mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zo ik heb even wat bij te lezen!

Proud: He joh wat naar zeg. Kan me voorstellen dat je dan niet lekker in je vel zit! Ik heb het trouwens wel eens vaker gehoord dat haaruitval (kwam door de hormonen hebje niks aan maar goed), maar hoop voor je dat het snel weer gaat groeien! Heb je lang haar nu? En je moet dus toch voor dagopname bah.

Cocko: Hmm dus toch niet helemaal goed. 3 uurtjes slapen men dat valt niet mee! He als je er toch eens achter kon komen waar ze dan niet tegen kan.. Ik weet ook niet hoe snel zoiets werkt bij zo'n kleintje.. Huilt ze nu ook nog weer meer? Fijn dat je je broer zo hebt kunnen helpen zeg. Is dan toch wel een fijn gevoel ook he als ze nu ook maar gewoon vragen dan.

Bandietje: Heerlijk die vakantie klinkt super. Jammer dat Tessa niet zo graag in de draagzak zit. Ben even kwijt hoe oud ze is:) Hanna vind het ook pas sinds een paar weken leuk (omdat ze dan meer kan zien) dus wie weet is er nog hoop. Ik weet ook niet wat voor 1 je hebt natuurlijk. Wat zielig dat ze zo'n last heeft van haar buikje. Ik hoop dat het snel beter mag gaan met haar. Ik lees in het volgende bericht dat het beter gaat:D Houden zo! Lekker naar de sauna geniet ervan.

Bailey: Makkelijk zo'n moeder op zulke momenten! Maar is ook niks spruw hopelijk is hij er zo weer af met de medicijnen. Succes met je eerste dag werken. Kom je even vertellen hoe het was (als je tijd hebt hoor).

Ab: haha ik zie je helemaal lopen daar;) Ik hou niet echt van de sauna ben ik te preuts voor denk ik. Maar lekker taart bakken altijd goed!

Ego: Ben net op het cb geweest. Even de cijfertjes: 6365 gram, 59.5 cm en hoofd is 40.7cm. Allemaal prima. En weer prikjes gehad en nu ligt ze heerlijk te slapen. Wij slapen nu van 9-8 echt heel erg verwend en zit nu op 5 voedingen. Moet zeggen is wel heerlijk hoor, maar goed besef ook wel dat we verwend zijn. Mijn man heeft een goed gesprek gehad met zijn ouders. We hoeven ons er niet mee te bemoeien en zij hebben met z'n broer afgesproken dat hij het initiatief moet nemen tot contact (ook ons idee). Dus we zien het wel. Maar goed spanning blijft wel een beetje natuurlijk. Verder zaterdag de hele dag weggeweest en gister lekker op onze kont gezeten en niks gedaan. Even lekker bijkomen.

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: fijn dat het gesprek goed is gegaan!! Afwachten hoe het nu gaat begrijp ik?
    Lekker zo'n weekend verder toch, mag ook wel, even uitrusten na al die spanning!
    Nou die hanna groeit goed hoor!Daar heb je geen klagen over! En over dat slapen al helemaal niet, wow ik ben jaloers!!!!! Wilde dat ik 1 nachtje in de week had dat ze zo goed sliep! :D Ach nou ja, het komt vanzelf!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Als het niet om kinderen ging zou ik wel een nachtje willen ruilen haha, maar kan geen afstand nemen van mijn hanna. Daarom zeg ik ook dat we verwend zijn he?!

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hahaha ja jullie zijn zeker verwend! Geniet er maar van hoor! het kan ook anders en dat is echt niet altijd even leuk! Maar goed, het scheelt dat het mooi weer is en ondanks dat ik slecht geslapen heb, voel ik me prima. Heb al heel veel gedaan in huis, heerlijk.
    Alleen die mega was :( BRRRRR

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

ieeeeeeeeh! Nou wassen bah! Gelukkig kun je het buiten drogen toch? Tenminste hier is het droog. Hier slaapt ons meisje heerlijk. Die is helemaal onder zeil!

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Komt zeker van de prikjes dat ze zo goed slaapt?! Lekker hoor, knappen ze het snelst van op!

Haha ja iiiiieeeh wassen.. maar als ik het niet bijhoud dan heb ik binnen no time 15 wassen! Dus toch maar netjes bijhouden! En ach, het zijn er 4 die ik vandaag gedaan heb, nu nog strijken en dan ist weer weg. Had net m'n schoonzus aan de telefoon en we zijn tot de conclusie gekomen dat het huishouden gewoon een bedrijf is!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou ben ik helemaal met je eens zeker met 3 kinderen. Met 1 heb je zat tijd om op je kont te zitten haha, hoewel... Maarik denk dat menig huisvrouw drukker is als mannen met een kantoorbaan, want het werk stopt niet om 5 uur he?!

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dat heb je heel goed Saar! En hoe meer kinderen, hoe drukker het wordt! Zijn langere werkdagen dan menig man heeft hoor. Dat is niet om te klagen maar het is wel zo. En dan die gebroken nachten erbij..
    Kan me soms zo vreselijk ergeren als m'n man beneden komt en zucht: pff heb het helemaal gehad, eerst even op de bank. Dan denk ik: En ik dan?! Ik kan om tien uur 's avonds nog niet eens rustig zitten! Gromgrom.. gebeurt niet vaak hoor maar soms komt dat wel even rot op me over!

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Kan het me helemaal voorstellen. Hebben hier thuis daar al discussies over gehad. Ook omdat mijn man ook nog veel vrijwilligerswerk doet in de kerk. Maar goed daar hebben we nu wel balans in weten te vinden. Ik merk trouwens wel om me heen dat iedereen werkt. Mis dan wel een contact zeg maar die in dezelfde situatie zit ofzo, maar misschien moet ik eerst maar eens kijken hoe het zich allemaal ontwikkelt. Maar ik zie best wel een beetje tegen de winter op... Moet echt wel op zoek naar iets voor mezelf denk ik, hoeft geen werk te zijn, maar wat ontspanning.

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Idd een hobby of iets zoeken is wel leuk voor de winter. Nu kun je lekker buiten zitten en wandelen maar als het zo vreselijk koud is dan ga je ook zo snel niet wandelen! Heb je verder geen echte leuke bezigheid ofzo?
    Kheb geen tijd meer voor m'n hobby's haha. Nou dat is overdreven hoor, maar ben 's avonds gewoon afgebrand en moet er niet aan denken om dan nog achter het naaimachine te kruipen of te gaan verven. Misschien als het winter is, dat ik dan meer tijd krijg maar pfjoe, ik moet er nu niet aan denken!

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou inderdaad afgedraaid achter de naaimachine zitten lijkt me niet echt leuk! Met Charlotte zal het hoop ik ook vanzelf makkelijker worden! Ik speel panfluit al ongeveer 19 jaar dus dat kan ik wel oppakken, maar kom ik de deur niet echt mee uit haha. Nouja misschien valt het ook wel mee, maar een leuk contact is altijd goed natuurlijk!

12. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Bandietje, Super dat het beter gaat met Tessa! Fijn hoor :) En inderdaad net wat je zegt, als het goed gaat met je kindje gaat het goed met jou, maar als het minder gaat zit je zelf ook helemaal in de put.

Cocko, brr nachten van 3 uur ben ik helaas maar al te mee bekend. We zijn niet allemaal zo verwend als Saar ;)!

Saar, heerlijk dat het met Hanna nog steeds zo goed gaat, super joh! En fijn dat het met je schoonfamilie ook wat beter gaat. Is er geen panfluit clubje in je buurt? Hier staat vaak een groep panfluiters in de stad en die verkopen dan ook CDs, verdien je meteen geld :p Ben altijd zo jaloers op muziekale mensen, ik geniet van muziek en dansen maar om nou te zeggen dat ik er talent voor heb ;) haha

Hier was de eerste dag een uitputtingsslag., maar ben blij dat mn kereltje zo thuis komt en ik hem uitgebreid kan knuffelen!!

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh heerlijk om dan je kleintje weer in je armen te sluiten. Is het je meegevallen om weg te gaan? En heb je er van genoten? Toen ik 3 jaar was zag ik zo'n groep (zuid-amerikanen) op de markt en toen zei ik: mama dat wil ik spelen. Ik kom uit een muzikaal gezin dat scheelt misschien wel! Heb mijn man op koor ontmoet haha. Maar joh zo heeft iedereen zijn/haar talent, jij kunt voor de klas staan daar moet ik dan weer niet aan denken. Brrr dat moet je maar kunnen die pubers 2 vind ik zat haha.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat is het rustig hier... Hanna slaapt zo ongeveer de hele dag (komt door de prikjes denk ik). Heeft vannacht zelfs het klokje rond geslapen. En vanmorgen rolde ze van haar buik naar haar rug... 't is toch niet meer leuk dit he?!

15. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saar: jeetje wat gaat jouw meisje hard! Wat fijn dat ze zo goed groeit en heerlijk doorslaapt! En dan ook al omrollen! Knap hoor!
    Panfluit, wat leuk! Speel je dat alleen voor jezelf of ook in een groep? Klinkt altijd erg mooi!
    Cocko: heb je al wat bij kunnen slapen.. 3 uur is wel erg weinig!
    Bailey: heb je nog lekker met je kereltje kunnen knuffelen? Hoe ging het vandaag?
    Saar: Tessa is nu 13 weken, volgens mij scheelde ze niet zoveel toch met Hanna? Ik hoop dat ze de draagzak (baby bjorn) nog leuk gaat vinden. Zou een stuk makkelijker zijn!
    Tessa gaat nog steeds erg goed! Ik heb gister een heerlijk ontspannen dagje sauna gehad en Tessa een oma-verwen dagje! Het ging erg goed, wat een fijn gevoel geeft!
    Volgende week gaat ze voor het eerst wennen bij het dagverblijf! Ik ben zo benieuwd! Tessa verwent ons ook al zo! Vannacht heeft ze van 19 tot 6.30 geslapen! En vandaag slaapt ze ook al zoveel… Oma heeft haar vast uitgeput! ;)
    Vanavond hebben we de eerste avond van de nagym van de zwangerschaps gym. Dit is met kindjes, maar begint pas om 20.30. Ik hoop dat Tessa dat red want normal slaapt ze dan allang! Wel leuk om haar te showen en de andere kindjes te zien! Tessa heeft volgens mij ook een groeispurtje. Er kan een hele staple kleren uit de kast! Ze zit nu al in een kleine maat 62! Of grote 56.. Ook de 60 slaapzak word te klein! Meisje ligt met haar voetjes helemaal onderin! Hihi.

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Wat fijn dat het met Tessa nog steeds goed gaat! Lekker hoor. En zo te horen groeit ze ook hartstikke goed. Lijkt me ook een fijn gevoel na al die ellende met spugen en buikpijn. Wel raar dat de gym pas op die tijd is, lijkt me dat de meesten dan toch het kindje in ieder geval niet meer aan veel drukte willen blootstellen. Ik moet zeggen dat Dean pas naar bed gaat wanneer wij ook gaan, hij slaapt vaak van 17 tot 20 wel, maar is daarna klaar wakker. Ook zo onnatuurlijk om hem dan in bed te leggen.

Saar, leuk zeg, zo muzikaal! En zo te horen is Hanna ook fantastisch bezig. Knap! Tjah, ieder zo zn ding inderdaad, maar ik had het leuk gevonden als ik iets muziekaler was geweest!

Ik ben doodop van de dagen die ik maak (deze week is de zogenaamde 'intensieve startweek') maar ik geniet er wel van. Ik vind het alleen steeds heel moeilijk om Dean uit te zwaaien als mn vriend hem op weg naar werk naar oma brengt. Gelukkig is het alleen deze week de hele week, en is het daarna maar 2.5 dag. Opeens vind ik het juist fijn als hij snachts komt, dan kan ik tenminste dan nog even extra met hem knuffelen haha

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bandietje: Nee dat scheelt dan inderdaad een paar dagen. Zit ze wel goed in de baby bjorn dan? Misschien vinden sommige kindjes het ook gewoonniet zo lekker in een draagzak.. Fijn dathet zo lekker was in de sauna en dat Tessa verwend is met een hoop oma-liefde! Heerlijk ook voor oma! Leuk zo'n avondje, wel een rare tijd trouwens. Het zal vast wel goed gaan met Tessa is ze morgen weer lekker moe! Hier zit Hanna ook veel in maatje 62 hoor zeker met broekjes. Shirts kan ze nog wel aan van 56, maar is allemaal met lange mouwen en dat is weer niet nodig. En haar slaapzak ook inderdaad 60 cm is ook weg(en ik vond hem zo leuk), nu de 70 cm aan. Ik speel(de) met name alleen maar had wel samenspeelavonden. Helaas altijd (niet opschepperig bedoeld maar goed) onder mijn niveau. Dat heb je als je zo lang blijft plakken! Heel veel mensen beginnen aan iets om er vervolgens na 2 jaar mee op te houden, maar dit is echt mijn passie!

Bailey: begrijpelijk dat je heel moe bent! Nou Dean je mag 's nachts 3 keer komen kan je mama lekker knuffelen:D Hou vol! Ik vind het heel knap van je! Is het wel gezellig? Leuk team? Wel 'lastig' dat Dean na 8 uur niet wil slapen. Dan zit je zo met hem op of niet? Hier ook een hele tijd gehad hoor, en nu gaat ze gewoon elke keer slapen of ligt ze wakker in bed te kletsen tegen haar knuffel. Maar je ventje is ook nog maar 2 maanden he, scheelt dan echt veel dus hou de moed erin! Ennuh zingen kan iedereen al is het nog zo vals. Als je er zelf maar van geniet;)

Hoe is het met Charlotte cocko? Beetje geslapen?

18. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Bailey Echt knap van je! Is het wel leuk? En gaat het met Dean goed bij oma? Nog een paar daagjes volhouden! Nu geniet je wel.nog meer van de knuffel momenten!
    Saar Ze zit wel goed in de draagzak maar word er heel onrustig in. Misschien nu ze zich beter voelt dat ze het dan wel leuker vind? Wat jammer dat je in de muziek groep onder je niveau moet spelen. Dat is idd niet zo leuk.. Ik speel bugel en voor mij is dat ook een reden geweest om ergens anders heen te gaan. Ik ga vanavond weer voor het eerst muziek maken na lange tijd! Ben benieuwd! Gisteren avond heeft Tessa het super gedaan! Ze heeft op schoot heerlijk een poep luier gemaakt, een fles gedronken en is toen in slaap gevallen! hihi.. Leuk om alle baby's te zien! Maar wel veel moeilijk bevallingen en tranen van mama's die het moeilijk hebben. Dan heb ik het wel erg getroffen met een makkelijke bevalling en zon makkelijk meisje!
    Heeft Hanna nog veel.last van de prikjes gehad? Tessa krijgt ze dinsdag.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bugel is ook super mooi! Leuk dat je weer verder gaat ermee!
    Fijn dat Tessa zo lief is geweest, een heerlijke poepbroek:D Bevallingsverhalen, heel fijn... Lekker van alles genieten dan he?! Ik geloof dat een bevalling nooit echt makkelijk is toch alleen zit er wel wat verschil in... Hanna heeft vooral veel geslapen na de 2e prikjes en wilde gewoon lekker op schoot. In de box lag ze steeds te duimen, maar vandaag is ze weer helemaal de oude! Heb haar verder niet getempt hoor, was wel wat warmig maar leek er verder geen last van te hebben. De vorige keer had Tessa er toch ook niet zo'n last van? wel apart dat ze onrustig wordt in de draagzak, blijft ze dat ook als je loopt... Ik had Hanna vanmorgen in de draagzak naar de winkel, maar die kijkt dan zo lekker rond! Zit ze dan zo dat ze je kan zien of andersom?

Hier vandaag lekker luieren. Heb alleen een was gedraaid en boodschappen gehaald. Morgen of overmorgen even de ID ophalen van Hanna dus dan ga ik helemaal naar het dorp wandelen (20 minuten heen).

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bandietje: oh leuk al die bevallingsverhalen pufpuf!! Fijn dat Tessa het goed deed daar, vooral die poepluier doet het hem! :D

Bailey: oei jij hebt het zwaar idd! Geniet van de tijd dat je thuis bent met je mannetje! Je zult zeker wel moeten wennen aan de colleges en alles.

Saar: lekker zo'n luierdagje! heb ik ook gedaan, vanmorgen eerst anderhalf uur gewandeld met de kids, vanmiddag in de tuin gewerkt en uren aan de tel gezeten haha.

Onze laptop is naar de filistijnen dus kom maar af en toe even kijken (via pc van m'n man).
    Zal dus niet zo veel hier zijn totdat we weer een nieuwe hebben (en dat kan nog wel even duren helaas....)

Deel Deze Pagina