mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt proudmama. Nee hebben niet goed geslapen. Ze was ontzettend onrustig, telkens huilen, dan weer in slaap vallen, weer huilen etc. Om half 4 gevoed, uurtje later krijsen. Vanmorgen om 7 uur wilde ze weer drinken en na een paar slokjes trok ze zich los. Om 9 uur had ze gigantische honger, dus had ze 1 borst leeg gedronken (die stond dus inmiddels op klappen naar m'n idee). Ik wil haar een boertje laten en wham, alles eruit. Kind overstuur, en echt alles zat eronder. Was net in de douche geweest, charlotte had net kleertjes aan.. Pff dus toen samen onder de douche. Nou ligt ze te slapen. Ze zit ook gigantisch vol in d'r neusje. Ga straks zoutoplossing halen.

2. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    He wat vervelend. Hoop dat de zoutoplossing wat verlichting brengt.
    En jullie vandaag een rustmoment kunnen pakken, want ik geloof graag dat dit ontzettend vermoeiend is.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dank je!

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Bah cocko wat vervelend! Maandag toch maar even huisarts dan? Hopelijk werkt de zoutoplossing. Sterkte!

Saar, veel plezier met de verjaardag!

5. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Sorry, weinig tijd om bij te lezen, vanmiddag komt een deel van mijn hockeyteam op visite.

Sterkte Cocko, dat moment dat je besluit langs de dokter te gaan, komt meestal in het weekend hè, balen is dat. Hopelijk hebt de zoutoplossing.

Lars poept sinds vannacht bijna alleen nog maar groen, dus een teken van teveel voeding, maandag toch maar weer naar het consultatiebureau.... Verslikken heeft hij niet meer gedaan en spugen gelukkig ook niet meer. Maar hij blijft wel 20 minuten drinken als ik het toelaat. Het is toch wat hè, borstvoeding.....

Fijn weekend iedereen! Ik hoop dat we allemaal goed zullen slapen ;) (Wishful thinking)

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: hoe was de verjaardag van je man? Gezellig geweest? Nu ben je zeker helemaal moe! Vraagt toch veel energie van je!

Ab: o balen zeg, idd een teken dat hij teveel binnen krijgt. Het is een hongerlapje aan het worden zeker? Dat hij zoveel drinkt! Pfjoe.. Hopelijk weet het cb een oplossing.

Ego: hier heeft ze vanavond weer alles onder gespuugd. Ze heeft nu dus omeprazol voor reflux, infacol voor d'r darmpjes en zoutoplossing voor d'r neusje. Hele heisa voordat ze een keertje mag gaan drinken. Ik ga idd maar naar de huisarts maandag, en anders neem ik maandag contact op met het cb. Huisarts hier is ietwat laconiek nl en vind dat persoonlijk erg irritant. Voel me dan niet echt serieus genomen.
    Ze ligt nu overigens in de hangmat te feesten ;)

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zo een heleboel om bij te lezen:D

Ab: Ik voed altijd zittend. Liggend lukt me niet want dan kan ik niet goed over mijn borst heen kijken naar mijn tepel. Dan is aanleggen wat moeilijk...

Proud: Hanna had een klein hoofd, lange benen en een klein lijfje en zou 6-6,5 pond zijn. Nu heeft ze een groot hoofd een lang lijfje en korte beentjes en was bijna 7,5 pond... Ach ja. Heerlijk he dat ontdekken maar dan merk je ineens he wanneer slaap je nog... Hanna is het nu aan het inhalen. Lekker even weg. Ik ben alleen nog alleen naar de kapper en de kerk geweest verder niet.. Moeder leeuwin noemt mijn man me al...

Cocko: Hoe is het nu met charlotte. Je hebt het wel zwaar hoor zo met een derde en dan al die dingen er nog bij. Hopelijk gaat die omeprazol wel werken. Zou nu toch onderhand wel een keertje wat moeten gaan doen... Vervelend die huisarts.. Inderdaad wel slim om maandag even naar de ha te gaan. Zijn er niet meerdere in de praktijk? We hebben het gezellig gehad, maar ik was helemaal kapot. Geen fut meer om de computer aan te zetten. Maar heb nog 1 stukje ijstaart(voor mezelf);)

Ab: he wat vervelend. Is het dan echt groen? Ik kan me er niets bij voorstellen. Ook niet de bedoeling dat hij ineens te veel gaat eten, maar hij zal misschien wel denken ik heb wat in te halen...

Hier zit hanna duidelijk in zo'n sprongetje. Gisteren heeft ze zowat de hele dag geslapen terwijl ze de dagen daarvoor veel wakker was. Wel lekker met de visite! Niet iedereen vond het geloof ik leuk dat ze sliep, maar dat is pech dan ik maak mijn kind niet wakker... Geniet allemaal van de komende mooie dagen! Computers uit en allemaal naar buiten:cool:

8. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Nou cocko, vannacht kwam het bij Lars ook zn neus uit en we zijn vanaf 4 uur al in de weer. Nog steeds groene luiers en zelf ben ik ook niet fit. Ik denk dat we allebei ziek zijn....

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

He bah ab.. Dat is niet de bedoeling he?! FF rustig aan dan samen met dit mooie weer ziek zijn is niet lekker.

Ego: Op cb geweest. Hanna weegt 5470 gram en is 55cm. Goed gegroeid dus. Prikjes gehad was even huilen van de schrik 2x maar hield daarna op en ging rustig slapen. Ach ja. Verder geen gedoe dit keer. Ze wilde alleen haar hoofd niet op tillen, maar ja dat doet ze ook echt alleen als zij het wil!

Nou ik vlieg weer naar buiten! 3 wassen hangen!

10. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar, Hanna is zo te horen een dappere en eigenzinnige meid. Super!

Ab, ai das niet fijn. Beterschap! Hopelijk voelt je kleine zich niet te slecht!

Cocko, hoe was het bij de HA?

Ego, net lekker biuten gewandeld met mn manneke. Maar volgens mij had hij het iets te warm dus ben na 40 minutjes weer snel naar binnen gegaan. Hopelijk heeft hij er geen last van gehad!

11. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Cocko: hoe was het bij de huisarts.

Ab: goh jij ook al zo bezig met Lars en dan zelf ook niet lekker zijn. Niet ziek worden hoor het is veel te goed weer nu.

Saar: Je vraagt je af waar de groei echo dan nog voor dient;) Nou ja ze doet het goed en groeit lekker lees ik dat is het belangrijkste. Ach en die meid van jou doet dingetjes ook alleen als het uitkomt. Hier zeg ik ook wel eens ze kan lachen zit ze iemand heel boos aan te kijken haha.

Bailey: Warm he. Kon je een beetje in de schaduw wandelen? Ik ben vandaag ook even naar de hornbach en kruidvat gereden. Hailey was nog best warm toen ik haar uit de maxicosi haalde en zo lang zijn we niet weggeweest (en de warmte in de auto viel ook mee)

Hier weet ik niet wat ik meemaakte vanochtend. Hailey werd pas om kwart over acht wakker. Alleen lag mama nu vanaf half zeven wakker grr. Verder ons vandaag rustig gehouden. Vanochtend de benedenverdieping maar gedaan en morgenochtend de eerste en dan vind ik het wel goed voor deze week (buiten het dagelijkse stofzuigen dan). Ga genieten van het weer. Morgen gaan we met de 4 generaties even naar de kermis (wordt vooral terras zitten;)). Mijn oma heeft er al zin in. Vanavond hoef ik niet te koken we gaan bbq'en bij mijn ouders. Heb alleen de pastasalade gemaakt. Ga nu Hailey haar flesje geven en dan spring ik nog maar eens onder de douche. Oh en het enige minpuntje van vandaag: ik ben ongesteld geworden. De eerste na de bevaling (en zwangerschap haha). bleh verklaard wel waarom ik last van mijn rug had.

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab: oei niet ziek worden he?! Tis zulk mooi weer! Ga je nog contact opnemen met cb of ha ivm Lars? Hoop dat het snel weer beter gaat met jullie!!

Saar: oh wat is Hanna goed gegroeid zeg! Zielig he, die prikjes. Fijn dat ze er niet veel voor hoefde te huilen.. dat is wel eens anders. ;) Heeft ze vandaag ook nog geen last gehad van zere beentjes of verhoging/koorts?

Bailey: heerlijk wandelen, alleen idd, in de zon is het hartstikke heet! Pff.. Heeft hij er verder geen last van gehad (dat je gemerkt hebt?)

Proudmama: mmm lekker bbq-en! Ideaal, hoef je niet te koken. En wat heeft Hailey lekker geslapen zeg! Vanaf hoe laat?? Jammer dat jij zo vroeg wakker was..

Ego: vanmiddag bij ha geweest. Domme ha want hij kijkt niet 1x naar Charlotte ;) Daarnaast moet ik het cb bellen want hij kon me niet helpen. Dus contact opgenomen met cb, die bellen mij terug (als het goed is.....). Maar er worden straks allerlei onderzoeken en testen gedaan bij Charlotte om te kijken of het koemelkallergie is. Dat vermoeden kregen wij vrijdag en ben toen direct gestopt met alles waar melkeiwit in zit. Maar ze ziet er niet uit! Heeft gigantische uitslag op d'r gezichtje, vuurrode plekken en plekjes met witte puntjes.

13. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ahhh cocko wat sneu! Klinkt inderdaad als een allergie. Hopelijk is het snel duidelijk, dan weet je tenminste waar je aan toe bent! Volgens mij heeft Dean van de warmte geen last meer gehad, hij ligt heerlijk te slapen!

Proud, wow kwart over acht! Heerlijk! Veel plezier met bbqen en de kermis!

Saar, heeft ze nog last gehad van de prikjes?

Ab, hoe is het nu met jullie?

Bandietje, ben je er al uit hoe je het met de fiets gaat doen? ik was wel heel benieuwd eigenlijk want zit zelf ook met die vraag!

14. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Nou cocko hopen dat je erachter komt wat er mis is, sterkte!

Vanmorgen zijn we naar het cb geweest om te wegen en Lars is weer 200 gram gegroeid, de groene ontlasting hoefde ik me geen zorgen om te maken. Hij is Wal gewoon verkouden en dus hebben we zoutoplossing gehaald. Met drinken heeft hij geen last, maar voor de zekerheid. Ik vertelde daar dat ik me niet lekker voelde en verhoging had. Sinds gisteren een zere borst met een rood plek erop, dus ze adviseerde me om langs de ha te gaan. Inmiddels had ik 38,8 en harde plekken in man borst dus borstontsteking. Ik heb antibiotica gekregen en moet mijn ontstoken borst afkolven en de melk weggooien tot mijn borst beter is. Hopelijk is dat snel, want het gooit de productie lekker in de war zo.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab: he, wat balen zeg! Sterkte en beterschap! Hoop dat het snel over is! Fijn dat je je niet druk hoeft te maken over de groene ontlasting, scheelt weer iets.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: wat een rare huisarts zeg... Nou hopen dat het KMA is want daar kun je wel wat aan doen. Maar jullie hebben wel pech zeg wat een gemartel!

Bailey: wat warm he.. Nou ik denk dat hij er niet zoveel van kan krijgen als je hem niet te warm aankleed. Ik voed Hanna ook gewoon buiten in de schaduw hoor. Maar goed met dat zonnetje opde kinderwagen is het natuurlijk nog iets warmer. Ach het is niet dat hij de hele dag in de zon staat toch?

Proud: Oh wat heerlijk, das uitslapen! Nou voor terras zitten is het heerlijk weer! Heb je lekker gebbqt? Ongesteld worden brrrr daar heb ik helemaal geen zin in haha, maar met bv duurt het vaak nog iets langer..

Bandietje jij moest toch ook naar cb voor prikjes? of was het bailey?... ben een beetje de kluts kwijt:(

Ab: nou dat is een geruststelling met die kleine. Je hebt gewoon genoeg voeding. He wat vervelend die borstontsteking brrr en dan koorts met dit weer. Hopelijk knapt het snel weer op.

Ego: Nou Hanna had gisteren vanaf een uurtje of 4 wel last van de prikjes. Echt krijsenkrijsen, kreeg haar echt niet stil. Duurde een uurtje, waarin ik ook wel een traantje moest laten;) en toen ging ze slapen net op het punt dat ik dacht doe er maar een zetpil in. Ze had ook wat verhoging 38.2. Ze is zonder zetpil in bed gegaan en temp is nu weer goed en ze is de vrolijkheid weer zelve. Dus op naar de volgende prikjes!

17. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ab: hoe is het nu met jullie? Hopelijk knappen jullie snel weer op en kun je Lars weer lekker voeden zonder kolven..
    Saar: wat sneu dat Hanna toch zo'n last heeft gehad van de prikjes! Tessa heft ze gister idd ook gehad. Ze was zo vrolijk met binnen komen en dan voel je je zo schuldig.. En dan is ze na de eerste prik net weer rustig en komt er nog 1! Echt sneu! Ze heeft er gister verder geen last van gehad maar heeft nu wat verhoging. Heb haar maar zonder slaapzak in bed liggen nu. Het is best warm op haar kamertje..
    Cocko: tjonge, het zit jullie niet mee he! En wat een rare huisarts.. Hopelijk weet je snel wat er aan de hand is en kun je er iets aan doen. Sterkte met je meisje..
    Bailey: ik ben nog niet 100% zeker maar ik denk dat ik voor zo'n aanhanger aan de fiets ga. Deze is makkelijker op te bergen en handelbaarder als zo'n mega bakfiets. En ik vind een bakfiets veel te duur. Ik ben in augustus jarig dus kan ik mooi mijn verjaardags geld goed gebruiken. Zo'n maxi cosi achterop de fiets vind ik er heel eng uitzien.. En mag ook pas vanaf 3 maanden.

Ego: Tessa heeft ws reflux. Afgelopen dagen was ze steeds zo veel aan het huilen. Ze was zo onrustig en gespannen en spuugde de hele dag beetjes melk. Ze overstrekte zich steeds en werd alleen op de buik op de arm of rechtop rustig.
    Na overleg op cb heeft ze dus ws last van reflux. We zijn meteen nutrition gaan kopen en ze drinkt nu zo rustig! Wat heerlijk! Zonder schreeuwen een flesje kunnen drinken. Alleen drinkt ze nu nog steeds kleine beetjes. Hopelijk word dat nu ook beter. We zijn ook maar weer met infacol begonnen voor de krampjes. Het is zo zielig om je kindje pijn te zien hebben...
    Als het met een paar dagen niet beter is gaan we naar de huisarts, maar het lijkt erop dat dit al wel effect heeft.
    We zouden vandaag eigenlijk met vrienden naar de kinderboerderij gaan maar nu Tessa verhoging heeft blijven we denk ik maar lekker thuis. Even bijkomen van alle stress..
    Fijne dag allemaal! Geniet van het mooie weer!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

He wat naar bandietje, maar hopelijk werkt de nutriton goed! Inderdaad maar lekker een rustig dagje ook voor jezelf! De verpleegkundige van het cb zei gisteren dat iemand het zo zielig vond dat'ie geen 2 prikken tegelijk wilde geven. Vervolgens kwam ze dus 6 maanden lang elke maand 1 prik halen. Dan denk ik das toch nog veeeeel zieliger.. Het is voor een goed doel denk ik maar en ik heb er zelf ook geen trauma aan over gehouden.

Tepelhoedjes: Ik heb hier nog 2 tepelhoedjes van avent liggen. Ze zijn wel uit de verpakking, de kraamverzorgster had ze al uitgekookt maar NIET gebruikt! Wil iemand ze hier nog hebben want ik wil ze wel gratis opsturen. Vind het een beetje jammer om ze weg te moeten gooien zijn 8,5 euro per stuk. Stuur me dan even PB..

19. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ach wat sneu dat zo veel babytjes niet lekker waren de afgelopen dagen.

Ab sterkte met de borstontsteking! Het kan flink zeer doen, maar gelukkig was je er snel bij, dat scheelt al de helft van de pijn! Goed leegkolven hoor, anders duurt het zo lang voor het over is.

Saar, gelukkig is Hanna weer de oude. En inderdaad, elke maand 1 prik vind ik nog veel zieliger!

Bandietje, inderdaad mooi doel voor het verjaardagsgeld! Hopelijk voelt Tessa zich snel beter!

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: wat zielig he, als ze zo krijsen! Pff ik kon er nooit zo goed tegen en nu begint alle ellende weer opnieuw haha. Maar fijn dat Hanna er niet zo heel lang last van had.
    En over die tepelhoedjes; kan je ze niet kwijt in de 'verkoop' hoek hier op zp? :) Geen idee hoor, maar hier leest niet iedereen mee denk ik..? Zijn best prijzig idd!

Bandietje: goed dat je gaat voor zo'n aanhanger aan je fiets! Is denk ik ook het meest veilig. Oei reflux, dat is niet leuk idd. Wel fijn dat het met de voeding beter gaat al drinkt ze nog niet veel. Charlotte heeft voor reflux Omeprazol, maar het is een ramp om te geven (voor het geval je alsnog naar de ha gaat ivm medicijnen).

Ab: hoe is het met je?

Bailey: hoe is het met Dean? Fijn dat hij geen last meer heeft gehad van de warmte.

Ego: vandaag zijn we naar Berg en Dal geweest, Tivoli speelpark. Erg leuk maar pff, wat zijn we moe! Heel de dag heen en weer lopen met de kids.. maar het was onwijs leuk. Charlotte had het af en toe wel erg warm dus gingen er in de loop van de dag steeds meer kleertjes uit :D

Deel Deze Pagina