Oh ben je bezig met zindelijkheidstraining? Ik doe soms wel rustig aan Het slapen gaat de ene keer goed en de andere keer niet. Zit nog compleet geen ritme in. Ik vind het wel een leuke leeftijd, dat is het positieve eraan.
Nouja trainen. Ze piest gewoon op t potje en krijgt geen pamper meer aan. Verder doe ik niks Hoop dat J gauw doorslaapt zou toch wel fijn zijn.
Nou ja hij nog maar 2 maanden dus er is nog hoop hij is wel een stuk rustiger nu. Ok, dat kan ook. Gaat ze er zelf op dan? Of moet je haar er wel aan helpen herinneren?
Ja hij mag nog nog 10 mnd he . Maarja aangezien jullie nog 1 hebben rondwandelen is het fijn dat hij gauw doorslaapt he haha. Thuis gaat ze zelf op het potje en op de opvang wordt ze er wel naar toe gestuurd.
@Cocko: nog gefeliciteerd met je zoon. Hoe was het feestje? @Saar: Lijkt me best vermoeiend vooral als je eerste zo snel goed doorsliep. Maar hij is nog jong het zal vast snel beter gaan. Ja het gaat snel he over een paar maanden zijn ze al weer 2. We laten Hailey dit jaar zelf haar uitnodigingen kleuren haha. Zag ze liggen bij de action. @ikdus: wat knap dat R. al zo goed op het potje plast. Hier is het een tijdje goed gegaan, maar de interesse is verdwenen. Hoewel de laatste tijd het weer wat lijkt toe te nemen. Haar knuffels laat ze op het potje plassen, dus die beloon ik uitbundig Ego: hoe gaan bij jullie de middagdutjes? Heb het idee dat het langer duurt voor ze in slaap valt. Ze heeft hele verhalen tegen haar knuffels. Ik hoop het er eigenlijk nog wel een hele tijd in te houden. Morgen gaan we carnavallen. Hailey gaat als duiveltje
Proud, ohja interesse bij H. Weggegaan. Maar deed zij dan ook alle plasjes en poepjes op het potje ? Ohjeej hoop niet dat R ook interesse erin verliest. Ze heeft nu een week geen pampers meer aan zou t erg jammer vinden. Maarja als ze niet wilt dan niet. middagslaapjes gaan wel goed hier gelukkig maarja de nachten zijn maar 9uurtjea he dus hopelijk blijven de slaapjes er voorlopig in. Misschien is het een fase. Haha als duiveltje naar carnaval laat je wel een foto zien ?
Nee Hailey was nog niet zo ver als R. Ze deed wel wat plasje en poepjes, maar nog niet alles. Ach het komt wel weer. Ik ben al blij dat ze vanaf donderdag een speldje in haar haar houdt Dat kost al veel moeite dus dat zindelijkheid gaat ook wel lukken
Ikdus: Knap hoor dat ze al zover is. Nou inderdaad nog 10 maanden de tijd of langer Proud: Wat leuk, ik ga ook eens kijken bij de action. Vind het wel leuk om haar inderdaad zelf uitnodigingen te laten maken. Ze vind kleuren ook helemaal geweldig. Wat een lieverd is Hailey. Vrolijkheid zelve! Middagdutjes worden hier wel korter, maar Hanna heeft het prima naar haar zin in bed dus ik laat haar gewoon liggen. Hier wil ik pas na haar verjaardag beginnen met zindelijkheidstraining. Ik vind het wel even best zo. Onze nachtrust verbetert wel iets, maar dat komt vooral doordat we Jefta na de nachtvoeding in zijn ledikant knikkeren. Hij maakt zoveel herrie Als dit goed gaat, gaat de wieg va de week weg. Daar is hij sowieso al bijna uitgegroeid. Hanna heeft gisteren voor het eerst overgegeven in de auto. Zo sneu was al niet helemaal fit, maar ze had zitten lezen met mijn man dus ja wagenziek. Voor alles is een eerste keer denk ik maar.
Oei lezen in een auto is ook niet goed. Arm meisje hopelijk krijgt ze er niet te erge last van. Ik heb het overal auto/bus/vliegtuig/trein echt vreselijk ! Slaapt J goed in zijn eigen kamer ? En kreunt hij dan veel in zijn slaap. Ja (nacht)rust is wel heel belangrijk en nodig. Liggen jullie in de middag nog steeds met zn 3 tegelijk ? Hier is ze redelijk zelf begonnen met zindelijkheid. Ze kleedde zich steeds vaker helemaal uit van onder. En ging dan op t potje ( gebeurde niks ) toen deed ik elke avond voor t slapen gaan uurtje pamper uit en toen poepte ze en plaste ze. En op een zondag ochtend weer pamper uit 2 keer op t potje geweest en na het douchen zei ik we laten je pamper uit. En die dag ging t echt goed. Vrijdag ochtend laatste ongeluk gehad. Ze blijft nu ook met dr middag slaap en buiten spelen droog maar dat durf ik nog niet zonder pamper.
@Ikdus: nou ik vind het al knap hoor. En op die momenten dat je dan een pamper even aandoet, moet kunnen. Je hebt ook luierbroekjes die ze zelf uit kunnen doen toch? Weet niet hoeveel voorraad pampers je nog hebt? @Saar: ach wat sneu. Hoe reageerde ze? Ze zijn erg leuk die uitnodigingen. Hailey heeft er nu 4 af haha dacht we beginnen vast, want normaal met pijn en moeite een paar krassen, maar ze is nu erg enthousiast. Ben erg benieuwd naar de reacties Wat voor geluiden maakt Jefta dan dat het zo'n kabaal is?
Ikdus: nee maar ja mannen willen niet altijd luisteren he?! Ik vind het knap hoor. Ik heb nog niet eens een potje... Proud: hij snurkt(een echte man) en werkt zich naar boven. In de wieg heeft hij nog maar 5 cm, dus dan begint hij te protesteren. In zijn ledikant kruipt hij ook naar boven, maar is de afstand wat groter. Vannacht een stuk beter geslapen.
Ikdus: wat knap zeg, dat ze al zonder pamper gaat overdag. Ik begin er nu nog niet mee, denk deze zomer. Vind dat altijd ideale periode Proud: Leuk die uitnodigingen, snapt ze dan al waar het voor is? Saar: hoe vergaat het jou? Is J zo'n snurker, begrijp ik dat nou goed? Ego: hier druk, verjaardag is weer achter de rug. Was geslaagd. Nu gaat hij ook naar school, wat een toestand. Kan er niet van slapen C is nu overdag alleen, die vermaakt zich prima haha. Kan alles pakken wat ze wil zonder dat ze er gelijk bovenop slaan
Saar tja mannen he. Nu al een echte snurker die J wauw haha. fijn dat jullie beter slapen. Proud ja klopt je hebt ook luierbroekjes die hadden we gelukkig a cocko fijn dat de feestjes geslaagd waren. Hoezo is het een toestand dat naar schiol gaan ? Mw heeft toch pamper om vandaag. Gister had ze op de opvang 2 ongelukjes en vandaag al 3 en waarom ? Dwars denk ik. Kijken vanmiddag wel weer verder.
Cocko: Oeh gaat het niet goed op school met hem? Lekker voor C dat ze even lekker alleen kan spelen. Ook weleens lekker voor haar, gebeurt niet zo vaak anders. Ja Jefta snurkt en daarom ligt hij nu op zijn eigen kamer in zijn grote bed. De wieg had nog max. een maand gekund, maar ach. Ben echt een voorstander van baby's op de slaapkamer, maar als ik zelf amper aan nachtrust toe kom is dat ook niet goed. Hij komt maar 1 keer per nacht meer gelukkig. En mijn man helpt met de nachtvoeding (uit bed halen, luier verwisselen en weer in bed leggen). Ikdus: He balen, zul je altijd zien als je zo positief bent, gaat het mis. Lekkere dwarse dreumes dus. Hier gaat het verder goed. Het weer werkt ook wel lekker mee, wat is het toch heerlijk! Was lekker buiten, vanmiddag Hanna ook lekker buiten, zolang ze de tuin niet opeet(ze eet zwart zand brrr). Ik heb nog maar 2 zwangerschapskilo's bij me ook wel fijn. Buikje wordt weer vrij normaal. Ook wel weer lekker. Kindjes zijn wel allebei heel erg verkouden, ze hoesten allebei als jonge hondjes. Dus die zijn ook goed vervelend ervan. Lekker 2 dreinende kindjes. Ben blij als ik even kindloos ben zeg maar. Maar goed het gaat vast wel weer over. Ons hele huis ruikt naar uien die 's nachts bij de kinderen liggen, heerlijk Zindelijkheidstraining gaan we toch echt wachten tot na haar verjaardag. We gaan half mei nog een midweekje weg waarschijnlijk dus dan heb ik er niet zo veel zin in om op te letten.
Ikdus: vaak hebben ze nog een terugval hoor. Ze is natuurlijk ook nog vrij jong dus misschien komt het daar wel door. Als je graag wilt dat ze zindelijk wordt zal je door moeten zetten straks.. succes alvast. Saar: verkouden? Ach wat sneu zeg. En die hoest kan soms zo vervelend klinken he! Beterschap voor ze hoor. Kun je nu zelf wel beter slapen nu J op z'n eigen kamertje slaapt? Want nachtrust heb je zeker wel nodig he. Ego: zoon is erg klein voor z'n leeftijd, valt nog meer op doordat hij bij 5 jarigen in de klas zit. Motorisch zit het ook niet helemaal goed en dat viel gisteren al extra op. Daarnaast afgelopen vrijdag bij oogarts geweest en hebben voor as do.dag een spoedafspraak omdat hij met z'n linkeroog echt beduidend minder is gaan zien. Nou ja, ik noem niet alles op natuurlijk maar er zijn gewoon dingen met hem waar ik me zorgen om maak.
Bah wat naar. Kan me voorstellen dat alles dan extra op je af komt. Je tobt al zo lang met hem. Is hij de diarree wel een beetje kwijt? Ik slaap stukken beter. Ik lag elk uur wel een kwartier wakker, niet erg handig. Nu slaap ik door totdat hij echt om zijn voeding komt. De kids zijn vooral huilerig doordat ze niet helemaal lekker in hun vel zitten. Dus zit overdag constant met een kind die sipt. Maar goed het zal wel weer overgaan denk ik.
Saar: ja hoor gaat weer over. Maar als ze niet lekker zijn en hangerig worden, dan kan je het beste maar gewoon op de bank gaan zitten Diarree heeft hij niet echt meer, wel heel dunne ontlasting bij tijden. We wachten dus nu tot hij echt een dag lang koorts heeft, dan kunnen ze weer testen afnemen bij hem ivm de bijnieren.
Cocko, ja vandaag maar even een rustdagje. Op de opvang krijgt ze wel weer luierbroekje om. Ze kunnen natuurlijk niet de hele tijd achter haar schoonmaken. Vooral niet als ze het te laat opmerken. Lopen er straks nog kindjes door heen. Ze heeft vanmiddag ook niet willen slapen. Nouja zal wel. Wat naar dat je toch tegen zoveel dingen aan loopt met jullie zoon. Maar heeft hij er zelf ook last van ? En fysio helpt dat niet met zijn motorische ontwikkeling ? Wel ontzettend k*t van zn oog zeg ! Arm ventje Saar zo dat was dan weinig slaap gelukkig heb je nu meer slaap en helpt jr man ook mee. Hopelijk zijn je kindjes gauw beter.
Ikdus: nee snap het hoor! Hele dag plas opruimen enzo is ook niks voor die opvang natuurlijk Tsja het is zeker wel balen. Echt heel veel last heeft hij er zelf niet van. Hij zegt wel dat hij minder ziet. Ook hoort hij niet altijd wat de juf zegt. En hij kan bv niet bij het planbord om maar iets te noemen. Allemaal dingetjes die toch hem bijblijven hoor. Maar hij is nog te jong om het te snappen zeg maar. En z'n oog; ben benieuwd wat de oogarts gaat zeggen. Ze gaan dan ook druppelen en z'n sterkte opnieuw meten. Best spannend.