mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou ja die banaan is ook hartstikke leuk. Heeft die zus van mij gewoon niet goed gekeken...

Overstrekken is niet de bedoeling.. heeft dat ook met reflux te maken? Hoe bedoel je dat opheffen als ze op schoot zit? Dat ze haar hoofdje gewoon rechtop houdt? Ja feetje heeft een hele mooie pasvorm ook voor Hanna, maar ze groeit er wel als eerste uit (helaas). Misschien valt hema gewoon heel groot... Heb zaterdag al 2 broekjes a 7,50 per stuk bij de hema gescoort in maatje 62.. ik denk heb ik die vast binnen.

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja die banaan is gaaf, zag 'm op internet.
    Straks vinden ze al het speelgoed leuk, wacht maar af. M'n dochter riep nu: mama heb je nog meer op zolder voor de baby? Want die vind ik wel erg leuk! :p

Ja heeft te maken met de reflux. Is een soort reactie op de reflux zeg maar.
    Als Charlotte bv tegen aan je ligt om een boertje te laten, heft ze continu haar hoofd op. En je moet niet denken dat ze rustig tegen je aan gaat liggen hoor.. Is wel heel nieuwsgierig, misschien komt het daar ook wel door hoor!!

Je kunt het maar weer binnen hebben toch! Ik hoef wat minder in te slaan, heb van de oudste nog het een en ander dat ze wel aan kan. Kost allemaal zoveel geld. Maar goed, bij hema en dat soort winkels hebben ze best leuke dingen voor niet al te veel geld!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja dit waren al aanbiedingen. Stoer blauw broekje en een heel net beige broekje. Jurkjes heb ik zat gehad 3 ofzo en rokjes staan niet leuk.. Ja wel handig als je veel hebt bewaard! Ik heb wel wat van mijn zus maar die heeft al veel weggedaan en mooi spul bewaard ze zelf. Hmmm als Hanna de kans krijgt drinkt ze soms liever niet en kijkt ze liever naar het schilderij. Echt erg. Nou alleen maar mooi een nieuwsgierig kindje die de wereld wil ontdekken! Ik ga eens afsluiten! Fijne avond allemaal!

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Jaaa dean vindt ons schilderij ook heel interessant. Hij vindt het ook mooi als ik met mb handen boven zn gezichtje tover. En waaiende bomen kan hij heel lang,naar kijken. Wat dat betreft is het weer nu wel goed :D

5. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Cocko: nee ben niet meer naar de markt geweest en maar goed ook anders was ik goed nat geweest.
    Tuurlijk wil ik wel weten voor welk bestanddeel ik allergisch ben. Een tweede keer zit niet in de planning, maar ook mocht ik ooit antibiotica nodig hebben is het wel handig om te weten wat ik niet mag hebben.

Vanaf zaterdag moet het mooi weer worden, dus dan moet het goed komen met het shoppen. Kan iedereen meteen in de slippers;)

En wat is Charlotte snel met het meppen tegen het speeltje.
    Jammer dat het vestje in een andere maat is. Maar het is toch wel te combineren met iets anders?

Bailey: Ach alles is goed gekomen en dat is het belangrijkste. Ik heb twee hangoor chihuahua's :D Ze zijn heel lief met Hailey. Als ze een flesje op de bank krijgt komt de grootste erbij liggen en de kleinste komt even snuffelen en vind het dan best. Eerst kwamen ze me halen als ze begon te huilen nu weten ze wel dat ik kom.
    Vanmiddag moeten lachen ik was bezig in de keuken en Hailey begon te huilen, maar ik maakte even mijn ding af. Kom ik de woonkamer binnen ligt de grootste tegen de box geplakt me aan te kijken van kon dat niet sneller.
    Ik heb trouwens toen ik thuis kwam eerst de honden uitgebreid geknuffeld en daarna gewoon met Hailey op de bank gaan zitten. Ze accepteerden haar meteen.
    Hoe hebben jullie het aangepakt?

Fijn trouwens te horen dat Dean nog steeds zwemt in maatje 56. Hailey zit nu op 4300 gram dat betekent dus dat ze nog een tijdje met die kleertjes kan doen:D

Spelletjes? Ten eerste Hailey vind haar box mobile helemaal geweldig ook al beweegt ie niet ze ligt er maar tegen te lachen. Leuk vind ze ook als ik met haar rondloop en alles benoem. We houden ook wel eens 'kinderdisco' haha Zet een cd met kinderliedjes op en maar meebleren en een beetje dansen door de kamer. En er komt een beestje aangelopen begint ze nu ook een beetje door te krijgen.

Saar: ja je gaat alles wel in een ander daglicht zien. Nu maakte ik me al nooit zo druk, nu nog minder;) We weten niet waarom Hailey zo licht was. Telkens volgens de groei echo's hoorden we dat ze gemiddeld was. Hanna lag mooi op schema dan toch is 7 pond niet gemiddeld?
    Donderdagavond ook jou boodschappen avond?

Ik vind die banaan trouwens geweldig:D

Nou ik ben blij dat het bijna laatste flesje tijd is. Vanochtend tegen half elf werd Hailey wakker en ze is de rest van de dag wakker gebleven tot zeven uur. En ze lag zich druk te maken. Viel me vandaag op dat ze echt bezig was met proberen te 'grijpen'. Eerst sloeg ze met vuistjes nu zie je de handjes open gaan en een onhandige grijpbeweging maken haha.

Nou ik stop er maar mee. Neem me iedere keer voor om het kort te houden, maar dat lukt nog niet zo goed;)

6. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk die banaan! Tessa vind felle kleurtjes idd ook erg leuk!
    En haar mobile boven de box ook!
    Cocko, Tessa tilt ook steeds haar hoofdje op als ze een boertje moet laten. Ook als ik haar in de box op haar buik leg blijft ze haar hoofdje optillen en trappelen met haar voetjes.
    Qua spelletjes vind zij het ook leuk om rondgedragen te worden en dat ik dan vertel wat we zien. Ook een beetje neurieen of zingen vind ze fijn.
    Bailey: Tessa past ook nog ruim in maatje 56 en heeft ook nog wel 50 aan. Ligt idd een beetje aan het merk. Als ze maar gezond zijn toch! Ze groeien al zo snel!
    Qua zwemmen hebben we toch besloten nog even te wachten. Na wat gezocht te hebben op het forum en de sites van het zwembad lijkt het ons nog wat te vroeg. Misschien als ze 10 weekjes is? Dan heeft ze ook de eerste entingen gehad.
    Wat leuk dat het met jullie honden zo goed gaat met de kindjes!
    Onze katten hebben echt flink moeten wennen. Ze waren erg van slag in het begin. Vooral als Tessa huilde. Nu gaat het beter gelukkig en komen ze weer bij me liggen, maar bij Tessa in de buurt komen ze niet.
    Hoe vervoeren jullie je kindjes? Nemen jullie ze mee op de fiets? Hebben jullie ervaring met een aanhanger achter de fiets? Ik begin in September weer met werken en neem Tessa dan 1 dag mee. ( ik werk op kdv) Graag zou ik dat op de fiets doen, maar ik vind een draagzak gevaarlijk. Hebben jullie tips?
    Hebben jullie kindjes ook zo'n last van krampjes? Tessa heeft al weer 2 dagen dat ze heel onrustig is en veel moet huilen en overstrekken. Alleen op de buik op de arm vind ze dan fijn. Ze kan dan ook moeilijk in slaap komen. Pas als het poepje eruit is (na 2 dagen dus) word ze weer wat ontspannen. Misschien is dit nog van de kunstvoeding? Ze zit nu ongeveer een kleine week volledig op kunstvoeding.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Even snel: Saar, weet je wat ik op dit moment zit te eten?! :D:D

8. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Proud, haha wat schattig! ja die honden kunnen je echt zo beschuldigend aankijken soms hé?Zo van "hoorde je niet hij aan het huilen was?!" Wij hadden de honden tijdens de kraamweek bij mijn vader ondergebracht. Vooral omdat ze wat groter zijn en we bang waren dat de kraamhulp het niet zo op prijs zou stellen als er dan twee van die lompe beesten steeds rondlopen. Toen ze daarna bij ons werden gebracht was ik zo blij ze weer te zien! Eerst dus ook flink geknuffeld en ze een beetje laten uitrazen, en toen ze aan de voetjes laten snuffelen. De boxer was na een halve seconde uitgeroken en ging op zoek naar eten, de Stafford was echt heel lang geinteresserd. Zo leuk!

Bandietje, ow ja misschien wel slim om nog even te wachten op de inentingen dan. Dean had ook echt krampjes van de flesvoeding. 2 dagen lang huilen, maar net als bij jou toen er eenmaal (flink!) gepoept was na 2 dagen was het over.

Cocko, hmmmm maak ons maar lekker! haha

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: slim van jullie om de honden ergens anders te brengen, het is toch zo mega druk en allemaal nieuw! Haha wat leuk, eerst lekker knuffelen toen ze thuis kwamen! Je bent zo gehecht aan een dier he! Wij zeggen weleens: een dier voelt heel goed de stemming van een mens aan. Denk dat jullie (en proudmama ook) dat nu ook wel ervaren nu er een baby in huis is..?

Proudmama: dus op de echo's lag ze echt op het gemiddelde en uiteindelijk was ze lichter.. ze zie je maar dat ze er behoorlijk naast kunnen zitten hoor! Maar voelden ze dan ook aan je buik? Want als een gyn echt aan je buik gaat voelen, kunnen ze het aardig inschatten (bij mij tenminste wel..) Was bij deze laatste echt helemaal vol met kind :D

Bandietje: Ik heb wel eens gehoord dat je een maxi cosi achter op de fiets kunt plaatsen. Daar zijn speciale steunen voor. Hier in het dorp zie ik ook iemand met een cosi fietsen. Maar ik weet niet hoe veilig dat is hoor! Weet ook niet of je ver moet fietsen? Dat lijkt me wel een punt van overwegen dan nl.
    Charlotte heeft idd ook last van krampjes, ik geef gewoon direct de cinababy druppeltjes en dan gaat het wel beter. Dan komt de ontlasting wat sneller :) Maar goed, ik geef nog steeds BV hoor. Ik weet niet of het aan KV ligt, zal vast wel kunnen want het is toch een andere samenstelling denk ik dan BV.

Ego: vannacht kwam Charlotte om 2 uur, ze sliep redelijk snel weer in. Begon ze toch 10 minuten later te krijsen... pff. Dus eruit, boertje laten doen, weer krijsen. Dus bij mij in bed, wilde ze nog meer (ze zocht echt, dus denk dan altijd dat ze niet genoeg hebben ;)) Mevrouwtje nog een paar slokjes op, toen sliep ze heerlijk. Na een half uur krijste ze weer, dus ik wil haar iets verleggen en wham, alle melk over het bed. :D Maar het enge vind ik, dat het ook via haar neus naar buiten komt. Ze zit dan helemaal vol, krijgt geen adem en raakt helemaal in paniek. M'n man stond direct naast z'n bed van schrik. Maken jullie ook zoiets mee met dat spugen???

Hmm proudmama, ik ben ook zo'n klets hoor! :D dat zie je maar weer.

10. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    oeh Cocko dat klinkt inderdaad eng! Zo heb ik Dean nog nooit zien spugen. Was dit de eerste keer? Of gebeurt dat vaak? Anders zouk misschien aan CB vragen hoe je dat kan voorkomen.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: het gebeurt wel vaker hoor! Het komt echt met kracht omhoog, en dat wil ze terugslikken wat niet lukt en vervolgens komt het uit d'r mond en neus. En dan zit ze echt helemaal vol, slikken slikken, benauwd. Vreselijk. Op t cb zeggen ze: geef maar johannesbroodpitmeel. Maar dat doen we al, ze vindt het vreselijk vies trouwens.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: Ja Hanna is heel gemiddeld. Terwijl ze met de groeiecho's uiteindelijk alles fout hebben gehad. De verloskundige heeft het met voelen nog het beste ingeschat moet je nagaan;) Nou normaal doet mijn man op zaterdagochtend boodschappen maar dan viert hij zijnverjaardag. Het was nog niet een giga succes overigens. Die open handjes herken ik heel erg. Heel vele met haar handjes bij haar gezichtje ook!

Bandietje: Ik lees overal dat je 'moet' wachten met zwemmen totdat ze 3 maanden zijn ivm de warmte van het water. Ik fiets niet met Hanna, maar als het had gemoeten had ik zo'n aanhanger gekocht. Je hebt ook wel van de maxicosi dragers voor achter op de fiets, maar dat vind ik ook best eng. Draagzak al helemaal! Haar darmpjes zullen wel moeten wennen aan de flesvoeding, en misschien neemt ze meer lucht mee uit de fles:(

Cocko: Nee he is het lekker? Dat uit de neus spugen heeft Hanna ook heel af en toe. Dan heeft ze of te snel of te veel gedronken. Meestal lacht ze daarna gelijk weer dus ik vind het niet zo erg, maar was dan ook weleens bang dat ze niets meer in haar buik had. Las de tip toen doe eens 50 cc water op een spuugdoekje en dat is echt heeeeeeel veel. Dat spuugde ze nooit uit. Nu ik haar meer pink na het eten kan ze het veel beter binnen houden en gebeurt het haast nooit meer. Ik denk dat ik haar dan ook weer aanlegde terwijl ze eigenlijk al last van de voeding had... Dus misschien een keer een pink aanbieden?

Bailey: Wat leuk dat die honden zo lief zijn en zo goed met je kleine omgaan. Toch fijn he? Het schijnt toch ook dat ze het al doorhebben als je zwanger bent of niet?

Ego: Ik moest naar de gyn. Nou ja niet veel wijzer geworden. Alles zag er goed uit en was genezen. Kringspier doet het prima. Alleen ze heeft het op 1 stukje iets te strak gehecht dus mocht het vrijen niet lukken dan gaan ze dat nog oplossen. Lekker dan. Hebben een uur zitten wachten en ik was al een half uur vroeger gegaan omdat ik net met Hanna haar voeding zat. Dus hebben we er 1,5 uur gezeten. Zijn maar door de mc drive gegaan heerlijk mc kroket;) Ik ga lekker buiten zitten want dat kan jippie!!!!

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

offtopic: met de pas van kruidvat zijn de new born pampers 5,75 he?! Even activeren. Je mag max 3 pakken halen!

14. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    @ Cocko, ik heb het nog niet uit z'n neus zien komen, maar Lars heeft er ook een handje van om zich helemaal worstvol te drinken, niet te boeren en dan de helft weer uit te spugen. Ik ben soms gewoon bang om hem plat te leggen. Er komt nog weleens wat melk omhoog bij hem en als ik hem rechtop heb, komt het er niet uit, maar anders.....Dus ik heb mijn draagzak opgezocht, zodat ik wel gewoon wat kan rommelen. Anders zat ik een half uur/drie kwartier met hem om hem te laten boeren. Maar dan viel hij na 5 minuten in slaap. Als ik hem dan op bed leg, gaat hij huilen omdat het hem in de weg zit. Zo lastig, maar vaak zit er toch nog een boer dwars. Kortom, ik leg hem niet meer zoveel aan, als hij al goed gedronken heeft.

Ik had een paar dagen geleden ook zo'n sterke toeschietreflex dat hij zich erin verslikte, doodeng..... Gelukkig heb ik mijn borsten iets rustiger weten te krijgen, door maar een borst per keer te laten drinken en Lars tegen de zwaartekracht in te laten drinken.

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar, wat een goed nieuws dat je genezen bent! Ik hoor zoveel griezel verhalen rondom totaal ruptuur. Je bent echt een bikkel hoor! Nou wel even stom dat ze het te strak gehecht heeft. Of is het beter te strak dan te los? Ik weet er bar weinig van, maar het klinkt me allemaal zo eng! Of de honden wisten dat ik zwanger was weet ik niet, maar ze lagen wel vaak lekker met hun kop op mn buik te slapen :)

Co, oja van dat johannesbroodpitmeel had ik ook gehoord. Dat is vrij dik toch, om zo het spugen tegen te gaan? Maar dat is dus vies?

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ab: Herkenbaar hoor. Dat toeschietreflex herken ik. Heb ik ook heel erg, maar 't blijft ook wel erg. Denk dat ik gewoon veel heb. Gaat ze ook onrustig van drinken..

Bailey: Nou de uitgang van Hanna heeft ze iets te strak gemaakt, maar ze denkt dat het met vrijen wel iets op zal rekken. Nou ja als we er weer aan toe zijn zullen we het wel zien. Ik had nog zo gezegd op die OK niet te strak want ik wil er nog wel eentje... ook niet luisteren he?!;) Het wordt me trouwens weer op het hart gedrukt dat je beter een scheur kunt hebben dan een knip omdat die natuurlijker is. Maar de volgende keer krijg ik preventief een knip nou ja ach dit viel ook alles mee. Wat heerlijk dat die honden dat deden. Wel een fijn gevoel of niet en lekker warm in de winter!

17. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Nou lekker Saar, dan wordt je toch al zenuwachtig als je aan vrijen denkt. En leuk vooruitzicht dat je een knip krijgt de volgende keer. Maar goed dat jij er zo rustig onder blijft ;)

In wat voor houding voedt jij meestal? Dat maakt ook veel verschil voor het verslikken enzo vind ik. 's Nachts doe ik het graag liggend, maar als hij zich dan verslikt, kan ik hem niet zo makkelijk oppakken. Nu m'n borsten weer wat soepeler zijn kan ik het wel weereens proberen.

18. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Bandietje: Ik vervoer Hailey alleen nog via de wandelwagen of met de auto. Misschien een bakfiets aanschaffen;) Hier heb ik alleen maar flesvoeding gegeven, maar kan niet zeggen dat Hailey last heeft van darmkrampjes. Katten reageren toch weer heel anders als honden lees ik. Ach langzaam aan wennen ze wel.

Bailey: ja de honden horen er toch helemaal bij. Hier hebben we het andersom gedaan: ik ben 2 weken uit huis gegaan;) haha sorry flauw van me. Ik had trouwens een heel script voor de kraamhulp ook vermeldt bij het intake gesprek. Alleen achteraf hadden we het dus niet nodig.

Cocko: ze zeggen ook dat een hond je ziel weerspiegelt. Ik merk het wel hoor als het mij niet goed gaat reageren de honden ook anders. Als ik overprikkeld ben willen ze niet luisteren, maar als ik verdrietig ben zitten ze aan me vastgeplakt:D
    Nou bij mij voelde ze niet veel aan mijn buik er werd iedere keer met een echo gekeken, maar dat kwam omdat ik overgewicht heb. Boven een bepaald bmi moet je onder controle van de gyn. Maar ik vond het toch vreemd dat ze het met de groeiecho niet hebben kunnen voorspellen, want ze zagen wel de haartjes op Hailey's hoofd;)

He dat was schrikken met Charlotte. Lijkt me best eng als je ziet dat je kind geen adem krijgt en in paniek schiet. Hier gelukkig geen ervaring ermee.

Saar: Wat kwam er uit de groeiecho's bij jou dan?
    Fijn dat je genezen bent. Nou er maar niet aan denken wat ze moeten doen als het vrijen niet lukt.

Vandaag is Hailey weer veel wakker geweest. Ik denk dat ze teveel wilt ontdekken en daardoor moeilijker in slaap komt. Vanmiddag nog kraamvisite gehad. Vriendin uit Belgie kwam met man en zoon.
    Was mijn vriend bezig met flesje geven stonden mijn schoonouders voor de deur, dus de kleine meid lag weer wakker. Ze slaapt nu net anderhalf uur en het is eigenlijk tijd voor haar flesje maar laat haar maar even doorslapen. Kijk over een uurtje wel terwijl ik eigenlijk ook naar bed wil.

Morgen gaat Hailey naar mijn moeder. Wij gaan morgenmiddag naar de kermis met vrienden. Heb er zin in. Zal wel raar zijn, even zonder haar. Raar eigenlijk hoe snel dat went he?

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Pff nou hier is het inmiddels al de hele dag drama met Charlotte. Ze krijst de tent bij elkaar. Ook met dat pitmeel (ja bailey, dat is heel dik spul, hartstikke vies en plakt mega!) krijst de tent bij mekaar. Het is heel gek maar na het drinken is ze heel even rustig en dan begint de ellende (zo ook na dat beetje pitmeel). Ze heeft echt pijn, is knalrood, krijst, schopt, en heeft natte oogjes. Zit er wel doorheen. Als dit het weekend zo blijft, zit ik maandag bij de huisarts in ieder geval.

Sorry voor dit ego berichtje.. moest het even kwijt en ben zo ontzettend moe..

20. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hoe is de nacht gegaan met Charlotte? Heeft ze en jullie wel een beetje kunnen slapen.

Deel Deze Pagina