Als hij in de box ligt en begint te huilen terwijl ik ergens anders ben, komen de honden me halen. Echt heel cute! Spannend zeg, wachten op die uitslag.

Bandietje, okee dan zal het wel "normaal" zijn dat hij zijn flesje ook niet leegdrinkt. Kei leuk dat je gaat zwemmen! Ik wil dat ook graag gaan doen maar babyzwemmen bieden ze hier alleen aan op maandagochtend en dan heb ik de hele dag college. Ga jij vrijzwemmen? Hoe pak je dat aan? (geef me tips please :D ;))

Cocko, wat een leuk kado! En natuurlijk helemaal super als je haar zo erop ziet reageren.

Saar, hoe gaat het met het taartenbakken? Als je over hebt... ik lust wel een stukje het klinkt heerlijk!

Hier is het ook echt heel slecht weer, jammer want het is de vierdaagse en dan is er zo veel leuks te doen in de stad. Maar ik ga niet in de stromende regen door de stad sjouwen.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: sjonge wat heftig zeg...wordt er stil van. Wat waardeer je dan weer alle kleine dingen of niet? Geniet maar lekker van je kleine meid en je vriend! En ja zo'n test is niet leuk, maar wel handig voor als je ooit weer in het zh terecht komt wat hopelijk niet gebeurt.. Had het een andere reden dat Hailey zo klein was dan of niet.. (he wat een nieuwsgierigheid he?!:)). Hanna was nl. ruim 7 pond geboren met 39.5 weken vandaar.

Cocko: Wat leuk. Ook om te zien hoe druk een kleintje ergens mee kan zijn he?! Ik heb de babygym in elkaar gezet pas, maar Hanna vind de kleuren denk ik niet zo leuk. Had ik geleend van mijn zus, maar zijn vrij zachte kleurtjes. Dus nog maar even op marktplaats kijken denk ik.

Bailey: balen zeg dat babyzwemmen. Hier is het 2 keer in de week bij jullie niet? ennuh je mag wel een gebakje komen halen hoor, maar ik denk dat het sneller zelf gemaakt is;).

Hier regent het al de hele dag (pijpestelen). Ach heb vanmorgen vanaf half 7 taart staan maken. Had gister al wat voorbereidingen gedaan en heb tussendoor even ontbeten met mijn man. Kwart voor 8 stond'ie in de vriezer:D Vanavond voor het eerst weer eens boodschappen doen bij de appie. Ben ik al 3 of 4 maanden niet geweest.. Vanmiddag maar relaxt op de bank tour de france kijken (laatste bergetappe). Haha ben helemaal niet van sport kijken, maar stiekem vind ik dit wel leuk.

7. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    wow saar wat ben jij al vroeg uit de veren! Doe je dat elke dag? Ik duik elke dag mooi na de vroege ochtend voeding (meesta rond 5 uur en 6 uur) nog terug in bed. Nu voel ik me wel een beetje lui!

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gezellig samen ontbijten;)

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Pff Saar, wat ben jij vroeg zeg!! Ik wilde dat ik dat kon! Heb heel veel energie om terug m'n bed in te duiken maar ik mis de energie om me zo vroeg aan te kleden en naar beneden te gaan :p

Maar is de taart mooi geworden? Hoeveel laagjes doe je dan? Klinkt wel erg lekker overigens... mmm

Bailey: wat grappig dat de honden jou komen roepen als Dean huilt! Nog nooit gehoord. Dan zijn ze er dus echt al aan gewend, aan zo'n kleine man! Leuk! Het lijkt mij wel wat eng maar goed, jij kent je honden natuurlijk en je weet dat je ze kunt vertrouwen :)

Ik ga kijken of ik zoonlief in slaap kan krijgen..Gisteravond hoorden ze de visite (werk van m'n man) dus vonden ze superleuk. Gingen pas half 10 naar bed en vanmorgen half 8 waren ze wakker door het onweer. Dus nu is het aan 1 stuk huilen van vermoeidheid.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh ik kleed me ook echt nog niet aan hoor... Gewoon ochtendjas aan en naar beneden tafeldekken. Ik ben ook echt wel een ochtendmens hoor. Hanna doen we tussen half 9 en 9 uur in bad 's avonds en daarna voeden en dan gaan wij ook op 1 oor. Dus ja dan maak je ook wel een lekkere nacht al! Oh ja dat zul je dan net zien he?! En je kunt ze nu nog niet zeggen: 's avonds een vent smorgens ook een vent. Is je dochter al iets rustiger? Was het leuk je kraamvisite?

De taart: halve bokkepootjes (over de lengte) als bodem. Dan een laag van klopklopmengsel (+slagroom, vanille- en basterdsuiker en hazelnoten) en dan die laag inclusief de rest van de bokkepootjes (kleine stukjes) er bovenop. Helemaal bovenop nougatinekorrels. Als je het recept wil hebben kan ik die wel ff pb-en.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

He leuke banner cocko. Vrolijk!

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ow heerlijk Saar!! Dat recept wil ik wel hoor! (als dat mag..) Lijkt me heerlijk. Serveer je die dan ook direct uit de vriezer of dat niet??
    Kheb nl echt geen idee!!

Nou lekker hoor, een ochtendmens. Het grappig is dat als ik vroeg uit bed ben, altijd zeg: heerlijk, een lange dag en 's ochtends doe je het meest. Maar pff, als ik van die gebroken nachten heb, kan ik er erg moeilijk uit. Maar jullie liggen idd vroeg op bed dan, wij gaan vaak 23.00 uur of later. Pff ben dan ook echt helemaal gaar hoor.

Ja kraamvisite was erg leuk. Superleuk jurkje gehad van Tuuf (ken je dat merk?) met een vestje. Alleen erg jammer dat het jurkje maat 62 is en het bijbehorende vestje 68. Het jurkje heeft ze nu al aan, komt net tot d'r knietjes. En het vestje...daar verdrinkt ze nog in :D

Ow en thnx voor je reactie op de banner, haha ik zie nu hieronder jouw reactie verschijnen!

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja hoor dat mag wel. Ik zet hem nu wel even in word Hanna speelt in de kinderwagen.. Heerlijk! En je serveert hem inderdaad direct uit de vriezer. Ik ken het merk niet. Past Charlotte maatje 62 al.. Ik moet het toch eens proberen nu denk ik.. Ik merk wel dat maatje 56 steeds mooier gaat zitten! Als ik om 11 uur naar bed zou gaan zou ik het ook niet kunnen hoor en bij een gebroken nacht slaap ik ook nog weleens verder. Maar nu slaap ik in ieder geval al van 10-5/half 6 dus dat is al een mooie nacht!

14. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Dat zijn inderdaad mooie nachten Saar! Wij gaan meestal pas rond 23.00 naar bed, en dan mis ik gedurende de nacht nog zo'n 2/3 uur met flesje maken, voeden etc. Maar ik moet eigenlijk wel wat vroeger gaan op staan weer, voor als het collegejaar begint en ik naar de uni en stage moet. Even in een ritme komen...

Leuk dat kraamvisite gezellig was! Wel jammer van het vestje inderdaad, maar ze heeft dan in ieder geval een mooi jurkje! En slaapt je zoontje al? Ik vind het echt knap hoe je met 3 kids het allemaal gaande houdt!

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    O ik ben jaloers op jouw nachtrust!! Heerlijk geniet er maar van!!
    Hmm speelt Hanna in de kinderwagen? Hoe lang kan ze gewoon stil zijn in de box of kinderwagen? Dus dat ze een beetje bezig is zeg maar?
    ik merk dat Charlotte nl het erg snel zat is, vandaar m'n vraag.

Ja maatje 56 zit gewoon strak bij haar. Het ligt wel aan het merk hoor! Hema past nog wel goed, maar de shirtje zitten erg strak over d'r buikje. En de rest is qua lengte gewoon te kort vind ik. Jurkjes zijn bv net shirtjes nu.. :D:D:D

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Oow nou Dean zwemt nog in het meeste van zijn kleertjes mt56. Terwijl hij twee weken geleden toch al 4.3 woog.

Even nieuwschierig, wat voor een "spelletjes" doen jullie met je beeb? Ik vind het zo leuk om met hem bezig te zijn. Kietelen, boekje lezen, zingen, in de box... Maar hij krijgt natuurlijk nog maar weinig echt mee. Wat doen jullie met jullie beebs?

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nog niet zo veel hoor, hebben een mobiel in de box hangen en we hebben een wipstoeltje met beertjes. Die vindt ze overigens echt leuk. Maar we hebben bv ook zo'n tutdoekje met allemaal verschillende kleurtjes stof daaraan vast, knallende kleurtjes overigens, vindt ze helemaal geweldig! Daar kan ze dus wel super lang naar kijken. En wat ook een leuk idee is, is speelgoed van lamaze. Echt geweldig gewoon!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: dat zal wel even tegenvallen straks. Nou wij zijn van plan dit ritme in de vakantie maar een beetje aan te houden zeker met dit slechte weer! Uhm... ik zing in de maneschijn en die dan met haar armpjes de bewegingen en hoofd schouder knie en teen. En er is er één jarig vind ze ook heel leuk vooral hieperdepiep hoera dan volgt ze mijn armen helemaal. Blazen naar haar vind ze ook leuk en ze kijkt vaak ook erg aandachtig naar ons schilderij... echte kunstliefhebster haha. Maar hoe vaker je iets herhaalt hoe leuker ze het vind hoor. Kusjes geven is ook zoiets dan lacht ze keihard dus dat heeft ze echt wel door. En ik krijg een lekkere kwijlmond terug:D In de wipstoel vind ze trouwens ook wel leuk. Die zet ik dan in ligstand en dan wipt ze zelf doordat ze haar benen beweegt. En ik leg haar heel veel met haar buik op mij want dan kijkt ze mooi rond (voor de nekspieren). Heel veel complimentjes geven.

Cocko: Dat is heel verschillend hoor. Ik heb nu 2 dingen in de box die ze super leuk vind. Ik heb een banaan(zie foto) die vind ze heel erg leuk kan ze zich zo 10-15 minuten mee zoet houden en dan met de mobiele ook nog wel 10-15 minuten. En gewoon liggen kijken doet ze ook weleens. In de kinderwagen brabbelt ze wat tegen nijntje en meestal gaat ze dan slapen. Alsof ze de dag bespreekt ofzo heel grappig. Dus ze 'speelt' wel ongeveer 20-30 minuten in de box. Maar ja steeds dat muziekje opdraaien:( Merk qua kleertjes dat feetje vrij klein valt. Van de hema past ze alles nog goed die shirtjes hebben heeeeeeeeeele lange mouwen trouwens.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja knalkleurtjes doen het hier ook goed. Ik wilde eigenlijk freddy de vuurvlieg van lamaze hebben, maar die kon niet vast in de box ofzo zei mijn zus (kraamcadeautje)

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja idd veel op de buik leggen, alleen charlotte is al zo eigenwijs dat ze continu haar hoofd opheft als ze op schoot zit enzo. Pff.. echt handig!
    Ze overstrekt ook heel erg, dus moeten we dat terugdringen, lastig.

Wij hebben een pop van lamaze, die heeft zo'n ring en kan je overal aan vast maken. Ideaal.
    Maar als ze iets kunnen pakken straks, is dat ook leuk voor ze hoor! uiteindelijk zijn ze pas een paar weekjes oud! ;)

Ja die mouwen van de hema zijn wel erg lang naar verhouding! Ik sla ze gewoon om, staat nog best grappig ook. Sommige shirtjes zijn ook wijd aan de bovenkant, ik let altijd op wat ik koop bij de hema. Feetje vind ik zelf altijd wel goed passen, maar nijntje bv valt weer heel groot naar mijn idee. Of het komt dat wij naar verhouding smalle kindjes hebben...;)

Deel Deze Pagina