mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heerlijk zo'n dagje dierentuin! En wat fijn dat hanna dat zo goed doet, zeg!
    Qua ritme, ik vind het ook niet erg hoor dat Tessa nog niet echt een ritme heeft. Ik pas me ook aan haar aan, en ze doet het super! Ik ben allang blij dat ze zo vrolijk is en niet zo veel pijn in haar buik meer heeft.
    Die ene pil met bv klopt ja. Die moet je echt precies dezelfde tijd nemen. Zou ik ook niet durven. Ik heb nu een gewone pil, omdat ik geen bv meer geef, maar twijfel er erg over. Misschien moet ik het nog even de tijd geven en anders ga ik toch maar voor de condooms. Zo'n staafje in de arm vind ik ook maar niks.
    Misschien ben ik ook te kritisch over de 3 r-en en moet ik het gewoon doen. Als Tessa even huilt voor ze in slap valt in de wagen is ook niet erg toch? Ze huilt nu thuis ook ineens als ik haar in bed leg. Voor ik beneden ben is ze vaak al weer stil.
    Saar: ik heb zo'n dookie die ik dicht doe als ze in de wagen moet slapen maar dat helpt niks. Maar daar kan ze nog wel langs de zijkant kijken. Misschien idd eens een hydrofiel luier ervoor proberen. Ze wil ook niks missen he! Ze ziet ook steeds meer bewust en volgt alles met haar ogen! Zo leuk om te zien! Haar duimpje weet ze steeds beter te vinden. Hoe is dat nu met Hanna? Hebben jullie nog een leuke foto van jullie kindjes? Ben wel benieuwd hoe ze er nu uitzien!

2. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Bandietje: als ik dat zo lees blijven er alleen condooms over:D Ik ben wel weer aan de pil gegaan. Voor mij ook beter, want ik werd altijd heel erg chagerijnig tegen de tijd dat ik ongesteld moest worden. Met pil heb ik hier geen last van. Tenminste niet door mijn hormonen;)
    Gezellig naar de kinderboerderij hoop voor je dat het droog blijft.
    Zal eens uitvogelen hoe het zit met foto's plaatsen. Kan wel even duren met mij tenzij het heel simpel is haha.

Saar: Gezellig zo'n dagje dierentuin en fijn dat Hanna het zo goed heeft gedaan. Alleen jammer dat je het zelf moet bekopen, maar met een beetje rust moet dat wel goedkomen toch?

3. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    jeee gelukt in een keer:D Hierboven dus Hailey mijn grote trots:D

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bandietje: dat is in ieder geval heel fijn. Zo'n kleintje met pijn da's ook niks! Nou Hanna kan haar duimpje heel goed vinden eigenlijk... Af en toe als ze heel moe is kost het nog wel wat meer tijd, maar ze pakt hem steeds beter en houdt hem ook steeds beter in d'r mondje. in het begin trok ze hem er steeds per ongeluk uit haha.

Proud: Ik kan je foto niet zien:( Misschien even via een bericht beheer bijlagen en dan foto uploaden. Ben heel benieuwd;) Ach vandaag dagje rustig aan en morgen in de warmte ook en dan moet de spierpijn donderdag ook wel weg zijn. Voordeel: Mijn man stoft en zuigt het hele huis en is onwijs lief aan het zorgen!

Ik zal eens kijken naar een recente foto van Hanna.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wow jullie gaan hard met kletsen! Kan het niet bijfietsen hoor!

Bandietje: gezellig naar de kinderboerderij! Altijd leuk! Duimen dat het droog blijft!

Proudmama: zo op 4 flessen al proberen?! Knap zeg! Wel lekker rustig dan.. met bv blijf je bezig (tenminste, dat idee heb ik vanlieverlee wel..)
    Kan trouwens je foto ook niet zien..hoop dat het uploaden lukt :)

Bandietje: haha oei dus ze is een echte meid, dat ze zo nieuwsgierig is. Gezellig toch. Mijn ervaring is hier dat ze idd veel willen meemaken maar uiteindelijk van moeheid toch wel in slaap vallen. En ach, dat gaat wel eens met huilen gepaard, maar nooit lang..
    Weet je al of je toch weg gaat of nog niet?

Saar: wat een grote meid is Hanna al! En wat een haren!! Wouw!!! Ze is flink hoor. Hoeveel woog ze ook al weer bij de laatste controle?

hmm die pil.. die heb ik ook. Cerazette bedoel je denk ik. Nou slik ik hem niet zo heel precies op dezelfde tijd hoor. Bij de vorige ook niet gedaan en ben in die tijd ook niet zwanger geraakt. Probeer wel zoveel mogelijk rond half 11 's avonds hem in te nemen maar dat kan echt nog wel een half uurtje schelen soms. Mwah, zou het echt zoooooo precies komen?? Hihi anders heb ik straks een probleem :p (misschien). Trouwens, zo vaak doen we het niet hoor, ben veel te moe voor die inspanning :D

Ego: ben gister ook brutaal geweest om bij een ander cb te vragen of ik Charlotte even mocht wegen omdat de dietiste vroeg of ze wel goed groeide... ik ging echt twijfelen, stom he! Maar mevrouwtje was goed gegroeid: 5520 gram, krappe 4 weken terug was xze 4610. Dus mwah, hoef me geen zorgen te maken denk ik.

Vanmorgen was het weer drama met haar, zo zielig. Huilen huilen.. ze heeft om 6 uur gehad, om 8.15 uur en om 10.30 uur. Ze wil dan blijven drinken en ach, het is niet veel want zo snel kan ik geen liters melk aanmaken ;)

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Nou een week geleden was ze 5470 gram met precies 2 maanden. Charlotte doet het ook wel super hoor! Wauw! Die groeit harder als Hanna;) En ja die haren groeien mooi door, kan bijna een staartje maken. Trouwens in de curve van het cb groeit ze bijna uit de middelste curver terwijl ze bij de bv curver van het WHO netjes gemiddeld groeit haha grappig he?! Ja die pil bedoel ik, maar pil en ik worden geen vriendjes meer... Hier is nog niets gebeurt overigens, maar de condooms zijn wel in huis. Heb wel weer gefietst! Dat is al een eerste stap! Wat vervelend dat Charlotte weer zoveel pijn heeft. Dat is niet de bedoeling... Afwachten nog maar even! Haha die liters zullen er sowieso niet inzitten zou wat zijn... dan heb je echt je borsten op je knieën hangen!:D

7. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    haha en ik maar trots zijn op mezelf. Nou kijken of het zo lukt.

Wat heeft Hanna een bos haar! Wauw en het is zo'n lekker ding:D

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ah wat een lieve meid proud! Wat kijkt ze heerlijk helder de wereld in! En die haren groeien zo te zien ook vanzelf!
    Haha die bos haar hoor ik steeds op straat;) en daarna vaak: het kan nog wel uitvallen hoor:)

9. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Oh en nu vergeet ik helemaal een mijlpaal te vermelden.

Ik had Hailey gevoed en was even bezig op haar kamertje, dus lag ze in haar ledikantje met een speeltje. Kijk ik heeft ze het speeltje vast! maar dan ook echt vast. En een big smile wat ze had haha. Beneden in de box had ze hem weer. Nog wel onhandig maar het begin is er:D

10. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Saar: had je reactie niet gezien tijdens het typen. Ik was helemaal verbaasd toen ik Hailey voor het eerst zag dat ze haar had haha had een kale verwacht. Ach en het wordt vanzelf langer en voller.

Ik verwacht niet dat als Hanna wat haar gaat verliezen dat ze dan kaal is hoor haha. Dat gaat hem niet worden met zo'n bos:D

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ah wat een leuke ontwikkeling! Soms lijkt het wel alsof ze elke dag iets nieuws leren of niet? Ik lees het oei ik groei boek en daarin lees je wel heel herkenbare dingen! geleend van mijn zus altijd makkelijk!

Haha van mij heeft ze dat haar ook niet ik was kaal, maar mijn man had ook van dat donkere haar. En nee het gaat niet uitvallen want dat is nu nog niet gebeurt.

12. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Sooo jullie gaan hard! Ik kan eht niet allemaal bijhouden, maar zal proberen niemand te vergeten :)

Proud: wauw mooie meid zeg! Die zal heel wat hartjes gaan breken later! En inderdaad wat een mijlpaal!

Saar, wat leuk zo'n dag dierentuin! En knap dat je weer gefiets het, de rest komt vanzelf wel toch.

Bandietje, hoe was de kinderboerderij? leuk zeg!

AB, hoe is het met Lars? Nog steeds een lachebekje :D?!

Cocko, wat vervelend dat ze nu weer pijn had. Maar wel fijn als het waarschijnlijk geen KMA is, maar ja wat is het dan wel? Misschien ook wel fijn om juist zekerheid te hebben... maar goed even uitproberen maar.

Jullie hebben ook al allemaal een redelijk ritme volgens mij. Bij ons is elke dag ook redelijk verschillend hoor, het hangt helemaal af van wanneer Dino wilt eten/ slapen. maar er begint een patroon in te komen.

Over de anticonceptie, wij zijn nu van de condooms. Misschien wil ik wel spiraaltje, maar vind ik ook eng! De pil wil ik alvast niet meer, duurde zo lang om te ontpillen!

Vandaag ook een mijlpaal: Dean pakte zelf weer zn speentje toen die uit zn mond was gevallen. Hij duimt ook steeds vaker als ij zn speen niet kan vinden. Zoo schattig! hij houdt ook altijd zn handjes om de fles als hij gevoed wordt, echt heel aandoenlijk om te zien.

Hoop dat ik niks over het hoofd gelezen heb!

13. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Wat een knappe kindjes hebben jullie!

Lars lacht steeds meer, kijk zelf maar:

IMG_20120731_105349.jpg

Bij ons ook geen ritme, Lars maakte er een potje van met de tijden en drinkt ineens ook korter en aan een borst. Ik probeer hem nu weer aan twee borsten te laten drinken, want straks heb ik weer borstontsteking:x

Maar hij doet het verder super. Is erg makkelijk en vrolijk. Hij was vorige week maandag 4300 gr en nu 4780gr., dus hij groeit heel hard. Dat is wel een geruststelling.

Hier nog geen condooms in huis, maar moet ze maar wel gaan kopen. Tot nu toe nog niet nodig gehad, want we komen ook aan onze trekken zonder "all the way" te gaan. Volgens mij heb ik aardig wat littekenweefsel down under waar ik voorzichtig mee moet zijn.
    Ik ben van plan om een spiraaltje o.i.d. te laten plaatsen, want de pil vond ik niet echt een oppepper voor je libido, achteraf.....

Binnenkort maar eens vragen wat de huisarts ervan vind, want je kunt uit zoveel dingen kiezen.

Morgen ga ik met mijn moeder en zusje shoppen, tenminste voor zover ik het volhoud. Maar al is het een uurtje, ik heb er zin in.
    Vandaag ging ik even met Lars naar de liefwinkel, die is hier een dorp verder. Blijkt hij dicht te zijn, maar ik heb voor 80 euro cadeaubonnen van hen. Ik wil er graag een winterjas van kopen, maar die zie ik dan wel graag even in de winkel ipv via de webshop. Morgen in Breda hebben ze ook een liefwinkel en die is wel open.

Sorry maar het lukt me niet om overal op te reageren, het gaat zo snel hier ;)

Ohja, wat een haar heeft Hanna trouwens Saar, daar kun je bijna mee naar de kapper. Ik had ook veel en zwart haar toen ik geboren ben, maar dat is nooit uitgevallen hoor. Het werd alleen steeds lichter en toen ik een jaar was, was het blond.

14. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ahhh Lars is een scheetje! En jou lukt wat ons steeds net niet lukt: de lach op foto vastleggen, hoe krijg je het voor elkaar??!!! :D
    Vandaag ook wezen shoppen, heerlijk!! Was eerste x in bijna 9maanden dat.ik boor mezelf dingen heb gekocht hihi. Vrijdag was ik voor het eerst weer wezen trainen, ook al zo heerlijk! Echt fijn om naast je mooie kindje weer een beetje je leven terug te krijgen.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wat een lieve kindjes allemaal! Schattig hoor.

Ik heb geen recente foto, dus zal er nog wel eentje maken. Op dit moment heb ik daar niet zo veel zin in, heb echt een knallende ruzie.. Maar het komt zeker nog..ff geduld hebben jullie :)

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Een knallende ruzie? Hoop dat alles wel goed gaat... Ven benieuwd naar hoe charlotte er nu uit ziet! Zal ook eens een foto zoeken:)

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: wat een lieve mijlpaal! en handig ook als hij dat kan of niet? Ik moet ook nog shoppen. Al die strakke zomershirtjes voeden voor geen meter, dan moet ik m'n hele shirtje omhoog trekken. Dus wil wat lossere dingen hebben.

Ab: Ach wat een scheetje. Dat lachen is hier trouwens ook moeilijk te pakken te krijgen hoor... Veel succes met winkelen vandaag met die warmte. Geniet ervan en anders snel een terrasje op! Doe maar rustig aan met je littekenweefsel. En inderdaad er is meer! Wat groeit die zoon van jou hard zeg. Wel fijn of niet?!

Cocko: Alweer goedgemaakt? Is op z'n tijd even nodig ruzie maken. Tenminste af en toe wil een normaal gesprek over frustraties gewoon niet. Zeker als je moe bent!

Hier komen opa en oma vandaag thuis en die smsten dat ze uit eten willen met ons. Dus ik sms voor de grap terug dat we wel zorgen dat we oppas hebben voor Hanna krijg ik gelijk een smsje terug nee Hanna moet mee;) Even lekker stangen. Hanna werd vanmorgen half 6 wakker, pakt haar duim en slaapt verder tot jawel.. 8 uur:$ Had haar om 9 uur gister haar laatste voeding gegeven! Slaapkop!

18. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Saar: ik dacht te lezen dat ze wat plukjes haar kunnen verliezen tot een bepaalde leeftijd (lees weken;)). Maar daar is ze al voorbij dan. Mooi dan houdt Hailey verder ook haar haar haha. Kan niet wachten tot ik er staartjes of vlechtjes van kan maken. Hoewel dan zijn we ook al weer zoveel verder en het gaat al snel, dus ze moet maar rustig aan doen.

En opa en oma hebben Hanna gemist die moet natuurlijk mee gaan eten. Hier hebben mijn schoonouders het gepresteerd rond etenstijd (van ons) te komen. Terwijl wij aan het eten waren zijn ze bezig geweest en toen we klaar waren wilden ze alweer gaan. Hoezo echt alleen voor Hailey komen haha. De opa's en oma's zijn hier echt doorgedraaid lijkt het af en toe. Hoe is dat bij jullie?

@cocko: he bah ruzie. Even laten bezinken en dan uitpraten. Daarna foto maken van Charlotte en aan ons laten zien:D

@Ab: ach wat schattig! Knap hoor dat je zijn lach al zo snel op de foto kunt te pakken te krijgen. Hier heel moeilijk hoewel ik vanochtend na het voeden met mijn mobiel foto's heb gemaakt. Zit geen flitser op dus het lukte om de lach te pakken. Maar ja feit is natuurlijk dat ze steeds meer en langer lachen dus zo'n prestatie was het van mij ook weer niet haha. Fijn dat Lars het zo goed doet.

@Bailey: lekker he shoppen weer voor jezelf? Al weer een paar keer gedaan. Tijdens mijn zwangerschap heb ik alleen een paar zwangerschapsbroeken gekocht. De rest heb ik met mijn eigen kleding kunnen doen, dus vond dat ik wel wat tegoed had;)
    En ben benieuwd naar Dean! Dus kom maar op met die foto.

Over foto's gesproken bij de kruidvat kun je nu 200 foto's bestellen voor een tientje.

Hailey heeft vannacht weer goed doorgeslapen zonder haar 'laatste' flesje. Om half negen heeft ze haar laatste voeding gehad en om kwart voor acht was ze wakker :D Klein slaapkopje haha.
    Vanmiddag ga ik naar een nicht van mijn vriend om een kistje te laten beschilderen. Heb een kist gekocht waar herinneringen in gaan, zoals eerste speen, flesje etc. En zij had als kraamkado een spiegeltje geschilderd in het thema van het geboortekaartje. Echt zo mooi, dus wil ik haar de kist ook laten schilderen. Vanmiddag bespreken hoe ik het wil.
    Gisteren de laatste kraamvisite gehad, als het goed is. Hoe lief en leuk het ook allemaal is ben er wel even klaar mee. Nu lekker onze eigen avonden terug.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar en Proudmama: leuk hoor, staartjes maken! Vooral als ze niet stil zitten :p Berg je maar, dan beginnen ze weer te gillen dat het zeer doet enzo.. haha

Saar: haha leuk toch, uiteten met opa en oma. En natuurlijk moet Hanna mee, daar draait het juist om!

Proudmama: zo zeg, dat is even lekker lang slapen! Wouw! Heel knap hoor.

Ego: manlief lost ruzie's op om te zwijgen.. vreselijk is dat. Ik wil dat uitpraten en hij kan/wil dat niet. Dus heb ik ook niks meer gezegd en alleen antwoord gegeven als hij wat vroeg en verder niets. Lekker gezellig dus. En vanmorgen slijmen tot en met.. Pff, bleh. M'n hormonen spelen ook mee hoor, maar kan hier zo slecht tegen. Ging over de opvoeding van de kids.. (m'n moeder zei al voordat we trouwden: zodra je kinderen hebt, dan krijg je ruzie). En ja, het is echt zo. Maar goed, kaart het zeker nog wel aan bij hem.
    Ps. ik vind hem heus nog wel lief hoor, haha.

En hier dan een foto. Twee foto's want eentje vond ik zo schattig, die is van vorige week (waar ze lacht). De andere heb ik gisteravond om 23.00 uur gemaakt ;)

Deel Deze Pagina