@Miffy: van harte gefeliciteerd met je 'grote' meid @Saar: nou jullie weten in elk geval wat je de komende tijd gaat doen met al die verjaardagen haha. Hier kan Hailey ook lekker zeuren hoor. En nephuilen Maar als ik dan zeg niet nep doen houdt ze nog wel meteen op. En zo lang doen met schoenen. Jaloers. Hailey loopt nog geen jaar en is al met haar tweede maat bezig. En dan hebben we een maat overgeslagen haha. We gingen meten en ze had in een keer twee maten groter @Bailey: Dean gaat straks in een keer in volzinnen praten dan Maar als ik lees wat hij allemaal aan kan dan heeft ie ook geen tijd om zijn spraak te oefenen Dat achteruit rennen lijkt me grappig om te zien. Met Hailey gaat alles goed hoor die is met de schrik vrij gekomen. @Ikdus: wat knap van R. !!!! Hier haalt Hailey met hulp tellen tot 10 en dat vind ik al knap
Miffy: nog gefeliciteerd met Ninthe hoor! Leuke dag gehad? Hoe vond ze haar taart? Rest: knappe kindjes hoor. Hier begint C ook te praten, eindelijk.. Maar bij haar is het ook luiheid geweest want als ze 'die' zei, riepen de andere twee gelijk al wat ze bedoelde. Dus dan is praten niet zo nodig he
Wat een knapperds hier inderdaad. bailey wat een grapjas achteruit rennen Miffy VAN HARTE MET JULLIE MOOIE NINTHE ALWEER 2 JAAR. hoe was haar verjaardags feestje en gaan jullie vandaag nog wat doen ?
Gefeliciteerd Ninthe!! (En mama, papa en zus ook natuurlijk ) Proud, wauw kan Hailey ook al tellen. Knap zeg! Wist om eerlijk te zijn niet eens dat kindjes in deze leeftijdsgroep dat al zouden kunnen haha. Vraagje:Hoe ziet jullie dagindeling eruit? Ik merk dat ik het zo lastig vind om Dean en Marley genoeg aandacht te geven. Heb het gevoel dat ik steeds of de een of de ander benadeel. En dat stomme kolven werkt ook niet mee, daardoor dit ik ook nog eens 6x per dag 20 minute gebonden aan de melkfabriek... Maar goed, wat doen jullie op een vrije dag de hele dag met je kindje(s)? Nu Marley zo klein is ga ik minder naar buiten dan voorheen (eerst elke dag wel wandelen/speeltuintje/eendjesvijver etc) maar nu moet ik elke drie uur voeden + kolven waardoor ik ongeveer een uur tussendoor overhoud om erop uit te gaan (wat er niet elke dag van komt) Kortom, ik kan wel een beetje inspiratie gebruiken voor activiteiten met Dino. Wat we nu binnen doen is vaak verstppertje, spelen met speelgoed, tekenen, af en toe kleien en hij helpt met de was ed. Wat doen jullie zoal samen? En wat doen/deden jullie met de baby op die momenten? Wil geen van de kindjes te kort doen, maar geloof dat Marley veel minder aandacht krijgt dan Dino kreeg toen hij baby was. Als dean op bed ligt van 11 tot 1300 is eigenlijk het enige moment dat ik haar even mijn exclusieve aandacht kan geven. Is dat zielig of is dit gewoon het dilemma van 2 (of meer) kinderen hebben?
Proud: Haha gelukkig niet de enige. Ik lees gewoon overal overheen. Bailey: Het hoort er ook wel een beetje bij je gevoel. Ik heb dat ook. Nu Jefta wat meer ritme heeft gaat het allemaal wel makkelijker. Mijn dagindeling is een beetje als volgt: 7.45: kinderen uit bed en ontbijten. Broodjes staan al klaar en tijdens het ontbijten voed ik Jefta. 10.00: koffiedrinken, jefta even naar bed. 11.00: Naar buiten/winkel etc. 11.45: Jefta voeden 12.00: Broodje eten met Hanna 13.00: Kids naar bed 15.00: Hanna uit bed 16.00: Jefta uit bed 17.15: Avond eten 18.30/45: Hanna douchen/ naar bed 20.00: Jefta voeden. Dus tussendoor wel tijd om even 1 van beide aandacht te geven. Als het kolven je te veel wordt icm de kids moet je je afvragen of het wel verstandig is, maar goed die beslissing kun jij alleen nemen. Lastig hoor.
Saar, dank je wel. Jullie hebben al een mooi ritme zo te zien, knap hoor! zie dat hanna pas 1300 naar bed gaat? Is dat bij de rest ook? Dean gaat nl meestal om 11 uur, maar misschien is later wel wat beter ja. Kolven kijk ik nog even aan, maar het valt me zwaarder dan ik dacht. Miss toch proberen weer aan te leggen. .. maar of dat nu nog kan weet ik eigenlijk niet...
Vind het heel knap van je hoor dat je het zo doet. Je kunt kijken of ze de borst nog pakt. Kan zijn van wel, maar kan ook zijn dat ze het niet meer snapt. Maar of je nu of net na de geboorte begint, je tepels moeten afharden. Heb je al een lactatiekundige mee laten kijken met het aanhappen? 't Is toch raar dat je tepels kapot gaan van het live voeden en niet van het kolven.. Als Hanna eerder naar bed gaat trekt ze de middag niet, plus dat de kids nu tegelijk slapen, hiephoi!
Wij gaan trouwens maandag naar het heijderbos, hebben we gisteren gehoord. Heb er super veel zin in en Hanna ook. Als ik tegen haar zeg: gaan we op vakantie? zegt ze zwemmenzwemmen haha.
Tegelijk slapen is inderdaad mooi!! De krramhulpen keken mee en zeiden dat ze wel goed hapte/dronk, maar ik snap zelf ook niet echt hoe het kan dat kolven wel gaat maar live voeden niet...
Ow heijderbosch is super leuk! ! Zelf ook aantal keer geweest, heerlijk hoor! Haha hanna verheugd zich dus al echt, leuk hoor!
Vreemd hoor. Maar goed dat zou je nog kunnen proberen als je wel live wilt voeden. Ik kan me echt voorstellen dat het pittig is zo alles dubbelop. Maar die begintijd is echt schipperen en zo wennen met 2 kids. Ik vind de overgang veel heftiger als van 0 naar 1. Maar ik geloof niet dat ik 1 van de kids te kort doe. Vind het ook wel goed voor Hanna dat ze moet delen. Ja Hanna gaat haar hart ophalen Die vind zwemmen zo lekker1
Bailey: ik zou een lactatiekundige in de arm nemen.. heb ik bij ons zoontje ook gedaan en daarna ging het als een trein. Je kunt het altijd proberen. Ik weet bij m'n dochtertje, die was echt heel erg klein en moest direct na haar geboorte drinken. Waren ze vergeten dat ik bv wilde geven, dus kreeg ze een flesje van een verpleegkundige. Daarna kon en wilde ze niet meer bij mij drinken. Dus dat kan bij jou ook wel gebeuren hoor, hou er wel een beetje rekening mee... En wat jouw gevoel van aandacht betreft: dat is denk ik logisch. Vooral nu M nog zo klein is, is het erg moeilijk om het goed te doen voor je gevoel. Maar echt, het valt allemaal reuze mee. Denk niet dat je het fout doet hoor!! Maar nogmaals, ik weet wat je gevoel is, heb dat ook gehad. Saar: heijderbosch ken ik niet, dus heel veel plezier alvast hoor!! Haha die Hanna is ook bijdehand he!
Ik heb helemaal niet gereageerd bedenk ik me nu op jullie. Maar las over het alfabet en tellen wauw. Gaat vet hard nu. Hier geen alfabet en ook niet echt tellen. Wel zinnen zoals pappa ook werken, auto van pappa. Ik vind het zo grappig dat ze zegt: ik ga de bokken kakken (ik ga de blokken pakken). Pas ook zo'n grappige uitspraak. Mijn man was bij het hertenkamp, zet de pauw zijn veren uit zegt ze: Vogel rok aan.
Bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Ik vind de overgang ook erg groot Saar. Cocko, ja daar ben ik bang voor. Ze drinkt nu al zo lang met fles... lactatie deskundige is misschien wel een goed idee!
Vandaag is ninthe dan echt 2.... gaat veel te hard, we zijn vanmorgen lekker bij ballorig wezen spelen en wr gaan vanavond lekker patatjes eten bij de snackbar zondag hebben we der verjaardag gevierd en dat was niet helemaal een succes, ninthe was achterover van de glijbaan gevallen op het terras en ml heeft van schrik enz ervan de garagedeur kapot geslagen (glas), kreeg een hyperventilayie aanval/black out en toen ging het.mis, dus dat heeft de dag wel een klein beetje verpest maar ninthe heefy verder een leuke dag gehad en is goed verwend hihi ooh bailey kolf je nog knap hoor ik had mezelf voorgenomen het dit keer niet te doen, het was live voeden of niet, ik vond het met alleen ninthe al pittig genoeg dat gevoel had ik eerst ook maar het word steeds makkelijker hoor
Oei Miffy dat is minder leuk zeg!! Wat een sneu iets op de verjaardag van Ninthe!! Hoe gaat het nu met je man dan? Wat hebben jullie ninthe gegeven? Of heb je dat al ergens gemeld... Bailey: je kunt het altijd proberen, soms zijn kindjes heel slim. En soms hebben ze er gewoon geen zin meer in en willen ze alleen nog maar de fles. Weten jullie nog een leuk moederdagkado dat ik aan mijn moeder kan geven? Ze viert het dit jaar niet, en ik wil toch dolgraag iets geven. Maar wat??? Bloemen vind ik niet echt een optie want ze gaan een paar daagjes weg. Weten jullie nog iets?
Miffy: oef wat naar zeg. Heeft je man verder niets? Leuk ballorig staat hier ook hoog boven het lijstje. Wat heeft ze gehad inderdaad? Cocko: Margriet/libelle en wat lekkers om mee te nemen?