mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Miffy gefeliciteerd. Geniet ervan.

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Miffy: sorry zie het nu pas! Maar van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Mooie namen hoor!
    Hoe gaat het met jullie? Hoe is de bevalling gegaan?

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Miffy, miffyman en N van harte met de geboorte van jullie dochtet en zusje. Fijn dat jullie zo snel naar huis mochten. En super mooie namen !!

4. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Saar: fijn dat het zo goed gaat met Hanna. Het was natuurlijk ook wel even wennen. Sneu de krampjes van Jefta, hopelijk gaat het snel beter.
    Ik ben ook erg benieuwd hoe dat straks gaat met het slapen. Denk wel dat ze het fijn vind. Op ons bed gaat ze lekker liggen en trekt ze het dekbed over haar heen en ligt ze gelukzalig te kijken haha

@Cocko: onze zolder puilt uit haha. Niet alleen met spullen voor Hailey's kamer hoor. Ik was al leuke schilderijtjes en een kastje tegengekomen, dus toendertijd al mee genomen. (kostenverspreiding;)) We moeten nu alleen nog even de kledingkast herinrichten (lees: opruimen) en dan zou het bedje kunnen komen. Dus over een paar maanden is het er wel haha.
    Voeding is dicht? Zo goed lees ik het forum. Er zal toch wel een instantie bestaan die je tips kan geven? Wat eet ze nu met ontbijt en lunch (naast die paar hapjes van het brood na)?

@Ikdus: nou dan heb je een spannende periode achter de rug. Gelukkig is het goed.

@Vlees: hebben jullie nu allemaal zo'n vleesliefhebbers? Hier juist eentje die er niet zo weg van is haha. Heeft ze van haar mama. Ik ben ook niet echt een vleeseter

Ego: hier rustig aan gedaan vandaag. Vanochtend kwam een vriendinnetje van Hailey spelen. Ik vertelde dat een half uurtje voordat ze kwamen (anders is er geen houden aan;)). Hoor ik een half uur lang; Tess beje (waar ben je):p. Morgenvroeg gaan we zwemmen, want volgende week gaan we ook al niet naar de les. En zondag vertrekt mijn vriend naar Parijs voor het werk. Dus dan ben ik t/m woensdagavond alleen met Hailey. Heerlijk 's nachts het bed voor mij alleen. Lekker overdwars liggen:D haha is dat een slechte gedachte van me?

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hahaha proud, dwars in bed doe ik ook altijd als mijn man een weekend weg is. Is maar 1 keer per jaar maar dan geniet ik er ook van en als hij dan weer thuis is moet ik echt weer wennen dan ik maar 80cm heb. Gezellig zo'n speelkameraadje. Altijd goed voor de kids. Hopelijk gaat Hailey straks in haar eigen bed ook zo heerlijk liggen. Wij doen op een gegeven moment de zijkant van Hanna haar bedje eruit halen(geen goede zin dit).

Met Jefta gaat het qua krampjes al beter. Ik eet en drink al een paar dagen geen melk en yoghurt en het lijkt te schelen. Dit weekend neem ik weer eens wat even kijken of het toeval is of dat het er echt aan ligt. Hij slaapt nu 's nachts 6-7 uur achter elkaar dus dat begint er op te lijken. Niet te hard roepen want anders hoort hij het;) Vandaag voor het eerst op de fiets naar het dorp geweest. Heb een supergave leren armband voor mijn lieve man gekocht met een stalen plaatje erop. Daar kan hij de namen van de kids op laten graveren. En hij kreeg vandaag zijn BBQ binnen, nu nog mooi weer:cool: hij was nu in de aanbieding haha.

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Hier gaat alles goed, alleen wat last van naweeen
    ik zal van de week even wat uitgebreider reageren maar ik moet nog erg bijkomen en alles laten bezinken

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Fijn die naweeën. Doe rustig aan en ga lekker proberen te genieten! We lopen hier niet weg;)

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee hoor Miffy we lopen niet weg.. we waaien wel bijna weg! ;);)

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Hierbij mijn bevalling:
    12-02 ben ik rond 12.15 gestript en eenmaal thuis nog even heerlijk geslapen, daarna kwam de onrust in me buik maar nog niks regelmatig, al gauw kwam er regelmaat in de "weeën" maar tot dusver leken het weer voorweeën, langzaam werd het wel heftiger en begon ik toch een beetje hoop te krijgen dat het door zou zetten, ik ging douchen en kwam eronder vandaan met heftige buikpijn en bloedverlies, na veel twijfel uiteindelijk toch maar de VK gebeld en we ...mochten ons rond 12 uur in het ziekenhuis melden om te kijken hoe het ervoor stond, dat was een tegenvaller!! eigenlijk niks veranderd sinds die middag, ze stript me opnieuw en we spreken af dat ik was probeer te slapen, als het rond 4uur nog rommelt zou ze weer komen kijken, uiteindelijk dus gebeld want ik was nog wakker maar deed voor mijn gevoel niet genoeg en afgesproken dat ik pethidine zou krijgen om te kunnen slapen en dus aan de ctg, rond 4.45 ga ik aan de ctg tot 5.30 en de weeën lijken toe te nemen (twijfelde of ik niet last had van de ctg) rond 5.30 krijg ik de pethidine en had ik 3cm maar ik merk dat ik al snel de weeën niet goed kan opvangen, het valt me heel zwaar, rond 6.15 gaan we naar de verloskamer en krijg ik de ctg weer maaar kan de pijn niet hebben, ze besluiten me vliezen te breken om 6.36 met 4cm, de weeën worden nog heftiger en ik kan ze slecht opvangen en krijg ook snel veel druk van onderen wat al snel persdrang word, ze voelt en inderdaad volledige ontsluiting alleen nog een randje dat staat wat ze weg maseert, ik mag mee persen en 2min laten is Mayra al geboren!! dat laatste stukje ging zoooo snel!! ben nu nog onder de indruk ervan

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Het gaat hier eigenlijk heel goed, Mayra drink goed maar rommelt nog wel wat qua tijd ertussen, soms dus 3uur soms 3kwartier hihihi
    Ninthe vind het allemaal wat vreemd maar ook intressant, we proberen haar overal bij de betrekken, zoals gister hebben we heerlijk genoten van de tummytub waarbij Ninthe ook mooi kon meekijken wat er allemaal gebeurde,
    de kraamzorg is ook leuk en Ninthe helpt haar heel goed, controleert ook mijn pols en buik steeds na haar hihihi

Bijgevoegde bestanden:

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat een snelle bevalling dan nog Miffy jeetje !
    Mooi meisje ! En dat lakentje dat hebben jullie snel laten maken;)
    Is M erg klein ? Zo ziet ze er niet uit namelijk. Rust maar lekker uit.

proud wat schattig dat H al zo goed begrijpt wat er gebeuren gaat en dat ze er dan om vraagt. Geniet van je vrije bed ;)

Saar heb je weer melk genomen ? Fijn dat het in ieder geval wat beter gaat.

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ze is 2960gr en ong 47cm
    dus groter als verwacht :)
    en het lakentje lag al klaar :)

13. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Miffy: hoe schattig! Toch nog een snelle bevalling. Kan raar lopen zie je wel.

@Ikdus: ja ga ik doen. Ik ga zo naar boven even douchen en dan maar eens even tv kijken in bed:D

@Saar: hoe is het met je experiment gegaan dit weekend met de yoghurt etc? Handig toch zo'n bed. Wordt het vanzelf een peuterbedje.

@Cocko: weer teruggewaaid??

Ego: Vandaag mijn vriend op de trein gezet. Hailey zwaaide er vrolijk op los. Trein was uit zicht en ze begint toch te huilen. Heel zielig en maar roepen papa. Volgens mij dacht ze dat de trein hem op had gegeten. Leg dat maar eens uit hoe het zit. Ze heeft tot aan huis gehuild. Daarna even naar oma gegaan met een doosje krentjes in haar handen, dus alles was weer goed;)
    Verder had ik nog mazzel op mp. We hadden het erover om voor Hailey haar verjaardag een puky loopfiets te kopen, maar nu zijn die dingen niet echt goedkoop kwamen we achter. Stond er een op mp zo goed als nieuw met mandje en standaard met vraagprijs 30 euro. Er was al op geboden, dus ik bied 35 euro en kreeg een email dat ik hem mocht komen halen. Daarna wordt er nog meer geboden tot 45 euro aan toe. De vrouw hield zich gelukkig aan haar woord, dus vanochtend meteen dat ding op gehaald natuurlijk:D

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Dus jullie wisten toch wel dat jullie weer een meisje kregen Miffy ?

Wat een mazzel proud :d en wat sneu dat H even zo verdrietig was. Hopelijk was het éénmalig anders worden het zware dagen.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Miffy: wat is dat uiteindelijk nog snel gegaan zeg. Als het zo hard gaat is het idd lastig de weeën op te vangen. Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan en je hebt een mooi meisje erbij! En een mooi gewicht ook hoor! Geniet ervan!!!

Proud: ja ga dat maar uitleggen aan een kleintje dat papa met de trein mee gaat.. dat is erg lastig.
    Wanneer komt hij terug?

Ego: ik heb met C wel wat last nu hoor. Ze speelt niet echt, blijft maar achter me aan hobbelen en jengelt de hele dag door. Niet echt grappig. De oudste heeft vakantie nu dus extra druk. Ga lekker vakantie houden dus niet te veel doen in huis. Dat komt volgende week dan wel weer.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Miffy: Wat een schatje zeg. En wat een mooi gewicht. Snel gegaan je bevalling, heftig hoor. Lekker bijkomen nu. Ninthe al iets meer gewend geraakt? Geniet van je kraamweek!

Proud: Ah wat sneu is dat dan. Is ze nu weer de vrolijkheid zelve of vraagt ze nog steeds naar papa? Wanneer komt papa terug? Goede deal met de puky. Ik doe dat ook altijd zo hoor als ik iemand wat toe zeg, pech dan.

Cocko: Gezellig zo'n plakdreumes. Geniet van de 3 kids. Alles gezond?

Ik heb melk gedronken. Merk er niet veel van, behalve heel veel pukkels. Nu nog de yoghurt. Heb vandaag voor het eerst weer gezogen en gedweild. Woei. Echt lekker. Manlief krijgt het een stuk rustiger.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: goed bezig joh. Lekker dat je het zelf weer kunt. Of viel het stiekem toch wat tegen...

Hier alles gezond hoor. :)

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Viel stiekem wel tegen. Lig nu lekker op bed. Jefta in zijn grote bed, dus geen gezucht naast me haha. Fijn dat er geen zieken zijn. Mag ook wel weer eens toch? Ga je nog leuke dingen doen met de kids?

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dacht ik al, dat is vaak zo he.. Maar telkens weer proberen en op een gegeven moment gaat het weer vanzelf. Rust maar ff lekker uit.

Nou ik zit niet lekker in m'n vel en dat breekt me vanlieverlee wel op. Maar we houden vol.
    En net ging er eentje aan de speelgoedkast hangen (1.50 hoog met 5 laden) en die ging ondersteboven. Je kunt je wel voorstellen wat voor zooi dat gaf. Stond ook een schaal met planten op. Houten vloer...

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh bah joh. Kun je niet eens lekker een dagje alleen weg even een beetje opladen? Hier gelukkig maar 1 rommelmaker, hoewel, mijn man kan er af en toe ook wat van;) Let goed op jezelf!

Deel Deze Pagina