Bedankt meiden dat ik niet gefaald heb!! Saar fijn dat alle angsten op tafel zijn gegooid bij de vk en ze er rekening mee wilt houden. Mooizo! Proud nee we zijn de hele dag weg geweest en vriend moest vannacht 3u opstaan dan is laten huilen niet haalbaar. Vandaag dus laten huilen weer. Vrijdag sliep mw om 19u tot 7u!!!!! Gister uiteraard weer 22:15 tot 6u nieuwe tijd en in de middag ook maar half uur geslapen. Waar haalt ze de energie vandaan
Ikdus, nou af en toe een klein succesje dus! Hoorde laatst van mijn tante dat mn neefje net zo was... komt uiteindelijk helemaal goed maar duurde bij hen ong 2 jaar. Zij lieten elke keer doorhuilen. Porh wat doet je man dat hij om 3 op moet? Saar, fijn dat re vk begripvol is. En kind heeft nog tijdzat om te draaien! Proud, wat leuk van de beekse bergen! En hailey id dus ook al zo'n dierenvriend, lief he?!
Zie je t was te vroeg Proud blijft H wel netjes bij jullie lopen ? Leuk hoor beeksebergen!!! Saar hoop inderdaad dat beeb nog gaat draaien. Nu al een boef maar ik heb gelezen dat het bij een 2e zwangerschap gewoon tot het einde kan draaien. Bailey poeh 2 jaar pfff Mn vriend werkt in de productie maar in t weekend is t overwerk en spreken ze onderling af om om 4u te beginnen ipv 6u. Hoe gaan de nachten bij jou nu ? Pff mn tante kwam gister ook met goed bedoelde maar vervelende advies
Ikdus: hoe ging het vannacht? En wat voor advies had je tante dan (of heb ik daar overheen gelezen?) Saar: fijn dat de vk zo begripvol was! Dat helpt je weer he! De ene vk is duidelijk de andere niet.. Fijn dat het bij jou goed gaat. Rest: hoe is het?
Gisteravond is wel goed gegaan 2x kort gehuild. In de nacht tussen ons gelegd want viel bijna staand in slaap terwijl ik haar trooste na 4x was ik t zat. Eerst wennen in eigen kamer inslapen en daarna laten huilen in de nacht. Tante vertelde dat ze bij haar middelste zoon mee op bed ging (lag tot 2/3jaar tussen hun). Waarom ik dat niet deed( nouja deed ik dus maar ik vind dat niet kunnen ik wil in de avond ook mn eigen dingen doen en niet na 22u) En dat ik dr niet in haar ledikant moet doen want straks klimt ze eruit etc etc. Dat ik haar camera met tv kan lenen zodat ik kan zien waar ze ligt, dus ik zeg ze ligt al bij voorbaat bij de deur te huilen en als ze in slaap valt krijg ik de deur niet open. Ja dan maar op de grond. Zegt ze makkelijk maar haar dochter van bijna 4 ligt naast hun in bed die gaat naar bed als hun gaan of valt op de bank in slaap. En ze moet vanaf woensdag wennen op school, ik wens ze succes haha. Hoe gaat het met jou ? Wanneer kreeg je ook alweer t kastje ?
aaaaagh ik heb meerdere keren gereageerd afgelopen week en me reacties missen en nu ben ik zo gaar dat ik niks meer weet, ga vanavond nog wel ff lezen, eerst ff liggen
Proud: Ik wil alles precies weten en evt. voor zijn zodat ik me voorbereid heb. Vreselijk, maar dit geeft mij nu even rust. Wat leuk dat ze zo lief was met de diertjes. En een bosje bloemen is altijd leuk, zeker uit zo'n onverwachte hoek. Ikdus: Oh wat moeilijk. Hopelijk gaat het stapje voor stapje beter. Knap hoe je het doet hoor. Nou ik zou er niet aan moeten denken met mijn kind tussen me in en zeker niet tot 4 jaar. Ik hoorde van mijn man ooit dat een collega alle 3 de kinderen in bed hadden. Ik vraag me echt af hoe ze nummer 2 en 3 hebben gekregen Cocko: Ja heb wel fijne verloskundigen al vraag ik me toch af of ze de ellende van de totaalruptuur (ook wat ik nu nog merk) echt erkennen. Maar daar schijnen meer mensen last van te hebben. Er is weinig over bekend en geen protocol voor. Hoe is het bij jou afgelopen? Je had vandaag je apparaatje op zak? En moest je zoontje nog bloedprikken? Miffy: Hoe is het bij jou? Ben je al aan het klussen? Hier gaat het niet zo lekker. Extreem moe. Maar manlief heeft van het weekend het kamertje van hanna afgemaakt. Ik heb vandaag even de kasten afgenomen en dan kan ik tot vrijdag al haar spulletjes rustig overhuizen. Als Hanna dan over is kan ik de rest op de babykamer gaan opruimen en uitwassen en zo.
Ooh ben zo benieuwd naar H haar kamertje ! Ja wat voor protocol moet er eigenlijk zijn bij totaalruptuur, vervelend dat je dat mee heb moeten maken . Maar ze gaan nu al bij voorbaat een knip geven toch ? Is er misschien niet zo een homeopatisch middeltje die t allemaal soepeler maakt daar, of bakerpraatjes ? Ik vind t trouwens niet zo erg als die kleine uit eindelijk naast ons ligt hoor. Maar het moet wel grenzen hebben. Miffy rust maar goed uit !!! Cocko oh was dat vandaag dat apparaatje, dacht dinsdag ? Wanneer moest kleine man dan weer bloedprikken ? @ego, dame ligt 15 min in bed zonder te gaan huilen
Wauw ikdus. Hopelijk houdt ze het vol! Nou meer een richtlijn hoe er mee om te gaan bij een volgende bevalling. Je krijgt zelf sowieso na de bevalling heel weinig info en dat ga je eigenlijk pas merken als je weer naar een bevalling toe gaat leven. Maar ik lees ook veel verschillende verhalen, de 1 wordt ingeleid, een keizersnede (niet dat ik dat wil), wel/geen knip, extra groeiecho's etc. Bij mij inderdaad een preventieve knip. Massage e.d. helpen niet volgens de vk. Ik ga sowieso weer Arnica slikken want dat heeft wel veel tegen de zwelling gedaan de vorige keer. En verder kan ik er niks aan doen volgens de vk, maar 't voelt voor mij een beetje als Russische roulette. Ik heb nu i.p.v. 1% 4-8% kans op een totaal ruptuur. Maar misschien maak ik mezelf ook wel gek door alle info uit te pluizen Maar ja that's me...
Jij hebt geloof ik graag alles onder controle he ? Maar niet netjes dat je weinig info krijgt, ook niet van de kraamhulp gehad ? Ik denk dat een knip al heel veel gaat helpen en dat je het verder los moet laten. Als t gebeurd dan gebeurd het. ( pff zeg ik, ik zou ook lichte paniek hebben hoor dus ik snap t wel) Ergens heb ik ook t idee dat de vks etc t ook niet meer allemaal weten. Als we evt voor een 2e gaan weet ik niet eens of ik een afspraak bij de gyn moet hebben of ik een vervroegde echo krijg. Gewoon doen wat jouw gevoel zegt, als jij denkt dat massages of weet ik wat wel helpt moet je dat gewoon doen.
Haha ja ik wil alles onder controle hebben, lastig persoon ben ik hoor. Komt denk ik omdat de vorige bevalling heel raar liep en ik juist weet dat er niets te plannen valt. Nee ik zit nu nog te twijfelen of ik geen gesprek aan wil gaan met de gyn om toch nog e.e.a. te checken want als je nog een keer een totaal ruptuur oploopt heb je grote kans op blijvende klachten (incontinentie). Maar goed misschien moet ik het maar loslaten. Oh da's ook raar dat je het niet weet. Maar zal dan toch wel zo zijn dat je goed onder controle komt met je voorgeschiedenis?
Oh ja is dat zo ? Bah wist ik niet. Vraag inderdaad maar een gesprek aan met de gyn misschien weten hun het toch wat beter! Het is ook niet niks een totaal ruptuur pfoeee. Kijk gewoon ook even op inet naar die bakerpraatjes. Is soms toch leuk om te proberen . Ik heb geen idee, ik moet natuurlijk ook de pil door blijven slikken omdat ik anders leegbloed door de pil is het wel erg gekrompen dus wellicht is mn cyclus weer normaal als ik volledig stop met de pil. Nouja zijn zorgen voor over 2 jaar.
Saar: er is toch speciale olie daarvoor? om te masseren? Het heeft mij behoed voor uitscheuren.. dus misschien werkt het bij jou ook wel dat het allemaal minder heftig wordt... Goed hoor dat je alles op orde wilt hebben.. het gaat wel om jouw bevalling en jouw kindje he! Ikdus: pufpuf wat een gedoe toch met jullie meisje.. hopelijk gaat ze het vanzelf leren maar het kost zeer waarschijnlijk veel tijd.. Miffy: ah rustig aan doen he!! Ego: vanmorgen het kastje gehad, moet tot donderdagochtend blijven zitten. Half de ochtend moet ik het terug brengen. Moet nu continu noteren wat ik doe en wat ik voel etc.. Hele klus dus. Zoon is niet meer geprikt, ze gaan kijken of een pedagogisch medewerkster iets kan betekenen. We gaan morgenavond met de kids kijken bij een hondje van 5 mndjes oud.. ben benieuwd!
Sjeetje zo lang met kassie succes cocko Nou ben benieuwd of de pedagogische medewerker iets aan zoonliefs lichamelijke klachten kan doen...... Wat voor pup is het ?
Ikdus: Ik ga het de 11e nog wel weer overleggen met de vk. Schiet toch al op naar de bevalling toe. Heb er gelukkig ook wel zin in. 't Is te hopen dat je cyclus/menstruatie straks redelijk normaal is tegen de tijd dat je wilt stoppen. En is het nog steeds rustig bij je boven?! Cocko: Volgens de vk is er geen wetenschappelijk bewijs dat die olie een totaal ruptuur voorkomt. Ik moest dat meer doen voor mijn eigen gevoel zei ze, nou ja dan hoeft het van mij niet. Ik heb de richtlijn van de NVOG gelezen en daar staat hetzelfde in. Meestal veroorzaakt een kunstverlossing een totaal ruptuur, maar ja die heb ik gemist gelukkig Ben benieuwd wat er uit komt. Je moet in ieder geval een hoop bijhouden. Wel fijn dat het zo goed gemonitord wordt. Hoe is het met je schoonmoeder? Oh spannend een hondje. Zie je dat zitten?
Nou een badkamer en slaapkamer verder op is t weer rustig ze heeft 10 min lang gehoest en werd er wakker van. Ff getroost en gezegd dat ik ging plassen . Maar ik ga lekker vroeg slapen haha En gewoon doen voor je gevoel joh, kwaad kan het niet dus als t jou gevoel van controle geeft !!!
Ik heb het druk gehad, ben kapot, zowiezo al moe de laatste week morgen weer echo (gratis bij school) en controle bij de vk, even vragen of ik misschien nog andere medicijnen ofiets kan krijgen want ben zoooo moe door het spugen enz vandaag ook ontzettend slecht bericht gehoord over meisje in ons oude dorp die in ons oude huis woont, ze was 4d verder als mij en is vandaaag na wat dingen die al speelde bevallen van hun dochtertje die na 2uurtjes helaas al weg moest gaan
Ikdus: Gefeliciteerd. Knap hoor. Hopelijk gaat het elke avond beter! Miffy: Wat heftig! Ik was ook echt blij toen ik meer in de 'veilige' zone kwam hoor. Je hoort zoveel narigheid om je heen. Wat naar dat je nog steeds zo moet spugen. En daar word je dan moe van bah, sterkte. Geniet van je extra echo!
Ikdus: gaat misschien nog goed komen dus! Zelf ook lekker geslapen? Miffy: heftig nieuws, brr.. vervelend dat je zo blijft spugen hoor. Saar: klopt nooit bewezen maar misschien da t erg kan voorkomen dacht ik.. maar je moet doen wat je zelf wilt!