mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Wat vervelend voor je oudste met haar oog, maar ja beter een brilletje oid dan niet goed kunnen zien toch? Fijn dat ze zich zo groot heeft gehouden met de prikken. He bah dat is niet leuk voor Charlotte. Hopen dat het meevalt... Als ze aan d'r oortjes zit zou het natuurlijk zo maar kunnen. Maar wauw wat is ze goed gegroeit! Ze gaat hard joh! Je hoeft niet te twijfelen of ze wel genoeg krijgt in ieder geval. Wel heel anders als die andere 2 of niet? Hanna haar hoofd was nu 41.3 cm. Is een halve cm gegroeid, is niets meer over gezegd. Hoe groot zijn de hoofdjes van jullie kindjes dan?

Zou dat met die schoonouders eraan liggen dat we hun dochter niet zijn en dat dat toch anders is dan? Daar lijkt het namelijk op.

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar; ja denk dat het daar door komt hoor, ze kennen hun schoondochter uiteindelijk niet zo goed als een moeder haar eigen dochter.. dus denken ze dat ze het beter weten. Zo ervaar ik het tenminste hoor! Mijn schoonma zegt bv ook als ze hier een dag zijn: oh doe maar makkelijk hoor met eten, doe ik ook. (ze bedoelt: ga maar friet halen...) Nou dat doe ik dus niet (als het doordeweeks is dan) en dan hoor ik ongeveer een uur lang dat ze dat nooit zou doen en dat ik niet zo moet zeuren over groenten en vitamientjes enzo. Pffffff ziek word ik daar van.

Hoofdje van Charlotte was 41,5 cm. Dus weinig verschil met Hanna!
    Ja ze groeit hard maar ja, dat is logisch als ze twee keer in de nacht komt! Zodra dat voorbij is, gaat het minder hard verwacht ik.

3. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Wow Cocko wat een goede eter! Meer dan een kilo zwaarder dan Dino, zo zie je maar hoe goed bv dan is hé?! Flesvoeding vinden ze volgens mij ook gewoon echt ni zo lekker. Maja niks aan te doen :)
    Ja denk ook dat dat het is met schoonmoeders, maar dat merk ik gewoon nu pas echt nu we een kindje hebben. Daarvoor had ik nooit zo veel met haar te maken, gewoon bezoek maar verder niet. Naja, me vriend heeft tegen haar gezegd dat ze niet zo negatief moet doen dus hopelijk helpt het.
    Sneu voor je dochtertje met haar oogje, maar een brilletje kan wel weer heel leuk staan dus wat dat betreft hoeft het voor haar niet vervelend te zijn!
    Hoe is het met Charlotte's oortjes nu?

Saar,de hoofdomvang van Hana lijkt mij normaal hoor. Volgens mij had Dean net zo iets. Stom dat ze je dan eerst zo laten schrikken hé?!

Hoe is het met de rest?

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: hoop dat het helpt idd als je vriend dat heeft gezegd tegen z'n moeder. Het is wat met die (schoon)moeders!

BV is heel goed in de eerste maanden want dan groeien ze super hard. Maar ik heb wel eens gehoord dat als ze paar maandjes zijn, dan juist harder groeien op kv dan op bv. Dus ach voor alles is wat te zeggen toch. Als je kindje maar gezond is toch!

Weet niet of ze een brilletje moet hoor! Maar het was wel duidelijk dat ze met haar linkeroog de kleine plaatjes gewoon niet kon zien. Zegt die arts: goed kijken meisje, heel goed kijken, wat wijs ik aan? Zegt m'n dochtertje: dat heb ik toch al gezegd: ik WEET het niet!!! :D
    18 oktober moeten we naar de kliniek dus ben benieuwd.

Charlotte is nu rustiger, gisteravond heeft ze heel hard gekrijst. Zetpil gegeven en toen is ze weer rustiger geworden en heeft ze gewoon geslapen. Nu is er niks te merken. Denk dat ik morgen gewoon prikjes ga halen als het zo blijft. Ik weet hoe het is, want mn zoontje heeft het een paar keer gehad en dat is echt drama dan.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Nou dan heeft Hanna helemaal niet een enorm hoofd inderdaad. Wat een stress om niks dan he van het cb... Hopen dat Charlotte snel bedenkt dat ze hard genoeg groeit, zodat ze 's nachts de voedingen laat staan! Ik denk inderdaad dat dat het is met schoonmoeders. En misschien missen ze de 'invloed' op hun zoon wel ook al hadden ze die misschien al helemaal niet. Een vrouw bepaalt toch veel in huis merk ik.. Afwachten dus met de oogjes. Ga je vandaag voor de prikjes met Charlotte? Is het gelukt met de vloerpoetsen?

Bailey: Dat van BV vs KV hoor ik ook. BV kindjes gaan na 4 maanden meestal minder hard groeien terwijl KV kindjes doorgroeien en dan trekt het weer gelijk. Ik geloof niet dat KV slecht is, anders zou het niet op de markt zijn..

Ego: ik heb gister gewinkeld met mijn moeder. Helemaal bekaf nu dus heb een lekkere trui en joggingbroek aangetrokken. Even pyjamadag zeg maar. Kreeg zomaar kleren van mijn moeder. Die zat te pushen dat ik een leuke broek met wat erop moest kopen, maar ik had een lijstje gemaakt en daar stond geen broek op. Dus ik steeds nee mam, dat heb ik niet nodig. Zei ze op een gegeven moment, maar lieverd dat krijg je van mij. Papa heeft een nieuwe (2ehands) auto gekocht en ik mocht ook iets kiezen. Nou al mijn kinderen gaan winkelen met mij en mogen een stel uitkiezen en we gaan uit eten. Uit eten is niet gelukt, Hanna was de kinderwagen zat dus ga ik volgende week zonder Hanna. Vet lief. Maar ik was zo geconcentreerd op mijn lijstje, we zijn eerst maa rkoffie gaan drinken. Heb nu wel een leuk setje extra.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: wat gaaf dat je een nieuw stel kleding kreeg van je moeder! Wow, erg lief van haar! Doet je weer goed toch. En nu heerlijk bijkomen want het zal wel veel energie gevraagd hebben van je. Maar goed, ik denk dat het wel waard was toch..?

Ego: Nou gisteravond was Charlotte erg wakker ;) van 19.00 tot 22.30 uur. Toen heeft ze een volle fles (200 cc) melk met rijstebloem op en kwam ze op kwart over 4. En toen pas weer om 8.15 uur. Wist niet wat ik meemaakte! Heerlijk.
    De vloer is idd klaar, keuken heb ik gistermorgen nog een keertje gedaan, de rest is 1x geboend. Het ziet er weer als nieuw uit. Gordijnen gewassen, ramen gezeemd, pff. Nu heb ik weer mega wassen en de keuken moet gedaan worden dus haha ik weet al dat ik niet rustig aan ga doen vandaag...

Wat is het donkertjes buiten he!! En ik moet straks met 3 kids naar het cb lopen, dat wordt wat hoor! Kids houden helemaal niet van regen dus dat zal een gebrul geven haha.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja hoor was hartstikke gezellig. Kijk dat zijn betere tijden voor je. Houden zo. Wel lastig dan 's avonds of niet? Ben zo benieuwd hoe het zondag gaat, want dan gaat Hanna naarmijn ouders en wij naar bijbelstudie. Vind het best wel spannend al. 't Is buiten echt herfst nu. Brrr maar wil mijn winterkleren nog niet aan (ook al zijn ze heel leuk) ik wil nog even zomer:)

Hoe introduceer je trouwens het vaste voedsel naast de bv. Verder als 4 dagen dezelfde groente met een lepeltje kwam de vp van het cb niet. Eerst gewoon de borst doen en dan paar hapjes en evt. dan nog een toetjesborst of hoe werkt dat?

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Uhm moet ik even hard denken hoe ik dat bij ons zoontje heb gedaan hoor!
    Volgens mij als volgt;

- 's ochtends 1e voeding BV.
    - Dan rond half 10, 10 uur probeerde ik fruithapje , zomaar een paar hapjes en als het beter gaat met happen een heel potje. (nu is het veranderd, want ze zeggen dat je nu beter met groente kunt beginnen als met fruit).
    - Op verzoek de rest van de dag weer BV geven.

Zodra ze meer gaan eten, dus met groenten, dan deed ik dat als volgt. 's ochtends BV, fruithapje, BV, rond een uur of 2, half 3 gaf ik groentenhap. En dan verder op verzoek weer BV.

Mijn zoontje (toen rond de 7 maanden) kwam 's ochtends altijd heel vroeg voor z'n eerste voeding dus gaf ik dan BV, en dan rond 8 uur gaf ik een papfles. En daarna fruithapje, BV, groentenhap, BV. Maar goed, je groeit daar in hoor. Je begint natuurlijk langzaam met opbouwen, je probeert eerst eens een paar hapjes fruit of groenten en vanlieverlee worden dat gewone maaltijden voor hen en kun je de tijden van de groenten gaan verzetten zodat ze met de pot mee kunnen eten.

Heeft het cb je daar niet mee geholpen dan? ......

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou zal toch wel goed komen met Hanna bij je ouders (zondag)? Of denk je van niet.. haha moeilijk he, dat loslaten! Snap het wel hoor, had ik in het begin ook zo erg dat ik dacht dat ik allemaal raadgevingen enzo mee moest geven. pff.. Nou, ik moet eerlijk zeggen: als wij ze nu wegbrengen of we hebben oppas thuis, dan denk ik: dit en dit moet gebeuren (zeg ik ook natuurlijk) en verder zoeken jullie het maar uit. Het komt vast goed.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou het CB zei alleen dat ik met groente moest beginnen, 4 dagen achter elkaar hetzelfde en met een lepeltje moest voeren:( Ik vroeg nog hoe moet ik dat dan doen met de bv, ja gewoon geven. Toen heb ik maar niets meer gevraagd. Maar zo wordt het wel wat duidelijker. Ik denk inderdaad dat het ook gewoon beginnen is en kijken hoe Hanna erop reageert. Dat loslaten tsja heel moeilijk... Maar 't wordt onderhand wel eens tijd dat er iemand gaat opassen he?! Ik denk dat het ook een beetje aan onze start ligt. 20 minuten na de bevalling lag ik al in de uitslaapkamer te wachten op het hechten en daarna mocht ik natuurlijk 6 weken niets meer doen.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh je bedoelt hoe je dat moet doen met een lepeltje? Nou ik weet niet of je een wipstoeltje hebt? Vind persoonlijk dat het meest handige. Heb het met Charlotte al geprobeerd nl. Je neemt een klein lepeltje (misschien zat er 1tje in een babypakket ofzo?) en dan een klein hapje en eerst tegen d'r lipjes zodat ze het kan proeven. Vervolgens doe ik het hapje in haar mondje (echt weinig want het is andere dikte dan de melk). Vervolgens gaat ze kokhalzen en vies kijken etc. Maar na 10x vinden ze het lekker en gaat het steeds beter....

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    En idd, 4 dagen achter elkaar hetzelfde kan wel kloppen want ze eten in t begin echt heel weinig. Zijn maar een paar hapjes om te proeven en te leren happen/slikken. Dus je doet lang met 1 potje...

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nee bedoelde wel het 'schema' met bv hoor je had het goed begrepen;) Nou Ben benieuwd heo Hanna dat gaat doen!

14. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Nou ik heb niet alles doorgelezen. Er is geen doorkomen aan;)

Schoonmoeders! haha. Meer zeg ik er niet over.

Saar: Hailey's hoofdje was op 6 september 38,6 cm. Dus dat is al een maand terug. Maar het is niet echt vergelijkbaar denk met Hanna, want Hailey is een stukje kleiner.

Leuk hapjes! Hailey is al vol aan de bak haha. Ze krijgt nu al zo'n 2 weken hapjes. Worteltjes, bloemkool, sperziebonen en broccoli zijn al gepasseerd. De laatste 2 vind ze niet echt heel geweldig maar ze hapt vrolijk door. Vandaag ga ik voor het eerst ook fruit toevoegen.
    Maak bijna alles zelf. Heel de familie is verbaasd haha.

Verder zitten we nu twee weken op babyzwemmen. Heel leuk. Vorige week mocht ze al op de foto. Helaas bij de onderwaterfoto kantelde ze wat. Was aan het eind van de les en ze was doodop, dus huilde ze wat. We moesten met 4 kindjes opnieuw, maar heb bedankt. Ik had niet het idee dat ik Hailey er een plezier mee deed. Ze heeft er al zoveel nieuwe indrukken bij met dat zwemmen vond het wel goed. De overige moeders die ook nog een keer moesten vonden dat maar raar. Maar ik zat niet met een kind wat overstuur was na de tweede keer;)

Morgen mogen we weer.
    De weken vliegen wel voorbij hoor met dat werken erbij haha. Ik moet echt nog een keer rustig gaan zitten lezen wat jullie allemaal beleefd hebben de afgelopen weken.

Maar ik moet zo al weer verder. Heb nog een flinke strijk liggen en hoeft mijn kind geen prik dan zijn mijn honden wel aan de beurt haha.
    Is wel sneu op dierendag mogen ze mee om geent te worden;)

Ik kom nog terug, want heb nog veel te vertellen:D

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Met die hapjes was mij ook al niet duidelijk! Maar je geeft het dus eerst als een soort extratje? En pas later een heel potje ter vervanging van een voeding (bv of kv maakt dan niet uit denk ik?) ?

Proud wat leuk babyzwemmen! Wil iik ook heel graag gaan doen binnenkort! Doe jij dan een zwemluiertje om? Of hoe moet ik dat voor me zien? Ben benieuwd naar je verhalen! Maar herken het heel erg dat de weken voorbij vliegen met werk erbij. Mijn honden vinden dierenarts leuk haha, voelen ze zich speciaal en zo :D Gekke beesten!

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Proud: ben benieuwd wat voor verhalen je allemaal hebt! Vindt Hailey het wel leuk op babyzwemmen?

Bailey: ja idd, het komt er als extraatje bij in het begin en als het wat meer wordt qua hoeveelheid kan het als vervanging gaan dienen.

Haha vinden jouw honden de dierenarts leuk? ;) Aparte beestjes heb je! *grijns*

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Even ego..

Charlotte heeft de hele nacht geslapen. Gisteravond heeft ze ontzettend veel gehuild, ik denk dat ze last had van haar beentjes (prikjes) want het was helemaal rood en dik. Zetpil gegeven om half 7, maar om 9 uur huilde ze weer heel erg. Flesje aangeboden om half 10, dronk ze klein beetje en heb ik haar uiteindelijk op bed gelegd en geslapen tot 6 uur. Toen heeft ze 1 kant gedronken, sliep ze alweer tot kwart voor 9 toe. Ze huilde zo zielig, voel ik aan d'r hoofdje: gloeiend heet. In badje gedaan maar het blijft 39 graden..
    Ben zo bang dat ze toch last van d'r oor nu gaat krijgen :( Want in principe mogen ze wel 24 uur koorts hebben na de prik maar mijn ervaring is dat ze 's avonds (na de prik) koorts hebben en dat het de volgende dag echt over is.. Nu gloeit ze dus echt, ziet spierwit, viel op de commode alweer in slaap en kreunt heel lichtjes. Pffffffffff en dat precies voor het weekend.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: Is het leuk babyzwemmen? Ik ga woensdag beginnen. Ik ben ook nieuwsgierig hoor;) Ook lekker genieten van Hailey, is veel belangrijker als hier verhalen vertellen!

Bailey: Wat een gekke honden inderdaad. Hebben jullie vast een lieve dierenarts! Met zwemmen in cp deden wij gewoon een zwemluier en een zwembroekje aan. Na het zwemmen een gewone luier aan.

Cocko: Oh klinkt niet echt goed voor charlotte. Niet te warm aankleden dan denk ik toch? En even in de gaten houden want je kunt beter vandaag naar je eigen ha gaan dan in het weekend naar de huisartsenpost moeten... Maar ja zul je zelf ook wel hebben bedacht;) Dat zal wel een reden zijn dat ze zo lekker lang heeft geslapen. Heb je zelf wel goed kunnen slapen of werd je wakker op de voed momenten?

19. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Oh Cocko wat vervelend! Lijkt me zo naar om je kindje ziek te zien. Nou ik zou vanmiddag gewoon lekker de HA bellen. want 39 is sowieso wel heel hoog toch? Sterkte!

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: ja werd elke keer weer wakker vannacht, ook omdat ik zoiets had van: slaapt ze nou nog?!
    Koorts is nu ietsje gezakt dus misschien komt het nog goed vandaag! Ik hoop het.

Deel Deze Pagina