mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hebben jullie trouwens al oproep gehad van cb ?

2. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Ow wauw ook al 23! Dean nog 22. Wij hebben oproep gehad omdat marley moet en hij kan dan meteen mee. Ben heel benieuwd, is alweer lang geleden he?!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Gewoon de stoute schoenen aantrekken en misschien zitten zij wel met hetzelfde dilemma.

Ikdus: Schoenen hoeven hier op zich niet uit. Ik heb het zelf wel altijd, maar ik vertrouw wel op Jefta's weerstand. En die ligt toch meestal op het kleed. Straks misschien een tijdje dat hij de vloer aflikt maar ja dat zij dan zo. Oh leeft r ook al op zo'n grote voet;)

Ik ga het de volgende keer maar eens aanzwengelen. Zeker als de kinderen ouder worden is het toch wel handig. En zeker in de basisschoolleeftijd.

Oproep cb: ik heb zelf een duo-afspraak gemaakt voor eind juni. Ik moest dan weer met Jefta en om te voorkomen dat ik er zo ongeveer elke maand zit heb ik het gecombineerd. Heb nu een afspraak van een half uur.. Ach ja. Ik hoop Hanna dan zindelijk te hebben!

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee hier nog geen oproep gehad van cb..

5. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar, dan al zindelijk? Jeetje das vroeg, knap als het lukt!

Ikdus, was dochterlief van jou nou ook al zindelikk overdag?

Krijg het gevoel dat dean vreselijk achterloopt. Wij hebben het potje alleen staan, hij gaat er af en toe op zitten maar nog nooit op geplast of gepoept. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bailey nee hoor D. Loopt echt niet achter hoor. Misschien is hij qua spraak niet de vlotste. Ik weet niet wat ze met 2 jaar moeten kunnen zeggen maar als ze met 18 mmd maar 3 woordjes hoeven te kennen zal het met 2 jaar toch niet heel veel meer zijn lijkt mij. En over het algemeen zijn jongens wat trager met kletsen.
    En zindelijk met net 2 jaar of voor 2 jaar is meer uitzonderlijk dan normaal.
    Maar R is inderdaad overdag zinderlijk en ik ga nu proberen de nacht ook. Vannacht was ze in ieder geval droog. (Wel luier aan hoor :p)

Hier stond het potje ook gewoon in de woonkamer. En ze kleedde zich zelf steeds uit. Dus ik zei dat als ze moest plassen dat ze dat op het potje moest doen en dat deed ze en ook poepen. En ze plast heus nog wel eens 1x per dag in haar broek hoor en soms ook niet.

Maar D die kan dan alweer achteruit rennen dat is echt heel knap hoor!!!
    Je kan straks altijd het cb vragen hoe en wat maar ik denk echt niet dat hij achter loopt.

7. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Bedankt ikdus, ik begon al te twijfelen hihi. En wauw ik ben echt onder de indruk, wat een knapperd heb je!

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Ik hoop het. Ik ga haar gewoon een paar dagen elk half uur op het potje zetten. Alleen onderbroekje en hemdje aan en dan hopen dat ze het oppikt. Als ze niet wil houdt het op, ga haar niet dwingen. Maar goed eerst op vakantie en haar en mijn verjaardag vieren. En ik denk niet dat Dean echt achterloopt hoor. Geen zorgen maken. Misschien hebben wij net kindjes die vrij vlot zijn en dan wordt het verschil groter terwijl Dean zich ook hartstikke goed ontwikkeld. En dat praten, misschien praat hij straks wel in 1 keer in volzinnen.

Ikdus: Vind het wel knap. Ik dacht dat bij nachtzindelijkheid iets van een stofje moest vrijkomen in de hersenen of aangemaakt moest worden ofzo.. Maar goed als ze zo droog blijft is het top toch?

9. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar, lekker genieten van de vakantie inderdaad! En knap als het lukt, ben benieuwd!

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Snap ik hoor, maar het kan opeens zo snel gaan.
    In dec bijv liet ik R nog in blote billen lopen vanwege dr kapotte billen en de plas lag steeds binnen no time op de grond. En 2 mnd later doet ze bijna alles op het potje

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: je moet niet jouw kind vergelijken met die van een ander :D Echt hoor, ik deed dat bij m'n oudste ook en twijfelde aan alles. Nu met C denk ik: komt echt vanzelf!! De een heeft meer tijd nodig met dingen dan de ander, geef het ze ook gewoon. C praat uit zichzelf ook niet, gaat nu woordjes nazeggen. En dat is heeeel laat voor een meisje. :D Maar ik snap wel dat je dat denkt hoor, maar nogmaals: elk kind is uniek. Hou dat vast.
    C praat dus niet uit zichzelf, plast absoluut niet op het potje, kan tot 3 tellen, en abc dan zegt ze: watte?? ;) ;)
    Hoop dat je snapt wat ik wil zeggen haha!!!

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedoel het niet bet-weterig hoor! (hoe schrijf je dat?). Ik zie hier op zp tegenwoordig zo vaak langs komen dat men iemand bet-weterig vindt overkomen dat ik bijna niks meer durf te zeggen:)

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Volgens mij ga ik de helft weer vergeten, maar goed poging tot reageren:

Voeten,uhm ninthe heeft nog steeds maat 18 :D dus jullie kindjes hebben grote voeten

Speelvriendjes aanspreken.... ja doe ik wel op een leuke manier, zoals Ninthe mag van ons niet op de bank dus wil jij dat ook niet doen, meestal helpt het, als het niet goed gaat vraag ik de oudee van het kind hoe hun datvthuis doen

Zusjes, Ninthe is helemaal gewend, "speelt" met mayra, helpt met verzorgen enz
    als mayra huilt over de babyfoon zegt ze ook may(r)a huil baby pakken en gaat dan bij de deur staan om der op te halen

Het gevoel van meer contacten heb ik ook, ik wil hier ook een playdate groepje groepje starten om meer mensen te ontmoeten want ik ben hier ook niet opgegroeid dus ken hier weinig mensen

14. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Hahah cocko arme jij! Nee hoor helemaal niet betweterig, fijn om te horen juist. En je hebt helemaal gelijk, merk alleen dat ik de laatste tijd weer veel onzekerder ben dan eerst. Misschien nog de hormonen haha.

15. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Bailey: niet vergelijken ieder kind doet het op zijn eigen manier. Hier liep de kleine van een vriendin al met 11 maanden en Hailey pas een dag voor haar 16 maanden. Ze schelen vijf maanden, dus dat meisje liep eerder dan Hailey. Maar mijn vriendin baalde weer dat haar dochter niet praatte. Dat deed Hailey dan weer.
    Woon jij bij nijmegen? Ik was in de veronderstelling dat je niet zo heel ver bij mij vandaan woonde (weet ook niet waarom). Dat zwemmen levert wel nieuwe contacten op, want ik spreek zo ook wel eens af met een vrouw van zwemmen. Probeer anders eens wat af te spreken als het ergens over gaat wat je leuk lijkt om met de kinderen te doen. Gewoon luchtig goh heb jij geen zin om mee te gaan?

@Saar: Moet zeggen dat Hailey het aardig trekt overdag niet slapen. Ze wordt 's avonds of in de middag er ook niet echt lastig door. Ze gaat dan wel op tijd naar bed en ze is er 's ochtends dan ook later uitgekomen. Op een werkdag trekt ze het echt niet. Lekker bijna vakantie. Wij ook:D

@Ikdus: de uitnodigingen zijn de deur uit. En hier nog geen oproep gehad van het cb. Zal vanzelf wel komen. Heb zelf een groeimeter en weegschaal, dus heel verrassend zal het niet worden:p

@Cocko: haha met die schoenmaat in een keer twee maten groter. Herkenbaar!!!:D

Ego: hier volgende week nog werken en dan ook lekker vakantie. Op Hailey haar verjaardag gaan we naar de Efteling en de dag erna vieren we haar feestje. Ben erg benieuwd hoe ze het dit jaar gaat vinden. De vooruitzichten qua weer zien er nu nog goed uit. Laat de regen nu nog maar even vallen. En gisteren hebben we geboekt. We gaan naar Limburg. Roompot Buitenhof de Leistert. Heb er zin in.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ikdus: Ik vind het knap dat ze het zo oppakt hoor. Alleen maar fijn toch?

Cocko: Helemaal met je eens hoor. Alsof elk kindje hetzelfde groeit en ontwikkeld. Zou het ook deels komen doordat de cb's onze kinderen allemaal als gelijk zien. Zodra je afwijkt krijg je op je dak, tenminste hier wel.

Miffy: Wat lief je 2 meiden zo. Lacht en kijkt Mayra ook zo naar haar grote zus. Wel lastig schoenen kopen voor Ninthe of niet? In maat 18 heb je niet veel keuze en is het veel met hele flexibele zool denk ik of niet?

Bailey: Gewoon je gevoel volgen en Dean op zijn eigen tempo laten ontwikkelen.

Proud: Knap hoor. Ben benieuwd hoe het maandag gaat en anders kunnen we misschien dinsdag wel langer uitslapen;) Oeh heerlijk vakantie, hoelang hebben jullie? Ik heb hele goede dingen over de leistert gehoord. Hoelang gaan jullie? Leuk naar de efteling. Hopelijk vind ze het leuk en anders jullie wel toch;) Ik vond de efteling wel heel leuk.

Zouden jullie nog even mee willen denken op het volgende?
    Sinds dat onze dochter 4 maanden oud is gebruiken we al de lidl luiers, nooit problemen mee gehad. Nu zit ze inmiddels in maat 5 en komt haar poep er steeds aan de zijkanten iets uit. Heb al grotere rompers geprobeerd, vaker verschonen, maar niks helpt. Ik ben het wassen beu, iemand een idee waar het aan ligt?
    Ik heb normaal maat 5. In het begin geen problemen. Vandaag pampers maat 4 geprobeerd, maar maakt ook geen verschil. Maar echt vandaag weer haar hele bed verschoont ik word er tureluurs van.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: andere luiers proberen? Ik heb dat met pampers gehad, walgelijk vond ik dat. Nu gebruik ik altijd kruidvat luiers en die zijn prima.

Proud: leuk naar de Efteling! Leuke daagjes hebben jullie in het vooruitzicht zeg! Gezellig!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Ja ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. Apart wel toch dat het in eens zo is. Is Kruidvat voor smalle kindjes of ook wel voor iets minder slanke kindjes. Hanna is niet echt dik ofzo, maar heeft nog wel lekkere bovenbenen enzo.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    C heeft aardig dikke bovenbeentjes en ze heeft nu maat 4+ en 5 aan. Beide gaan goed. Ik merk wel dat maat 4+ wat minder ruimte heeft bij d'r buikje, de strips gaan niet midden op d'r buikje dicht (snap je wat ik bedoel?). Bij maat 5 kan ik ze wel middenop dicht doen. Maar als de luier iets strakker zit, heb je minder kans dat het er uit loopt dan bij een luier die te groot is.

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Dankje. Ik ga zaterdag maar eens kruidvat luiers halen. Erg duur zijn ze ook niet. Dit is ook niet echt wat en smerig ook blech.

Deel Deze Pagina