Ik kolf automatisch en dubbelzijdig (omdat ik dus helemaal niet aanleg) in 15 minuten mijn borsten leeg. Eerst deed ik ook met de hand, toen deed ik bijna een half uur per borst. Na 4 uur staan ze zo op springen dat ik door de zoogcompressen heen lek. Echt irritant haha.
Ja vanmorgen liep ik ook te lekken toen ik wilde douchen. Maar ach ik kolfde voor de 1e keer dus moet nog wel even de handigheid krijgen. dubbelzijdig kolven is wel heel makkelijk en snel. Nou ja ben naar boven gebonjourt want mijn man gaat haar een flesje geven. Ben benieuwd.
haha leuk dat hij nu ook kan voeden, vindt mijn vriend alvast wel gezellig Ja en als je ook aanlegt is het natuurlijk minder wanneer je kolft, want dan is er al van af. Ik moet nu +/- 100 per voeding geven in het flesje, elke 4 uur. Dus als je 50 per borst hebt is al genoeg!
Nou het was nog geen succes. Ze heeft wel 40 cc op, maar ze trekt er een vies gezicht bij volgens mijn man. Ik geloof dat hij het misschien wel niet warm genoeg heeft gemaakt. Hoe doe jij dat met warm maken?
Ik kook water en doe dat in een schaaltje. Dan zet ik het flesje er in. Ik laat he zo wam worden dat de kou er af is, maar niet heel veel warmer (uit je borst is ook niet heel warm). Meestal drinkt hij 40 tot 70 achter elkaar, dan laat ik even boeren of verschoon ik zn luier, en dan drinkt hij de rest. Hij drinkt bijna nooit in 1 keer zn hele flesje leeg. Ik had gevraagd aan het CB en zij gaven mij de tip, na 20 minuten drinken is het klaar (tenzij hij zelf echt lustig doordrinkt). Dan komt hij daarna misschien eerder, maar ja.
Thnx voor de tips! Tsja aan de borst ben ik wel gewend, maar met flesje is toch andere koek. Volgend weekend maar weer proberen!
haha precies! Nog genoeg tijd om het te perfectioneren toch Je kan tenminste lekker voeden aan de borst, dus jouw meissie komt sowieso niks te kort!
Nee idd, hij vreet zn buikje rond. ja ik hou het wel vol, maar vermoeiend is het wel! Bandietje, hoe gaat het bij jou met kolven? Cocko, hoe is het met je? Ab, lekker aan het genieten?
Hoi Dames, Ik heb eindelijk eens tijd om weer te reageren en heb even vluchtig bijgelezen. Dus even super ego: Het gaat hier goed. Lars slaapt veel en huilt weinig, maar dat klinkt leuker dan het is. Het voeden ging namelijk niet echt vanzelf, maar ja dat hoort erbij als je borstvoeding wilt geven. Ik moet heb meestal wakker maken voor de voeding en mijn rechter tepel is nog een beetje te vlak, dus die pakt hij niet altijd goed. Daarom heb ik een kolf, gelukkig kunnen lenen van de vk en kan ik heb met een spuitje geven als het aanleggen niet lukt. Vandaag lukte dat ook niet best met de kraamhulp erbij, eerst was dat natuurlijk alleen als ze weg was.....Toen spuugde hij ook nog een hele voeding uit vanmorgen en zakte de moed in onze schoenen. Dus nu moet ik stipt om de 3 uur hem aanleggen, nadat ik eerst de kolf een minuut op m'n tepels gehad heb en dat werkt nu al twee voedingen goed. Hij drinkt 10-15 min aan mijn goede borst en nog 2-5 min. aan de andere. Als ik kolf heb ik zomaar 30 cc per borst in 10 min. dus daar ligt het niet aan. Hopen dat het vannacht ook zo blijft gaan. Hij heeft vanavond ook voor het eerst een poos gehuild na de voeding, maar daarna was hij lekker hongerig. Alleen zo jammer dat de kraamhulp met die tabelletjes loopt, hij is 7% afgevallen en ze hopen dat hij vanaf morgen weer gaat groeien, want dit is de 5e dag. Maar hij is 's avonds geboren, dus ik reken dit als dag 4 Ik heb het wel vreselijk warm hier op bed trouwens. En als er visite is, is het helemaal een sauna hier. Ik voel me verder goed, heb weinig last van hechtingen, alleen een aambei, maar ik raak wel m'n ontlasting goed kwijt gelukkig zonder pijn. Als het druk is aan m'n hoofd merk ik dat wel nog, maar ik probeer morgen en dinsdag nog lekker boven te blijven. Het is zo'n lekker ding! Ik schiet vol van geluk als ik eraan denk hoe veel ik van hem hou vanaf de eerste minuut. Sorry...kraamtranen....
Bailey: Lijkt me ook wel heel pittig hoor zoveel kolven. En 't is alsnog alles dubbelop met flesjes schoonmaken enzo. Petje af voor jou (en bandietje). Ab: Oh je hebt best opstartproblemen met de borstvoeding. Vervelend zeg! En wat vervelend dat de kraamverzorgster zo loopt met die 7%. Je zoon mag nog 3 procent afvallen hoor en dan is er toch nog niet direct iets aan de hand toch als hij maar gaat groeien... Is ze verder wel lief voor je? Ja 't is een lekkere temperatuur. Gaat het wel goed met de temp van Lars? Ik weet dat wij daar zo'n moeite mee hadden met Hanna. Geniet ervan en laat je lekker in de watten leggen he?! En die aambei heb je daar wel wat voor? ik had er ook zo'n last van en heb van de vk curanol zalf en tabletjes gehad en met 2 dagen had ik er al minder last van!
Bailey en Saar: heerlijk he, dat kolven. ga je steeds kijken of je misschien nog 1 cc meer kan kolven dan de vorige keer.. haha dat had ik tenminste destijds wel! Ab: kraamtranen horen er bij!! Laat ze maar gaan hoor! Vervelend dat het met de bv nog niet helemaal vanzelf loopt, maar ook dat komt toch wel goed hoor. Gewoon vertrouwen blijven houden! (ik twijfelde ook weer aan de bv in het begin, maar toch goed gekomen!). Ego: Charlotte kwam gisteren om de twee uur! Echt niet normaal gewoon. En ze drinkt echt mega veel. Gisteravond had ze gigantisch maagzuur (denk ik), ze had zo'n pijn, echt zielig! Met mezelf gaat het wel goed, alleen met wandelen gaat het niet zo goed nog. Gistermiddag gingen we met z'n allen lekker wandelen maar ik loop nog steeds met m'n benen uit elkaar (als een eend..) en ik moet telkens verstappen omdat het lijkt alsof ik omval. Heel raar. Maar verder thuis gaat het supergoed. Ritme hebben we nog steeds niet, maar ja, komt ook wel.
Cocko: Dat moet er leuk uitzien. Moedereend met vadereend en 3 kleine eendjes Oh fijn he om de 2 uur. Hanna heeft dat nu nog weleens hoor dat ze 2 voedingen om de 2 uur pakt en vervolgens 4 uur gaat slapen! En dat ritme ik hoor dat dat wel 3 maanden duurt, tsja ik weet niet. Maar fijn dat je weer meer kan joh! Ik ben nog steeds aan het opbouwen, maar gaat nog niet zo hard. Moet volgende week voor nacontrole naar de vk ben benieuwd! Hier net naar het bureau geweest. Nu was haar hoofd weer prima.. de verpleegkundige zei al: ach dit is gewoon haar lijntje. Hanna is nu 4790 gram en 54 cm groot. Ons reusje! Nou ja ik ga me er niet meer druk om maken. Haar gewicht en hoofd is net boven de middelste lijn en haar lengte duikt er niet onder. Vannacht hadden we haar niet goed ingestopt, komt ze al om half 3 (na voeding om 9 uur). Nog netjes, maar op het cb vonden ze dat ze wel langer kon slapen. Ik zeg ik laat haar toch niet huilen dat schiet toch niks op. Ja dat is ook wel weer zo.
Saar: haha Hanna nog langer slapen?! WOw ik vind het al heel wat, om 9 uur laatste voeding en dan om half 3 komen.. Pff.. wilde dat dat hier was hoor! Gisteravond heeft ze wel aardig lang gewacht moet ik zeggen: om half 10 kreeg ze haar laatste voeding en om kwart voor 4 kwam ze vannacht.. Maar ze ging erg laat slapen door al dat zuur wat omhoog kwam. Het was half 12 nl! Dus echt heel lang slaapt ze niet door vind ik dan... En ze was er vanmorgen om half 7 alweer. Nou als het echt weken lang zo blijft, dat ze met 2 voedingen maar paar uurtjes slaapt, ga ik 's avonds een flesje geven. Daar zit misschien meer voeding in zodat ze langer door kan. Maar nu ga ik daar nog geen probleem van maken. Ik moet donderdag naar het cb, zal wel commentaar krijgen idd over voeding maar ook over de plekjes op haar lijfje.. Pff.
Ow Saar: fijn dat nu alles wel goed was met Hanna. Zo zie je maar, soms geven ze je een hoop stress mee voor niets. Met zulke dingen leer je vanzelf wel om dat met een korreltje zout te nemen hoor! Maar ze is flink van gewicht! Kon je trouwens al zien op de foto's die je laatst geplaatst had! Heerlijk hoor.
Idd een reusje! Schattig toch!! Het zit op haar buikje, net boven de luierrand. Het lijkt op gesprongen adertjes, het zijn twee behoorlijk grote plekken. Alleen rondom haar naveltje zit het niet, verder naar links en naar rechts wel. In de kraamtijd niet gezien of opgemerkt, maar vorige week bij bezoek van cb wel. Het ziet rood/paars. Als je het aanraakt ofzo, heeft ze er geen last van anders zouden we dat wel merken. Maar goed, hoe ze zulke dingen dan tegen je zeggen...je zou je bijna schuldig gaan voelen over die plekken..
Oh dat is raar klinkt niet als luieruitslag ofzo... Nou ja maar zien toch? Wat zeiden ze er op het cb over dan?
Nee het is helemaal geen luieruitslag. Het ziet er echt uit als gesprongen adertjes. En dan heel veel bij elkaar.. Heb al gedacht of de luier misschien te strak zat ofzo, maar dat is het ook niet. Begrijp niet waar het van kan zijn! Die vrouw van het cb wist het ook niet maar do.dag gaat een arts er naar kijken. Dus ben benieuwd.
Groot gelijk hoor Saar! Ik laat dean ook niet huilen. Bovendien vind ik dat vrij lang hoor! Dean meldt zich stipt elke 3.5 uur. En bandaag al de hele dag elk uur!! Cocko, hmm ben benieuwd wat die plrkjes zijn dan. Gelukkig heeft ze er geen last van. Wel stom dat het cb je er een schuldgevoel over geeft, kan jij toch niks aan doen!! Iik krijg het idee dat het cb mij ni wilt zien hihi. Juullie gaan veel vaker. Vorige week donderdag had ik intake en nu heb ik pas 10 juli weer een afspraak. Of is die tijd er tussen normaal? Ab, dean moest ik ook steeds wakker maken in het begin en dan viel die tijden s het eten gewoon weer in slaap. Hij viel ook 7% af. Maar daarna kwam hij steeds vaker zelf en nu is hij al zwaarder dan hoeft dus komt goed hoor! Wel vervelend voor je dat je nog steeds op bed moet l. Ik heb nog geen dag op bed gelegen, word je zo kriegel van! Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt om op te staan!