mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

cocko: kruipen doet ze nog niet hoor gelukkig, soms komt ze wel vooruit als ze heel boos is, maar goed ik ga haar maar eens minder op die buik leggen, dan stimuleer ik het niet in ieder geval;) Ik snap best dat Charlotte ook mee wil spelen, is toch leuk zo'n broer en zus. Is je oudste dochter al wat meer gewend aan de nieuwe situatie?

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    haha oke, omdat je zei dat ze door d'r bedje kroop. ik dacht al: zo die is vlug! Jij legt hanna dus vaak op d'r buik? Ik moet zeggen dat ik dat te weinig doe met Charlotte hoor, die begint naar paar minuutjes echt al te krijsen dat ze op d'r rug wil. Ze liggen nu met z'n drieen op de grond, echt leuk.

Ja de oudste is wel gewend aan de nieuwe situatie. Gelukkig wel. Ze is af en toe nog wel jaloers, vooral met voeden. Dan wil ze altijd dat ik van alles doe terwijl dat dus even niet gaat. Dat is wel lastig hoor. En toen mijn opa is overleden vroeg ze ook ontzettend veel over opa en het sterven enzo. Ze is echt wel pittig daar in. Het is gewoon een pittig meisje dat veel aandacht nodig heeft en echt alles wil weten (en ook altijd alles hoort)

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha ik zie het, verkeerde woordkeuze dat zou wel heel vlug zijn nog geen 4 maand... Fijn dat het wel wat rustiger is zo met haar. Maar ja je hebt ook best veel momentjes met Charlotte natuurlijk en ze begrijpt het ook al heel goed. Helpt het ook niet als ze een pop heeft die ze dan ook gaat 'verzorgen'? Lijkt me wel heel moeilijk uit te leggen over het sterven van je opa zij is nog zo klein.. Maar het hoort ook bij het leven helaas. Volgend jaar gaat ze naar school toch?

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    oh met een pop doet ze allang, maar dat is niet bevredigend genoeg. Ze wil eigenlijk het liefst de aandacht alleen en niet dat ik dat verdeel onder 3 kindjes.. Is heel lastig maar het is gewoon zo. Ze is ook nooit tevreden, het moet altijd meer, of langer etc. Nu heeft haar broertje bv sokken gehad van Thomas de Trein (z'n oude sokken waren helemaal kapot) en zij huilen want zij wil ook nieuwe. Terwijl zij dus vorige week 5 paar sokken heeft gehad.. Dan leg ik dat uit maar het is niet eerlijk want d'r broertje heeft sokken en zij niet ;) Dat is zo lastig dan. Maar goed, ik laat haar gewoon razen want ik doe het niet zo heel snel goed bij haar ;)

Ja in januari gaat ze naar school, voor twee dagen. Na de zomervakantie gaat ze dan naar groep 1. Wel balen dat ze niet gelijk naar groep 1 gaat, want ze is er zo ontzettend aan toe.

5. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Omdraaien doet Lars, gelukkig, nog niet. hij lag vorige week wel met z'n been tussen de spijlen van z'n bedje vast...

We hebben een slaaptentje ipv een campingbed, vind ik makkelijker mee te nemen. Ik denk dat ik een bobike vraag, de meeste mensen zijn er tevreden over en ze hebben ze in leuke kleurtjes voor een mooie prijs. En volgende maand ben ik jarig, dan kan ik er ook nog dingen van vragen.

Vandaag ben ik niet zo handig geweest, ik heb Lars z'n nageltjes geknipt en zijn pink is iets te kort afgeknipt. Ik had het niet eens door, tot ik helemaal onder de bloedvlekjes zat na het voeden. Lars lacht gezellig door, maar ondertussen heeft hij een bloedende pink. Dus nu heeft hij een inimini pleister :(

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Dat zal ook wel lekker en anders zijn als de oudste 2 dagen naar school gaat. Wie weet zien de juffen het ook wel en kan ze alsnog naar groep 1?? Lijkt me wel lastig hoor zo'n jaloerse dochter, maar ja het is ook een hele omschakeling. Misschien is een meisje ook en grotere bedreiging als een jongen voor haar:(

Ab: Ja is leuk toch zo'n bobike en je kunt het zo gek maken als je wil. Wij hebben ook een tentje, die nemen we ook mee naar center parcs. Oh arme lars, nou ja zolang hij niet piept... 't Is ook wel lastig die inimini nageltjes moet ik zeggen. Ik doe het meestal bij de computer, zet ik foto's van Hanna erop en dan zit ze netjes stil.. heeeel pedagogisch verantwoord haha.

Hier heeft Hanna trouwens allemaal bobbels in haar mondje en het lijkt ook alsof ze er echt last heeft vandaag. Ze is niet in goede doen. Ik wilde inpakken maar dat is me nog niet helemaal gelukt.. Ze wil vooral lekker kauwen op mijn vinger en is ontroostbaar. Kreeg haar nu ook niet stil dus heb haar in bed gelegt en ja hoor ligt ze met alle knuffels in bed, zal ook wel moe zijn van het huilen.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou Saar, hier precies hetzelfde. Charlotte huilt sinds gisteravond bij tijden gigantisch.. helemaal rood en niet te troosten. Kwijlt veel, zit met d'r handjes bij d'r gezichtje :( Maar tandjes lijken me nog wat vroeg.. Hanna heeft dus bultjes in d'r mondje? Kan wel van tandjes komen, is het onderin? Want meestal komen die als eerste.. pufpuf..
    Niet handig he, als ze uit de doen zijn en je weet niet waarom!

nageltjes knippen doe ik meestal als ze ligt te slapen, dan weet je zeker dat ze ontspannen zijn :p anders knip je zo ineens ergens anders in haha!
    Arme Lars maar gelukkig heeft hij er geen last van!

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh ook al.. Hanna heeft boven 2 grote bobbels en onder 1. Ze heeft ook al een paar weken hele zure luiers brrrr. Maar goed hopelijk is ze morgen wel weer in haar doen, maar het is eigenlijk helemaal niet handig dat ze niet sneller leren praten...

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oke nou dan zullen er bij Hanna wel tandjes door gaan komen! Aangezien er bobbels zitten.. bereid je maar voor! Ik hoop dat het mee valt!

Dat zie ik hier nog niet maar ze huilt, en ze heeft rare luiers (maar kan ook van rijstebloem komen). En als ik aan d'r mondje kom, begint ze wel te huilen maar goed, ik kan verder niets ontdekken. Ze overstrekt ook gigantisch trouwens! Het is net een stijve plank, vreselijk gewoon. Morgen naar fysio, ben benieuwd of ze er iets van zeggen.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Klinkt ook niet echt lekker met dat overstrekken enzo. Ben benieuwd. Succes in ieder geval en hopelijk gaat je dochter ook weer lekker doorslapen snachts!
    Ik ga hier afsluiten.Tot dinsdag dames.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Fijn weekend Saar! Geniet ervan hoor!!!

12. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Sorry heel even ego want ik kom net bij het consternatiebureau vandaan.
    Dean heeft zich heel groot gehouden met de prikjes en ligt nu lekker te slapen. Maar hij heeft volgens de arts een asymetrische bilplooi en ze wilde weten of wij in de familie heupproblemen hebben. Dat hebben we niet en toen zei ze dat ze het in de gaten houdt volgende keer... wat dat ook mag betekenen. Bovendien wil ze dat Dean naar de fysio gaat, of liever gezegd dat de fysio naar ons komt, omdat hij nog steeds niet echt fijn vindt om op zn buik te liggen en dan alleen ze hoofd en benen optilt, maar niet zn bovenlijf. Ik heb er even helemaal de balen in. Hoop niet dat er iets mis is met mn menneke :(

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: laat ik je 1 ding zeggen: op het cb ondernemen ze vaak actie terwijl er echt niet altijd gelijk van alles aan de hand is. Ik heb er ervaring mee, dus weet waar ik over spreek. Ik zou zeggen: regel een fysio die aan huis komt, en laat hem gewoon eventjes nakijken. Het feit dat hij niet graag op z'n buikje ligt, zegt helemaal niks!! Charlotte vindt het ook nog niet fijn, ze kan het best een paar minuten maar dan is het over en uit. Ze tilt alleen haar hoofdje op, hoezo haar bovenlijfje optillen? Dat doen ze pas als ze gaan kruipen... Of bedoelde ze dat hij Dean z'n hoofd niet fier rechtop houdt maar een klein stukje? Maar dan nog hoor!! Het hoeft niks te betekenen, als de fysio komt en ze bekijkt hem dan geeft ze je oefeningen mee zodat hij het beter kan. Huilt hij bv als hij z'n hoofdje moet optillen als hij op z'n buikje ligt?

En over die asymetrische bilplooi: ik denk dat de fysio daar ook naar kan kijken, en dat ze dan oefeningen geeft. Mijn zoontje heeft dat nl in het begin ook gehad en toen hij wat groter werd was het over. Dus meid, houd de moed er in! Het wil echt niet zeggen dat er wat met je mannetje is hoor. Natuurlijk kan het zijn dat er iets is, maar blijf rustig en wacht af wat de fysio ervan zegt.

Ik ga straks met Charlotte ook naar de fysio, en ook zij loopt niet helemaal op schema met leeftijd/bewegingen enzo. Nou en? Het komt vanzelf hoor. Kijk, als een kindje veel huilt, overstrekt, aangeeft dat hij pijn heeft zodra hij op z'n buikje ligt etc, dan denk ik: oke, die heeft wat, laten we gaan kijken.

Bailey: ik hoop echt dat je wat rustiger wordt, en blijf de moed er in houden hoor! Knuffel je mannetje maar wat extra!! Enne..als je fysio belt, zeg dan dat je snel iemand wil.. soms schepen ze je af als het niet ernstig genoeg is nl.

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Whaa vreselijk ik zie nu wat een lange reactie ik heb gegeven maar ja, als ik eenmaal in m'n vuur zit van praten kan ik lang praten hoor :D hoop dat je het niet erg vindt en zo wel.. (dan heb je pech want het bericht kan niet verwijderd worden haha).

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    haha cocko, niet erg, heel fijn juist!!
    Ja ik vond het ook al raar, want zn hoofd houdt hij rechtop, maar hij tilt zn bovenlijf nog niet op maar ik dacht ook dat dat nog helemaal niet kon. Nou volgens haar moest dat dus :(. Ik wacht nog even met fysio voor dit, eerst maar even zelf meer oefenen misschien gaat het dan vanzelf.
    Ik ga o even langs mn moeder (en tevens huisarts) en dan laat ik haar wel even kijken wat ze er van vindt. Dean's beentjes zijn namelijk wel gewoon even lang (net nog gechecked) dus het lijkt me toch dat het niet heel erg kan zijn. Maar ik wordt zo onzeker van zo'n CB arts. Ze zegt ook niet wat er dan mis zou zijn als zn bilplooi niet gelijk is, alleen dat er iets mis kan zijn.
    Nou ja, goed om te horen dat het bij jou zoontje ook helemaal is bijgetrokken en dat het dus niks hoeft te betekenen.
    Waarbij loopt Charlotte "achter"? Ook met hoofdje of is het iets anders?

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    En wat zei je moeder? Van het cb kun je er onzeker worden maar hoe vaker je komt, hoe makkelijker je het met een korreltje zout leert nemen! :D

Nou uhm, ik dacht dat Charlotte ook achterliep, was de vorige keer nl wel zo. Maar nu ben ik weer geweest bij de fysio en loopt ze weer voor! Nou ja, zo zie je maar: het wisselt gewoon!

17. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Nou wat fijn dat ze nu voor loopt! Maar zo zie je inderdaad maar weer, de ene keer maak je je zorgen en dan blijkt de volgende keer dat het totaal onnodig was!

Mijn moeder zei eigenlijk hetzelfde als jij Cocko. En ze benadrukte dat de fusio ook alleen maar oefeningen kan geven dus dat we beter eerst zelf extra kunnen oefenen. Wat betreft de scheve bil zei ze dat de kans klein is, maar dat als er iets met zn heupjes is het de volgende keer duidelijk zal zijn en dat er dan nog goed wat aan te doen is. Dus ik ben gerustgesteld!

Hoe is het met de rest?

18. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Vandaag weer gewerkt voor het eerst, poeh dat was wel wennen.

Ik vond het niet moeilijk om Lars achter te laten hoor, want mijn moeder was bij me thuis, dus dat gaf een goed gevoel. Maar hij was wel heel verkouden vanaf vrijdag en drinkt niet zo super. De fles was dus ook best een strijd, maar verder ging het goed.

Het kolven ging ook goed, ook al kostte het vanmiddag veel meer moeite om het flesje vol te krijgen dan vanmorgen, toen hield het gewoon niet op. Maar gelukkig had ik al van een vriendin gehoord dat het normaal is. Lars drinkt schijnbaar ook minder 's middags, maar dat merk je natuurlijk niet.

Ik heb met m'n collega's afgesproken dat ik deze week maar even begin met "dom werk" om weer in te komen. Ingewikkelde dingen kostte me heel veel energie merk ik en ik ben gewoon onzeker of ik niets vergeet enzo. Heel apart allemaal.

Ik ben nu wel op! Weltruste.....grapje hoor ;)

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: sjonge wat een grote kerel is Dean toch met z'n prikjes. Heeft hij er nog veel last van gehad? Het is echt consternatiebureau. Dit is net zoiets als dat hoofd van Hanna. Maar goed wat cocko zegt laat het even nakijken en ga anders even naar de huisarts ermee(en nu lees ik dat je dat al doet;)). En ook wat cocko zegt geen kind is hetzelfde he?! Al die regeltjes waar een kind zich aan moet houden pfffff. De laatste keer heb ik trouwens gewoon niets meer gezegd over bepaalde dingen, dan heb je het 'gezeur' ook niet meer. Fijn dat je moeder je een beetje hebt gerustgesteld. Het lijkt wel of het cb de schrik van alle moeder is ofzo... Wat hebben ze zichzelf te bewijzen?!

Cocko: Volgens mij leren ze ook in spurtjes toch?

Ab: fijn dat je zo lekker hebt gewerkt. Het zal niet meevallen om er weer in te komen. Lekker dat je even 'dom' werk mag doen. Met dat kolven klopt wel ja, je productie loopt terug in de loop van de dag.

Ego: hier weer terug van weggeweest. Heerlijk gehad. Elke dag 2 keer gezwommen. Eerste keer was geen succes huilenhuilenhuilen, maar daarna ging het steeds beter. We hebben ook meegedaan aan het babyzwemmen (meer omdat het dan heel rustig is in het zwembad). Stelde verder niet zoveel voor. We zijn allemaal wel heeeeeeeeeeeeeeel erg moe geworden(rotbedden;)). Maar was echt heel leuk. Nu eerst een beetje bijkomen en de was doen. Hanna is helemaal stuk ook en die geniet wel weer in de box denk ik(eigen plekje).

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: fijn dat je moeder je heeft kunnen geruststellen! Scheelt weer he. En idd is er dan wat aan de heupjes te doen als er echt iets zou zijn. Geniet van je mannetje hoor!
    Hoe is het verders? Druk?

Ab: heerlijk dat je goed gewerkt hebt en dat je met een goed gevoel Lars bij je moeder achterliet. En de fles..haha daar worden veel baby's boos van als ze de borst gewend zijn. Echt geweldig om te zien hoe driftig ze dan kunnen worden. Maar als ze eenmaal doorhebben dat er niks anders is dan de fles, vallen ze op de fles aan :D
    Logisch dat je onzeker bent hoor op je werk. Je bent er toch weer een tijdje uit geweest! Goed geregeld met je collega's.

Saar: lekker gezwommen! Was het druk op het park of niet? En hoe vond Hanna het (na de eerste keer zwemmen dan..). Of is ze niet echt een waterratje? Hadden jullie ook al van die heerlijke bedden! Pff wij hadden dat ook toen we op een park zaten. Echt harde planken!
    Nou, lekker bijtanken nu dan!

Deel Deze Pagina