mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    hey, ik lees vaak mee, maar reageer bija nooit omdat ik regelmatig tips lees waardoor mn problemen met mn zoon zijn opgelost:).
    Maar nu wil meneertje al een week bijna niks eten! Zo frustrerend. Hij is niet ziek, wel verkouden. Is dit een fase?

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Miffy: sterkte meid. Kan me voorstellen dat je nu in een gat valt en dan ook Ninthe erbij die niet gemakkelijk is.. Pfjoe.. afzien he!
    Hoe ga je de bevalling tegemoet?

Helma: kan van verkoudheid komen, kan periode zijn.. Hier wil C ook heel weinig eten maar dat komt door beide redenen helaas. Ze wil bv wel graag koekjes en snoepjes maar brood en warm eten, ho maar.. Ach als je niet te moeilijk hierover doet, dan gaat het vanzelf weer over hoor. Voorzetten, tijd geven: willen ze niet? Dan niet.. Zo makkelijk ben ik inmiddels wel geworden...

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Nou gek he?! Ik ben bij anderen nog strenger als thuis en ik ben thuis al heel streng... Ik vind het dan moeilijk om er wat van te zeggen. Zeker nu ik zelf moeier ben dan kan ik best fel uit de hoek komen.

Miffy: Oh bah dat is niet fijn allemaal bij elkaar. Zou Ninthe aanvoelen dat er wat te gebeuren staat? Hier heeft Hanna na de geboorte een periode gehad. Nu gaat het weer redelijk, maar ze is wel pittiger als dat ze was.

Helma: Hier is Hanna altijd een hele goede eter, maar nu haar hoektanden doorkomen ook niet altijd even veel. Dus zoiets kan het ook nog zijn.

Ik vergeet steeds een foto te plaatsen. Ik doe vanavond weer een poging. Meneertje sliep 2 nachten op 1 voeding en wil er nu weer 2. Jammer is dat. De kleine hongerhals.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hierbij beloofde foto's.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar! Wat een mooi mannetje! En wat is hij groot!! :$ :D

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja he. Echt enorm. Maar hij was vorige week ook al 56,5 cm en dat betekend 5,5 cm gegroeid in 4 weken:$ Hij wil gewoon zo snel mogelijk uit huis denk ik.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    hihi hou op zeg.. dat zou toch wat wezen! maar hij groeit idd heel goed, je hebt goede melk ;) Alleen maar fijn toch dat het zo gaat met hem!

8. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Saar: wat een prachtig kereltje! En wat heb jij veel haar;):p
    Fijn dat Jefta zo goed groeit. En vind Hanna het nog leuk om grote zus te zijn?

@Cocko: Hoe is het nu met Charlotte? Al wat beter. En je zoon?

@Bailey: het begint ook voor jou te korten he. Hoe gaat het met je studie?

@Miffy: fijn dat je nu verlof hebt. Hoop dat je nog een beetje kunt genieten. Fijn he die driftbuien. Volgens mij voelt Ninthe ook nog eens extra dat er iets staat te veranderen.

@Ikdus: Fijn vakantie gehad. Balen dat je nu alles zelf weer moet doen haha

Ego: Hier alles zijn gangetje. Ik heb met de kerstvakantie voornamelijk gedaan wat ik zelf wilde. Eerste werkdag na de vakantie ben ik niet gaan werken, omdat Hailey ziek was geworden. Dus na alle rust wat ik alweer gesloopt haha. Verder zijn we in de volgende groep gestart met zwemmen. Eerste les was drama! Huilen huilen en nog eens huilen. Gelukkig vind ze het nu leuk, maar ik dacht even dit gaat hem niet worden. Verder weinig bijzonders. Hailey zit hier ook in haar peuter pubertijd (of dreumes puberteit hoe noem je het). Wil erg graag haar zinnetje.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Ja hoor hier geen zorgen over groei in ieder geval.

Proud: Hihi harige man. Ik zei ik trouw nooit met een harige man, mislukt:) Hanna vind het heel leuk al is dat altijd maar kortstondig. Ze kan nog niks met hem. Over een half jaar zal dat vast alweer anders zijn. En af en toe mag ik niet voeden van haar. Dan vind ze dat hij wel genoeg gegeten heeft. Hoe gaat het met jou?! Ben je wel helemaal tot rust gekomen in de vakantie? Erg he die peuterpuberteit. Word nog wat in de gewone puberteit ik hou mijn hart vast.

Hier was het litteken een stukje opengegaan dus ik naar de huisarts gebeld. Die heeft er even naar gekeken, maar dat kan tot een jaar na de keizersnede gebeuren. Schrok wel even.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Saar lekker bolleke mooi mannetje !!

Proud je hebt alweer bijna vakantie toch ;)

Miffy ow wat erg dat je zo ziek bent. Gelukkig loop je op t eind zijn dus hele zware laatste loodjes voor je.

heerlijk he dames dat peuterpuberen.

hier 1 die waar van mama en papa niet meer weg mogen. Tis dus drama als ik dr wegbreng op t kdv maar daarna is ze weer lief aan t spelen gelukkig

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Saar,
    hij lijkt inderdaad al groot!! mooi mannetje!!

ego:
    hier gister controle gehad, baby en ik doen het nog goed maar ik zit er redelijk doorheen, heeft de vk ook genoteerd, ik ben gewoon op, word gek van de voorweeën en afgelopen week paar keer bloedverlies gehad, slaap slecht en daarbij is ninthe ook nog eens aan het spoken

Ninthe is de afgelopen dagen ook 2x flink gevallen, 1x op der gezichtje (bloedneus en tanden door lip) en 1x op der voorhoofdje dus die ziet er ook wat gehavend uit,
    ben benieuwd of ze er vanmiddag bij CB wat van zullen zeggen hihi

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ikdus: Oh gezellige fase dan! Sterkte.

Miffy: He jij krijgt ze niet cadeau he?! Heftig hoor. Hopelijk besluit de kleine om snel te komen. Hebben ze ook iets gezegd over evt. eerder inleiden? Oe ninthe lekker geblutst. Ik denk dat je een aantekening krijgt;)

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Ben lekker rustig het huishouden aan het oppakken als ik er de tijd voor krijg. Af en toe is het echt vreselijk. Zitten ze allebei te brullen, zo gezellig. Maar over het algemeen is het vreselijk leuk. Ik krijg gelukkig steeds meer energie dus dat is lekker. Nu alleen nog een ritme.

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Fijn dat je meer energie krijgt Saar. Dan gaat het steeds beter en krijg je vanzelf het goede ritme te pakken.

Miffy: hebben ze nog iets gezegd op het cb over Ninthe?
    Sterkte verder hoor.

Proud: leuk he, dat eigen zinnetje door willen drijven ;) Hier ook zo'n grietje, het is echt erg gewoon. Gelukkig vindt H zwemmen nu wel leuk!

Ego: hier alles nog steeds verkouden en hoesten. Zelf nu ook begonnen, bleh. Niks an hoor!

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Bah jullie blijven kwakkelen daar. Is C wel weer wat opgeknapt?

Ik merk inderdaad dat het steeds makkelijker wordt hoor. Vandaag voor het eerst met de kids boodschappen gedaan. Heerlijk weer. Ik geniet echt van alle dingen die ik weer kan doen. Gek is dat he?! Maar je krijgt dan inderdaad wel wat meer ritme. Sowieso heb je al wel iets van basisritme die Hanna bepaald. Nu komt dat samen met dat van Jefta. 's Middags gaan we met z'n drieën op bed. Ook lekker. Hanna vind het maar wat interessant dat Jefta en ik ook naar bed gaan;) Jefta draaide vandaag van zijn buik naar zijn rug. Trots op hem. Hanna lag dubbel van het lachen die vond het zo grappig.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Jefta draait zich al om? Die is vlug :)
    Leuk dat Hanna zo geniet van Jefta. Mooi om te zien he!
    Ach ja het ritme is gewoon even zoeken en wachten maar het komt echt wel. Ik geloofde er destijds niet zo in, had het gevoel dat ik echt alleen maar bezig was met de kids en verder nergens aan toe kwam. Het huis is nog steeds in goede staat dus valt best mee allemaal :p

C is nog steeds verkouden, hoest ook nog. Het lijkt niet over te gaan maar ja, een ernstige verkoudheid kan weken duren dus we kijken het maar gewoon aan. Ze wordt nu standaard 4 uur wakker 's nachts, en slaapt alleen maar weer in bij ons in bed ;) Nou ja, ik leg ze vaak weer terug als ze goed slaapt maar het is wel irritant hoor.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja soms lijkt het alsof ze de hele winter verkouden zijn he?! Vervelend is het wel. Hier is Jefta ook om de haverklap aan het snotteren. Die hou ik wel wat beter in de gaten dan, maar geen koorts oid gelukkig.

Hij is zeker vlug, net zoals zijn zus. Ik wil hem graag nog even klein houden haha, maar het lukt niet. Het huis staat nog, maar alle deuren en ramen liggen eruit?? Hihi. Nou ik begin het huishouden ook alweer te doen hoor. Vind het heerlijk om weer dingetjes te doen. Ik vind het tot nu toe nog meevallen. Je hebt alleen minder tijd voor jezelf merk ik.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    `Tijd voor jezelf? Uhm.. dat is zeker minder hoor. Ook dat komt wel weer, maar er zijn gewoon heftige periodes bij waardoor je jezelf weg cijfert..

Heeft iemand hier verstand van voeding? C eet dus absoluut geen brood, er erin dwingen heb ik geen zin in. Ben dus op zoek naar een alternatief. Heb al veel geprobeerd maar niets hoeft ze. Nu heb ik knäckebröd gehaald, zou dat een vervanging kunnen zijn van brood? Iemand enig idee?

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja het zal wel wat verschillen per moment. Maar goed ik geniet maar vooral van het voorrecht dat ik heb dat ik dagelijks bij onze kinderen mag zijn.

Dit haal ik van voedingscentrum af:
    Om genoeg vezels en andere voedingsstoffen binnen te krijgen geldt over het algemeen het advies 6 tot 7 sneetjes brood per dag te eten. Volkorenbrood heeft de voorkeur.
    Je kunt brood afwisselen met bijvoorbeeld crackers, knäckebröd, ontbijtgranen of beschuit. Ze bevatten dezelfde voedingsstoffen als brood, maar er zit niet altijd jodium in.
    De Schijf van Vijf voor jou geeft adviezen gebaseerd op leeftijd en geslacht.

Lust ze niet iets van Brinta? Geroosterd had je ook al geprobeerd he?! En een krentenbol? Misschien dat ze dat wel lekker vind en kun je dat uitbreiden naar bruine bollen? Ik roep maar wat. Hanna (vr)eet zich een slag in de rondte als die dingen voor haar neus staan. Of mueslibrood.

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wauw die is snel Saar en fijn dat je je steeds fitter voelt. Lekker knus met zijn drieeen in bed. Heerlijk !!

Cocko C nog ziekjes :( en jij nu ook bah. Beterschap. Zoonlief bijna naar school hooelijk iets meer rust. En hopelijk wilt C als ze beter is gewoon in dr eigen bed blijven :) knackerbrod is inderdaad prima hoor. En er zijn nog altijd extra vezel pillen als je echt bang bent dat ze te kort komt.

miffy jeetje wat moet jij het zwaar hebben. Ik hoop dat de kleine snel op je buik ligt. Misschien een nachtje oplaten nemen icm slaapmedicatie ?

Hier heeft ze nu al 2x geen middag dutje gedaan. Balen !
    en de nachten zijn nog steeds 9 uur en zonder middag dutje 10 uur
    Vind dat zo kort maarja

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar en Ikdus: ik heb echt alles al geprobeerd, alleen knäckebröd niet. Dat heb ik net gehaald en dat zit ze nu op te peuzelen.. Beter iets dan niets he.. Zit ik alleen straks met warm eten te koekeloeren :D:D

Ik ga gewoon morgen weer zo'n knäckebröd aanbieden en dan vrijdag een broodje. Kijken wat ze doet. Het is zo lastig! Je wilt uiteindelijk dat ze wel genoeg vezels binnenkrijgt. Miepje...

Ikdus: wat balen dat ze zulke korte nachten maakt. Heb je enig idee waardoor het komt?
    Je zou nl eens kunnen proberen om Sleepzz Rust en Slaap te proberen. Kan geen kwaad en misschien heeft ze dan een zetje om langere nachten te maken..? Ik roep maar wat. Want ik vind idd 9 - 10 uur slaap weinig. Hoe laat gaat ze 's avonds?
    En hoe gaat het op de psz als je weggaat? En haar dus alleen achter laat? Dat gaf toch problemen?

Deel Deze Pagina