mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat is dat sleepzz rust en slaap ?

Ja je moet toch wat he maar knackerbrod is prima joh !

Het is alleen huilen als ik weg ga hoor verder niet en vandaag heeft ze niet gehuild ook niet vrolijk gezwaaid maar ach. Ze is natuurlijk bijna een maand niet geweest dus is gewoon weer wennen voor haar.
    Tussen 20:00 20:30 breng ik dr naar bed, hoelaat ze slaapt geen idee. Maar ze slaapt rustig in gelukkig!

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Scheelt dat rustig in slaapt maar uh, betekent dat dat ze om 6 uur weer wakker is? :$

Sleepzz Junior Rust- en Slaapsiroop is een natuurlijke siroop op basis van passiebloem-, kamille- en valeriaanextract. Het ondersteunt en bevordert een gezonde slaap op basis van natuurlijke en plantaardige extracten. Sleepzz Junior Rust- en Slaapsiroop is een siroop van bijzondere kwaliteit, vrij van alcohol, kunstmatige zoetstoffen en kleurstoffen. Langdurig te gebruiken, ook door jonge kinderen.

Het is maar een tip hoor, maar het kan zijn dat ze dan langer slaapt en dat dus op die manier vanzelf gaat overnemen. Maar ja, garanderen doe ik het niet hoor :D

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Haha ja meestal wel. Maar ze is in de nacht ook vaak wakker dus is het ook wel eens 7 uur. En bijv maandag avond 21:15 ofzo gaan slapen en 5:45 klaar wakker.

Achja een jaar geleden zat ik om 04:00/04:30 al met dr in de woonkamer. Dus dit is zoveel beter hahah

ik ga even zoeken naar dat sleepzz kan vast geen kwaad.

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Cocko, ninthe is heel lang ook niet gek geweest op brood, erg frustrerend omdat ze toch moet eten en al niet zo hard groeit, wij boden wel gewoon knackebrod en andere crackers aan om in ieder geval maar te zorgen dat ze iets binnen krijgt, ook heeft ze heel lang een papfles in de ochtend gehad om die reden, en nu nog trouwens

ego:
    gister bij CB gehad en groei was weer net niks, vorige keer in alleen luier was ze 8670 (5dec) en nu met romper en luier met wat plas (kon der niet zo snel verschonen want mevr wou der al wegen) was ze 8750gr en ze is nu 77cm, nu hadden we een andere arts en die wil der opeens extra zien nadat ze 2jaar is (word pas augustes?) en als ze dan nog steeds zo laag op de curve zit wil ze ons dan toch gaan verwijzen naar het ziekenhuis
    ik was gister dus licht over de zeik want ik heb al vaker aangegeven dat ik twijfels over de groei had en dan werd altijd weggeschoven, nu had ik er vrede mee gesloten en dan komt die CB arts **zucht**

ook gister hele erg last gehad van voorweeën, ik dacht echt even dat het begonnen was maar helaas, ukkie zit nog warm in me buik, ben nu wel kapot want het heeft bijna de hele nacht doorgezet dus kan niet wachten tot me man thuis komt

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Miffy: jammer dat cb nu pas gaat erkennen dat Ninthe aan de kleine kant is. Maar op welke lijn zit ze nu dan?

En voorweeen, die komen zeker omdat je je druk maakt over Ninthe.. Of misschien komt dat er bij zeg maar.. Hopelijk gaat het snel doorzetten hoor meid!! Duim voor je!! Vind je ondanks alles erg dapper! :)

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ik zei ook al tegen die vrouw dat ik het raar vond dat al die tijd er niks meegdaan werd en nu ik haar heb opeens wel, ook al heb ik het eerder al aangegeven, maar vond het ook maar een apart figuur
    ze zit nu net onder de -2,5 lijn maar daar heeft ze wel eerder gezeten, vorige keer weer net erboven, vaak schommelt ze daar wat heen en weer

en die voorweeën, ja het rommelt al sinds vorige week
    en nu teveel gedaan en dan toch te druk gemaakt om cb gedoe enz zal vast meetellen
    agh het zet vanzelf een keer door :)

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Jouw Ninthe gaat zoals mijn oudste dochter gaat :) Zit nu in groep 1 en is de kleinste van de klas. Zit nu op de -2 lijn en zal die ook volgen als het goed is. Maar zijn jullie beiden klein of juist niet? Want dat telt natuurlijk wel mee. Wij zijn beiden klein dus kun je niet echt grote kindjes verwachten..? Maar ik begrijp heel goed je gevoel hoor! Ik heb dat nu met m'n zoontje en het is erg frustrerend als er laconiek over gedaan wordt terwijl jij jezelf wel 'zorgen' maakt.

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Nou ja ik ben 1,64 en manlief ongeveer 1,83 dus niet heel groot inderdaad
    maar volgens die arts zou ze via dit lijntje maar 1,55 worden
    agh we zien het wel, het is vooralsnog pas in augustes de afspraaak en dan zien we wel hoe en wat.....

9. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Cocko: weet niet of knackebrood een goede vervanging van brood is, maar je moet toch wat. Lijkt me ook vezels bevatten. Er zullen toch wel meer mensen zijn die niet van brood houden. Misschien de vraag stellen bij voeding?

@Miffy: hoe gaat het nu met de voorweeen? Balen dat Ninthe niets gegroeid is en heel raar dat ze nu pas aktie gaan ondernemen.

@de rest: kan me zo even niets herinneren:( maar een zwaai naar jullie

Ego: vandaag dagje ikea gedaan. Bedden testen voor Hailey. We hebben onze keus gemaakt. En matras alvast meegenomen. Deze ging uit het assortiment dus was 60 euro goedkoper. Bedje gaan we denk pas in april halen. Wordt trouwens toch een groot bed alleen deze is een stuk lager als een gewoon bed en kan ze er langer mee doen als met een peuterbed. De rest om haar kamertje om te toveren naar peuterkamer hebben we al staan op zolder en als we zo doorgaan moet ze een grotere kamer;)

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zo ik ben er ook nog/weer. Elke keer denk ik, ik ga even reageren en komt er weer wat tussen.

Miffy: Hoe is het met je? Of ben je al lekker bevallen. Wat apart dat ze nu ineens wel verder willen kijken als ze straks nog niet genoeg is gegroeid.

Cocko: Hoe is het bij jullie? Alweer beter allemaal? Dat Sleepz kunnen we weleens op Jefta testen:D geintje haha. Maar 't is niet zo'n goede slaper als zijn zus. Ach ja je kunt niet alles hebben he?!

Ikdus: Pfff het zit jou ook niet mee qua slapen he?! Hoe red je het zelf met zo weinig slaap... Zag je andere topic in de lounge, fijn dat het niks ernstigs is (tenminste zo begrijp ik het).

Bailey: Hoe is het met jou? Dean al beter aan het slapen? Trek je het allemaal nog een beetje?

Hier is het allemaal een beetje chaotisch ofzo. Druk en als ik niet druk ben, ben ik blij met de rust. Jefta heeft echt gigantisch veel krampjes, maar ja niks aan te doen. Ik kan beter al mijn eten laten staan...:) Hopelijk neemt het vanaf nu een beetje af. Hanna doet het heerlijk. Die is gewend en doordat we wat meer ritme krijgen, komt zij ook wat beter aan haar trekken. Dus helemaal fijn. Zit hier een blije mama.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Miffy zo laat pas ze is in aug al ruim 2. Je zal met beeb straks ook naar cb moeten zou die afspraak samen laten vallen hoor!!
    Hopelijk gaat t al iets beter met je. Nog even volhouden meid.

proud wat leuk een meiden kamer ben benieuwd wanneer gaan jullie eraan beginnen ?

Cocko inderdaad hoe is het ? Ik zag laatst een meisje met afgeplakt oog moest gelijk aan je zoon denken. Hoe is dat verder gegaan ? Heeft het geholpen ?

Saar jammer dat J nog niet zo een slaper is hopelijk komt t gauw !
    Fijn dat H het ook goed doet. Knuffie voor J zijn krampjes.
    Ja gelukkig was alles goed, toen ik eenmaal lag en die mw weg ging kreeg ik wel even de zenuwen. Vorige keer ging t ook zo en toen kreeg ik direct punctie. Gelukkig nu snel goed nieuws.

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Proud: zo dus H gaat al in een ander bed slapen.. Knap hoor! Hihi heb je zoveel spullen al klaar staan op zolder voor d'r peuterkamer? Leuk toch!

Volgens mij is voeding dicht maar ik heb het bij Nutricia nagevraagd en dan moet ze eigenlijk 2 van die knäckebröd eten. Helaas eet ze het niet dus ben nu begonnen aan een soepje van olvarit. Zucht, wat een gevecht zeg. "s avonds wil ze ook niet eten, alleen maar 'jees' :D (vlees)

Ikdus: wat is er aan de hand, lees ik via Saar? Topic niet gezien dus weet ff niet waar het over gaat. Balen van het slapen hoor! Je zou idd sleepzz kunnen proberen of het drankje van Valdispert. Ook voor kids om lekker te kunnen slapen.

Saar: oei Jefta ook geen goede slaper.. het wil wat met al die slapers.. Zullen we een lotgenotenforum opstarten ;) Nee hoor dat is maar een geintje. Maar is hij wakker van de krampjes dan? Of gewoon zomaar wakker?

Ikdus: ik moet de 28e weer naar de oogarts met hem. Of ze hem dan weer gaan doormeten weet ik niet precies. Ze wilde hem de laatste keer niet meten want misschien moest hij dan wel een nieuwe bril :D Ik vind dat je dan je kop in het zand steekt eerlijk gezegd. Oke, we hebben 100den euro's betaald voor die bril maar wat nodig is, is nodig toch? Dan kun je het meten wel 3 mnd uitstellen maar mijns inziens is dat het gewoon het verplaatsen van het 'probleem'. Z'n oog is nu trouwens al bijna een half jaar niet meer afgeplakt, dat is wel fijn. Maar z'n oogjes kijken af en toe behoorlijk scheel.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Cocko ik had weer een knobbel in mn borst vlak naast waar ik een goed aardige tumor had aantal jaar terug. Het blijkt om een cyste te gaan.
    Slapen gaat (even afkloppen) sinds het weekend weer goed in ieder geval doorslapen. Het is gewoon af en aan.

wat raar dat ze t niet opgemeten hebben slaat toch nergens op.
    hopelijk zijn zijn ogen niet slechter geworden. Kunnen ze nog wat doen aan t scheel kijken ?

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: helemaal over jou heen gekeken. Leuk dat H al in een groot bed gaat. Ben benieuwd hoe dat gaat. Hier Hanna nog gewoon achter de tralies.

Ikdus: Kan me voorstellen dat het spannend was, bah.

Cocko: Lastig hoor met je broodweigeraar. Je kunt ze niet dwingen helaas. Heb je ook al een beschuitje geprobeerd? Vast wel...
    Hier is Hanna ook dol op vlees. Ze krijgt nog steeds gewoon een stukje van ons mee, maar ze kijkt ons stukje van ons bord haha. Gelukkig eet ze verder wel goed. Hij heeft de ene keer honger(alsof hij nog niet hard genoeg groeit), andere keer zuigbehoefte(wil geen speen, zijn duim heeft hij bijna), dan krampjes (ben er al achter dat als ik de yoghurt met cruesli laat staan het minder is) dan mama, papahonger en dan begint het weer opnieuw. 't Is een jongen he?!;)

Wat een stomme reden van de oogarts. Als hij nieuwe glazen nodig heeft is dat toch ook belangrijk... zo is hij misshien wel veel eerder moe enzo... vreemd.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ikdus: oei dat was wel even schrikken voor je zeg. Kan me voorstellen dat je even in een spannende tijd zat. Gelukkig dat het een cyste is, halen ze die weg? Of is dat inmiddels al gebeurd?
    Fijn dat het slapen nu wat beter gaat. Hopelijk blijft het zo!

Saar: haha leuk he, dat ze de stukjes van je bord af kijkt! Hier roept ze dan: jees, jees!! JEEHEES!! En bij de aardappeltjes en groente zegt ze: uhuhuhuh.. (nee nee). Nou ja, zal vast wel weer goed komen.
    Beschuit ook al geprobeerd, ze eet van alles maar heel kleine stukjes.

Ja heel gek dat ze z'n ogen niet heeft opgemeten. Ik denk daarom dat ze het over twee weken wel doet hoor. Maar ja, je weet het nooit zeker daar. Lastig.
    Maar ik ga er wel op hameren want hij gaat in maart naar school en wil wel dat hij dan alles goed kan zien. Motorisch is hij niet sterk dus ben al bang dat hij wat achter loopt (of gaat lopen) bij de andere kindjes. Maar ik maak me misschien al te veel zorgen bij voorbaat ;)

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ikdus,
    ik snap dat het heel spannend was, gelukkig goed nieuws!!

verder rommelt het hier lekker door, vrijdag heb ik na weer veel gerommel en bloedverlies extra controle gehad, ze hebben gekeken of me placenta niet alsnog voor de uitgang was gaan liggen en uk werd geschat op 2550gr, verder was alles goed, ze heeft me meteen gestript
    morgen weer controle en word ik opnieuw gestript en word besproken wat nu als het weer niks doet, het einde komt in ieder geval in zicht nu :)

over Ninthe...
    we hebben besloten haar wel een keertje extra te wegen als we toch eens met de baby heen moeten straks rond haar 2e jaar en dan zelf voor de volgende afspraak te beslissen of we wel of niet door willen naar ziekenhuis, eventueel via de HA zelf regelen want ik vind het gewoon onzin met cb

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Lastig hoor. Ben blij dat Hanna zo'n makkelijke eter is. Ze weigert alleen boontjes:) Nou zou sowieso of hij nou achterloopt of niet willen dat hij goed ziet. Raar hoor.

Miffy: Oh pittig al dat gerommel. Hopelijk gaat de strippoging van morgen wat in gang zetten. Wel een redelijk gewicht toch? Wel klein, maar wel netjes, als het tenminste klopt. Slim om het even zo te doen met Ninthe.

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Hey dames,
    vanmorgen om 7.03 ben ik bevallen van ons dochtertje M.ayra L.ynn
    alles gezond en alweer heerlijk thuis,
    Ninthe vind het allemaal een beetje onwennig maar ook mega intressant

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd miffy. Geniet ervan en rust lekker uit. Lekker laten verwennen door de kraamverzorgster heb je wel verdiend na deze zware zwangerschap. Mooie namen. Hoe voel jij je?

20. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Wauw gefeliciteerd meid!!! Super hoor! Geniet ervan :)

@de rest, ik ga binnenkort alles bijlezen en reageren :)

Deel Deze Pagina