mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja vind ik nou ook. Al verpakken ze het zelf wel heel goed in een mooi verhaaltje, maar goed ik ga er nog even over nadenken. Vind dat prikken al niet erg leuk dus nou ja, mag nu sowieso nog niet pas 6 maanden na de bevalling.

2. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Damesd wat kletsen jullie weer lekker :D

Cocko, nog gefeliciteerd met je man! Morgen groot feest dus, gezellig! Stuur maar een chocobolletje deze kant op als je over hebt ;) Wel balen van het doorslapen, moet zeggen dat Dean ook altijd nog om 5 uur. half 6 van zich laat merken, maar ik kom gelukkig meestal weg met een speentje geven. Ben benieuwd hoeveel Charlotte dan weegt dinsdag! Misschien wel 10 kg, hahah nee dat zou wat zijn joh.

Saar, Een groep voor pubers wat goed zeg! En hoe was het om je broertje in huis te hebben? Vond hij het leuk met Hanha? Ik ben ook bloeddonor (A-) en ik moet zeggen dat ik het toch altijd wel een fijn gevoel vind, als of je een soort van schoongespoeld bent daarna hahah. heel gek hoor, puur tussen de oren dat gevoel. En het is natuurlijk fijn om iets voor een ander te doen. Dat ze er geen geld voor geven vind ik juist goed, anders trekt het ook een beetje foute figuren aan. Wel gek dat ze er zelf aan verdienen! Maar verdienen ze ook echt wat? Of berekenen ze alleen de kosten door?

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Mijn broertje heeft Hanna in bad gedaan, maar hij durfde haar niet uit en aan te kleden. Had ook wel een strak jurkje aan dus moest aardig trekken;) Qua bloeddonor, ik zou er ook niets voor willen hebben hoor, maar ze stoppen hun winst nu in het eigen vermogen. Als de solvabiliteit voor een gezond bedrijf 25% moet zijn en zij hebben een solvabiliteit van 72% dan is dat wel een beetje vreemd. Ter vergelijking hadden ze prijzen van omringende landen opgevraagd en in Belgie betaald een ziekenhuis voor een zak bloed bijvoorbeeld maar 100 euro tov 210 in Nederland. Dat komt ook omdat er geen concurrentie is in Nederland, maar goed bloed geven blijft belangrijk dus als ik hieroverheen kan stappen + de vervelende prik begin ik er misschien wel aan.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ow mensjes, even tussendoor. Er staat een chocoladetaart in de oven en was charlotte aan het voeden.. wat denken jullie! Gaat ze heerlijk zitten duwen en duwen.. persen, persen.. en wham, tot aan d'r nek toe zat ze onder de poep! :$

:D

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hmmmmmm chocoladetaart en heerlijke chocobollen in de vriezer jumjum. Haha dit was even een geintje:) Zit je er zelf ook onder.... Hoe bedenken kinderen het toch he?! Gisteren ging ik met de auto naar mijn zus en hoor ik ook op een gegeven moment ppfffffffffrppp ooooh wat een lucht :$ Tsja ze kunnen het maar beter eruit gooien.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hahaha Saar!! Vreselijk als dat in de auto gebeurd, die lucht is niet te harden dan! Ik stop dan echt bij de eerste de beste tankstation om d'r te verschonen. Griezels!
    Nou ik had geluk dat ik charlotte boven zat te voeden (anders drinkt ze niet als die kids hier spelen, veel te nieuwsgierig) en had een voedingskussen waar ze bovenop lag als het ware en die zit er wel helemaal onder. Alles zit nu heerlijk in de wasmachine.

Whaha die chocoladetaart is helemaal ingezakt!! Blijft niks van over! ;)

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou gelukkig kan dat lekker in de wasmachine. Gelukkig poept ze da's toch wel weer fijn. Wij gaan hier bijna over naar maatje 4 qua luiers. Die past Hanna ook en af en toe lekt maatje 3 door als ze heeeeeeeeel veel plast. Had mijn mannetje nog 3 pakken maatje 3 meegenomen nou ja... even ruilen. Hoe kan het dat'ie is ingezakt dan, oven te snel open?

8. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    woow maatje 4 alweer?!! Gaat hard zeg!

Cocko, lekkere chocoladetaart in de luier gebakken dus. Misschien wilde ze gewoon helpen met de feestvoorbereidingen ;) hhahah echt vies he?! Dean maakt er altijd veel lawaai bij. echte kreun geluiden"eurhhhh euuurhhh" en dan weet je dat je een lekkere luier kan verwachten hihi.

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha Bailey, idd! En k zie het ook altijd aan d'r neusje! Dan gaan die neusvleugeltjes wijd staan, en worden ze eerst wit en daarna wordt haar hoofdje rood en begint ze een partij te kreunen... :D:D Echt zo geweldig, vooral als er visite is. Dan heb van te voren al lol.

Hmm ja misschien wilde ze meehelpen met de taart..is wel ander kleurtje dan! Ah bah zeg...

Maatje 4 alweer?! Pff daar loopt m'n zoontje in! Charlotte zit in 3, dat gaat voorlopig wel. Maar idd, als de luier gaat lekker is een maatje groter wel handiger

10. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Wow, jullie gaan ineens weer hard zeg....

Gefeliciteerd Cocko!
    Lekker hoor, chocoladebollen....

Ik ben erg moe na m'n eerste werkweek. Lars maakte de nachten ook niet zo makkelijk als eerst. Maar het zal wel een sprongetje zijn. Gelukkig pikt hij het vaak als ik z'n speen geef en slaapt hij dan nog een uurtje verder.

Van de week weer naar het cb geweest, Lars weegt 6810 en is 61 cm. Hij doet het super en is erg sterk in z'n rug en nek.
    Hoe zwaar en lang zijn jullie kids eigenlijk?

Vorig weekend was hij erg verkouden en dronk hij minder goed. Daardoor was het kolven ook niet echt makkelijk. Ik kreeg met moeite genoeg melk uit m'n borsten, maar inmiddels drinkt hij weer beter en hoop ik dat mijn productie weer opgevoerd wordt. Vooral 's ochtends ( de 2e voeding) drinkt hij slecht, herkennen jullie dat? Het maakt niet uit of het de borst of de fles is trouwens.

Met kolven heb ik 's middags juist weer meer moeite om genoeg te krijgen.

Ik ben van plan om toch binnenkort met m'n man naar de sauna te gaan. Ik las op het borstvoedingforum dat veel sauna een ruimte beschikbaar stellen om te kolven, dus dat vind ik wel een geruststelling. Dan ben ik vast niet de enige. Maar ik ben wel toe aan een dagje relaxen en even samen niks. Het liefst met Lars, maar dat gaat natuurlijk niet :D
    Volgende probleem is trouwens dat ik al ruim 3 weken ongesteld ben, met die k*t minipil #@$@$@......mijn excuses!

Nou ja het zal toch wel een keer over gaan:(

11. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Ohja mijn man heeft gisteren heel de dag op Lars gepast en dat ging goed. Behalve dan de fles 's ochtends, maar gelukkig vond hij het leuk. Maar wel vermoeiend.....tja moeders hebben het ook niet makkelijk ;)

12. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Jaaa echt vermoeiend he, zeker die eerste week is wennen. Wauw lars groeitekker! Dean weegt 6.01 en is 63.5 cm. Iets langer , maar lichter dus. Ach zal allebei wel goed zijn, dean was precies gemiddeld met alles.Oi
    Lekker sauna, verdien je ook wel hoor. Even ontspannen na het harde werken!

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab: lekker ontspannen dit weekend dus! Want idd, je zult wel moe zijn na zo'n week. Het is toch allemaal weer wennen en je hebt nu wel een kind om voor te zorgen zodra je thuis bent!

Lastig zeg, met kolven.. Maar herken het wel wat je zegt met de tweede voeding. gaat hier ook niet van harte. Ach ja, dan komen ze die keer daarop ietsje eerder.
    Heerlijk joh, naar de sauna! Geniet er van.

En die pil, ik heb het weken achtereen gehad. Niet veel bloedverlies, maar wel continu. En dat is echt balen! Maar ik denk dat het vanlieverlee wel over gaat hoor.. Ik hoop het wel voor je!

Ik weet niet hoe het met jullie is maar zodra mijn man en ik het weer eens gezellig gehad hebben in bed :p, heb ik daarna mega pijn aan de onderkant. Alsof ik uitgescheurd ben. Afschuwelijk zeg. Nooit last van gehad, maar na deze bevalling is het echt drama. Daardoor zie ik zo op tegen een volgende keer. Bleh! Zo, dat moest ik even kwijt hoor..

Fijn weekend allemaal!

14. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    @ Bailey, ja Lars heeft korte beentjes en flinke spekbenen, dus het zit vooral in de breedte bij hem, haha

@ Cocko hoelang duurde het bij jouw voordat het over was? Het is inderdaad niet heftig en soms denk ik dat het eindelijk over is, maar begint het toch weer de volgende dag, zucht.
    Constant ongesteld is ook een manier van anticonceptie:(

Wat seks betreft heb ik juist helemaal geen last......maar het gaat juist allemaal veel makkelijker. Dat had ik helemaal niet verwacht. Misschien moet je er toch even naar laten kijken dan.....

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Cocko, heb ik ook. Tijdens doet het niet echt pijn, maar daarna wel. Misschien iets te droog? Had gelezen dat dat kon ivm hormonen na je bevalling.Glijmiddel zou dan kunnen helpen. Wat een onderwerp ook hé hihi.

Lars, lekker he die spekbeentjes! haha zo schattig!

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    ik bedoel natuurlijk Ab, niet lars hihi

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: ja ik dacht ga maar voor wat groter omdat ze soms doorlekt. Maar goed man heeft geen bonnetje dus moet eerst even 3 pakken maatje 3 opmaken. Hanna maakt niet echt geluid bij het poepen, die poept gewoon en begint vervolgens heel hard te lachen... Die droogheid herken ik wel (misschien ook een stukje spanning), maar hier ook wel glijmiddel nodig en wat een troep is dat bah. *misschien vind lars zijn spekbeentjes ook wel lekker;)*

Cocko: Ja maar 4 is dan ook al vanaf 7 kilo he?! Dus dat kan ook heel lang mee. Als het goed is is Hanna 7 kilo dus dan zou het kunnen. Heb je eenleuk feest gehad? Hier afgelopen weekend voor het eerst, ben helemaal trots haha en echt romantisch was het niet maar dat komt wel weer. Maar deed geen pijn na die tijd ook niet, voelde wel anders denk het littekenweefsel. Alleen het zware gevoel was de volgende dag terug (bekkenbodemspieren). Misschien toch even laten checken door de huisarts en als je daar niet naar toe wilt even de vk bellen?

Ab: zoooooooooo Lars doet het goed, wauw! Heerlijk dat'ie zo groeit op je bv he?! Dat kolven herken ik niet, want dat doe ik niet zoveel en ik kolf sowieso niet al te best... Zal wel psychisch zijn want ik vind het werkelijk waar niks aan! Morgen mag ik naar het cb dus dan weet ik hoe zwaar ze is. De vorige keer was ze nog net geen 3 maand, woog ze 6365 gram en 59,5 cm lang, dat was ongeveer 13 weken ofzo..? Oh lekker doen die sauna, als je dat lekker vind. Even helemaal relaxen. Wel handig als je niet meer ongesteld bent. Die productie kan trouwens ook teruglopen als je ongesteld bent he?! hihi die mannen... Hopelijk went het weer snel op je werk. Ik heb hier trouwens meer moeite met de één na laatste voeding en soms ook de laatste.

Zo dit is een lange reactie geworden..

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh Saar, nou ik dacht gisteravond: laat ik m'n man maar eens verrassen :p En zowaar ging het nu veel beter dan de andere keren. Dus misschien is het idd een stuk spanning, en daar had ik gister niet zo'n last van dus... misschien komt het vanzelf nog goed daar van onder haha.

Hoe laat moet je vandaag naar het CB? Ben benieuwd naar de cijfertjes hoor! Hanna ziet er ontzettend goed uit hoor!

We hebben leuk feestje gehad, gelukkig in 2 delen, 's middags en 's avonds. Waren een aantal niet op komen dagen maar goed, geeft natuurlijk niks.

Vanmiddag komt m'n broer de boenmachine brengen, gaan we de hele vloer opnieuw in de olie zetten. Kijken of dat gaat, voorgaande keren deden we alles op de knietjes en met het handje poetsen.. bleh

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Ben je bij je vorige bevallingen geknipt/gescheurd? Want oud littekenweefsel geneest ook weer moeilijker he?! en misschien is het inderdaad gewoon wat vaker doen, zodat alles weer went... Klinkt in iedergeval leuk je feestje. We kunnen nu dus nog komen voor chocobollen haha als er mensen niet zijn geweest;) Beetje ver rijden ervoor denk ik.. Wij poetsen de vloer altijd met een poetsmachine. Gewoon een klein autopoetsding van de karwei ofzo. Gaat prima (ik doe het trouwens nooit, mijn man doet het). Wij hebben geen olie-vloer trouwens maar is afgelakt, misschien is dat ook nog anders?

Nou ben alweer terug, moest om 10 over 9 al.
    6935 gram, 62 cm en hoofd 41,3. Wel net na een voeding dus ik denk dat ze ongeveer 500 gram is aangekomen in een ruime maand. Laatste prikjes gehad. Vanmorgen werd ik om kwart voor 6 wakker gemaakt, gisterenavond om 10 uur laatste voeding. Maar heb nu ook echt het idee dat het op een gegeven moment op is 's avonds dus ze zal het wel bij gaan regelen!

20. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!
    Zo jullie hebben alweer veel gekletst!
    En wat groeien jullie kindjes lekker!
    Saar: jeetje Hanna al naar de 4 luier! Tessa zit nog in 2, gaat nu binnenkort naar 3.. Succes bij het cb!
    Ab: wat fijn dat Lars het zo goed doet en dat de papa dag goed ging! Wel fijn dat de mannen ook snappen hoe zwaar zo'n dag thuis kan zijn!
    Cocko: Fijn dat het feestje leuk was! Zal een hoop boenwerk schelen als het lukt met de machine!
    Bailey: fijn dat Dean het ook goed doet! Handig zo'n gemiddelde baby toch! Tessa is dat ook! Heb je ook geen gezeur dat ze boven of onder het lijntje zitten!
    Hier gaat alles goed. Ik begin een klein beetje aan het werkritme te wennen. Tessa doet het ook super. Al moet ze wel flink bijkomen van een dag dagverblijf.
    Tessa zit midden in een sprongetje. Ze wil veel meer, kan ook veel meer maar is ook erg moe en huilt vrij snel. Ze valt moeilijk in slaap en kan soms flink krijsen! Ook zit ze steeds met haar vingers in haar mondje, kwijlt erg en heft steeds een rode wang. Het lijkt dus of ze ook een tandje door krijgt...
    Verder is ze supervrolijk en begrijpt steeds meer wat erg genieten is! Ze krijgt nu elke dag pap wat ze al goed van de lepel eet. Ook zijn we aan het proberen de hypo allergene voeding af te bouwen en over te gaan naar gewone opvolg melk. Dit gaat tot nu toe goed.
    Hoe gaat het met jullie kindjes met eten/drinken? Herkennen jullie de sprongetjes van oei ik groei ook zo goed?
    Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina