mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

off-topic: ik heb de eerste kinderbijslag binnen. Een aardig cadeautje van de overheid;)

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bandietje: Maatje 2 dat zou qua kilo's misschien nog net kunnen, maar ik verschoon haar ook maar weinig. En in 3 en 4 past meer plas in;) Ik weet eigenlijk ook helemaal niet wat normaal is per dag, hoeveel gebruiken jullie? Hier 4-5 per dag(hangt van poepluier af).
    Mooi dat je aan het ritme begint te wennen? Wordt het wegbrengen al makkelijker? Ik denk dat het op het kdv ook 10 keer drukker is als thuis, dus wel logisch dan toch dat ze moe is? Heerlijk die sprongen. Ik herken ze op dit moment bij Hanna niet zo in huilen enzo, maar Hanna huilt sowieso eigenlijk niet. Ipv dat ze huilt lacht ze denk ik.. Ik herken wel dat ze meer wil. Ze wil vooruit op haar buik op dit moment en ze maakt zich zo kwaad dat dat niet lukt. Wat voor pap krijgt Tessa dan? Vind ze het lekker?

Hier krijgt Hanna nog steeds alleen maar borstvoeding.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bandietje: fijn dat het goed gaat met jullie! En ja, net was Saar zegt, op kdv zal het veel drukker zijn dan thuis dus moeten ze die prikkels kwijt zodra ze in een rustige omgeving zijn.. en dat kan met huilen gepaard gaan hoor! Komt vanzelf wel goed, maar er komt onwijs veel op zo'n klein meisje af natuurlijk.

En al van een lepel eten, wow! Knap zeg! Hier doet Charlotte dat ook wel maar dan prutst ze het ook wel weer naar buiten als het net wat te veel is op het lepeltje :D Beginnen hier de andere kids weer te gillen dat ze knoeit..

En al een tandje waarschijnlijk, idd als ze kwijlen, rood wangetje hebben en huilerig zijn kan dat heel goed hoor. Heb je de middeltjes al in huis want het kan soms echt heftig zijn voor zo'n kleintje.

Heb je het wel naar je zin weer op je werk?

Saar: ja fijn he, kinderbijslag. :) Zijn wij ook altijd weer blij mee haha.
    Zo zeg, wat groeit Hanna goed! Echt heerlijk hoor. Maar goed, je hoefde niet te twijfelen want ze ziet er supergoed uit. Hoe reageerde ze op de prikjes?

Nou geniet er maar van dat ze zo goed slaapt, ik zat vannacht om half 3 te voeden en tegen 6 uur weer.. Pufpuf.. maar goed, gelukkig slaapt ze gelijk weer door als ze klaar is met drinken. Scheelt wel!

Ego: op t feestje zaterdag heeft Charlotte niets anders gedaan dan gespuugd. Vreselijk, ze zat er telkens weer onder. Nu zijn we er achter gekomen dat als ze ligt, de voeding wel binnen blijft maar zodra ze zit dan komt het er uit. En huilen dat ze dan doet. Maar k was het zaterdagavond wel zat hoor, continu gehuil en gespuug, en dan koffie/gebak, drinken en alles regelen. Was blij dat ik naar bed kon!

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bandietje: dat van dat kwijlen hadik overheen gelezen. Voel je ook al bobbels in haar mondje? Hier namelijk al sinds dat ze 3 maanden is, maar ze komen maar niet door(gelukkig maar lijkt me nog geen pretje met bv hihi). 't Gaat hier af en aan met de rode wangetjes, maar wie weet is'ie van de week wel door je weet het toch niet.

Cocko: Welke middeltjes zijn dat? Ik twijfel inderdaad niet of ze goed groeit enzo hoef nu ook pas eind november weer en ik vind ht prima. Ze huilde even(gingen ook wel heel diep en langzaam) en nu ligt ze nog te slapen. Ja ik geniet wel van mijn nachten hoor, maar was natuurlijk verwend met 9-9. Een tijd geleden (geloof rond de 3 maand) had ze dit ook een paar nachten. Mijnman slaapt overigens wel gewoon door. Bah wat vervelend van dat spugen. Wel handig dat je weet dat het daaraan ligt toch? Maar je bent dan druk aan het zorgen en dan kun je haar steeds verschonen pfff. Hoe voel jij je trouwens, want jij had ook een laag hb. Ik ben nog steeds best wel heel erg moe, terwijl bij de vk mijn hb toch 8.8 was... bv gaat natuurlijk niet in de koude kleren zitten, maar iets beter mag ik me denk ik toch wel gaan voelen...

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: Dentinox (zalfje) of VSM Chamodent (druppeltjes) kun je gebruiken. Die verzachten de pijn. En een bijtring in de koelkast leggen, zodat als ze er last van krijgt, je die kunt geven. Dan kunnen ze daar lekker op bijten en verlicht de pijn ook. Maar o o ik vind het altijd een ramp, rode billetjes, dunne ontlasting, rode wangen, huilen etc. Maar goed, misschien loopt het bij jullie wel anders (hoop ik voor jullie!!)

Trouwens, ben bij de vorige bevalling niet ingeknipt. Wel een klein scheurtje maar dat is niet gehecht ofzo. Ik denk dat het idd daar van komt, deze bevalling ging zo snel en het was een scheurtje maar net niet ver genoeg om te hechten. Komt wel weer goed!!

Nou op zich voel ik me wel goed, maar ben nog snel duizelig en voel al redelijk snel m'n hart in m'n lijf bonzen. Heel irritant. Ik kan bv ook niet de trap 2x achter elkaar oplopen want dan sta ik echt te hijgen.. Dus m'n conditie is echt niet optimaal.
    Heeft echt tijd nodig! Maar ben wel gestopt met de staalpillen want ik kreeg gigantisch last van m'n darmen (ondanks de floradix). Dus neem nu nog alleen floradix.
    En jij, gebruik jij nog iets?

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou misschien idd dat kleine scheurtje. Kun je dus wat dat betreft ook beter helemaal uitgescheurd zijn;) Ik slik wel vitaminepillen voor zwangeren en borstvoeding van weet ik niet. Misschien toch weer aan de floradix. Ik heb het ook als ik bijvoorbeeld in de kerk heb gezeten en dan op moet staan dat ik naar adem moet happen. Kan niet eens meezingen dan. En dat traplopen herken ik ook. Nou ja dan de tijd maar geven inderdaad. Ik vind het vooral mega irritant dat ik heel erg rekening moet houden met wat ik per week doe. Woensdag ga ik winkelen en daar moe tik nu al rekening mee houden en donderdag en vrijdag moet ik dan weer uitrusten. Grrr voel me af en toe een bejaarde.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja dat ken ik wel wat je zegt.. je moet er idd rekening mee houden. Zo ga ik dus die vloer doen, en dat is echt een mega klus want alles haal ik leeg (kasten enzo) dus ga ik gelijk goed schoonmaken, ramen zemen, gordijnen wassen. Nou dan ben ik donderdag echt klaar ermee hoor. het is lastig en het heeft echt z'n tijd nodig! Helaas!!

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik vind het al fijn dat iemand het herkend. En ik heb nog 5 maanden om te ontzwangeren;)

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha ja en die heb je echt nodig hoor!!

Zo zeg, m'n man baalde nog vrijdagavond. We waren bij de Gamma lampjes voor de tuin wezen kopen. Hij helemaal blij want dat wilde hij al heel lang. KOmen we thuis gaat hij het natuurlijk gelijk uit de doos halen. Is het glas van 1 lampje helemaal kapot! Kon hij weer terug.. Zo teleurstellend is dat dan weer.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh dat is altijd zo stom. Daar baal ik ook altijd van denk je wat leuks te hebben en dan kun je het nogniet gebruiken.

11. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saar: ze zeggen dat een luier in principe 4 uur mee moet gaan. Maar ik verschoon inderdaad naar behoefte.. Tel het eigenlijk niet… Het werken is wel weer leuk. Vind het fijn weer contacten met ouders en collega's te hebben en geniet van de kindjes. Ik merk wel dat ik er nu heel anders in sta nu ik zelf moeder ben.
    Idd heft Tessa heel veel prikkels te verwerken na zon dag kinderdagverblijf. Ze slaapt daar ook veel minder.
    Wat fijn dat Hanna weinig huilt! Dat vooruit willen komen herken ik wel. Dat probeert Tessa ook!
    Cocko: een bijtringetje heb ik al in huis en vind ze ook wel erg lekker af en toe. Verder nog niks in huis maar zie ook nog niks doorkomen. Wil niet zomaar met middeltjes gaan beginnen..
    Wat sneu dat Charlotte zo spuugde zeg. Wat vreemd dat ze zittend wel spuugt en liggend minder? Komt dat omdat ze zich te druk maakt als ze zit?
    Tessa krijgt rijstebloem pap. Ik maak van 50 cc van de fles pap en de rest krijgt ze gewoon fles. Ze knoeit ook nog met de lepel hoor! Het slikken heft ze nog niet echt onder controle maar ze doet wel netjes haar mond open en maakt kauw bewegingen. Zo leuk! Ik doe dit echt als voorbereiding op vast voedsel niet als nachtverlenging ofzo. En geen zin is ook prima..
    Wat vervelend dat jullie zo snel nog moe zijn. Ik heb dat ook wel een beetje nog hoor. Ben na een dag werken niet veel meer waard. Zal toch nog nasleep van de bevalling zijn..
    Cocko wat balen van je lamp.. Zo vervelend als je iets nieuws koopt en het werkt niet...

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hmmm 4 uur maar. 's nachts toch zeker 12 uur om, maar dan is'ie ook wel heel zwaar. Ik geef 5 voedingen en dan verschoon ik vaak en 1 keer sla ik meestal over. Op wat voor manier sta je er nu anders in dan? Kan me wel voorstellen dat je het wel hebt gehad na een dag werken. Ik blijf het toch knap vinden van jullie dames!

13. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hey meiden. Ik leef nog hoor! Alleen ontzettend druk. Ik probeer woensdagmiddag alles bij te lezen en een reactie te geven.
    Ik ga zo Hailey uit haar bedje plukken om naar oma te gaan (zo zielig ze ligt altijd zo lekker nog te slapen).
    Tot snel!

14. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    hey Proud, goed om van je te horen! We horen woensdag meer :)

Bandietje, goed idee om haar zo van de lepel te laten eten! Ga ik even jatten dat idee hihi. Dino vindt pap wel heel erg lekker, maar kreeg het uit de fles. Hij maakt zelfs al veel kauwbewegingen zonder iets in zn mond haha dus ik denk dat hij er wel aan toe is.

Cocko, dat van het spugen herken ik, als dean na het eten blijft liggen is er niks aan de hand, maar pak ik m op of gaat hij rechtop dan spuugt hij alles onder. Heel veel de laatste week. Hij kan ook geen fles meer drinken zonder alles bij elkaar te krijsen van de buikkramp. Ben nou maar overgestapt op voeding speciaal voor krampjes en spugen en dat lijkt wel te werken.

Saar, wij verschonen ook 4 a 5 keer, inderdaad bij elke voeding ongeveer. Kan best toch? En ja na een nacht is hier ook een goed gevulde luier haha.

Even klagen hoor. Ik word gek van mn schoonmoeder. Niks anders dan zeuren en klagen van haar kant. Ze past op Dean en ze had zich daar erg op verheugd (zei ze tenminste), maar nu is het elke dag als ik of mn vriend hem ophaaleen gezeur tot en met. "hij sliep niet, hij huilt veel, hij eet niet goed, ik heb geen tijd om steeds met hem op mn arm te zitten, enz enz enz". Ze heeft verder een volwassen zoon en dochter thuis wonen dus geen tijd lijkt me sterk. Daarbij komt dat hij helemaal niet de hele dag op schoot hoeft, maar zij legt hem de hele dag in de wieg. Duh dat hij zich verveelt en gaat huilen! En het eten is ook een probleem, maar dat vind ik zielig voor dean, niet voor haar. Wij doen ook ons best.... En als je met oplossigen komt is het elke keer "die van mij deden dat vroeger nooooit" en verder luistert ze niet. Ze heeft ook constant commentaar op hoe wij het doen, zo moeten we van haar een groter gat in de speen maken zodat het flesje minder lang duurt (hij duurt er ong. 20 min. over, heel normaal dus). Als je hem een grotere speen geeft spuugt hij nog meer! En daar heeft ze ook zo haar mening over: dat spugen is maar irritant. Mijn vriend heeft altijd met zn broer gesport op maandag, woensdag en vrijdag. Ik ging ook altijd op die dagen en op vrijdag is een les die anders niet gegeven wordt. Die dagen heb ik opgegeven om op dean te passen, en mn vriend had gezegd dat hij het prima vond om mij dan de vrijdag te gunnen zodat hij oppast. Nou dat vindt zn broer oneerlijk (die jongen is 36 ern woont nog thuis en heeft geen werk) en mn schoonmoeder kiest gewoon zijn kant! We kunnen dean toch gewoon naar haar brengen?? zegt ze dan... maar ik wil hem daar niet ook nog eens savonds brengen, hij is er al drie dagen per week. En mn vriend wil ook gewoon een avond doorbrengen met dean, die ziet hem al alleen savonds. Pff ik word gek!! Me vriend heeft al wel met haar gepraat en ze zegt dat ze het wel leuk vind om op te passen, maar ik betwijfel het en houd mn hart vast voor wanneer mn schoonzus uit huis gaat. Heb stiekem al prijzen van gastouders opgezocht.
    Zo klaaruurtje is over :)

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: Fijn dat je er ook nog bent. Logisch toch dat je druk bent, ga maar lekker genieten van je meisje in de tijd die je hebt!

Bailey: pffff schoonmoeders... Ik kan me wel voorstellen dat het een hele verandering voor je schoonmoeder is, maar om dan zo te reageren op Dean en op jou dat is natuurlijk niet eerlijk. Blijf vasthouden aan je eigen ideeën en als het er een keer iets anders aan toe gaat misschien maar denken ach ja... Wat die vrijdagavond betreft: als jij en je vriend er samen uit zijn, dan is het toch prima. Gun je zelf ook wat, je bent niet de enige met een kind en daarbij je vriend vind het waarschijnlijk niet erg en hartstikke leuk om op te passen. Hoezo houdt je je hart vast voor als je schoonzus uit huis is? Wel knap van je vriend dat hij er zo mee om gaat, kan me voorstellen dat het voor hem heel moeilijk is er zo tussen in.

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ja vind ook dat mn vriend echt er heel lief over is, hij begrijpt mij volkomen en doet echt zn best om te schipperen. Maar is voor hem natuurlijk ook moeilijk, blijft wel zn moeder. Nou ik houd mn hart vast omdat zij gewoon nuchter is en vaak tegen mn schoonmoeder zegt dat het wel meevalt, en ze neemt ook veel van het oppassen op zich. Als dat weg valt ben ik bang dat mn schoonmoeder het nóg zwaarder valt. Over de vrijdagavond: inderdaad wij zijn eruit, maar nu heeft mn vriend ruzie met zn broer en zn moeder maakt dat alleen maar erger door zn broer gelijk te geven en niet onze kant te bekijken. Pfff lastig he schoonfamile, jij weet er natuurlijk alles van :(

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Dit gaat naar mijn idee echt om een stuk respect voor jullie wensen. Je schoonmoeder deed toch al 'moeilijk' over het oppassen of was jij dat niet? Anders toch een keer met z'n drieen op de tafel gaan om te kijken of je een beetje tot elkaar kunt komen wat wensen betreft...? Ja schoonfamilie het blijft lastig hoor. Je wilt ook niet dat je partner zijn ouders kwijt raakt. Mijn schoonouders hebben Hanna inmiddels al een maand niet gezien, mijn man zegt ze komen hier maar naar toe en als ze hier niet komen dan willen ze ons gewoon niet zien klaar.. Mijn man trekt zich er op dit moment niet zoveel van aan.

18. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Vind ik echt knap van je man! En groot gelijk heeft hij hoor.
    Nee volgens mij was dat proud, bij wie er moeilijk gedaan werd. Maar ik kijk het nog even aan en snders inderdaad toch maar een gesprekje.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Je moet je er wel prettig bij voelen dat is het belangrijkste naast dat ze goed voor Dean moeten zorgen natuurlijk. Ik zag bij de prenatal een rompertje met een dino erop. Moest even aan Dean denken;) Nou ja bij mijn man speelt het al 18 jaar dus dat is misschien ook wel iets anders. Die heeft al veel meegemaakt met deze situatie en is daar nu klaar mee.

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: pff wat een gedoe joh. Ken dat wel, met schoonouders is het blijkbaar altijd gezeur. Hier precies hetzelfde als jij, maar ze hoeven hier niet eens op te passen. maar ik doe het ook zelden goed hoor, t moet altijd anders en vroeger was alles beter. Gezeur allemaal.
    Probeer om de tafel te gaan zitten en dit uit te praten anders worden de ergenissen alleen maar groter. Succes!

Saar: haha leuk zo'n romper met een dino erop. Net wat voor Dino :D dus Bailey, rennen naar de Prenatal haha.

Knap van je man dat hij er zo in staat. Ook al duurt het 18 jaar, t zijn wel z'n ouders he!

Wat ik me nog afvroeg: heb je nog iets gehoord van het cb mbt hoofdomvang van Hanna?

Wij zijn vandaag naar het cb geweest. Alleen de oudste heeft een prik gehad, ze heeft zich super gehouden! Heeft nu alleen wel last van d'r arm en is iets koortsig. Maar viel verder reuze mee. Moeten wel weer naar de oogarts. Met haar linkeroog is toch duidelijk geworden dat ze minder goed kan zien. Jammer!
    Charlotte heeft geen prikjes gehad. Ze had gister verhoging en ze zit continu aan d'r oortjes. Nu zit er in 1 oortje vocht dus het kan zijn dat het oorontsteking wordt. Zo niet, kan ik do.dag terug voor de prikjes.
    Gewicht was 7360 en lengte was 63 cm.

Deel Deze Pagina