In de loop van het weekend vond ze het steeds leuker worden. Ze begon te trappelen met de beentjes en spetteren en lachen dus heel leuk. 't Is toch steeds 20 minuten naar het zwembad lopen en dat 2 keer per dag dus dat hakte er wel in voor mij. Er zaten vooral harde kuilen in de bedden brrrr, is alles vernieuwd in dat huisje behalve de bedden. Hoe is het inmiddels met Charlotte?
Ow wat een drama zeg, met die bedden. Leuk dat Hanna het toch nog mooi begon te vinden daar! Ze moeten toch altijd weer even wennen aan de omgeving he! Maar heb je wel even uit kunnen rusten? Charlotte is nog hetzelfde. Ze gaat inmiddels de kamer door (op de rug, echt geweldig). Drinken doet ze op het moment niet zo heel goed, ze drinkt weinig per keer. Vannacht was ze daarom ook weer 2x geweest maar goed, kheb me voorgenomen dat ik er geen drama van ga maken. Het komt vanzelf wel weer goed. De andere twee hebben ook geleerd door te slapen dus neem aan dat zij het ook leert
Ja hoop herrie in zo'n zwembad. Zeker als het golfslagbad begint, dan begint er een gorilla te loeien. We zijn wel geestelijk wat tot rust gekomen (geen moment aan schoonouders gedacht en er ook niet over gepraat). We hadden trouwens ook besloten om het maar even zo te laten want er valt niet met zijn ouders te praten. Komt wel als mijn zwager weer uit huis is, want ze maken wel een hoop kapot. Maar goed. verder zijn we moeier als dat we weggingen komt door dat warme bubbelbad denk ik Hoe doet je dochter dat dan Zet ze haar voetjes af? Nou fijn dat je er in ieder geval wat rustiger instaat. Ze gaat inderdaad vanzelf doorslapen (denk ik). De 1 is toch wat sneller daarmee als de ander. Hopelijk gaat ze zelf toch bedenken hoe lekker het is om een volledige nachtrust te hebben. Wel vervelend dat ze niet zoveel drinkt, maar kan ze niet in zo'n sprong zitten? Dan zijn ze ook ontregelt. Had Hanna net voor de vakantie ook. Nu is het weer vrij normaal.
Pff wat een gedoe is dat toch ook met je schoonouders en de rest! Wel goed van jullie om het tijdens het weekend lekker te laten rusten! Dat is wel goed voor je idd. Ja kan zijn dat ze in een sprong zit, heb geen idee. Ze slaapt overdag ook heel veel AMper wakker geweest vandaag. Ja met blote voetjes zet ze af op de vloer en dan hoppa..nog een keer en nog een keer en daar gaat ze. Echt lachen om te zien!
Haha wat leuk zeg, die wil ook snel meedoen met haar broer en zus. Ik heb Hanna nog niet op de rug gelegt op de vloer. Op haar buikje gaat ze wel achteruit, maar dat kost nog wel heel veel moeite. Hoor je haar echt hijgen.
Haha cocko wat een gek kind is die meid van jou! Hopelijk leert ze snel doorslapen, maar wel fijn dat je je er minder druk om maakt dan heb je er wel minder last van. Saar, leuk zeg, lekker zwemmen! Wel jammer van de bedden, dan rust je nog niet helemaal uit. Heel goed om het weekend even te gebruiken om het niet over de situatie met je schoonouders te hebben; weer even gewoon genieten van elkaar. Ik vind het zo'n nare situatie voor jullie! Wel goed idee om het gewoon even te laten rusten. Ego, met Dean oefenen we nu wat langer per keer en wat vaker en ik zie eigenlijk niet zo goed wat er mis zou moeten zijn. Maar goed, wwe gaan gewoon door! Verder is het wel heel druk, maar ik heb er zelf voor gekozen dus ik moet gewoon even mn tanden erin zetten en door gaan. Kijk nu al uit naar de herfstvakantie
Hahaha bailey gelukkig schiet dat al mooi op Maar ik vind het knap hoor hoe je(jullie allemaal trouwens) het doen met werk. Heb je al Dean z'n armpjes echt onder z'n schoudertjes gelegd? Ah en hij is nog zo klein. Ik heb een super foto van Hanna alleen die is te groot om hier neer te zetten. Maar hij is zooooo mooi.
Bailey: nou gelukkig dat je zelf niet ziet dat er iets mis is met Dean.. scheelt weer kopzorgen. Heb je de fysio al gebeld of nog niet? En wat voor oefeningen doe je nu met hem? Saar: haha moet je die foto verkleinen via easyresize of via internet. Kun je gratis doen! Je maakt me wel nieuwsgierig zeg! En idd, net als Saar, vind ik het superknap dat jullie een kindje hebben en dan ook nog werken! Gisteren zei ik tegen m'n man: handig hoor, jij hebt lekker je werk, en je hoeft je niet te bemoeien met je kinderen tijdens de werktijden en 's avonds gaan ze op tijd naar bed dus eigenlijk heeft een man het super eenvoudig.. Ik wil ook wel eens een dagje de verantwoordelijkheid even afschuiven op jou of iemand anders.. Alle dagen die kids, het lijkt wel of m'n leven alleen om hen draait Sorry, ik wil niet klagen hoor! Zo is dat niet bedoeld want ik geniet er heus wel van. Maar ik kan nooit eens even weg zonder kids. Afgelopen do.dagavond ben ik wel in m'n eentje wezen winkelen, maar als ik dan thuis kom zie ik een chagrijnig hoofd van manlief want charlotte krijste zo hard.. Tsjaaaa...... Heb je dan nog zin om weg te gaan?? Als ik aangeef even weg te willen, hoor ik al een zucht en zie ik een gezicht donker worden. Zo vervelend vind ik dat! Zo ik moest het even kwijt want ik heb vannacht een heel lange brief geschreven (in m'n hoofd ) aan m'n man met al m'n frustraties en gevoelens. Jammer, het staat niet echt op papier..
Cocko: ik vind het wel heel herkenbaar wat je zegt hoor. Het werkt niet mee dat je ook zelf mag/moet voeden. Mijn man pakt Hanna ook heel vaak, maar gaat dan onder het spelen zitten tv kijken ofzo dat werkt ook niet. En inderdaad dan zucht hij: pfff wat is ze vervelend. Nu heb ik er nog maar 1 maar met 3 is het nog vervelender natuurlijk! Ik zeg er dan wel gelijk iets van en hij begrijpt het ook wel en het gaat ook steeds beter. Maar de meeste zorg komt wel neer op ons vrouwen ben ik bang. Schrijf het anders toch eens op, want bij mijn man komt het dan vaak beter binnen. Ja gelukt met de foto!
Hahaha wat een superschattig meisje is Hanna! En wat een haren!! Geweldig zeg! Ze is wel erg wijs volgens mij voor d'r leeftijd. Leuke foto. Ja het is gewoon zo dat manlief graag rust in huis heeft en hoe wil je dat doen met 3 kids? Ik wil ook wel eens rust en dat heb ik toch ook niet voor het kiezen? Ik moet er nu 's nachts ook weer twee keer uit voor Charlotte, dat is niet leuk en erg vermoeiend. Ik zeg het ook altijd hoor, maar toch voelen mannen het anders aan. Hij vindt bv dat als hij zegt dat ze rustig moeten doen, dat ze direct moeten luisteren want anders....... Snap je? Dat vind ik zo kort door de bocht. Maar goed, ik kan me ook wel inleven in hem hoor. Maar ik denk wel dat het voor moeders vermoeiender is als voor vaders. (sorry vaders............)
Saar wat een leuke foto!! Echt zo een die je heel groot uitprint Cocko, ik heb de fysio niet meer gebeld. Dnek dat ik dat pas doe als ze volgende keer weer vinden dat Dean te weinig doet, want voor mijn gevoel hebben ze er gewoon een scheef beeld van omdat hij daar niet veel deed. Thuis doet hij het prima (vind ik dan ) Ik snap je helemaal hoor cocko, en zeker met drie kids moet dat af en toe erg zwaar zijn. Bij ons was het ook wat schever verdeeld in het begin, maar nu ik ook weer werk niet meer. Nu snapt mn vriend dat ik net als hij mijn nachtrust nodig heb (dat heb je ook als je niet werkt maar mannen snappen dat volgens mij niet echt ) en wisselen we dus af. Ik denk wel dat ik geluk heb, want hij vraagt echt heel vaak hoe ik vind dat het verdeeld is en of hij niet meer moet doen. Maar ik weet bijvoorbeeld dat hij flesje geven vervelend vind (dean eet slecht dus is altijd een worsteling) en dan wordt hij ongeduldig. Naja, dan doe ik het zelf gewoon. Maar ik vraag wel vaak of hij even de luier kan verschonen en dat soort dingen (dingen die hij leuker vindt om te doen). Ik denk dat mannen misschien slechter tegen huilen/ongewenst gedrag kunnen. Zodra Dean even te lang huilt (in de ogen van mn vriend) is mn vriend geirriteerd en geeft hij hem aan mij. Ik snap dat je als je elke keer een donderwolk ziet als je weggaat ook niet meer snel iets voor je zelf gaat doen. Misschien is het toch een idee om het met je man te bespreken? Gewoon zonder beschuldigingen, maar even aangeven dat je wel wat tijd voor jezelf nodig hebt maar dat je dan je schuldig voelt tegenover hem. Dat je snapt dat hjij het druk heeft, maar dat drie kinderen minstens net zo druk is. Hopelijk kan hij dan zn best doen om als je weggaat niet meteen in de stress te schieten (of in ieder geval niet meteen jou er mee lastig te vallen) Je kan ook met hem afspreken welke dingen hij wel leuk vind om te doen die jou wat kunnen ontlasten. Al is het maar iets kleins in het huishouden, het geeft jou wat meer rust miss chien. Oi lang verhaal haha, maar goed ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik me heel goed kan voorstellen dat je af en toe de balen hebt en ik dat erg vervelend voor je vind!
Mijn zus zegt dat ook steeds, dat ze zo wijs is en snel. Nou ja kan er niets aan doen ze doet het toch echt zelf. Mijn man heeft ook graag rust na werktijd, maar ja zo werkt het niet altijd en zeker niet met kinderen in huis. Moet wel zeggen, nadat we er een goed gesprek over hebben gehad dat het beter gaat. Ook omdat je als thuisblijfmama niet snel wat voor jezelf doet, kan doen en hebt. Altijd overdag een kind om je heen. Helemaal niet erg, maar goed het is wel zo.
Oh bailey, tegelijk aan het typen. Ik ben het helemaal met je verhaal eens hoor. Ik denk ook dat het nog eens te maken heeft dat je als vrouw wel meer 'feeling' hebt met je kinderen en geduldiger bent. Mijn man staat trouwens wel gelijk bovenaan de trap als Hanna een kik geeft haha. Nou ja een goed gesprek kan wel wat oplossen denk ik, maar of het heel veel is. Misschien kun je afspreken dat 1 avond in de week zijn 'oppas' avond is. Of je nou weggaat of niet dat hij in ieder geval alles met de kinderen regelt. 1 avond moet te doen zijn zou ik denken.
Het is net wat Bailey zegt: zodra een kind gaat huilen of jengelig is, dan wordt manlief ongeduldig en geirriteerd. Dat is hier het hele probleem. Zo lang het kindje maar lief is, en geen kik geeft, gaat het prima. Zodra het gaat huilen ofzo, dan is het: ja dat kan ik niet hoor, doe jij het maar of jij weet wat er aan de hand is en ik niet. Daardoor heb ik het idee dat alles op mij neerkomt. Nu is het wel zo dat hij gerust de kids mee neemt naar de winkel of met ze naar buiten gaat hoor! Hij doet heus wel wat, en ook in het huishouden helpt hij me. Maar dat ik niet gewoon eens een avondje weg kan zonder een gezicht als een oorwurm tegen te komen als ik thuis kom, daar kan ik niet zo goed tegen.
Ja lastig hoor. Anders moet'ie elke week verplicht een avondje winkelen met je kids, heb je het huis voor jezelf nee ik weet het ook niet. Als praten en duidelijke afspraken erover niet helpen dan weet ik het niet. Blijft lastig die mannen.
Praten helpt wel hoor, of een keer flink doorslaan, dan gaat het weer weken goed! Maar ja, ik zou graag willen dat dat niet meer nodig was haha. Maar dat kan ik denk ik niet verwachten hoor! Ego: pff maandag bestelling geplaatst bij V&D. Betaald, kreeg ik later een afkeuring van betaling maar het is wel afgeschreven van de bankrekening! Dus ik mail gestuurd, krijg ik dat ik het bewijs daarvan moest opsturen. Ik gedaan: krijg ik net mail dat het doorgestuurd wordt naar betreffende afdeling en met 5 werkdagen antwoord kan hebben. Ja daag, ik wil die dingen hebben! m'n man is morgen jarig, en heb iets leuks voor mezelf gekocht dat ik aan wil op z'n verjaardag zaterdag. GROM! Kan ik me zo kwaad over maken he!
waren mannen maar net zoals vrouwen. Maar irritant dat ruziemaken helpt he... Heb je wel iets wat je echt voor jezelf hebt? Zonder man en/of kinderen. Ik ben daar wel heel erg naar op zoek ook voor de contacten. We gaan straks in ieder geval weer naar de bijbelstudie toe dus dat is al heel lekker. Pfff rare v&d. Zij moeten dan toch aantonen dat ze het niet hebben gehad of ben ik gek. Heel raar. ik heb het weleens gehad dat het afgekeurd was en dan stond het er gelijk weer op. Ik zou nog even checken of je alles goed had staan...
Het is echt afgeschreven van onze rekening. Ik zou zeggen: ze hebben een referentienummer: ze kunnen toch zo nakijken of die bestelling doorgegaan is of niet?? Vind het zo onnozel! Straks is alles weg en kan ik fluiten naar m'n leuke kadootjes. Nee voordat ik zwanger was van Charlotte heb ik wel op naaicursus gezeten. Dat was dan 1 avond in de week maar ik vind die tijden waardeloos. Ik zat vol stress om die tijd te redden dus op een gegeven moment was de lol er af. En de late les was ik pas tegen half twaalf thuis, dat vond ik weer te laat. Dus ben daar mee gestopt. Ik ga wel 4 avonden cursus volgen, over 'opvoeden en zo'. Ik loop hier best tegen dingen aan die ik moeilijk vind dus die cursus komt wel goed uit. Ik leer wat (hoop ik..) en ik ben er gelijk even uit. Leuk een bijbelstudie! Gaat dat uit van jullie kerk?
Ja is wel belangrijk dat er even uit zijn. Lijkt me wel interessant zo'n cursus. Trouwens een naaicursus is ook leuk, daarom kun jij van die leuke dingen maken natuurlijk!. Ik ga altijd naa rmijn moeder als ik een broek heb die korter moet... Ik heb voor mezelf gekeken voor een cursus frans, maar dat kost 250 euro. Dat is me iets te duur. De bijbelstudie is inderdaad vanuit de kerk. Heb ik zelf opgericht en ben 4 jaar voorzitter geweest en nu ga ik als 'gewoon' lid. Ben benieuwd hoe het nu allemaal gaat, kritische ik
Oei vooral als je voorzitter bent geweest en nu gewoon lid..dat wordt wel even slikken hoor! haha dan gaat het misschien toch weer wat anders dan jij zou doen.. Maar komt vast wel goed toch! Zo dat is een dure cursus ja! Pff maar het kost snel al een hoop geld vind ik hoor. Ik had dus de v&d nog gebeld..misschien heeft het toch nog geholpen want kreeg nu een mailtje dat m'n bestelling door was gekomen