mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Saar wat leuk dat je dat zelf opgezet hebt! Wie weet kan je nog wel iets anders opzetten? Ondernemend hoor, vind ik leuk!

Cocko, o zo'n cursus lijkt me ook handig! Want eigenlijk gek dat je voor van alles naar school gaat, maar dat je zoiets ingewikkelds als opvoeden zelf maar moet uitzoeken! Mooi dat je mail van de V&D hebt, ik vind dat altijd zo irritant als je wat leuks besteld hebt en het mislukt!

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh ik heb pijn in m'n nek!! Vreselijk zeg. Heb vannacht nogal raar gelegen, Charlotte was nogal bezig. Half 2 wakker, half 4 wakker en toen heeft ze tot half 6 bij mij in bed gelegen maar ben toch in slaap gevallen denk ik. En dus in een verkeerde houding, au au.. Toen kwam ze wee rop 7 uur dus zit nu gapend achter de pc. Bleh.

Slapen jullie kids allemaal al door?? :$ Haha ben jaloers hoor!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: ja zal wel even wennen zijn, maar ik ben plotseling gestopt in januari (met veel tranen) omdat het niet meer lukte dus ik heb wel een tijd afstand gehad. Is het goed gekomen nu met de bestelling? Oei dat klinkt niet als prettig. Vraag om een heeeeerlijke massage van je mannetje. Ik hoop echt voor je dat Charlotte ook snel rustiger wordt snachts!

Bailey: ja ik vond het ook leuk om te doen, maar op een gegeven moment merk je wel dat je er geen zin meer in hebt, zeker als alles goed loopt dan ben ik er wel klaar mee haha. Ik heb wel weer wat in mijn hoofd, maar goed ik wil nu even niets doen. Mijn man is voorzitter van een tienerclub en die help ik nu, is even voldoende.

Hier heb ik mijn broertje te logeren, mijn ouders zijn een weekje weg. Maar dat is wennen zeg moet je ineens overdag rekening houden met een knul van 16 haha. Ging vanmorgen op de koffie bij mijn zus, maar mijn broertje ging pas 10 uur naar school. Hij kan wel alleen weg hoor maar vind ik niet zo gezellig voor hem. Maar goed morgen is'ie alweer weg.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh gezellig Saar, je broertje in huis. Haha is wel even wat anders dan een baby he! :p

Ging het niet meer vanwege je zwangerschap of andere reden? Wel pittig dan he, om te stoppen. Vooral als het met tranen gaat..

Manlief is vandaag jarig, dus eigenlijk moet hij een massage krijgen toch! :D

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oooooh dat zei je al ja gefeliciteerd! Groot feest! Zaterdag vier je het toch? Dan moet die massage morgen maar... Hou je er vanavond ook nog wat van?

Ja klopt 't is echt een leuke puber die al goed keuzes kan maken, maar hij mocht van mijn ouders niet een hele week thuis blijven. Morgen mag hij 1 nacht alleen thuis zijn. Ik ben inderdaad gestopt omdat ik het toen al niet kon combineren met werk en zwangerschap, maar mijn termijn zat er sowieso in mei op dus het viel mee.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Heb je een leuke verjaardag gehad? Beter geslapen?

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt nog voor de felicitatie :) sorry ben zo slecht tegenwoordig!

Verjaardag niet gehouden, doen we morgen idd! Gisteravond zijn we met de kids bij de Mc Donald geweest, feestje voor hen. Toen belden m'n ouders dat ze op de stoep stonden dus zijn we snel naar huis gegaan. Morgen dus de echte verjaardag.

Hmm ik heb net maar een vraag gesteld aan de voedingsdeskundige. Ze komt gewoon echt weer twee keer 's nachts. Het is gewoon niet leuk, ik blijf er zelf wel rustig onder hoor maar ik word er wel erg moe van doordat ik geen 1 nacht goed door kan slapen. En daarnaast: wat is het dat zij zo'n trek heeft 's nachts? Is dat omdat ze zo mega hard groeit? Want ik heb gisteravond om half negen bv gegeven, toen daarna geslapen tot half 2 vannacht. Toen heb ik dus een fles met rijstebloem gegeven (met de gedachte: dan heeft ze lekker veel dus slaapt ze misschien wel tot 7 uur). Nou niet dus, half 6 was ze er alweer. En echt honger hoor! Ze heeft echt alles leeggedronken bij me, en dat was heel wat vanaf half 9 gisteravond... snap je dat ik wel een gedachte heb van: waar komt dit nou vandaan? Als het een gewoonte zou zijn van haar dan zou ze niet zo veel drinken nl. Dan is het een paar slokjes en klaar.. maar zij blijft drinken.

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#748 Saar22, 28 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2012
    Ooh lekker gedonalds haha. Af en toe wel heel lekker en zeker voor de kinderen, happy meal joepie! Gelukkig eet je vrij snel bij de mc. Wel gezellig dat ze nog even langskwamen toch? Vandaag boodschappen doen enzo zeker? Ga je lekkere hapjes maken en taart of doe je het makkelijk?

Hmmm het zal dan toch echt wel honger zijn. Kan natuurlijk ook zijn dat ze een groeispurt maakt, maar ja ze groeide ook al heel goed toch? Voed je wel helemaal op verzoek overdag? Charlotte kwam toch elke 4 uur ongeveer? Nu doet ze dat 's nachts ook als ik het zo lees. Ik voed elke 2,5-3 uur overdag, maar ja ik weet het niet hoor dit is ook pas de eerste voor mij en hier gaat het verder vanzelf, let er niet zo op. Blijft lastig dit! Had je wel een lactatiedeskundige gesproken hierover, want misschien heeft die nog tips?

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik voed idd op verzoek. Overdag laat ze er met gemak 4 a 5 uur tussen. heel soms komt ze na 3 uur maar goed, dan krijgt ze gewoon. Ik begrijp het ook niet want ze drinkt verder goed. Ze groeit gewoon veel te hard.. ik moet di.dag naar het cb, ben benieuwd wat ze weegt. Krijgt dan ook prikjes, en d'r zus ook! Pff.. lekker drama zal dat worden.

Nou ik had al redelijk veel ingeslagen om taarten te maken maar m'n man zei: joh, doe makkelijk, je loopt al met kringen onder je ogen, haal gewoon chocobollen! Dus heb ik dat gedaan, staan in de vriezer. 54 stuks :D Vanmiddag ga ik nog wel een chocoladetaart maken.
    Verder maak ik wel hapjes klaar morgenochtend. Pufpuf, heel gedoe als je drie koters hebt haha. Moet dan echt tussen de bedrijven door hapjes maken maar goed, gelukkig is manlief er ook.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Lijkt haast wel alsof ze haar dag en nacht nog heeft omgewisselt.... Misschien anders toch eens kijken hoe ze het doet als je haar overdag elke 3 uur pakt of ze dan 'snachts beter slaapt. Je kunt er beter overdag mee zitten lijkt me.. Ik had nog een vraag bij getypt: had je al een lactatiedeskundige gesproken, misschien heeft die nog foefjes?

54 chocobollen wauw hoop visite krijg je. Nou je man kan mooi helpen met de hapjes toch?

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee dat niet want ze is overdag wel veel wakker. En als ik haar dus om de 3 uur voedt, heeft ze daar helemaal geen zin in en dat laat ze ook echt merken. En als ze 's nachts komt, voed ik haar en ze slaapt wel direct weer door. Dus ze weet volgens ons heel goed dat het dag en nacht is zeg maar. Het is zo gek!

Nee de lactatiedeskundige wist het ook niet, ze dronk verder goed enzo. En ze groeit ook goed (wisten we al he..) dus het is een kwestie van wennen en gewoon laten huilen 's nachts.. nou dat zie ik niet zo zitten.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ach dat zou ook sneu zijn en dan slaap je zelf ook niet. Het enige wat ik dan kan bedenken is dat zij 1 van de kindjes is die gewoon niet willen doorslapen, helaas... Je zou wel kunnen kijken of je allebei 1 nachtvoeding doet, dan pak je zelf wat meer slaap.
    Las over de prikjes heen, dat zal idd wel een gezellige boel worden... 2 brullende kids. Ikmoet maandag, ben benieuwd!

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha o o.. ik hoop niet dat ze hetzelfde wordt als m'n zoontje.. die is 2 jaar lang elke nacht wakker geweest (huilen, krijsen etc). Nou ja, nog maar 21 maanden :D:D

Oh moet jij ook naar het cb? Krijgt zij ook d'r prikjes weer? Hopelijk wordt ze er niet al te ziek van. Alleen m'n oudste dochter is ooit 1 x echt ziek geweest van de prikjes, had ze tegen de 40 graden koorts aan dat niet gelijk over ging. M'n zoontje heeft 1x tegen de 41 graden aan gezeten maar toen bleek dat hij dubbele oorontsteking had en door de prik zette het door omdat de weerstand dus verminderde. Balen hoor!

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oooooh 2 jaar pffffff dan heb je straks 4 jaar geen volledige nachten als ze het doorzet... Dan maar een keer een nachtje ergens laten logeren! Ja maandag moet ze voor dr prikjes, voorlopig voor het laatst. Hopelijk gaat het deze keer hetzelfde als de vorige keren, want woensdag wordt er gewinkeld met mijn moeder en Hanna moet mee dus tsja...

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    O o.. nou Hanna, je netjes gedragen dus en vooral niet ziek worden! Is elke keer weer afwachten he! Vind het persoonlijk altijd vreselijk zielig voor die kleintjes. Dat koppie wordt dan zo rood als een pioenroosje..

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik vind het ook wel sneu, maar ik denk altijd maar zo liever een prikje dan kinkhoest oid he?! Hanna doet het elke keer best goed, hoewel de laatste keer moesten we een half uur wachten en toen brulde ze al voordat de prik er was haha.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    haha nou wacht maar af.. als ze iets ouder is en ze ziet de verpleegkundige of arts dan zet ze het al op een krijsen want dan hebben ze door wat er gaat gebeuren.. vreselijk is dat!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik vind prikken ook niet leuk. Maar ja het hoort erbij!
    Ik wil misschien bloeddonor worden met mijn O negatief. Ben nu de rekenkamer aan het kijken of ze erop verdienen... Interessant hoor. Je geeft voor niets je bloed en ze verkopen het voor 200 euro door en de plasma wordt gebruikt voor dure medicijnen. Ben benieuwd wat het eruit komt uiteindelijk.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hihi zeggen ze dat ze geen winst maken, stoppen ze alles in het eigen vermogen. De solcabiliteit van een bedrijf moet normaal 25% zijn en bij hen is het 72%.... Ik ga er nog eens goed over nadenken of ik deze organisatie wil spekken... Ik vind wel het uiteindelijke doel goed hoor, maar op deze manier vind ik het niet zo eerlijk. Waarschijnlijk gaat er ook nog weer een marge overheen die de zorgverzekeraar betaald.

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Zo'n hoog percentage?! Dat meen je niet zeg.. Daar zou ik idd ook goed over nadenken of ik dat zou willen. Verdienen ze wel erg goed aan dan.

Deel Deze Pagina