mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ach ja anders vind ik wel een plekje waar ze wel kunnen rennen:D

2. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Nu vergeet ik het nog te vertellen....gisteren groen licht gehad van mijn broer dat het bekend mag worden. Ik word tante:D

3. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Wat leuk!!!! Gefeliciteerd! !!

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bailey knap dat ze live heeft gedronken. Ze zal wel genoeg hebben gehad als ze stopt met drinken. Of ze t leeg moeten drinken geen idee. Voor je borsten lijkt me wel. Maar misschien is je productie door het kolven te hoog ?

Saar fijn dat de vakantie doorgaat lekker zwemmen

miffy lieve foto

snoep bij mn tante pakt R snoep uit de kast als haar neefjes en nichtjes graaien. Zr hebben er ook een handje van om gewoon de kast in te duiken zonder te vragen met name de jongste. Waardoor R ook die kast ingaat. Soms heeft ze al een snoepje te pakken voor ik er ben dan mag ze t wel opeten (mits t niet gevaarlijk is)
    .
    thuis koekjes en rozijntjes en ze heeft wat choco eitjes gehad.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Proud leuk gefeliciteerd ! Voor t eerst ?

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: fijn dat ze het doet bij je zeg. Knap hoor! Heb je er nu een lactatiedeskundige bij gehad of niet?
    En in principe hebben ze bij bv genoeg als ze zelf stoppen. Als ze maar 1 kant heeft gedronken, dan moet je bij de volgende voeding de andere kant geven. Als je borst heel erg gespannen is, zou je het eerste beetje weg kunnen kolven, want voor haar is het ook erg vervelend om dan te moeten drinken en wrs lukt het aanleggen dan ook minder goed.
    Als het goed is, gaat de bv zich heel snel aanpassen aan haar behoefte. Het is even doorzetten en wennen, maar het gaat wel snel hoor.
    Succes en hopelijk lukt het!!

Saar: ja hoor snoepjes mogen ze wel.. hier eet C beertjes, winegums, smarties, lange jan, chocola.. Niet alles tegelijk maar ze vindt het allemaal even lekker.

Proud: Wat leuk nieuws zeg!! Eerste kindje? Spannend hoor, tante worden! Ik ben al 20 jaar tante, maar nog steeds is het leuk om weer tante te worden :D

Ikdus: oh die van jou kan ook lekker snoepen lees ik wel.
    Ach het kan op zich helemaal geen kwaad hoor, al pas ik echt wel op dat ze niet teveel snoept en we poetsen goed haar tandjes. Dat vinden we wel belangrijk.

Hoe vaak poetsen jullie de tandjes bij de kinders? Vanaf 2 jaar mag het 2x per dag maar wij doen dat nu al ivm de andere twee... Ze staat keihard te roepen: POETUH, POETUH.. dus tsja...:)

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Wat goed joh! Ik doe het met Jefta zo, als hij de borst loslaat probeer ik hem nog 2 keer aan te leggen. Als hij dan weer elke keer loslaat is de borst leeg. Je moet met borstvoeding echt vertrouwen op je kindje. Je weet niet wat erin gaat, maar als ze tevreden is dan moet je er vanuit gaan dat ze genoeg heeft. Let wel op dat je regeldagen kunt krijgen (ik weet niet hoe dat met flesvoeding gaat). Maar dan willen ze vaak drinken. En hier wil Jefta vaak 's avonds vaker drinken. Hij drinkt nu 8.00-12.00-16.00-18.00-20.00, maar is ook wel wat ouder. Maar rond de 4 maanden heb ik een behoorlijke dip gehad. Ik hoop dat het je lukt! Fijn dat de spruw weg is. Kolf je meer dan ze op drinkt? Dan heb je kans dat je nu overproductie hebt. Als het echt heel erg is dan kun je gaan blokvoeden een paar dagen (dan bied je 3 uur achter elkaar dezelfde borst aan). Met vooraf kolven moet je ook weer oppassen, want dan hou je ook weer de productie in stand. Ik heb bij Jefta ook overproductie gehad en met blokvoeden was dat redelijk vlot opgelost. Borstvoedingsforum.nl en borstvoeding.com helpen mij altijd. Vooral vertrouwen hebben!

Proud: Gefeliciteerd. Altijd weer bijzonder. Nou we nemen echt gewoon alles mee, tot het brood aan toe. Hopelijk heb je een mooie omheinde tuin. '

Ikdus: Oei ze weet al waar de snoepkast is haha. Dus je moet haar goed in de gaten houden.

Cocko: C doet natuurlijk vrolijk mee met de andere twee. Maar niet alles tegelijk, wat flauw zeg;)

Tandenpoetsen: Hier worden de tanden nog maar 1 keer gepoetst. Het gaat ook nog steeds niet zo fijn. Ze ligt er ook nog steeds bij. Hopelijk is het over een week of 2 anders, want dan wordt madam 2.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat fijn zeg dat we zo een bv expert hier tussen hebben :D. Hopelijk heb je er wat aan Bailey.

Cocko haha jaa eerst vond ze snoep niks maar nu !!! Gelukkig maar 1x pw max. Dan eet ze een smurfje of sleutel.
    Ik poets hier bijna een jaar ook al 2x pd. Niet altijd hoor als ik haast heb in de ochtend en mw werkt niet mee houdt het op.
    En al 20 jaar tante ?? Heb je zo een oudere broer/zus dan ?

Saar ja erg he!!! Thuis komt ze er niet bij dan vraagt ze of we haar willen tillen. En dan pakt ze een koekje of knijpfruit. Tenzij ze bijna moet eten dan mag t niet.
    Vervelend dat ze t poetsen niet leuk vind. Ik moet hier in periodes ook allerlei trucs uithalen want dan wilt ze zellufff doen.
    Helpt t ook niet als zij jouw tanden mag poetsen ?

9. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Bedankt voor jullie goede tips dames! Ik heb echt enorm veel als ik kolf dus denk inderdaad overproductie. Ik ga eens aan de slag met jullie tips. Gisteren lag ze een uur te dr ik drinken en daarna had ze ng honger! Misschien zuigt ze te l ui nu ze de fles gewend is. Maar goed, vandaag nog maar eens een poging wagen :)

Poetsen, wij doen ook 2x pet dag. Sochtends mag dean helemaal zelf en savonds doe ik het. Gebeurt het tenminste 1keer goed hahah

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oeh dat is lang Bailey, een uur drinken.. hoop voor je dat ze het wel wat sneller gaat doen..

Ikdus: mn oudste broer is 43, er zit 12 jaar tussen ons. Hij was destijds 22 toen ze hun eerste kind kregen dus vandaar. Zat zelf destijds in groep 7 haha weet t nog als de dag van gisteren.

Ik vind C een erg pittige tante.. ze bijt goed van dr af;) Dat had ik bij de andere 2 op die leeftijd minder.

Welk kindje is er nu als eerste jarig?

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ikdus: Ook handig dat ze het zelf aangeeft. Hier weet Hanna we dat ze 's morgens fruit krijgt en 's middags een koekje. Hier helpen trucjes niet voor tandenpoetsen.

Bailey: Oh een uur is wel lang. Hoor je haar ook dat hele uur slikken of is ze haar mama-honger op je aan het botvieren?! Maar als ze wel drinkt, kan ze het zeker leren. Maar het is over het algemeen zwaarder als de fles.

Cocko: Bijzonder lijkt me dat als je nog op de basisschool zit en een neefje of nichtje krijgt. Dat gebeurt niet zo vaak. C moet wel van zich af bijten anders komt ze nooit ergens haha.
    Ik weet niet wie er als eerste jarig is. Ik ben destijds als eerste bevallen, maar weet even niet of dat nog steeds zo is. Hier over 2 weken.

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Dames,

Jullie hebben inmiddels het maximale aantal van 5.000 berichten behaald, daarom doen we dit deel dicht.
    Maken jullie een nieuw deel aan?

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina