Leuke hè die na de bevallinggym. Ik ben vorige week ook naar de yoga geweest. Helaas waren we maar met 5 en waren er maar 3 kinderen bij, maar we kwamen bijna nog tijd te kort voor alle verhalen. Lars heeft dinsdag zijn eerst prikje gehad, hij was heel boos. Maar de rest van de dag heeft hij veel geslapen. M'n zusje was jarig, dus ik was blij dat hij kon slapen en geen koorts had. s'avonds kon hij de slaap niet goed vatten, dus heeft hij bij mij op schoot geslapen met een deken over ons heen. Hij weegt inmiddels trouwens 6020 en is 58,5 cm. Doet het dus super. Vorige week hebben we een vouwwagen gekocht en die gaan we dit weekend nog uitproberen, in Drenthe. M'n ouders gaan daar ook heen en mn zusje komt ook zaterdag en zondag. Daar heb ik veel zin in, maar ik ga straks wel eerst spullen pakken, want dat is wel even werk. Gisteren zijn m'n collega's op visite geweest, dat was leuk. Lars heeft een mooie houten garage gekregen en kleertjes. Lars vind de draagzak trouwens ook leuker als hij van me af kan kijken, maar eigenlijk is hij daar nog te jong voor. Hij kan z'n hoofd al aardig sterk rechtop houden, maar niet zo lang natuurlijk. Was jij al naar je verassingshuisje geweest Saar? of heb ik dat gemist?
Cocko: he bah dat zijn altijd van die vervelende dingen! Hoe gaat het met Charlotte? Is het al iets beter? Het was gister ook wel heerlijk weer voor een luier dagje trouwens. Ab: Fijn dat de prikjes mee vielen. Hanna was ook vooral boos met zetten haha. Wauw wat groeit hij fantastisch! Kijk altijd leuk een weekendje weg. Vind het knap hoor met zo'n kleine man erbij! Maar geniet er lekker van hopelijk is het een beetje lekker weer! In mijn draagzak kan ze helemaal niet andersom alleen straks op de rug als ze een half jaar is. Schijnt niet zo goed te zijn voor de werveltjes geloof ik. Ben net naar het gemeentehuis gelopen. Hadden ze de ID van Hanna niet. Zeggen ze kom morgen maar terug, tsja weet u wel hoe eind lopen dat is.... Komt volgende week wel. Maar we gaan de 21e weg als mijn man eindelijk eens vrij heeft gevraagd... MANNEN *zucht*. Maar ik ga sowieso heb ik gezegd en als hij niet mee gaat ga ik vliegen
Saar: wauw kan Hanna al rollen? Waar ga je trouwens heen op vakantie? Ik kan het niet zo gauw terugvinden in de vorige berichten Ab: fijn dat de prikjes meevielen. Kan me wel voorstellen dat Lars even boos was. Altijd even zielig, maar als ze er verder geen tot weinig last van hebben dan is dat altijd fijn. Cocko: hoe is het met Charlotte? Bailey: jij hebt het maar druk op het moment. Ach nu ben je er blij mee als Dean 's nachts komt haha. Maar kan me voorstellen dat je hem erg mist. Bandietje: Tessa groeit goed. Hier heeft Hailey nog het meest 56 aan, maar ze gaat langzaam aan in 62 passen. Tenminste het is dan wat ruim, maar niet zo groot meer dat ze er zelf weer uit kan komen haha. Hier gaat alles nog steeds door met het haarverlies. Het wordt alleen maar erger. Morgenvroeg ga ik naar de huisarts, want je hebt extreem haarverlies en extreem extreem haarverlies blijkbaar. Het is wel zo dat mijn hoofd niet kaal is maar gemilimeterd:x. Het goede nieuws lijkt me dan dat het wel gewoon terugkomt, maar ja hoe lang duurt het wel niet tot mijn haar terug is op de 'normale' lengte. Gelukkig heb ik niet heel lang haar, maar wel tot in mijn nek. Plus ik had altijd een flinke bos en als je dit ziet. Voorkant en zijkanten is weg en dan heb ik nog een bosje stro. Ben benieuwd wat de huisarts zegt, want als die het ook nog normaal vind ga ik naar de kapper en ga ik daar eens bespreken wat te doen. Ik neig er nu naar om het gewoon af te laten halen, zodat alles op het zelfde niveau aangroeit. Maar ja het is ook zo wat als vrouw bijna kaal over straat te moeten. Maar aan de andere kant ik kan nu ook niet over straat zonder hoofdbedekking. Ben zelfs op mijn hoofd verbrand:x Volgend probleem: een afspraak maken bij het ziekenhuis valt ook niet mee. Moest een verwijzing hebben, maar de dermatoloog zou een brief sturen. Bel ik daarvoor is ie gisteren verstuurd. Gevraagd of ze hem voor de zekerheid willen faxen, want als ik dan volgende week nog geen oproep heb gehad dan kan ik er (weer) achteraan bellen. Dan heb ik eerst een gesprek en dan wordt er een afspraak gemaakt voor de test. Ben benieuwd of ik nog voor december ben getest. Uitslag op mijn lichaam is nog niet weg. Ben het echt beu aan het worden. Nog een week en dan moet ik aan het werk en ik zie me er toch uit. Maar ja die uitslag is dan nog het minst erge. Volgende week weer naar het cb. Voorlopig de laatste prikjes als het goed is. Ik ben benieuwd hoe ze gegroeid is en of ze de 6 kg gaat halen. Vorige week 5,6 kg hier op de weegschaal en op het cb weegt ze iets minder. Maar je ziet haar gewoon groeien. Mijn kleine meisje wordt nu al zo groot. Hoe gaan jullie het straks met hapjes aanpakken? Ik kreeg van de week een bambix doos met pap vanaf 4 maanden, maar is dit gewoon om te verdikken en als je dit geeft mag je dan geen hapje op de dag geven? Ik probeer de hapjes trouwens nog zo lang mogelijk uit te stellen, maar wel te kijken of Hailey er aan toe is. Ze maakt nu af en toe al kauwbewegingen, dus ben benieuwd haha. En is een papje een hapje? snappen jullie me nog haha.
Proud: Bah wat naar met je haar zeg. Ben benieuwd wat de ha zegt. Maar misschienis de kapper wel een beter idee... Is niet wat dat je haar zo uitvalt en dan ook nog uitslag.. Is dat nog van de bevalling? Hailey is een lekker klein ding zo te lezen.. Ze is trouwens vroeg met alle prikjes of niet? Binnen 4 maanden de eerste 3? Ik hoef pas 1 oktober weer. Met de eerste hapjes wacht ik zo lang mogelijk. Zo rond de 6 maanden wordt ook geadviseerd ivm darmpjes. Mijn zus deed het al wel heel vroeg, maar ach ik vind de borstvoeding zo heerlijk. Met pap enzo dat weet ik niet, want ik wil naast de hapjes gewoon bv blijven geven. Wat ik wel lees over hapjes is dat het eerst echt bijvoeding is, dus naast de fles of borst en pas na een aantal maanden fles/borst gaat vervangen. Maar goed heb me er dus nog niet in verdiept want ik wil sowieso niet eerder dan met 5,5/6 maand beginnen. Hanna rolt inderdaad. Vandaag ook van rug naar buik... Alleen moet ze er wel zin in hebben haha. We gaan naar een mystery parc van center parcs. Dus geen flauw idee waar haha! In nederland of belgie!
Mijn haar komt door de hormonen tenminste daar wordt van uitgegaan. De uitslag is denk een reactie op de reactie. Weet ik veel ik krijg er af en toe gewoon hoofdpijn van. Prikjes vroeg? De eerste kreeg ze tegen de negen weken en op het cb gaven ze me het idee dat het al vrij laat was. En daarna is het iedere maand geweest. Nou ik moet me ook nog verdiepen in de hapjes. Ik weet wel dat ze beginnen met een lepeltje. Nou herinner ik het me weer van je vakantie dat was heel wat pagina's terug
Proud: wat balen zeg van je haaruitval! Komt dus van de bevalling als ik zo lees? Omdat je zegt dat het hormonen zijn? bah zeg, hopelijk komt er snel een oplossing! Saar: Hanna is echt snel met omrollen, knap hoor! Met hapjes begin ik als ik zie dat ze wel toe zijn aan een ander smaakje. Dan geef ik gewoon een paar hapjes (met 4 mnd ongeveer) om ze eens wat anders te laten proeven dan alleen melk. Grappig hoor, een grote kledderboel wordt het dan! Met Charlotte gaat het redelijk. Ene avond huilt ze veel, andere avond is ze rustiger en gaat ze lief slapen. Wisselt gewoon nog erg. Ene nacht slaapt ze superdoor, andere nacht moet ik er twee keer uit om te voeden.
Cocko: ja het is van de bevalling, maar blijkbaar komt het weer door verandering van de hormoonhuishouding. Hoe allemaal precies weet ik ook niet. In ieder geval alles is hier in de war. Zal ik maar vast een short voordoen als ik begin met een hapje haha. Dus nog wisselend met Charlotte. Gelukkig zijn er nachten dat ze doorslaapt kunnen jullie beide even bij tanken.
Cocko: dus nog steeds wisselend met Charlotte.. Wel fijn dat het af en toe ook beter gaat. al hoop je natuurlijk dat het altijd goed gaat! Saar: wat een gedoe bij de gemeente.. Heb je dat hele eind voor niks gelopen. Ach, is wel goed voor de beweging! Hopelijk komt het idd nog goed voor je vakantie! Ab: wat fijn dat het zo goed gaat met Lars! En wat groeit hij goed! Proud mama: wat balen zeg van je haaruitval en de uitslag.Ik kan me voorstellen dat je er af en toe hoofdpijn van krijgt.. Over het eten ik denk erover om pas laat te beginnen met Tessa. Ws pas tegen 6 maanden.. Ik heb zelf voedselintolerantie en wil dus heel voorzichtig zijn met mijn meisje... Maar ik ga dinsdag ook even advies vragen bij het cb. De meningen zijn zo verdeeld. Met Tessa gaat het nog steeds super! Ze slaapt alleen nu zoveel dat ik me bijna zorgen ging maken! Ze slaapt de nacht bijna de klok rond en overdag is ze steeds ook maar even wakker en slaapt dan zo weer een paar uur.. Blijkbaar komt ze nu gewoon ook veel meer aan haar rust toe nu ze geen pijn meer heeft.. Zo fijn om zo'n blije baby te hebben! Gisteren zijn we voor het eerst wezen babyzwemmen! Ze vond het erg leuk en keek haar ogen uit! Ik wilde vandaag wandelend boodschappen gaan doen, maar ik geloof dat dat vanmiddag toch de auto word.. het lijkt wel herfst! Ab: ging jij vandaag al voor een weekend weg? Hopelijk heb je nog wel wat mooier weer het weekend! Wel leuk een vouwwagen! Heel veel plezier!
Bandietje: wat fijn dat het met Tessa nog steeds goed gaat. Kan me voorstellen dat je voorzichtig bent met wanneer je wilt beginnen met vaste voeding. Ik vraag hier op het cb ook nog even na over het papje, want dat lijkt me nog niet echt vast en heeft ze toch vast een ander smaakje. Wij zijn vandaag met Hailey gaan zwemmen. We hebben zo'n zwemband en madam hing er op haar gemak in. Ze kreeg meteen de vuurdoop want iemand deed een bommetje en was ze onder gespetterd. Ze schrok even maar was maar een seconde. Ze vond het allemaal heel interessant, dus ik ga volgende week eens bellen voor verdere informatie en dan gaan we ook op babyzwemmen. Wat deden jullie op de les?
Oh en ik ben gisteren trouwens nog naar de HA geweest, maar er is echt niets aan te doen. Ik twijfel nu heel erg om mijn haar er helemaal af te halen maar dat is ook weer heel definitief. Als het echt heel erg staat kan ik er niets meer aan doen. De HA dacht wel dat ik een pruik vergoed zou krijgen, maar dat lijkt me ook niet echt goed voor mijn haar als er heel de dag geen lucht bij komt dan lijkt me een doek of muts wat meer lucht doorlaten. Vandaag met zwemmen trouwens zo het water ingegaan. De lokken achter met een elastiekje bij elkaar gebonden en mijn hoofd boven water gehouden.
proudmama we hebben liedjes gezongen en in verschillende houdingen door het water geleden. Van de kant af in het water ge"vallen". Erg leuk vond Tessa het. Wat stoer van Hailey met dat bommetje ! Arm meisje! Leuk dat je misschien ook gaat babyzwemmen! Wat knap dat je toch zo bent gaan zwemmen! Lijkt me zo moeilijk! Je schijnt wel hele goede pruiken te hebben die als " eigen" haar voelt en werkt. Maar ik heb er verder geen verstand van. Misschien kan je er informatie over krijgen? Lastige keus of je je haar eraf zal halen.. Zal een grote stap zijn....
Proud: Wat vervelend dat de ha er niets mee kan. Moeilijke keuze, maar misschien wat bandietje al zegt gewoon eens informeren naar de pruiken? Als je het vergoed krijgt.. Wel knap dat je gewoon bent gaan zwemmen en fijn dat je/jullie genoten hebben. Met die prikjes, hailey is natuurlijk al bijna 4 maanden... Hier is het met 2, 3 en 4 maanden geloof ik maar ja zat nog even anders te denken Cocko: Is de uitslag al weg bij Charlotte? En slaap je weer een beetje? Tsja hoe zie je dat ze toe zijn aan iets anders?.. Smakken en handje in haar mond doet ze al een tijd, maar vind 3 maanden echt te vroeg... Ik wacht er gewoon mee totdat ik er zelf aan toe ben denk ik. Bandietje: Klinkt leuk dat babyzwemmen. En fijn dat het zo goed gaat met Tessa. Heerlijk zo slapen of niet? Hier gaat het wel goed, heb het zelf alleen even pittig. Ik kom ineens tot het besef dat ik geen baan heb en daarmee dat ik toch echt iets voor mezelf moet gaan zoeken ofzo. Dus veel met mijn mannetje gepraat over hoe en wat. Nog geen hele concrete ideeën, maar wel mijn hart gelucht, ook al fijn! Babyzwemmen wil ik ook gaan doen, maar wil de eerste keer graag met mijn man erbij gaan zwemmen. Dus ws. 10 oktober voor het eerst. Vakantie is geboekt voor 21 september, daar heb ik echt zin in!
Proud, wat goed zeg dat Hailey zich niet liet afschrikken door water over haar heen. En wat een lastige keuze voor jou over je haar. Kan je met een kapper overleggen hoe het misschien een beetje verstopt kan worden zonder dat alles eraf hoeft? Wie weet iets met clip-ins of extensions? Bandietje, dat klinkt echt leuk! ik wil ook graag gaan babyzwemmen en na jou verhaal alleen nog maar meer Even een zwembad zoeken waar ze het ook in het weekende aanbieden. Cocko hoe is het met Charlotte? Saar, ik kan me voorstellen dat zo'n gesprek al oplucht. En iets voor je zelf zoeken lijkt me een goed idee. Het is altijd fijn om iets, al is het iets kleins, voor jezelf te hebben. Maar ja, nu nog verzinnen wat! Ik ga zelf wanneer dean 4 maanden is fruithapjes maken. Ik ben allergies voor vanalles en nog wat dus aan de kant en klare hapjes wil ik niet (ik kan zelf tegen een heleboel E nummers niet). Ik denk dat Dean erg blij is als hij iets anders krijgt dan melk, want hij vindt het volgens mij helemaal niet lekker haha. Maar ik denk wel dat ik dan echt besef wow hij wordt snel groter!
Saar ik kan me voorstellen dat zo'n gesprek met je man dan even oplucht. Iets voor jezelf zal idd lekker zijn! Bailey leuk dat je ook gaat zwemmen! Is er een reden waarom je met 4 maanden al begint? Is dat juist beter als je met allergieen zit of niet? Ik vind het moeilijk of ik juist wel of niet vroeg moet beginnen. Zal het morgen bij het cb vragen.. Dan krijgt Tessa weer prikjes! Hier is mijn laatste vrije week aangebroken! Nog 1 weekje fulltime genieten van mijn meisje! Morgen gaat ze wennen bij het kdv. Ben benieuwd! Fijne dag allemaal!
bandietje, Ik weet niet of het voor de allergieen iets uitmaakt hoe vroeg je begint. Wel mijd ik daar om de kant en klare potjes (grote kans dat hij er ook niet tegen kan denk ik). Maar ik krijg sterk het diee dat Dean de melk gewoon echt niet lekker vindt, dus daarom begin ik zo vroeg mogelijk. Oeh spannend wennen bij de kdv! Nou succes (en dan vooral voor jou, Tessa zal het vast heel goed doen maar voor mams blijft het spannend ) Sterkte ook met de prikjes!
Bailey: Ik ga ook zelf zoveel mogelijk maken hoor. Die potjes zijn veel te duur en ik vind ook te veel gepureerd. Heb uit allerlei dozen al wel potjes staan, misschien voor de echte eerste hapjes, maar goed ik zie wel. Kun je fruit invriezen Wel lastig al die allergien. Bandietje: Ook weer aan het werk nou geniet nog maar even lekker! Hopelijk gaat het goed morgen! Altijd weer spannend de prikjes. Het zijn slaapprikjes, tenminste Hanna sliep ongelooflijk veel. Dames die zijn wezen zwemmen: Hoelang houden jullie kleintjes het vol? Aangezien wij dus binnenkort naar centerparcs gaan ben ik wel benieuwd. Hier vandaag uitslapen 't was kwart voor 10 voordat Hanna wakker was, had ik al het hele huishouden gedaan... Hebben jullie ook zo'n moeite met concentreren en onthouden? Ik kan mijn aandacht echt maar 10 minuten(als het niet korter is) ergens bij houden en dan is het over. En ik vergeet echt een heleboel... Ik was altijd zo punctueel en weg is het..
Proud, wat erg, hopen dat je een mooie pruik kunt regelen. Bij flesvoeding mag je vanaf 4 maanden beginnen met een groentehap, ongeacht aanleg voor allergieën. Bij borstvoeding helaas vanaf 6 maanden pas. Dat zeggen ze tenminste hier op het CB. Volgens mij kun je fruit wel invriezen, misschien niet alles, maar dan moet je het ff google-en. Gelukkig heb ik daar geen last van Saar, ik loop wel 3 dingen tegelijk te doen in huis, omdat ik in een drive-in woon. Dat is wel goed voor m'n conditie..... Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie dat doen met zwemmen, want ik wil woensdag misschien gaan. Hoe doen jullie dat met de voeding, ga je ervoor of erna? Hoelang mogen die kleintjes in het water blijven? Het weekend was heerlijk. De vouwwagen bevalt goed. Lars had het prima naar z'n zin. Alleen vrijdag op zaterdagnacht was het heel koud, maar 5 graden. We hadden Lars in de slaaptent bij ons in de bak van de kinderwagen. Hij had wel koude handjes, maar dat zegt niks op deze leeftijd. M'n ouders zeiden terecht dat het vroeger toen ik zo klein was bij hen op de bovenverdieping niet veel warmer was in de winter. Echt lache, hij had 's avonds gewoon rode wangen van het vele buiten leven. Lars is trouwens echt een wijsneusje, hij gaat iedere dag vooruit met z'n motoriek. Hij zit net met een knuffel op schoot bij m'n man en probeert zelf rechtop te gaan zitten en die aap in z'n mond te stoppen. Mooi om te zien.
Dankjewel Bailey! Ja zal idd voor mij spannender zijn als voor Tessa! Saar ik hoop dat ze alleen maar veel slaapt van de prikjes! Dat is beter als dat ze er last van heeft.. Ab: wat fijn dat de vouwwagen goed bevalt! En heerlijk, die rode buiten wangetjes! Leuk dat Lars zulke sprongen maakt. Kun je echt van genieten he! Over het zwemmen.. Ik kijk net hoe ik uitkom met voeden maar het beste is om na het zwemmen te voeden. De baby zwemles duurt een half uur maar je moet zelf kijken of je kindje dat volhoud. Tessa had het op vakantie na 20 minuutjes koud, dan moet je er meteen uit, maar de babyzwemles hield ze een half uur vol en dat was ook de hele les. Tijdens babyzwemmen maken ze het bad ook warmer. 32 graden. Daarma heeft ze thuis een fles gehad en de rest van de middag geslapen!
Dag mensjes, wel alle verhalen gelezen hoor! maar kan helaas niet uitgebreid reageren. M'n opa is gisteravond overleden, zijn vanavond wezen kijken. Vreselijk gewoon. Zit zelf emotioneel echt even op t randje, dikke keel tot en met (al een paar weken inmiddels). Dus sorry dames, dat ik zo ego ben! Hoop snel weer mee te kunnen kletsen.