mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gaan 3/4 jaar net zo hard? Je dochter wordt 4 toch? Wel leuk als je een stuk plastic voor veel minder kunt kopen! En als het uiteindelijk toch niet wat is dan verkoop je het voor dezelfde prijs weer door toch?

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou ze vindt dit helemaal geweldig dus dat komt helemaal goed! En zoonlief speelt graag mee, dus dit wordt wel een goed kado. Vorig jaar hebben we haar van little people een stad met rotonde gegeven, ook via mp. En ze spelen er zo gaaf mee joh! Gigantisch leuk.
    Ze wordt idd 4 jaar..
    En ja 3 / 4 jaar gaan net zo hard! ALs ik kijk hoe hard het is gegaan met m'n dochter, pffff.. niet bij te houden soms!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou dat zijn dan 2 vliegen in 1 klap. Altijd goed als ze er samen mee kunnen spelen! Kunnen ze lief spelen heb jij tijd om met je jongste te knuffelen;)
    Wij hebben inmiddels een kinderstoel gekocht. Het waren mazzeldagen bij de prenatal en de babydump geeft laagste prijsgarantie en die verzenden gratis dus scheelde me 15 euro. Altijd fijn korting.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Zo dat scheelt toch mooi weer he! Zijn altijd leuke dingen op die manier.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Zucht..hebben jullie kindjes dat ook? Zodra ik Charlotte in de box leg, begint ze te huilen. Als ik wegloop, begint ze te huilen. Als ik haar in bed leg, begint ze te huilen.. als ik haar gewoon in de box laat liggen, wordt ze op een gegeven moment wel stil en gaat ze spelen maar toch elke keer weer even een huiltje ;) wat dat nou weer is?

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zou het kunnen zijn dat ze graag bij jou wil zijn of je wil zien? Hanna volgt mij ook al een tijdje en zet het soms ook op een brullen als ik wegloop ergens. Lijkt soms een beetje op eenkennigheid, maar zolang ik erbij ben wil ze wel bij iedereen op schoot zitten.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    ik weet het niet..soms denk ik van wel, maar ook met fles drinken net begint ze ineens heel hard te huilen. Dikke tranen.. dus dat is dan wel vreemd toch?
    Tanden zijn het niet, hoewel ze rode wangetjes heeft.. Ik vind het maar lastig hoor! Haha en dat bij een 3e! ;)

8. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Cocko, gefeliciteerd met de 4 maanden! hihi gaat snel hé?!!! En leuk zeg, zo'n geslaagd kado voor je grote dochter! Al 4, pfff dat lijkt nu zo ver weg, maar de tijd vliegt.

Saar, vervelend dat de eerste keer wegbrengen niet zo'n succes is, maar hana moet natuurlijk ook wennen. En jij natuurlijk ook! Heel spannend in het begin he?! Hopelijk gaat volgende keer beter.

Ego, met dino toch overgestapt op voeding tegen krampjes en spugen want hij zette het elke keer na 100 ml op een brullen. Ook gaf hij de laatste week ontzettend veel over. Nu drinkt hij ineens veel!!! Ik geloof mn ogen gewoon niet. Al paar dagen 1000 ml op elke keer binnen kwartier de flesleeg, terwijl het eerst met moeite 800 was en hij dan ongeveer drie kwartier over een fles deed (na een tien minuten begon hij te huilen, dan moesten we half uur wachten en de rest geven). Ben zo blij dat het beter gaat! Hij had gewoon al die tijd pijn... maar je merkt dat bijna niet aan hem. Want echt de tekenenen van bruikkrampjes gaf hij (op het huilen na) niet. Dus we dachten eerst dat hij dan gewoon genoeg gehad had. Maar neit dus! Wel een stoer menneke dus, alleen niet zo handig haha

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    ik mis hier de knop RESPECT of LIKE weleens!

ps m'n man is vreselijk irritant bezig en zegt nu: ik mis de knop van: m'n vent uitzetten! :D

10. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    haha ja de "like" mis ik ook wel eens! En de "man uitzetten" nog vaker ;) hahaha

11. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Bailey: ik doe een zwemluier bij Hailey aan. Tipje niet alvast thuis doen,want plas zuigt ie niet op;)
    Mijn honden lopen vrolijk naar binnen bij de DA, maar zodra ze die tafel zien haha in de ankers.
    Ze hadden geluk we werden afgebeld, omdat er een spoedoperatie tussendoor was gekomen. Donderdag hebben ze een herkansing.
    Wat fijn dat Dino het goed doet op de andere voeding.

@Cocko: Hailey vindt het leuk het zwemmen. Het is nog wel vermoeiend voor haar. Normaal slaapt ze 's ochtends nog veel. Maar ze kijkt haar ogen uit.
    Hailey is op het moment ook heel erg van het aandacht vragen als ze in de box ligt.
    Oh en hebben rode wangetjes met tanden te maken?

@Saar: het is heel leuk. Het stelt allemaal niet zoveel voor, beetje liedjes zingen en wat oefeningetjes in het water, maar het is gewoon gezellig samen wat doen.
    Hailey wil hier ook omhoog hoor als ze op schoot zit. Ook als ze zit trouwens trekt ze in een keer naar voren. Of als je de fles wil geven legt ze haar hoofd niet plat maar houdt ze die wat omhoog en maar lachen:D
    Het gaat inderdaad allemaal super snel. In mei had ik een heel klein meisje en nu lijkt ze een reus in vergelijking met toen en wat ze allemaal op zo'n korte termijn leren.
    Oh Saar dat lijkt me zo'n rotgevoel als je dat naderhand hoort dat Hanna zo weinig heeft willen slapen. Had ze je gemist?

@Ab: Fijn dat die kolf het goed doet toch. Dan maar met zo'n oudje als ie het doet, doet ie het:D
    Hailey krijgt al maanden maar 4 flessen op een dag, maar ik heb toen wel de overige vier opgehoogd zodat ze genoeg binnen krijgt op een dag. Maar ik weet niet hoe het verder met bv werkt. Geef je fles en borst nu door elkaar?

Nou hier is het verder gewoon druk. Werken, huishouden en het belangrijkste Hailey:D
    Hailey heeft nu sinds een paar weken ontdekt dat ze kan gillen. De eerste keer voel je je best ongemakkelijk als je door de supermarkt loopt met een gillend kind in de wagen haha.
    Verder gaat ze steeds meer doen en wordt ook steeds nijdiger als iets niet lukt wat ze wil.

Een vriendin is afgelopen vrijdag bevallen van een dochtertje. Dus dat was en is ook leuk nieuws. Maar tegelijkertijd word ik er ook weer aan herinnerd wat ik mis ben gelopen na de bevalling. Het is zo mooi om te zien hoe verliefd ze op haar dochter is en dat ze al redelijk uit de weg kan. Bij mij was alles toch mat door de koorts.
    Zo grappig kreeg vanmiddag een foto van de kleine met een vestje van Hailey aan. Hailey is er net uitgegroeid en haar dochtertje past het al.

Nou ik ga mijn bedje opzoeken anders kan ik er morgenvroeg niet uit. Probeer nu echt eerder weer langs te vliegen.

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Proud: goed je weer te lezen! :) Wat grappig dat het meisje van je vriendin een vestje past waar Hailey net uit is! Kan me wel voorstellen dat je gemengde gevoelens hebt als je je vriendin zo ziet genieten van haar meisje! Maar nu moet jij dat gewoon dubbel doen he! Ik kan er een klein beetje inkomen, bij onze eerste hebben wij geen kraamtijd gehad. Ik moest toen tweede dag na de bevalling naar huis (had een hernia maar daar werd niet naar gevraagd..) en ons meisje moest nog bijna twee weken in het ziekenhuis blijven. Dus elke dag 2x op en neer naar het z'huis. Die tijd heb ik ook erg gemist en het geeft je een beetje een weemoedig gevoel he? Al is het bij jou wel een andere situatie geweest.

Haha leuk he, dat gillen! ;) Hier begint Charlotte te gillen in de box, en in de kinderwagen alleen als ik bij de kassa sta en ik moet wachten.. vreselijk.. nu hebben wij een phil and teds, dus ons zoontje zit boven Charlotte. En dan zie je mensen echt kijken van: huh, dat ventje is stil maar ik hoor een gegil waar je u tegen zegt! :D

Ego: Charlotte wil niet meer drinken. 's nachts gaat het goed, maar overdag trekt ze zich continu los, toeschietreflex duurt daardoor erg lang en wordt ze ongeduldig. Maar vervolgens wil ze gewoon helemaal niet drinken. Wat dat nou weer is. Het is al een paar dagen en dacht: komt van de prikjes maar dat is nou wel een erg late reactie nog.. Ze ligt wel tevreden nu in de box maar als ik haar wil aanleggen, is ze echt ongeduldig en zoekt ze, hapt ze heel gulzig om vervolgens boos te worden en zich los te trekken. :(

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Heel apart, gaat het drinken nu weer beter? Misschien loopt je voeding wat terug waardoor het minder snel toeschiet dat ze gewoon wat ongeduldig is zeg maar? Misschien tijdelijk even iets aankolven zodat de tsr er al is?

Bailey: Wat een goede overstap zeg! Dat is wel een fijn idee dat Dino nu weer meer drinkt of niet? Nu weer helemaal een tevreden mannetje, lekker genieten!

Proud: Ik had Hanna wel gemist, maar goed de volgende keer is het vast weer anders. Gek he dat ze zo hard groeien, nou ja ze zijn nu niet meer zo kwetsbaar dat is ook wel heel fijn. Wat heerlijk dat ze zich zo goed ontwikkelt. Dat gillen herken ik ook wel trouwens, heeeeel erg leuk. Knap hoor hoe je het allemaal combineert. Wat bijzonder dat het kindje van je vriendin het vestje al aan kan, die zal dan wel ietsje zwaarder zijn als Hailey was. Maar ook al is het kindje groter, het is toch meer baby als Hailey. Geniet maar van alles! Ik herken trouwens wat jij na de bevalling ervaren hebt(hoewel jij nog veel heftiger hebt meegemaakt), dat ik dat heb van de tijd dat ik zwanger was. Ik zie anderen dan echt genieten, maar ik kon daar niet echt van genieten door allerlei omstandigheden. Maar nu kan ik gelukkig wel echt genieten. Overdoen kan je niet, maar nu genieten wel!

Ego: Gisteren ben ik naar mijn zus geweest. Lekker vermoeiend. Vanmorgen lekker meegedaan met baby-zwemmen, wel heel leuk hoor! Als mijn zinnen nie thelemaal kloppen komt dat doordat ik een beetje erg moe ben. Vanavond nog uit eten met mijn moeder, dus mijn man gaat o pHanna passen. Hanna wordt nu constant op haar buik wakker, zooooooooo schattig, ze ligt er dan bij alsof ze helemaal uitgeteld is. Heb winterslaapzakken besteld nu, want het wordt toch wel kouder.

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou Saar, jij onderneemt heel wat hoor! Gisteren naar je zus, vanmorgen babyzwemmen. Zul je wel weer moe zijn denk ik zo! Maar goed, als je er van geniet is het dat wel waard toch..?
    Slaapt ze op d'r buik? Haha zal koddig gezicht wezen! Vind je dat niet eng? Ik heb het zelf nooit zo op buikslapertjes hoor. Wel knap dat ze dat zo goed doet!
    Ja Charlotte heeft ook een winterslaapzakje aan, met mouwtjes! Want dat kind is toch koud 's ochtends, bibbers zeg!

Morgenochtend ga ik met haar naar de huisarts. Heb ook een neusspray besteld met een of ander stofje erin zodat de toeschietreflex weer wat sneller is. Kan ik ook morgen ophalen. Dus ben benieuwd! Ze is wel ongeduldig inderdaad, maar als het eenmaal goed loopt dan trekt ze zich nog los en is ze nog steeds driftig..
    Heb gelezen dat het bij 4 maanden (en ook bij 9 maanden) vaak voorkomt dus dat scheelt...

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik herken het wel een beetje van Hanna. Lijkt alsof ze of niets krijgen of te veel zeg maar. Wie weet helpt die spray al wat.. Wat denk je wat er aan de hand is met haar dan? Ja ik heb de slaapzakjes dus nog niet, maar ze heeft zulke koude handjes en armpjes zielig. Ik ben wel moe nu ja, doe vanmiddag ook maar even niks en heb al even in bed gelegen. Tot zaterdag doe ik weinig even bijkomen! Hanna draait zich 's nachts om, maar ja ik sta niet op om steeds te kijken en haa rom te draaien. Ze draait haar hoofd netjes naar de zijkant, ik ga me er maar niet te druk om maken.

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee precies, als ze netjes haar hoofd omdraait is er niets aan de hand! Kheb ooit mijn dochtertje gevonden (toen nog maar paar weekjes oud) en lag ze met d'r hoofd tussen de spijlen van de wieg door. Sinds die tijd vind ik alles eng ;) Slaat nergens op natuurlijk maar ja..

Gewoon lekker niks doen, als dat kan moet je dat zeker doen! Lekker toch! Ik wilde wel dat ik dat kon haha! Vannacht heb ik een uur beneden gezeten met ons meisje, ze was klaarwakker en wilde niet meer slapen. Pff.
    Ik denk dat er nog vocht in d'r oortje zit, en wil weten of dat niet gaat ontsteken ofzo. ANders kunnen ze er misschien iets voor geven. D'r temperatuur schommelt nl ook een beetje, ene keer koud andere keer verhoging.. Nu heeft ze weer een knalrode wang ;) Misschien dat er een tandje komt..

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh bah nog niet over dus. Dan kunnen ze er maar beter nog een keer naar kijken, want als ze zich niet lekker voelt daardoor helpt dat niet met het drinken. Hanna heeft ook af en aan rode wangen en bobbels in haar mondje, maar nog geen tand te zien.. Ik begreep dat het wel een tijdje kan duren...? Nou ik ga nog even relaxen succes morgen bij de huisarts!

18. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar, hoe was het babyzwemmen? Behalve vermoeiend.. haha. Zaterdag gaan wij dus ik ben benieuwd!

Cocko, vervelend dat ze ineens minder drinkt. Maar goed, ze kan het lijen want ze was erg goed gegroeid de laatste keer toch?

Proud, je hebt het er maar druk mee hé?! Begrijpelijk dat je een beetje weemoedig terug kijkt, maar gelukkig kan je nu wel heerlijk van je beebje genieten!

Dean kwam vanacht om half 5 om te drinken! Eerst geprobeerd een speentje te geven maar hij had echt honger en dronk zo 260 ml weg :| ik kan er ni over uit hoeveel hij eet, echt heerlijk! Daar sta ik graag snachts voor op :D Maar nog liever dat hij het overdag doet hihi ;)
    Ik word helemaal gek van mn schoonmoeder. Om eerlijk te zijn zie ik er als een berg tegenop om dino morgen weer te moeten wegbrengen naar haar. Ik kwam hem gisteren ophalen en ze doet zonder me te begroeten de deur open en schreeuwt "hij was STRONTvervelend! Of hij is ziek of jullie hebben hem verwend. Dit is niet normaal" bleek dat hij gehuild had... nou hier is hij echt geen huilbaby, huilt alleen als hij honger heeft of zich verveeld. Sorry maar wat verwacht je van een baby? Dus ik vroeg of dat mogelijk was, probeerde het zo vriendelijk mogelijk te zeggen zonder in te gaan op haar "jullie verwennen hem". Nou nee hoor, hij had geen honger en geen vieze luier en vervelen doen baby's niet. Dat deden haar kinderen namelijk noooooit! En ze bleef maar schreeuwen dat hij zo veel huilde en dat het niet normaal was. Nou hij is die avond heel zoet geweest en vandaag ook niks aan de hand dus of zij maakt van een mug een olifant, of ze laat hem de hele dag links liggen en dat hij daarom daar veel huilt. Ik weet het niet meer, het enige wat ik wel weet is dat ik niet wil dat mijn mannetje in zo'n giftige sfeer zit. Die vrouw is zooo negatief altijd, ik word er helemaal naar van. Mijn vriend vind het ook heel erg, maar ja het is wel zn moeder. Ik wil niet dat hij ruzie met haar krijgt want zijn vader is gestorven toen hij heel jong was en met de rest van zijn familie (op zn zus en broers na) heeft hij ook al geen contact meer. :( Ik kijk nu al op tegen morgen...

Sorry lang verhaal

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: ik denk dat je schoonmoeder gefrustreerd is en dat gedrag slaat over op Dino hoor.. Baby's en kinderen voelen haarfijn de sfeer aan en dat nemen ze wel over.. Sorry ik wil niet lelijk doen ofzo maar als ze de deur open doet en ze schreeuwt komt het op mij over dat ze erg gefrustreerd is..
    Een baby huilt niet zomaar voor de lol. Of hij heeft honger, of hij heeft een vieze luier, of hij wil even lieve aandacht.. Maar hij gaat niet huilen om haar dwars te zitten!!! Prent dat goed in je hoofd en ik zou het gewoon tegen haar zeggen dat ze eens lekker moet gaan wandelen met hem, en even moet spelen met hem. Natuurlijk mag hij even huilen, doet Charlotte ook in de box maar dat is pure aandacht. Als ik dan even bij haar ben, gaat het weer goed. En als ik weg loop begint ze natuurlijk opnieuw maar al snel gaat ze weer spelen. Denk zelf dat het aan je schoonmoeder ligt en niet aan jullie manneke..
    Ik vind het niet normaal dat je schoonmoeder zo de deur opent. Ik zou woest zijn en zeker zeggen dat hij niet meer komt. Dan maar een andere oppas (sorry ik weet dat het makkelijk is om hem bij familie te brengen en het dan dus niets (weinig) kost maar op deze manier zou ik hem absoluut niet met een goed gevoel weg brengen).
    Sorry voor dit lange verhaal...

(ik laat m'n gevoel erg spreken nu, maar als ik jouw verhaal lees, bruist alles bij mij! Als je dichtbij woonde, mocht je hem hier brengen!)

20. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Cocko, dank voor je lieve reactie! Ik ben ook echt boos, maar wil de relatie tussen haar en mn vriend niet verpesten (hij is ook echt boos, daar niet van). Precies wat je zegt, een baby huilt niet om iemand dwars te zitten! En als iemand aanbiedt om op te passen mag ik er toch van uitgaan dat diegene ook wat met de baby wil doen en niet alleen in het wiegje wil leggen de hele dag of ben ik nou gek :S ik ga maar eens goed me verdiepen in gastouders etc want kdv kunnen we nu nog niet veroorloven. Maar als het niet anders kan stop ik nog liever met werken en blijf ik zelf thuis dan dat we hem nog lang daar moeten brengen.

Deel Deze Pagina