mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Goeie Saar! Hopelijk reageert ze :)

Oow kan dat zweet uitbreken/duizelig worden van je HB zijn? Ik heb dat ook! Ben na het wandelen ook steeds lijkbleek. Dacht dat het misschien van de warmte kon zijn.

Ja als ze last hebben van iets ois zo sneu! Denk dat het bedje misschien ook te warm was. Vanavond even proberen wat minder warm. Doen jullie de beeb nu nog met pyamatje aan in bed of leggen jullie hem/haar met alleen rompertje aan? Ik wil het niet te warm maken, maar ook niet te koud...

2. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ow en Cocko, wow strijken en ramen zemen... das wel zwaar werken in deze plakwarmte! Ik doe het je ni na!

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja hoor, zweten en duizelig enzo kan van je hb komen! Warmte zal nu wel extra invloed hebben..

Nou Bailey, zelfs Charlotte had vannacht een pyjama aan, en dan hadden we haar ook nog ingewikkeld (wilden we proberen, soort inbakeren zeg maar). Ze is nl erg onrustig met haar armpjes. Maar dat kind dreef zowat de wieg uit! :D Dus hebben we die doek weggehaald en het dekentje losjes over gelegd. Ging prima! Alleen een rompertje lijkt mij wel te koud, ze koelen nog best snel af! Wat ik vanavond doe, is een rompertje en een shirtje met korte mouwtjes erover.

Nou ik had ook niet zoveel puf hoor, met deze warmte! Maar het moest gewoon wel allemaal gebeuren.. ben echt elke dag bezig met wassen, vouwen, strijken, stofzuigen, vaat wegwerken, zooi opruimen, bedden doen.. Dat is gewoon superdruk als je 3 kids hebt. Ik wil echt niet klagen ofzo hoor! Zo is dit niet bedoeld maar als ik 1 dag oversla, is het hier echt een puinhoop en raak ik gans over m'n toeren :D Dus vandaar dat ik het echt bijhoud.

4. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Oh man, ik zweet me ook weer rot hier. Ik zit nu toch maar even buiten, in de hoop een beetje af te koelen, maar dat valt tegen.

Lars heeft overal vlekken op z'n lijfje. Volgens de kraamhulp zijn die van de hormonen die ik nog in m'n lijf heb. Of van bepaald eten, maar het bestaat ook nog zoiets als warmte-uitslag. Echt irritant als je niet precies weet wat er met je kind is. Hij heeft er gelukkig geen last van, maar toch. Ik laat hem in z'n rompertje slapen, op advies van de kraam. Hij is keurig op temperatuur.

Vandaag heb ik lekker weinig gedaan, morgen laatste ochtendje hulp.

De vk was hier trouwens van de week en die stond een heel verhaal te houden over rug- en zijligging. Officieel moet Lars vanaf nu op zijn rug slapen, maar daar was zij absoluut geen voorstander van. 1 op de 10 kinderen schijnt tegenwoordig aan een helm te moeten, om weer een rond hoofd te krijgen. Dus adviseert zij om nog even door te gaan met een wisselende zij-ligging. En quote: Als de wijkverpleegster komt, leg hem dan maar op z'n rug, want die is het niet met haar eens.....:)

Grappig hoe die instanties onderling van mening verschillen. Zo zie je maar.

5. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ja zo zie je maar weer iedereen zegt iets anders! Lijkt me idd irritant als je nier weet wat de vlekjes zijn.

Cocko, ja dat is natuurlijk geen doen als je het niet bijhoudt. Je hebt me er wel een werk aan joh!

Nou dan ga ik voor een rompertje met lange mouwtjes. Kijk ik bij de nachtvoeding of het niet te koud is.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab: zijn het rode vlekjes? mijn zoontje had dat ook gigantisch, zie foto! Heeft Lars zoiets of is het heel anders om te zien?

Bailey: ja romper met lange mouwtjes kan ook goed, en idd bij de nachtvoeding heb je gelijk door of t niet te koud is. Wat een gedoe is dat he, als het zo warm is!

Ow en Ab, ja erg handig al die verschillende meningen van verschillende instanties! Ik doe eerlijk gezegd alle 3 de houdingen: rug, linkerzij, rechterzij. Bij de andere twee heb ik fysio gehad aan huis ivm voorkeurshoudingen. Dus wil proberen dat nu te voorkomen en tot op heden gaat het erg goed!

7. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saar en Bailey: Wat naar dat jullie zo'n last van jullie hb hebben.. Hopelijk word dat snel beter! Idd zal het warme weer er ook niet aan mee werken
    Ab: wat vreemd, die vlekjes van Lars.. Idd handig dat instanties het niet met elkaar eens zijn. Ik heb dit ook al vaker ervaren en als onzeker moeder (ben ik dan) is het erg moeilijk welke keuze je dan moet maken!
    Cocko: Jeetje wat ben jij druk zeg! Kan me voorstellen dat je het bij wilt houden, maar dat zal niet mee vallen! Respect!
    Ego: Allemaal bedankt voor jullie begrip rondom mijn stoppen met de bv. Idd is het lastig te stoppen doordat je je een slechte moeder voelt omdat de borstvoedingmensen het zo pushen..
    Ik voel me nu al een stuk beter. Heb nu de nachtvoeding er af.. Heerlijk! Vandaag ons meisje maar weer eens wegen.. Ben benieuwd! Fijne, warme dag allemaal!

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Ja hier ook snel duizelig. Als ik een rondje loop kom ik soms dizzy thuis. Je bent lekker druk! Ik doe 1 huishoudelijk ding per dag en de vaatwasser. Meer red ik nog niet. Ach het komt wel weer.

Bailey: nekje voelen is altijd goed he?! En je eigen gevoel volgen. De ene slaapkamer is de andere niet.

Ab: Ja die rugligging.... Het nare is dat als ik Hanna op haar zij leg ze op haar buik draait. Dat kan dus sowieso 's nachts niet! Maar raar die vlekjes, misschien wel warmte hoor!

Bandietje: Joh niet meer over nadenken die bv en lekker gaan genieten! Dat is het allerbelangrijkste!

Hanna heeft ook wel wat last van de warmte wat zich uit in veel slapen... Nou prima. Vannacht van half 10 tot half 6:D Heerlijk. Hanna zit trouwens sinds 2 weken lekker onder de pukkels en die drogen giga uit nu. Lijkt wel een stoppelbaard als je het voelt. Ach goed teken.

Trouwens las nog over zo'n helmpje want we hadden het er toen over. Je kind krijgt alleen een helmpje als het hoofd echt té veel scheef is. Dat kan ontwikkelingsstoornissen geven las ik. Dus het is niet puur cosmetisch..

9. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, Saar wat slaapt Hanna lekker door!! Tessa heeft idd ook van die pukkels. Baby acne noemde het cb het.
    Genieten deed ik al maar doe ik nu nog meer hoor!! Ik blijf het nog bijna niet geloven dat Tessa echt ons meisje is! Zo'n wonder! Tessa draait zelf al aardig haar hoofdje heen en weer. Eigenlijk let ik niet meer zo op of ze wel genoeg afwisselt. Zal weer eens opletten.
    Vannacht had ik Tessa in een pakje met korte mouwen en korte pijpjes onder een lakentje gelegd, maar ze lag steeds boven het lakentje. Idd haar nekje steeds gevoeld maar ze had het gewoon warm...
    Een helmpje is idd zeker niet alleen cosmetisch. Ze geven die ook niet zomaar. Is laatst nog een hele discussie over geweest op tv.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bandietje: Ja heerlijk zo'n pukkelkop. Als ze begint te poepen noemde ik haar eerst altijd chéry tomaatje nu maar aarbei of framboosje;) Mooi lekker blijven genieten dan he?! Bijzonder dat zo'n klein mensje bij je mag zijn he?! Ik had Hanna gewoon met romper en truitje met lange mouwen onder de dekens. Die wil gewoon warmte. Ze werd niet eens natbezweet wakker;)

11. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    wow Saar ik ben jaloers, wat een heerlijke doorslaper!!

Bandietje, fijn dat je nu nog meer geniet. Hoef je met fles geen nachtvoeding te geven? Dat scheelt ook in je rust zeg! Of wordt je meisje nog vaak van andere dingen wakker?

Dean wordt eigenlijk alleen wakker om te eten namelijk. Al zit zn broek helemaal vol, hij tukt gewoon door.
    Volgens mij is het net als ik een koukleumpje. Vanacht heeft hij onder een laken en dekentje geslapen, met een rompertje met lange mouwen, een broekje en sokjes aan. En zijn nekje voelde prima :|

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: haha bij jou ook al... Moet zeggen dat het bij ons in huis ook best koel is. En 's nachts heerlijk het raam open.

Slapen jullie kids nog bij jullie op de kamer of al op hun eigen kamertje.

13. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    @ Cocko, dat soort vlekken heeft Lars ook, maar nu heeft hij gewoon een hele rode rug en vlekken op z'n armen en benen. Het zal wel een combinatie van warmte en hormonen zijn.

Lars heeft vannacht keurig om de 4 uur gedronken. Helaas voor ons geen 6 uur doorgeslapen, maar hij had 2 poepbroeken. Daardoor is hij ook weer 100 gram afgevallen, maar vanmorgen kwam hij ineens na 2,5 uur alweer. Dus ik voedt nu op verzoek. Ik weet niet wat ik meemaak, want eerst moest ik hem eigenlijk altijd wakker maken. Ik ben benieuwd hoe dat vandaag zal gaan met die hitte.

14. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bailey: Tessa krijgt wel een nachtvoeding hoor. Maar ik bedoelde dat de kolfbeurt 's nachts niet meer hoeft nu. Dat scheelt zoveel tijd..
    Hihi, wat grappig, zulke kou kleumpjes.. Tessa heeft het juist erg snel warm.. Bij ons is het ook warm op de slaapkamer.
    Bailey: Wat een slaapkopje is Dean! Heerlijk toch! Tessa heeft al meestal wel 2 momenten dat ze klaarwakker is en met grote ogen ligt rond te kijken. Ook in de wagen kijkt ze vrolijk rond.
    Tessa slaapt nog bij ons in de kamer. Wel zo makkelijk om de eerste honger signalen op te vangen. Dan zet ik gauw het flesje in de warmer!

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ab nou dat is al keurig inderdaad!

Bandietje, oow ja ik begrijp het. Ja ik ben ook blij als ik van de nachtelijke kolfbeurten af ben, eer je weer kan slapen ben je zo een uur verder.
    Hoe heb jij de bv afgebouwd? Want je kan niet in 1 x stoppen toch?

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
  17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ab: Ik voed ook op verzoek met min. 2 uur er tussen, anders blijf je soms voeden. Werkt super merk ik!

Bandietje: ja dat is handig. soms smakt hanna in haar slaap ook, maar slaapt ze toch door haha dus die pak ik pas als ze huilt hoor. Maar ja een flesje moet ook nog warm natuurlijk.

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: heerlijk zeg, dat hanna zo goed slaapt! Kun je zelf ook goed slapen!

Bailey: haha oei dus Dean is een echte slaper! En zelfs doorslapen als z'n luier vol zit?! :$ Hier begint er eentje direct te krijsen hoor!...

Bandietje: idd scheelt weer een kolfbeurt minder he! Tis toch een heel gedoe vind ik! Drinkt Tessa nu wel goed haar flesjes? Geeft je zeker wel rust nu.

Ab: zijn dan idd hormonen en wrs nu ook de warmte erbij. Gaat weer over hoor! Ja als ze een paar keer ontlasting hebben gehad, gaan er grammetjes af maar och, als hij goed groeit verder, maakt dat echt niet uit. Als het maar niet bij afvallen blijft toch! Komt Lars nu vaker nu het warm is?

Ego: Charlotte is ook een warmbloedig mensje hoor! Had vanmorgen een zomerlegging aan gedaan bij haar, dus ik leg haar net in de wieg (bij ons op de kamer) en had haar legging maar uit gedaan. Gaat m'n man net even kijken zegt ie: moet je nou komen kijken! Ligt ze met d'r benen boven op de dekens, armen wijd, te slapen. Geweldig toch.
    Vanmorgen naar cb geweest: vlekjes kon ze niet verklaren. Na het badje is het wel veel minder, 's avonds is het het ergst. Zal wel weer wegtrekken dacht ze. Misschien toch van de luier. Verder was ze ontzettend goed gegroeid, ze weegt nu 4610 gram en 54 cm.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar; heb je nog geen reactie gehad van Ellaa?

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Haha fantastisch! Die is helemaal tevreden! Nou ja als die plekjes maar wegtrekken is het goed toch? Wauw je hebt een reusje! Je hoeft in ieder geval niet te twijfelen of charlotte te weinig krijgt:D Is wat anders als je andere 2 kids of niet? Heb nog niets van Ellaa gehoord..

Even off topic: ik zit de serie generatie 2010 te kijken ben bij het begin begonnen. Zegt een vrouw tegen haar vriend die op een matras ligt: ik heb veel weeën schat en hij draait zich gewoon om...:$ Dat zou mijn man moeten doen sjongejonge.

Deel Deze Pagina