Bailey: Dean is ook nog maar 3 weekjes he?! Hanna al bijna 6, maar goed ik ben al helemaal tevreden. Je kunt toch geen ritme afdwingen! Ik moest een keer extra komen bij het cb ivm Hanna's enorme hoofd Met 2 weken komen ze thuis, dan met 1 maand 1e afspraak en dan met 2 maand voor de 1e prikjes. Cocko: Nou ik ben ook wel benieuwd naar wat het is. Een wijnvlek ofzo kan niet toch daar worden ze mee geboren ofben ik nou helemaal gek...
Bailey: met 4 weken (ongeveer dan) ga je voor het eerste bezoekje naar het cb. Dan met 2 mnd voor de prikjes.. net wat saar ook al heeft gezegd. Dus is wel redelijk hoor, die 10e juli Saar: nee het is geen wijnvlek ofzo. Het zit ook niet op de huid, maar eronder, echt gesprongen adertjes. Heb het zelf bv ook gehad in m'n gezicht na de bevalling van de tweede (van het persen). Maar dit zit nu al een poosje.. wel gek!
Ooow dan lijkt het gewoon lang te duren! Oow misschien zijn die adertjes dan toch van de luier? Beetje het enige wat ik kan bedenken wat dat daar kan veroorzaken. Nou je zal het wel horen van de dokter, mooi alvast dat het geen pijn doet.
Ja of ze heeft haar buikje iets te veel verkrampt? Ik bedenk ook maar wat. Nou ben benieuwd wat je donderdag te horen krijgt!
Dit geloven jullie niet, maar Lars is 220 gram aangekomen sinds gisteren....Hij slaapt een gat in de dag vandaag. Alleen vanmiddag is hij wel lang wakker geweest. Ik moet hem nu om de drie uur voeden, maar hij is niet wakker te krijgen. Het leek ons niet handig om steeds maar met een spuitje te geven, want dat gaat hij nooit goed aan de borst. Dus ik heb net de vk gebeld en in overleg wacht ik het nu af tot hij honger krijgt. en vannacht weer. Want ik heb het gevoel dat ik een lui kind zit te kweken. Hij huilt ook zelden, groeit blijkbaar nu wel goed, dus om de 4 uur zal hem wel beter bevallen denk ik. Heftig hoe snel dingen kunnen veranderen in die eerste dagen, maar ik maak me er maar geen zorgen om. De Kraamhulp komt nog 2 ochtenden en dan kan ik lekker mijn eigen plan gaan trekken. Vreemd van die ader Cocko, daar heb ik ook nog nooit van gehoord.
Ab :Wat fijn zeg! Is wel veel in 1 dag. Heeft ze wel goed gewogen Hopelijk blijftie niet zo hard groeien want anders krijg je een reusje. Je zoon is in ieder geval lekker tevreden. Ik mocht er in de kraamweek max 3,5 uur tussenlaten en snachts maakte het niet meer uit toen Hanna weer in een groeiende lijn zat. Nu heeft ze ongeveer 6-7 voedingen per dag, maar toen ze zo klein was nog wel 8-10 hoor. Gewoon naar je eigen gevoel luisteren. Jij bent zijn moeder en jij weet het het best hoor kom ik nu steeds vaker achter! Gisteren waren we 4 jaar getrouwd, maar vieren doen we later een keer. Mijn man moest overwerken. Heb zaterdag al wel een super mooie bos bloemen gehad met de rozen uit mijn bruidsboeket. Helemaal lief!
Ab: wat fijn joh, dat Lars gegroeid is! Zie je wel, het komt vast allemaal goed. In het begin zijn er altijd opstartproblemen. Geniet lekker van je kleine man! Hoe gaat het met jezelf? Knap je al weer op? Saar: nog gefeliciteerd met jullie trouwdag! We zijn vlak na elkaar getrouwd (de datum dan..) want wij waren afgelopen vrijdag 5 jaar getrouwd Lief hoor, een bos bloemen! Mijn moeder kwam 's ochtends vroeg al aanzetten met een bos witte rozen, zegt m'n man: nou die staan alvast, hoef ik ze niet meer te kopen! Dus dat komt later nog een keertje, als deze rozen weg zijn.. Vieren we het gewoon 2x. Vannacht weer een lekker nachtje gehad, Charlotte kwam gewoon na 3 uur alweer na de laatste voeding. En zo ging het de hele nacht door. En na half 4 had ze mega darmkramp dus zijn we uren wakker geweest. Hihi heb nu echt dikke oogjes en krijg zo ook nog kraamvisite Lekker charmant!
Cocko: Nog gefeliciteerd! Dat is ook wat met die man van je! Nou ik heb alleen het eerste jaar een bos bloemen gehad. De jaren daarna gingen we al snel op vakantie. Maar nu kan ik er heerlijk van genieten. Klinkt als een fantastische nacht Nou ja volgens mijn schoonmoeder ben je 9 maanden kraamvrouw (wat ik niet snap) dus mag je er 9 maanden uitzien alsof je niet hebt geslapen en net bevallen bent Zijn je andere kinderen al gewend aan hun zusje? Ik wil een slaapzakje gaan gebruiken voor Hanna, maar ik vind 70 cm nog zo groot bij de armen.. Zou het kwaad kunnen?
Ja hoor ze zijn al helemaal gewend! Alleen nog niet aan de naam, ze zeggen telkens 'baby' tegen Charlotte. Wel grappig hoor. Maar ze zorgen heel goed voor haar, als ze een kikje geeft, staan ze al bij haar. En tijdens de huiluurtjes gaat m'n oudste dochter bij haar liggen en ligt ze een beetje te praten tegen Charlotte, zo lief! Mijn kleinste slaapzak is 68-74, van de hema, die armsgaten zijn niet zo heel groot. Het ligt wel een beetje aan het merk hoor, ik heb nl ook een slaapzak van Bambinio en die armsgaten zijn mega.. daar kan ik nog wel in Waarom wil je hanna al in een slaapzak doen dan? Is het zo'n draaikontje?
Hallo allemaal! Zo, heb weer een heleboel gemist! Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie allemaal! Cocko: ben benieuwd wat de vlekjes zijn van je kleintje?! Saar: fijn dat het nu weer goed was met Hanna's hoofdje! Ab: jeetje wat groeit Lars hard! Volgens mij heb je slagroom!! En heerlijk toch dat hij zo rustig is en het zo goed doet! Idd als de kraamzorg weg is begint het pas echt! En kan je lekker je eigen gevoel volgen! Sorry als ik niet overal op reageer... Ego: Ik ben een poosje niet geweest omdat ik helemaal op was. Tessa dronk erg onrustig aan de borst en mij ging het steeds meer pijn doen. Uiteindelijk dus fulltime gaan kolven wat erg vermoeiend was. Nu bleken we ook nog spruw te hebben... Dus na kolven en voeden alles uitkoken en in de was. Echt een dagtaak aan alleen maar voeden en wassen. Nu werd met medicijnen de spruw niet beter. Huisarts dacht nu aan infectie. Heb nu antibiotica en nog steeds zalf voor mijn tepels en drankje voor Tessa in haar mondje. Maar lactatiekundige dacht nog steeds aan spruw.. Lekker tegenstrijdig. Alles bij elkaar ben ik nu al vanaf de geboorte gestrest over de voeding en doet het pijn. Dat heeft me met pijn in mijn hart doen besluiten te stoppen met bv. Ben nu het kolven langzaam aan het afbouwen en zit dus weer volop in de stuwing. Tessa vind de kunstvoeding erg lekker. Ik voel me wel schuldig tegenover haar maar ik kan echt niet meer.... Zo dat ben ik even kwijt... Verder groeit ze als kool en doet ze het super! De eerste echte lachjes zijn er en ze is erg beweeglijk! Ook Tessa slaapt al in een slaapzak. We hebben haar al overdwars in bed gevonden! Bij prenatal hebben ze maat 60 slaapzakjes. Deze passen perfect. Zo dames, geniet lekker van het mooie weer! Ik zal nog een mooie foto toevoegen van vanmorgen..
Cocko: Ach wat lief van je dochter. Echt een grote zus! Ze schopt alle dekens van haar af waardoor ze wakker word 's nachts omdat ze het dan koud heeft... Bandietje: Wat een heerlijk meissie. Wat naar dat je moet stoppen, maar joh je hebt er alles aan gedaan en Tessa heeft meer aan een moeder die ontspannen is. Je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen. En ze heeft toch een tijdje bv gehad. Oh jakkie die stuwing. Lekker koude compressen erop. En laat je nog lekker even verwennen. De boel de boel en even ontspannen, lekker wandelen als je eraan toe bent enzo. "t is nu even tijd voor jou/jullie he?!
Oow Tessa is een beauty! En je moet je he-le-maal NIET schuldig voelen! ikweet hoe naar en pijnlik het kan zijn en hoe verschrikkelijk vermoeiend het kolven steeds is. Ik ga nog even door, maar ook niet de 6 maanden die ik eigenlijk bv wilde geven. Tessa, en elke baby, heeft veel meer aan een gelukkige moeder en flesvoeding dan aan een moeder met pijn en stress en borstvoeding. Door die borstvoedingsmaffia van tegenwoordig ga je wel denken dat het verschrikkelijk is om fles te geven, maar bedenk zo gelukkig wonen we in NL en hebben we dingen als flesvoeding. Het is een prima alternatief! Cocko en Saar, gefeliciteerd nog met jullie trouwdagen! Ab. heerlijk zo'n goeie groeier!
Wat een poppetje is Tessa! Verstandig dat je stopt met de borstvoeding als het niet gaat. Je moet maar zo denken, die eerste weken heeft ze te pakken en die zijn het belangrijkst. Gefeliciteerd met jullie Jubileums! Lars kwam gisteren om half 12 pas en dronk keurig aan mijn goede borst, daarna kwam hij pas om half 6, dus we hebben heerlijk geslapen. Vanmorgen lukte het hem ook om aan mijn moeilijke borst zelf te drinken, dus dat is super. Nu hij om de 4 uur komt, is hij tenminste wakker en kunnen we het aanleggen goed oefenen. Hij is op gewicht gebleven, hetzelfde als gisteren. Ik krijg nog wel een ochtend extra kraamhulp, omdat we het aanleggen nog even goed moeten oefenen. Dat vind ik wel fijn aan de ene kant, maar ik zou blij zijn als het vrijdag is en ik mijn eigen gang kan gaan. Van de kraamhulp mag ik wel al een stukje gaan wandelen, misschien dat ik dat wel ga doen. Dan kan ik heerlijk even luchten
Ab: fijn dat het al beter gaat en toch fijn dat de kraam een dagje extra komt. En snap best dat je lekker op jezelf wilt zijn. Ik had dat ook. Heb ik ook tegen haar gezegd: ik ben blij dat je weggaat. En daar was zij ook happy mee want zij had toen zoiets oke die kan ik goed alleen laten! Lekker even naar buiten joh! 't Is mooi weer1
Bandietje: jammer dat je moet stoppen maar het is misschien wel beter zo. Zo kun je in alle rust en met alle liefde Tessa geven wat ze nodig heeft!! Ook hiervan moet je gewoon genieten hoor! Ab: lekker een daagje extra hulp, maar ook lekker als je het straks zelf kunt gaan doen! Is toch wel rustiger hoor, hoe fijn de hulp ook is.
Is iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer? Ik vraag me trouwens af waar Ellaa is. hopelijk niets aan de hand...
Ja heb ook al paar keer gedacht waar Ellaa is.. maar misschien komt ze nu niet meer op zp? Te druk misschien ofzo? Kan natuurlijk goed! Pff ben onwijs druk, haha echt mega gewoon met 3 kids! Wel erg leuk maar ook soms frustrerend.
Ab, wat fijn! Geruststellend als het weer goed gaat hé?! Saar, ik vraag me inderdaad ook af waar Ellaa is. Maar wat Cocko zegt zit wel wat in, ze zal het wel heel erg druk hebben. Hopelijk is dat het en niks ergs! Cocko, kan me voorstellen. Ik vind 1 kind en 2 honden al druk, laat staan drie kinderen. Die kan je toch minder goed naar hun mand sturen als het even te veel wordt Ik heb echt een brakke nacht achter de rug. We gingen lekker bij tijds naar bed, om 11 uur. Maar Dean besloot niet te willen slapen tot half 3!!! En ik maar wanhopig alles proberen. Om half 3 liet hij een kei harde scheet (mn vriend werd er wakker van) en prompt viel meneer in slaap. Ik moest stiekem wel lachen, was er alleen te moe voor haha. Daarna werd hij elke twee uur wakker om te eten. Ik heb dus heerlijk in totaal 3 uur kunnen slapen. Hopelijk vanacht beter!
Cocko: Nou kan het me helemaal voorstellen. Als hanna slaapt heb ik rust, maar jij hebt 2 kids die dan misschien wel extra druk zijn. Is je man straks ook vrij of niet? Voel jij je trouwens ook nog zo slap door je hb? Ik heb daar echt nog heel veel last van als ik wat heb gedaan. Ben heel benieuwd hoe hoog'ie is (volgende week nacontrole). Jij morgen naar cb... Bailey: haha ja soms kan er lang iets dwarszitten he?! Nu overdagmaar lekker in je stoel 't is trouwens veels te vies weer om iets te doen... Hier kwam hanna om 5 uur, dronk 8 minuten en ging weer slapen tot half 8. Prima! Ik heb ellaa even een pb-tje gedaan.
Bailey: ja dat zijn geen grappige nachten he! Wij hebben het vaak vanaf 3 uur tot een uur of 6.. Vreselijk is dat. Ben je helemaal gammel die dag! Hopelijk gaat Dean vanavond/vannacht netjes slapen! Maar ja, als ze ergens last van hebben...pff dat is zo zielig dan! Saar: oke wacht af of ellaa reageert.. i hope so. Ik heb idd ook last van m'n hb. Zal nog niet erg hoog zijn verwacht ik. Zodra ik iets gedaan heb, breekt het zweet me uit en hoor ik m'n hart in m'n oren kloppen. Ook ben ik erg snel duizelig, heb jij dat ook?? Ja het is echt te vies om wat te doen haha ik dacht: ik ga heerlijk even vegen en beetje onkruid trekken.. bleh, plak aan alle kanten! En had een mega was en strijk.. net staan doen, pufpuf! Dus nu maar nog ff genieten. Heeft jullie kleintje last van de warmte? Charlotte vond het maar niks buiten! Maar... kheb wel aan de achterkant alle ramen gezeemd!