Haha proudmama, ik liep vanmorgen aan je te denken en kwam nu even hier om te vragen of iemand wist waar je was Grappig weer. Fijn om van je te lezen. Tsjonge wat een handige schoonmama heb jij zeg.. is niet zo fijn he, als je niet weet waar je aan toe bent. Maar goed, fijn dat het nu duidelijk is in ieder geval! Dus gaat jouw moeder nu 1,5 dag oppassen en jouw schoonmoeder 1 dag? Of heb ik dat mis..? Ben benieuwd wat er uit de echo komt, hoop dat het meevalt! Nou ik heb ook wat meegemaakt gisteren, m'n moeder sloeg vanmorgen zowat door de stoppen heen toen ik het haar vertelde haha. Gistermiddag ging ik naar een kennisje voor paar kinderverjaardagen nog. Zij is echter heel erg van de merkkleding (jottum, tuuf's world, tommy h. etc). En ik heb daar niets op tegen, maar zelf ben ik wat gemakkelijker. Vind zeeman of hema ook prima. Maar goed, zij dus niet en wat gebeurt er gisteren. Komt ze met de kleinste naar beneden (4,5 maand) met een jurkje in d'r handen en zegt ze: wat vind jij hier nou van?? Dus ik: nou superleuk jurkje, niks mis mee! Zegt ze: alsjeblieft, neem maar mee. Heb het gehad als kraamkado maar ik vind het echt niet leuk want het is van de zeeman of wibra. Dus ik: nou ja, met een leuke legging eronder ziet het er superschattig uit!! Zij: nee hoor, vind het echt niks, bij mij dragen ze altijd merken en dat vind ik leuk dus dit hoef ik niet. Nou ik vind het zo ondankbaar!!! Heb het mooi meegenomen en Charlotte gaat het zeker dragen! Ben ik nou zo gek of...???
Cocko: Hanna drinkt meestal 1 kant behalve de laatste voeding 's avonds dan laat ik haar ook de andere kant drinken! Dat met merken herken ik ook niet. Ik vind de wibra trouwens ook super leuke dingen hebben. Maar heb wel een aantal kraamcadeautjes verkocht, omdat ik het Hanna niet vind staan (was overigens wel merk Dirkje en Feetje). Ik ga haar niet iets aantrekken wat ik absoluut verschrikkelijk vind. Maar goed dat is dan kwestie van smaak en niet van merk en dat is sowieso heel lastig. Koop ik weer wat voor terug van dat geld. 'k Heb nu trouwens via het forum 2 kledingpakketten gekocht en daar heb ik de dingen uitgehaald die ik leuk vind en dat is allemaal tweede hands. Dat scheelt echt een hoop en 't is allemaal mooi spul! Maar goed merk ach het zou me wat. Pas bood ik op een setje van noppies blijkt die vrouw voor in totaal 125 euro aan noppies op marktplaats te hebben staan 6 shirtjes en 1 broekje. Nou nee bedankt daar kan ik leukere dingen van doen haha. Dus merk ach maakt niet uit. Heb dat voor mezelf trouwens ook niet. Leuk dat het mexx is maar goed ik kan daar niets mee. Het moet leuk zijn en lekker zitten. En ja ik kroop met 5 maanden, ziet er niet uit een baby die kruipt... Hoop echt dat Hanna dat niet gaat doen. Ik trok mezelf ook op tot staan binnen 7 maanden aan de box dan. Liep toen ik nog net geen jaar was dus dat duurde wel een poosje(cb zei toen 10 maanden dan loopt ze). Proud; Wat een aparte schoonmoeder... Wel goed dat je gelijk goeie afspraken maakt! En volgens mij weet jij juist wat het beste is voor je kind. En tuurlijk je weet niet alles, maar goed dat wist zij toch ook niet bij de eerste?
Wauw wat een mooierd cocko! Wat kijkt ze mooi naar de lens zeg! Prachtig. Mag je met recht trots op zijn!
dank je saar. vond het zo'n mooie foto, ik dacht: even delen hoor. en trouwens, kreeg net via zp een tip voor de ontlasting. Ik heb dus nu olijfolie op m'n tepel gesmeerd voordat ze ging drinken. En na het drinken heb ik haar links onder in haar buikje gemasseerd en wat denk je! Hele luier vol! Dus die houden we er in! Toch wel handig he, zp!
Altijd goed. Ik ben er gek op babietjes. Had vanmorgen visite van iemand uit de kerk die 4 weken(geloof ik) na mij bevallen is. Echt zo'n ander kindje! Ook een jongetje, maar heel anders. Is toch leuk dat je nu al allemaal iets eigen hebt he?! Oh dat is een goede tip. Olijfolie. Klopt ook wel als je logisch nadenkt want als ik veel olijfolie eet dan heb ik ook diarree!
Ja en als je een babytje ziet dan denk je: wow wat klein! Zo schattig! Had er ook nooit aan gedacht maar het is idd wel logisch. Dus nu staat er een fles olijfolie klaar voor de voeding
als je merkt dat de poep dwars zit. ik merk bij charlotte dat ze na de voeding het moeilijk heeft. dan zit te te persen en te persen en er komt niks.. huilen tot en met.. dus nu doe ik het even bij de voeding van straks en vanavond.. en dan wacht ik even af wat er gebeurt.
Cocko: Ah wat een mooie foto, maar dat kan natuurlijk ook niet anders met zo'n mooi meisje Mooi dat de olijfolie helpt. Ik dacht er eerst aan, maar dacht dat het misschien niet zou mogen. Ik verwacht niet dat er iets op de echo te zien is, maar dat leidt ik er alleen maar uit, omdat ze op het cb niet verwachten dat er iets uit komt alles lijkt zo op het oog goed te zitten. Maar ja dan weten we het zeker en als het wel zo is zijn we er op tijd bij en zal ze denk niet zo lang zo'n broekje aan moeten. Mijn moeder gaat nu 1 1/2 dag oppassen en mijn schoonmoeder 1 dag ja Saar: tuurlijk weet je niet alles, maar zoals cocko zegt volgens mij weet je nog niet alles al heb je er drie (of tien). Ik ben niet beroerd als ik ergens aan twijfel om te vragen, maar feit blijft dat ieder kind anders is en wat voor de een werkt, werkt voor de ander weer niet. En wat ik dan tot nu toe merk is, is dat moedergevoel sterk is en dat ik aanvoel waar Hailey het goed bij doet en wat ze fijn vindt. Maar ja af en toe tot 10 tellen is een goede oefening voor me Oh ja en als je regelmatig in de olijfolie bakt krijg je er niet zo snel diarree van (tip haha). Mijn vriend had dat in het begin toen we gingen samenwonen. Ik bak in olijfolie en hij snapte maar niet waarom ie telkens naar de wc moest Ik hoef ook niet van die dure merkkleertjes hoor. Ik kijk eigenlijk gewoon naar wat ik leuk vind. Maar ik ga geen 30 euro neertellen voor een jurkje. Ik had tijdens de zwangerschap een paar setjes op mp gekocht voor 7,50 (ze vroeg een tientje). Ga het ophalen en krijg te horen dat het echt geen geld is voor mexx en benneton en weet ik wat welke merken het nog meer waren. Ja dan denk ik het blijft tweedehands haha. Ik koop ook regelmatig via marktplaats en ook gewoon bij de zeeman en wibra niets mis mee. Nou ik ga hier wat doen, want vanmiddag krijg ik visite van een vakantiekracht van het werk haha. Die jongen zit hier op de universiteit en wilde even langskomen. Zo lief
Wat leuk, proudmama, dat een jongen langs wil komen. Komt hij nog even kijken bij Hailey of heeft hij haar al wel gezien? Zo schattig vind ik dat. Nou ben benieuwd wat er uit de echo komt. Maar (misschien heb ik dat gemist of gewoon niet onthouden hoor) waarom gaan ze naar haar heupjes kijken als het cb denkt dat het wel goed zit? O koop jij ook via mp? Leuk he! Voor kleine prijsjes (meestal dan) superleuke dingetjes. Al heb ik soms wel dat het op het plaatje er fantastisch uit ziet en krijg ik het binnen dan denk ik: mwah... Hmm ja olijfolie hielp inderdaad wel voor 1 keertje, maar gisteravond heb ik weer de hele avond met haar opgelopen omdat ze ontzettend huilde en ik haar niet kon troosten. Ook vannacht was ze er onrustig, alsmaar met haar armpjes zwaaien en telkens wakker.. En ik heb geprobeerd haar in te bakeren, nou dan wordt ze echt super kwaad. Dus ze heeft ook al een eigen willetje. Vanmiddag naar cb, maybe weten zij wat het kan zijn. Ik word er wel een beetje moedeloos van. Denk je dat het goed gaat, en dan ineens is het weer foute boel. Ook vanmorgen alsmaar huilen, heb 'r maar weer in bedje gelegd.
Proud: Klopt ook denk ik ja. Elk kindje is anders! Inderdaad moedergevoel volgen en daarbij 25jaar geleden was alles nog heel anders. Toen mochten kindjes nog op de buik... en kreeg je met 6 weken sinaasappelsap met liga Wel goed opgelost zo met de oppas. Je moest volgende week beginnen toch? Of ben ik nu helemaal kippig. Gezellig de visite, geniet ervan! Cocko: He toch weer van slag. waardeloos. Ik hoop dat het cb raad weet! Wel schattig dat de kleine meid ook weet wat ze wil, maar of het ook altijd handig is. Dat zwaaien dat herken ik wel van de eerste maand maar Hanna slaapt inmiddels een stuk rustiger. Het helpt ook niet om haar strak onder een laken te leggen met de armpjes naast zich? Wordt ze zeker ook kwaad... Ja je doet af en toe ook weleens een miskleun via mp, maar ja ik denk altijd maar zo dat moet je een beetje door elkaar zien. Hier vannacht een slechte nacht gehad en het komt niet eens door Hanna. Gister waren mijn schoonouders er en die zijn weer in gesprek met mijn mans broer (32). Die is 2,5 jaar uit beeld geweest en komt alleen als hij iets nodig heeft. ze hebben toen een gesprek gehad met z'n ouders als kinderen want het is toen helemaal uit de hand gelopen. Zijn ouders zeiden toen dit doen we nooit weer want hij kan niet hier in huis zijn zonder de boel voor de jongste te bederven. Hij wil nu serieus hulp zoeken (zegt hij), maar wil hulp van zijn ouders in financien en hulp bij het volhouden etc. Wij hebben gezegd dat we datniet zo'n goed idee vinden, want er is nog een jong broertje in huis en zijn ouders kunnen hem niet de hulp geven die hij nodig heeft. Maar ja we moesten het ook begrijpen wij zijn ook ouders en je laat je kind ook niet op straat leven... Pffff ik was wel even kwaad ze hebben mijn mannetje echt voor het blok gezet, hij moest gelijk reageren en daar is hij niet zo goed in. Maar goed ze wilden ook hun andere kinderen niet kwijt raken door dit verhaal (het speelt al 17 jaar dus ja 't is niet de eerste keer). Mijn man heeft gisteravond nog maar gebelt want het zat hem echt dwars dat ze er zo mee kwamen, ze zijn al in gesprek met hem (voor z'n gevoel is er al besloten) en hij moest gelijk reageren. En hij had voor zichzelf eigenlijk besloten eerst met zijn broer het verleden uit te willen praten voordat hij weer gezellig kan doen en daar is zijn broer niet aan toe volgens zijn ouders.. Dus nu heeft hij tegen zijn ouders gezegd dat hij niet thuis komt als zijn broer er komt wonen en niet met hem wil praten. Maar ja over 3 weken is zijn broertje jarig en die wordt 14.. maar goed ik heb er wakker van gelegen. Sorry hoor voor het lekker onsamenhangende verhaal haha maar ik ben echt een beetje pisnijdig.
Oei Saar, dat is wel een heftig verhaal. Kan me voorstellen dat je man niet zomaar een besluit kan nemen en daarnaast geef ik hem groot gelijk dat hij eerst met z'n broer het verleden wil uitpraten enzo, en dan pas weer een nieuwe kans wil geven. Is toch logisch lijkt mij? Ik wil niet hard of vervelend overkomen, maar heeft je man's broer dan iets (geestelijk ofzo?). Ik bedoel: als je 32 bent, en je wil dan weer thuis komen wonen waar ook nog een broertje van 14 is.. mwah.. net als jullie zou ik daar geen voorstander van zijn. Maar goed, ik weet absoluut niet wat er aan de hand is dus wil geen oordeel geven hierover hoor! Kan goed begrijpen dat je hier wakker van gebleven bent, zoiets maalt toch door je hoofd he?! Sterkte hoor! Wat lees ik nou Saar? Vroeger met 6 weken liga en sinaasappel?! Bleh, ze zouden er in stikken! Ego: idd waardeloos, en dan krijg ik vanuit m'n omgeving te horen: stop toch met bv joh, ga lekker over op de fles dan is alles opgelost. Pffff
Cocko: er is een verleden van drugsverslaving en daardoor psychische beperking waarschijnlijk doordat hij op z'n 15e is begonnen. De vorige keer hebben ze nog dingen gevonden zoals spuitjes enzo dus ja... Wij snappen het wel want het is even hard gezegd de makkelijkste en goedkoopste manier. We gaan wel zien hoe het afloopt. Dat over die bv kan ik me voorstellen dat je dat hoort. Alsof flesvoeding dan geen gemartel is je bent toch niet 100% zeker dat dat alles oplost. Zeker die reflux blijft gewoon bestaan! Haha ik kreeg vroeger echt sinaasappelsap met liga met een week of 6. Mijn zus begon van het weekend ook al. Ik gaf mijn dochter met 3 3,5 maand ook al weleens een beetje fruit dat vinden ze echt lekker.. Ik zo ja ja ik zie het wel even
O Saar, dat is wel heftig zeg.. Ik hoop dat alles nog goed komt, maar zoiets is niet makkelijk! Sterkte ermee! Met 3,5 maand al fruit? pfff haha nou ik wacht er nog mee. Het is echt wel leuk om ermee te beginnen hoor, maar goed, ze zijn toch al zo snel groot Even lekker baby houden hoor.. en het advies is nu niet voor niks vanaf 4 of 6 maanden. Ja die reflux heeft ze nog wel, gisteravond in de tub kwam ook alles er uit. Dus dat is niet weg, helaas. Maar of ze nou pijn ofzo heeft, ik kan er niet achter komen. Een kind huilt toch niet zomaar? Wel uit verveling maar dat is een totaal ander huiltje dan dit. Gister had ik een huisarts aan de tel, die zei tegen mij: "baby's kunnen ook huilen omdat ze bv jeuk of pijn hebben oid. Maar ze kunnen niet aangeven wat het is en waar het zit dus is het voor ouders een raadsel. Maar vroeger huilden de kids ook, hadden ze ook reflux en daar werd niks aan gedaan en die kids kregen er niks van.. "
Ja ik ook hoor. Vind dat te vroeg. Dacht zelf aan na 5 maanden als ik zin heb... Pas met 8 maanden hoef je toch pas bv te gaan vervangen? He bah die reflux gaat dan toch ook niet over met de fles... Wat een rare huisarts zeg daar wordt je toch niet goed van... Wat zeiden ze op het cb? En is charlotte goed gegroeid? Eerste prikjes ook of niet.. Het is inderdaad een heftige situatie geweest bij mijn man thuis. En dat duurt maar en dat duurt maar. Ach ja zo heeft elk huis zijn kruis he?!
Net wat je zegt Saar, elk huis heeft z'n kruis. Maar sommigen zijn wel zwaarder dan normaal zeg ik weleens.. Pff.. Ben net op cb geweest. Ze weegt 6100 gram en is 59 cm, supergoed gegroeid dus. Dat is wel fijn. Deze verpleegkundige zei dat ik via de huisarts me moest laten doorverwijzen naar een kinderarts. Zij dacht dat het een overprikkelde darm bv kon wezen of iets met d'r maagje. En een ka kan dat snel ontdekken. Alsmaar medicijnen geven is ook niet goed voor zo'n kleintje. Morgenmiddag moet ik naar de huisarts (en heb nu om de juiste arts gevraagd die ik vaak heb bij de kids en die dus wel serieus neemt..en niet de mannelijke ha die niet eens naar charlotte keek).
Ow en Saar: idd de eerste prikjes, en o wat huilde ze!! Ze was ook heel erg moe, want ze was om 13.00 uur wakker en om 15.00 uur kreeg ze de prikjes. Tussendoor niet geslapen dus tsja..dubbelop een beetje!
Wauw dat gaat wel heel erg hard cocko! Wat dat betreft zou je niet zeggen dat ze steeds weer van alles eruit gooit. Allang geen klein meisje meer Kun je denk ik niet echt vergelijken met je oudste dochter of wel? Nou wel goed hoor als ze echt een 'probleem' heeft dan kan het misschien opgelost worden. Ben benieuwd of je een doorverwijzing krijgt, maar zal wel toch? Ach arme Charlotte en de prikjes zielig hoor. Hopelijk krijgt ze er niet teveel last van.