mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: Wat heftig met je schoonvader. Je stelt je ergens op in en dan kan het door zoiets stoms niet doorgaan.
    Kamertje wel leuk, spannend hoe dat gaat in het grote bed. Inderdaad worden onze kids al bijna 2,wat gaat het hard he?! Bedankt voor de tip van de kleuruitnodigingen bij de action. Hanna heeft er al 3 af:D

Ikdus: Ik vind het al heel knap dat ze zo ook direct tijdens de middagdut droog is. Ik ben heel benieuwd hoe dat hier straks gaat. En met poepen op het potje ben je al een heel eind. Zal blij zijn als ik die vieze stinkluiers niet meer hoef schoon te maken:) Gaat het slapen 's nachts al wat beter?

Cocko: Pfff je zoontje heeft het goed te pakken. Hopelijk knapt hij nu snel op en steekt hij niemand aan.

Hier alles prima. Jefta slaapt ineens tot half 6. Heb hem 1 nacht een beetje laten pruttelen om 3 uur(niet huilen maar hij lag te 'kletsen' en normaal legde ik hem dan aan) en daarna sliep hij zomaar door. Overdag heb ik hem ook elke 3 uur dus zit ineens ipv op 8 voedingen op 6 voedingen. Heerlijk, hopelijk houdt hij het vol. Nu moeten wij zelf nog leren doorslapen... Donderdag naar het cb, ben benieuwd of hij te zwaar is volgens de arts en de 2e prikjes (of 1 is dat tegenwoordig geloof ik). Die knuffeltijd inlassen klopt helemaal. Gelukkig voed ik wel zelf dat geeft sowieso meer knuffeltijd. En hij begint nu ook meer wakker te worden dat scheelt ook. Lekker met z'n drieën op de grond spelen.

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wauw Saar wat knap van J. En ach te zwaar ik heb op het forum gelezen dat voor bv kindjes hele andere groeicurve geld.

Ja de nachten gaan sinds de speen weg is echt super. Ze slaapt nu dus 1,5 mnd door van 20:30/21:00 tot 06:00 en ze huilt de laatste dagen ook niet direct als ze wakker wordt. Dus ik kan nog even rustig rekken en strekken voor ik opsta

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ooh dat is een stuk beter als dat het was. Maar nog steeds niet super lang. Maar goed je zult al wel blij zijn denk ik?!
    Klopt hoor op het cb gebruiken ze een gecombineerde curve (fv/bv). Maar 't is echt een consternatiebureau hier. Bij Hanna is het ook nooit goed. Maar goed gewoon eigen plan blijven trekken dat is het belangrijkste.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ikdus: fijn dat ze langer slaapt.. dat is voor jezelf ook beter he.

Saar: oh lekker zo'n bureau. Hier is dat ook hoor, nooit goed! Te licht, te klein, te dun :D Altijd is het: TE.... Ik denk altijd maar: zolang de kindjes gezond zijn, is het mij prima eigenlijk.

En zo, J gaat al netjes slapen zeg.. Soms helpt dat wel hoor, even laten pruttelen. Ik weet nog bij C, ze lag nog maar paar dagen in de wieg en zodra ze een kikje gaf stond ik er al bij. Zegt de kraamzorg: joh, ga jij eventjes lekker douchen, dat kind pruttelt wel hoor :D En warempel, toen ik klaar was met douchen sliep ze gewoon:)

5. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Saar: wauw al drie. Hailey vier haha, maar ze is al wat langer bezig.
    Ach het cb pffff laat ze maar lekker. Zolang de kinderen het goed doen en lekker groeien zal het wel. Wanneer komt er weer eens een foto van Jefta? Hij zal al wel veel veranderd zijn.

@Ikdus: oh lekker voor je dat ze zo goed slaapt nu. Nou ja het mag natuurlijk langer, maar volgens mij is dit al een hele vooruitgang voor je.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: nou is ook zo je moet weer zo wennen aan dat gehuil. Hanna kan het uitleggen vaak.

Proud: Zo ze schiet al lekker op. Hanna hoeft er maar 9 ofzo geloof ik.

Het cb laat ik ook wel kletsen hoor. Maar vind het hierdoor altijd vervelend om erheen te gaan. Ik zoek direct een foto op van ons bulletje.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja ben erg blij dat ze doorslaapt nu inderdaad nog wat langer ;)

Ben wel benieuwd naar de uitnodigingen dames !

Cocko hoe gaat t daar met de ziekeboeg ?

Saar wat een lekkere kindjes zeg heeeerlijk

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hoe zou t trouwens zijn met ab, bandietje, miffy, bailey...

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Zwaait even snel,
    hier enorm druk, maar alles goed!!!
    Nu ik me weer goed voel heb il enorme nesteldrang dus hel het huis op ze kop gehad
    we hebben nog regelmatig bezoek en gaan ook regelmatig weg
    dus ik lees wel mee maar vergeet steedd wat ik fan gelezen heb en waar ik op wil reageren hihi

cocko, fijn dat ze nu de testen hebben kunnen doen, wanneer krijgen jullie uitslag?

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Miffy: leuk van je te lezen!! Zwaai zwaai ;)

Saar: ahhh wat wordt J groot! En H zo wijs. :) Mooie kindjes hoor!!

Ikdus: volhouden, op een keer slaapt ze hartstikke lang, zo lang dat je je zorgen gaat maken en gaat kijken. Let maar op!

Ego: vanmorgen met zoon naar dr geweest, koorts bleef terugkomen. Heeft een oorontsteking en luchtweginfectie :( Logisch dat hij ziek blijft. Geen kuur gehad, het lichaam moet het zelf opruimen. Als het vrijdag nog zo is, dan krijgen we wel een kuur

1 april krijgen we de uitslag van de test. ben benieuwd.

11. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Hey dames, sorry ik krijg het elke keer niet voor elkaar om bij te blijven met lezen en te reageren. Alles gaat redelijk, de baby is er nog niet hahah. Heb het ontzettend druk dus wel last van voorweeen en harde buiken. Maar niets dramatisch :) ik leef wel met jullie mee maar zal de aankomende tijd niet op t forum zijn door alle drukte, sorry!! Als ik weer meer lucht heb meld ik me weer als jullie dat goed vinden :) succes met alles!!

12. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Hoi allemaal,

Zie nu voor het eerst dit onderwerp. Jammer dat ik het nu pas zie.
    op 15 juni 2012 is ons prachtige meisje geboren. Nu dus net zo oud ongeveer als die van jullie.

Ik vraag me af of jullie al een tweede hebben? Of vanaf wanneer zijn jullie weer gaan proberen voor een tweede?

Van mijn 'pufclub' van zwangerschapsgym ben ik 1 van de 2 van de totaal 10 meiden die nog niet bezig is voor een tweede.

Groetjes

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Er zijn 2 dames niet zo lang geleden bevallen van hun 2e en 1 dame mag binnenkort bevallen van haar 2e. Een andere dame heeft al zelfs 3 kindjes ! Waarvan haar jongste dan in juni 2012 geboren is.

Ik moet zelf nog lang niet denken aan een 2e en misschien wel nooit. Mijn vriend wilt wel graag een 2e over een aantal jaar.

14. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Sorry even weinig tijd, maar Saar wat een lachebekkie:D En wat een leuke foto van broer en zus!

Bailey: doe rustig aan. We zijn deze keer op de hoogte waar je uithangt:p

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: doe rustig aan wij horen vanzelf wel als er iets geboren is (hoop ik haha) let op jezelf ondanks alle drukte he!

Annemeis: welkom om bij ons te kletsen hoor. Heel.erg actief zijn we niet meet maar w proberen toch elkaar op de hoogte te houden.

Ikdus: nee zou je geen tweede willen? En je vriend wel..o o. Dat wordt lastig ;)

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Miffy: Herkenbaar, het wordt wel iets beter hoor;)

Bailey: Hopelijk mag je snel gaan bevallen. Doe rustig aan. Slaapt Dino al beter?

Annemeis: Welkom, klets lekker mee! Hier net de 2e, 3 maanden geleden gekregen. We wilden ze graag dicht op elkaar en dat is gelukt 19 maanden er tussen.

Ikdus: Zeg nooit nooit, het kan altijd nog weer gaan kriebelen. Wel lastig als je vriend wel wil, maar ja je hebt er 2 voor nodig!

Cocko: Pffff je zoontje is echt hard ziek. Hoe is het nu? Gaat er geen kind achteraan?

Ik zeg voor nu ook voorlopig geen 3e en dan bedoel ik echt de komende 4/5/6 jaar! Maar goed dat wordt sowieso ook weer een keizersnede, dus ik vind dat best ingrijpend in je gezinsleven. Maar voor nu nee echt even niet. Best spannend zo met de pil vind ik zelf.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: kan me voorstellen dat je dat zegt hoor, voorlopig geen 3e. Ik heb nu zelf zoiets van: ik vind 3 genoeg. Ze blijven niet klein, maar worden ook groot als het goed is. Er komt heel wat bij kijken, het klinkt erg ouderwets misschien hoor! Maar ik merk nu met 3 kindjes dat je je handen gewoon vol hebt. Helemaal zodra ze naar school gaan. Dan zeggen ze wel: je krijgt het lekker rustig thuis. Dat klopt, tijdens schooltijd is het rustig. Maar na schooltijd en op vrije dagen :$! Er komt steeds meer op ze af.
    Daarnaast wat jij aangeeft: een keizersnee is niet mis. Ook niet voor het gezinsleven. Geef het rustig de tijd hoor.

Ja zoontje is echt wel ziek idd. Hij heeft de ene keer koorts, andere keer niet. Echt zo lastig.
    C is ook ziek, had zaterdag al dag koorts, 39.8. Zetpil gegeven en zakte het weer. Maar gisteren had ze weer koorts en nu ook. Niet superhoog maar toch. Ben bang dat ze ook last van d'r oortjes heeft, want ze grijpt er telkens naar.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh bah wat naar. En dat met dit mooie weer ook nog. Hopelijk geen oorontsteking. Maar het blijft kwakkelen, het moet snel echt zomer worden. Hier blijven de kids ook maar verkouden en hoesterig, maar ja 't is ook zulk raar weer.

Kinderen kosten je een ton per kind hoorde ik pas. Dus ze zijn al 3 ton waard. :)

Die keizersnee bevalt wel beter als de bevalling van Hanna, ben nu al een stuk verder, hoewel ik door de privé omstandigheden emotioneel behoorlijk terug wordt gezet. maar goed dat komt wel weer goed. Ik doe nu gewoon even niets in huis, behalve de was en koken. De rest laat ik en doe ik samen met mijn man zaterdag. Heb al migraine gehad deze week dus het is even nodig. Straks naar het bureau en vanmiddag lekker in de zon:cool:.

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Saar,
    ik heb het nu vooral leuk druk hoor, geniet er echt van dat ik nog vrij ben ennweer fit, dus elke dag even wandelen als het kan, van de week even met ninthe gefietst en we zijn bijv al in de dierentuin en monkeytown geweest
    mayra is vrij makkelijk (net als ninthe) zekers als ze in de draagdoek zit dus dat is ideaal!!!
    Inmiddels is het huishouden ook weer heerlijk op orde dus dat geeft ook veel rust

wel fijn dat je je nu beter voelt als bij h, met 2kindjes is dat toch wel fijn!

morgen zijn manlief en ik alweer 2jaar getrouwd, we wouden wat leuks gaan doen maar ik ben een beetje inspiratieloos hihi

Ik zal ook weer wat meer proberen te reageren trouwens, vind het wel zo gezellig

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Klinkt heerlijk Miffy. Doet ze het 's nachts ook goed? Fijn dat je alweer zoveel kunt. Lekker genieten!

Hier op het cb geweest. Jefta is 7 kilo en 62 cm... Dikkertje dap haha nee goed in verhouding. Ze krijgen nu bij 3 maanden maar 1 prik. Nu ga ik zo lekker in de zon.

Deel Deze Pagina