mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ha Bailey, heeft Dean nog harde plekken op de plaats waar er gespoten is?? Charlotte heeft nl nog echt hele dikke plekken onderhuids.. Voelt als een dikke bult onder de huid. Zo gek! Vroeg me af of Dean dat ook had of dat deze mevrouw gewoon niet kan prikken :D (in al dat vet kun je het gelukkig niet zien maar je voelt het wel goed, echt een harde schijf..)

2. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Ja bij Dean voel je ook wel een harde schijf, maar niet heel erg. Misschien reageert Charlotte er net wat heftiger op? Hopelijk trekt het snel weg!.heeft ze er verder last van gehad?

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Ben je gestoken door het één of ander? Of ontstoken oog, maar dan zou je niet zo'n hoofdpijn moeten hebben. Gaat het nu beter? Kijkt Charlotte alles uit hun mond? Ze moet toch nog even mama's kleine meisje blijven toch? En over die harde plek.. anders bel je even met het cb als het aan het einde van de week niet over is.. Maar als ze niet goed prikken kan het best een tijdje duren denk ik (even terugdenkend aan het fout prikkende infuus van mij). Heeft ze nog last gehad van haar prikjes?

Bailey: Verlof is als je op tijd bevalt 16 weken. Ben je 6 weken van tevoren met verlof gegaan en beval je te laat dan krijg je extra verlof (min. 10 weken na de bevalling). Ik was 4 weken van tevoren met verlof gegaan, 2 dagen te vroeg bevallen dus ruim 12 weken verlof na de bevalling.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: Oke, die andere twee van ons hebben dat nooit gehad dus had nu echt zoiets van: wat is dit? Nou het blijft hetzelfde, dus als het aan t eind van de week niet over is bel ik wel eventjes idd. Ze heeft niet heftig gereageerd gelukkig, klein beetje verhoging en heb haar 's ochtends een zetpil gegeven omdat ze toen niet echt lekker was. Maar verder geen bijzonderheden. En Dean ook niet?

Saar: Hanna moet toch binnenkort voor de tweede prik? Of heb ik dat mis?

Hoofdpijn is wel iets minder, heb vannacht goed kunnen slapen gelukkig. Maar denk dat het licht ontstoken is idd, het voelt ook dik aan enzo. Gaat wel weer over hoor! ;)

Hoe is het met Ab, Bandietje en Proudmama? Lekker van het weer aan het genieten?

O en hebben jullie ook zo'n last van MUGGEN?! Bleh, wat een drama!

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou fijn ik hoor wel vaak dat de 2e keer juist erger is... ? Fijn dat de hoofdpijn iets minder is, goed slapen is altijd goed he?! Ben je al teruggebelt door de osteopaat? En hoe gaat het verder met Charlotte? Ja maandag mogen we weer. Ben wel benieuwd hoe zwaar ze is enzo en ik moet weer naar de arts en die zaaide 2 keer geleden zo'n paniek over haar hoofd. Dus heb er niet zo'n zin in.
    Muggen: heb er pas 1 doodgeslagen en die had ook geprikt (mijn man geloofde me 's nachts niet haha). Verder geen 1 meer gezien, maar de ramen die' s avonds openstaan hebben een hor.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh nou weghouden die muggen dan! Pff wat een drama zeg, gelukkig heb ik vast geslapen dus heb ze niet gehoord maar nu voel ik het wel :D:D:D

Nou ik heb nooit echt verschil gemerkt, de ene keer is de weerstand iets beter dan de andere keer, maar over het algemeen heb ik hier altijd een klein dagje verhoging gehad, zetpilletje gegeven en de volgende dag was het weer over. Vond het verder reuze meevallen.

Met Charlotte gaat het wel goed nu! Is altijd he... als je actie onderneemt, gaat het ineens beter. Maar gebruik af en toe olijfolie voor de ontlasting en dat helpt haar wel. Het komt nu iets sneller los, dus volgens mij is dat ook een euvel bij haar.. Ik ga vrijdag toch naar die therapeut en dan zien we wel wat hij kan doen. Zowiezo voor d'r armpje is het altijd handig!

Heeft Hanna alweer iets gedaan dat je zegt van: wow, weer een stapje verder? Ik zie bij Charlotte dat ze zich telkens met haar beentje probeert af te zetten om te kunnen rollen. Zo leuk!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou inderdaad gewoon gaan. Even laten checken allemaal! Wat was er met haar armpje? (heb je misschien wel gezegd maar ben ik vast vergeten). Hier probeert hanna dat ook, maar ze komt nog net niet over het dode punt heen dat is dan van rug naar buik. Van buik naar rug komt het nu ook, maar dan ligt er altijd een arm in de weg. Verder zit ze al super stevig hoef haar hoofd haast niet te ondersteunen (maar dat hebben we ook haast niet gehoeven) en ze gaat steeds meer zelf opstaan:( Gek kind haha. Ze lacht nu af en toe keihard hardop. Eerst was hetnog wat voorzichtig maar het wordt echt een schaterlachje. Verder niet echt nieuwe dingen geloof ik. Ben wel met haar aan het oefenen om dingen te pakken, maar dat snapt ze nog niet helemaal.

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Gaaf he, als ze hard gaan lachen.. dat vind ik zo leuk! Hier komt dat nu ook ja, zo mooi. Ze pakt hier trouwens wel al dingen die boven of naast haar hangen. Is ze helemaal blij als het lukt. En dat dode punt kan lang duren soms, dan ligt die arm goed in de weg idd! Maar komt vanzelf.
    Strekt Hanna d'r beentjes ook zodat ze gaat staan? Hier doet ze dat ook, zo apart! Toch veel te klein om te gaan staan? :( Pittige tantetjes hoor!

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja Hanna pakt ook banaan al een tijd en stopt daarvan dingen in haar mond en ook van de babygym pakt ze dingen, maar ik probeer haar nu een rammelaar ofzo te laten pakken, doet ze nog niet altijd even leuk. We hebben bij het openen van een spaarrekening bij de rabobank een knuffel gehad, knalgroene rups. Die vind ze helemaal fantastisch dan pakt ze die vast met 2 handjes aan de zijkanten, maar hij is te zwaar haha. Doet ze haar beentjes eromheen haha zoo grappig. Ik leg hanna weleens op schoot, dan trek ik haar op tot zitten en dan zet ze zelf haar voetjes eronder. Zo'n stom gezicht. Op het cb zeiden ze dat het een reflex is, ja tuurlijk...

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    zeggen ze altijd op het cb als een kind snel is :D
    en als het traag is ergens mee, mankeert het direct wat..

nou trouwens, die arts zal toch niet weer over het hoofdje van hanna beginnen? anders zou ik er wat van zeggen hoor.. elk kind is zoals het is, en als er afwijkingen zijn, mogen ze dat zeggen maar niet gaan zeuren als er niks aan de hand is. heb ik nu ook gedaan en whaha ze beven nu als ik binnen kom :p

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik ga ervanuit van niet. Ze heeft nou eenmaal een groot hoofd, Verder kan ik er niets afwijkends aan ontdekken(behalve de bos haar dan;)). Kijk dat moet ik dan ook maar doen denk ik.

Ik had vorige week visite van iemand die dan half juni is bevallen ook uit dezelfde woonplaats. Zij heeft al een zoontje van 2. Op een gegeven moest ze weer een formulier invullen en had ze ingevuld dat ze haar zoontje (van toen 1) weleens een tik geeft. Zeiden ze tegen haar nee dat mag je niet doen je moet het rustig uitleggen en met hem praten. Zegt ze ja een kind van 1 die de afstandsbediening door de tv wil gooien en dan praten.... Gewoon een tik op de vingers hoor. Mijn moeder kneep ons altijd in de kerk als we niet stil zaten, ik heb erniets aan over gehouden hoor.

Hier kauwt hanna heel erg op haar vingertjes. Mijn zus zei al ooooh die krijgt tandjes ik zie ook al witte plekken.. Hoop dat die nog even op zich laten wachten hoor.

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nu al tandjes? o saar, ik hoop dat het nog even duurt.. want bereid je maar voor dan op de huilbuien en zere billetjes! Dat was hier standaard een drama... maar volgens mij hoort op de knuistjes/vingertjes bijten een beetje bij de leeftijd. Tenminste, charlotte doet het ook heel erg. En op het cb vroegen ze: gaat ze al op d'r knuistjes bijten ed.? Hoort nl bij de ontwikkeling. ;) Maar goed, het kunnen ook tandjes zijn.. haha wel schattig hoor, als er twee tandjes staan :D

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ow nou haha, dan doe ik het wel heel vaak verkeerd als je geen tik mag geven! Af en toe moeten ze gewoon even voelen wie er de leiding heeft. Ik leg daarna wel uit waarom ik ze een tik gaf hoor, maar het blijft een lastige kwestie. Ik geef wel toe dat ik soms eerst tot 10 moet tellen, vooral bij de oudste... die daagt het uit om eerder een tik te krijgen ;)

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Die tanden mogen van mij ook achterwege blijven de komende 6 maanden haha. Ze bijt nu soms met haar kaakjes, of meer kauwen op mijn tepel, of ze trekt eraan auw! Koppel haar wel gelijk los, maar ja..

Haha ja ik geloof niet zo in dat gedoe wat er nu allemaal speelt. 't Is meer als je echt slaat vind ik het anders maar een tik op de vingers, of billenkoek ah ja ik ben er niet echt minder van geworden.

Vandaag is het trouwens wel weer een stuk aangenamer voor de kindjes!

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar en Cocko jullie gaan veel te snel!! haha ;) Nee hoor, gezellig!

Cocko, wat was er eigenlijk met het armpje van Charlotte? Sorry ik heb het even gemist geloof ik...Dean kreeg vrijdag de prikjes om half 1 en is zondag ochtend om 5 uur wakker geworden. Ik heb hem alleen gewekt voor eten en verschonen maar zelfs daar sliep hij vaak doorheen. Verder lichte verhoging maar niet dat ik een zetpilletje hoefde te geven, dus het viel me alles mee!
    Kan je oog geen oogmigraine zijn? Heb ik ook, vooral tijdens mijn zwangerschap had ik er last van. Dan was ik ineneens een paar minuten aan 1 oog blind. Maar of mn oog echt opgezwolle was weet ik eigenlijk niet.
    Ben benieuwd wat de osteopaat zegt over Charlotte, maar fijn alvast dat de olijfolie helpt!
    Hoe is het nu met je oudste dochter?

Saar, ooh dat is waar ja, ik was met 6 weken van te voren gestopt omdat ik sowieso volgende week moet beginnen met de start van het schooljaar. Helaas, ik dacht even dat ik misschien recht had op langer geld :D
    Dean bijt ook zo op zn vuistjes! Ik hoorde dat dat de voortekenen zijn van zin krijgen in andere hapjes dan melk. Ook het kauwen en het kijken naar hoe wij kauwen kunnen daar voortekenen van zijn. Jammer alleen als ze je tepel gebruikt om te oefenen, maar lang leven de Bepanthen! ;)
    Dean probeert ook te staan hihi ik vind het wel een schattig gezicht, na een tijdje wordt hij gefrustreerd en trekt hij een hele boze kop. Dat is dan wel weer sneu!

Even een praktische vraag. Als ik Dean op zn buik leg om hoofdje te oefenen doet hij helemaal niks. Hij blijft met zn neus in de grond liggen. Soms rolt hij via zn voorhoofd zn hoofd wel beide kanten op, maar het echt optillen doet hij zelde. Wanneer ik hem vast heb tilt hij wel zelf zn hoofdje op en kijkt hij rond, dus het is niet dat hij het niet kan. Maar het CB zei dat dat ook makkelijker is omdat hij dan al verticaal is. Hoe kan ik het oefenen wat leuker voor hem maken zodat hij ook op de grond zn hoofd optilt? Met een speeltje bungelen werkt niet echt, dan rolt hij alleen zn hoofd gewoon via de grond.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Helaas bailey, maar leuk geprobeerd;) Zie je er tegenop of heb je er zin in of beiden? Volgens mij moeten ze nog niets hoor, maar is het goed als je oefent met ze zeker als ze zich om gaan draaien dat ze niet met hun gezichtje blijven liggen en stikken bv. Hanna vind de spiegel fatastisch dus die zet ik ook weleens voor haar neus, ligt ze te schateren naar zichzelf! Maar goed ze is ook heel nieuwsgierig en ik denk dat dat ook wel scheelt. Niet druk maken en anders gewoon proberen te oefenen als jij ligt of iets schuin.. Ach een kind hoeft toch nog niets te presteren denk ik dan... En misschien doet dean straks alles tegelijk!

Ik heb trouwens een fietsstoeltje op de kop getikt. Ja kan het pas over een maand of 6 gebruiken, maar 't is een bobike met windscherm en 2 van die dingen erbij voor 20 euro.. Ziet er nog helemaal top uit haha. Kon het niet laten liggen, straks in maart kan ik er misschien wel veel duurder aan haha.

17. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    hahah wat een ijdeltuitje! Maar goeie tip, die ga ik ook eens proberen. Nee ik maak me ook niet zorgen hoor, hij draait zn hoofdje goed alleen zonder het op te tillen haha
    Nou ik kijk er erg tegenop. Ik zou het liefst niet meer gaan eigenlijk, maar ik weet dat ik daar later spijt van zou krijgen. Even slikken dus en maar gewoon doorgaan!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Kan het me goed voorstellen, maar je opvang is goed geregeld en de dagen zullen vast omvliegen!

19. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ik hoop maar dat ze niet te snel omvliegen en ik over een jaar denk "ik heb het allemaal gemist"

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Als je dat gevoel hebt kun je op een gegeven moment toch ook anders doen (mocht het mogelijk zijn financieel enzo he?!). Ik kies nu voor thuisblijven o.a. om idd te genieten zolang ze nog zo klein is. maar goed ik moet ook helemaal overnieuw beginnen bij een baas nieuwe collega's etc dat zie ik ook niet zo zitten nu!

Deel Deze Pagina