Proud wat leuk van je wandelvriendin! Ik word sinds Dean er is echt extra blij van ander zwangerschapsnieuws, jij ook? Hoe is het met werken? En met je haar? Ik ben inmiddels ook erg stevig in de rui... zie al wat licht kale plekjes. Hopelijk zet het niet door. Cocko, wat goed van Charlotte! Dat is toch al wel echt een lange ruk! Dean drinkt zn laatste flesje rond half 11 en komt rond half 6 weer, dus bijna even lang Wel naar dat ze zo'n pijn lijkt te hebben zeg! Wat kun je daar nou aan doen? Met mn schoonmoeder ging het de laatste keer wel stuk beter, ze begon meteen over dat ze het zo gezellig hadden gehad. Ik denk dat ze toc h een beetje geschrokken was van het gesprek hihi. Ego, zaterdag wezen babyzwemmen. Wat ontzettend leuk!!! Dean vond het ge-wel-dig! En hij moest niet eens een beetje huilen toen hij onder water ging, kwam lachend boven. Echt heel schattig! Verder gaat het helaas weer slechter met eten. Krijsen zodra hij ong. een half flesje op heeft. Hij geeft ook een paar uur na het eten nog over, vlak na het eten is het gewoon het eten, maar paar uur later is het doorzichtig en heel zuur. Trekt ie ook een heel vies gezicht bij. Toch maar even de HA bellen denk ik. Hoe is het met de rest?
Bailey: hoe kan het nou dat het weer slechter gaat met drinken?! Wat vervelend zeg! Ik herken wel wat je zegt met dat spugen als het een paar uurtjes na de voeding is. Dan is het echt doorzichtig en stinkt het zuur. Maar dat kan ook z'n maagklepje zijn dat nog niet helemaal goed sluit. En dat krijsen na een halve fles, kan het zijn dat de fles te snel gaat? Ik noem maar iets hoor.. Wel erg vervelend joh! Ik word ook helemaal blij van babynieuws haha. Maar ik denk er wel achteraan: liever jij dan ik... Maar ik gun het iedereen van harte!!! Als het goed is, word ik deze week gebeld door de manueel therapeut hoe het gaat met Charlotte. Als ik denk dat ze dan nog last heeft van d'r nek, ga ik daar gewoon weer naar toe. Ze overstrekt ook heel erg dus tsja...
Het blijft moeilijk he met Charlotte, sneu voor der! En voor jou natuurlijk ook want het is helemaal niet leuk je kindje pijn te zien hebben.Maar goed, als de manueel therapeut er iets aan kan doen zou mooi zijn! haha ja nu nog wel... al zit ik toch stiekem al te dromen over een zusje of broertje voor dino. Terwijl ik eerst zeker wist dat ik minstens drie jaar wilde wachten. hahah stom hoe dat gaat Ja we hebben al vanalles geprobeerd met de speen van de fles zodat het langzamer gaat, of juist sneller, maar dat maakt niet veel uit. Hij laat ook echt heel veel scheetjes en poept wel 3 keer per dag. Ik denk toch iets met zn darmpjes ofzo.
Cocko: Wat balen dat Charlotte weer zo krijst. Lijkt me zo frustrerend als je haar zo graag wil helpen, maar niet weet waar het vandaan komt. Hopelijk weet je het snel en kan idd de therapeut haar snel helpen. Hoe gaat het nu met drinken? Fijn dat ze wel lekker slaapt 's nachts! Proud: leuk dat je wandelvriendin zwanger is! En idd het gaat zo snel dat als je een pasgeboren baby ziet dat je al niet meer kunt voorstellen dat je eigen kleintje zo klein was! Saar: hoe gaat het drinken nu met Hanna? Bailey: Leuk he dat babyzwemmen! Jeetje heb je Dean gelijk ook onder water laten gaan! Wat stoer! Ik durf dat nog niet! Hebben ze foto's gemaakt? Wat balen dat het met drinken slechter gaat. Idd wat Cocko zegt, klinkt het wel bekend. Het zou idd het niet goed sluiten van het maagklepje kunnen zijn Maar als het niet gaat gewoon naar de dokter gaan hoor! Ego: Tessa kreeg gewoon rijstebloem naturel. Ik maakte 1 keer per dag, of soms om de dag 50 cc van de fles dik met pap. Maar volgens cb is dat een echte dikmaker de pap. Dus meteen maar mee gestopt. Tessa zit nu half/half op hypo allergene voeding en standard voeding. Zodra ze helemaal op de standaard zit en dat goed gaat gaan we met bijvoeding beginnen. Verder is Tessa 2 dagen ziek geweest. Koorts, slecht drinken en hangerig en slecht slapen. Gelukkig is ze nu weer de oude en is ze weer super vrolijk en gezellig! Gisteravond had ze om 18.45 gedronken. Daarna naar bed. Om 7 uur vanmorgen heb ik haar maar eens wakker gemaakt voor een fles!! Vond het gewoon eng! Ze sliep nog zo diep! Normaal komt ze nog een keer 's avonds... Haha slaapt zij lekker lig ik zelf steeds wakker van wanneer komt ze nou!
Bailey: waren we tegelijk aan het typen! Hihi nu al een broertje of zusje voor Dino! Grappig dat je daar nu al aan denkt he. Hier ook stiekem al wel hoor. Ik ben al 31 dus er zit toch ook een beetje haast achter voor mijn gevoel Wat voor voeding geef je Dino.. Sorry zal je vast al wel eens verteld hebben. Misschien kun je daar nog iets mee? Of is hij net over op iets anders? Dat kan ook last van de darmen geven.. Sneu he als je kleintje last heeft.
Bandietje: nu je het over leeftijden hebt, hoe oud (of jong natuurlijk) zijn we eigenlijk allemaal? Ik word bijna 30.... pff haha voel me al best een beetje oud eigenlijk.. Oh ik geef ook rijstebloem aan Charlotte. Ach, dat kind groeit hartstikke hard en op het cb hebben ze er niks van gezegd dat ik rijstebloem geef.. En zo zwaar was Tessa toch nog niet?? Of heb ik het mis.. Bailey: had ik ook na de eerste. Gezegd dat ik voorlopig geen tweede wilde, toen de oudste 7 maanden was, was ik al zwanger van de tweede.. Dus, je weet het maar nooit!
Cocko: hihi je bent zo oud als je je voelt toch! Tessa zat iets boven het middellijntje. Prima dus.. Ze weegt nu 6860 gr. bij 4,5 maand oud. Ik geef het ook niet eens voor de honger of als doorslaper, maar gewoon als ervaring voor haar van dikkere voeding en het oefenen van een lepeltje te eten. Ach ja, we wachten nu maar even tot ze aan de bijvoeding gaat. Dat zal wel met 5,5 maand zijn. Alles op zijn tijd. Zo hee, na 7 maanden al zwanger van de 2e.. Wat zal je dan druk zijn met 2 van die kleintjes! (en nu dan 3!) Ik ben al zo druk met 1 vind ik! Het lijkt me zo moeilijk om dan je tijd en aandacht te verdelen. Een wat groter kindje kun je dat uitleggen, maar een baby niet. Hoe heb je dat gedaan? En hoe doe je dat?
Bandietje: oh dat is supernetjes hoor! Tessa doet het goed. Oke, als het idd niet voor doorslapen ofzo was (de pap) dan snap ik wel dat ze zeggen dat je moet stoppen. Ik geef het nl. ook (en flinke scheppen hoor!) en zij zit giga boven de middenlijn.. aandacht verdelen ging en gaat super hoor. Je moet het wel 'plannen' maar ach, zoiets gaat vanzelf. Toen de tweede werd geboren, was m'n oudste 15 maanden. Die ging toen 's middags nog naar bed, dus heb je dan tijd voor je baby. En 's avonds ging ze al op tijd naar bed, dus dan heb je ook tijd voor je baby. Zoiets groeit gewoon en je moet er soms gewoon tijd voor maken. Nu met 3 is het weleens lastig, maar dat is meer door de jaloezie van de oudste. Als ik aan het voeden ben, ga ik boven zitten en spelen de andere twee beneden. Zodra ik klaar ben, gaat Charlotte of naar bed of in de box. En op dat moment ben ik er weer voor de anderen. M'n werk doe ik gewoon op de geplande dagen. Heb ik altijd zo gedaan, en de kids weten dat gewoon. Als er iets is, kunnen ze altijd vragen of ik ze even wil helpen oid. Verder spelen ze gewoon lief (en soms maken ze ruzie ). Je bent wel een soort vliegende kiep maar ja, dat wist ik van te voren! Mijn man is 38, dus we wilden wel graag dat de kids qua leeftijd dicht bij elkaar zaten want anders hebben ze straks een soort opa ipv een papa haha.
Proud: Gek he zo'n kleintje. Wel lekker omvan te genieten weer toch? En ook fijn dat jou kleintje zo goed gegroeit is want anders was er ook iets niet goed. Babyzwemmen was leuk. Niet heel bijzonder, maar wel even iets helemaal voor ons samen! Leuk zeg wandelmaatje zwanger. Gek he iedereen wordt ineens zwanger (tenminste zo denk ik wel eens).. Cocko: Moet je nog naar fysio oid voor haar nekje(en nu lees ik dat je evt. naar de manueel therapeut gaat)? Overstrekken is toch iets van reflux of niet? Wel lekker dat slapen. Maak je zelf ook een lange ruk! Knap hoor hoe je dat doet met 3 kinderen. Want tussen Charlotte en je zoontje zit toch ookniet heel veel qua tijd? Snap wel dat het voor je man wel heel leuk is nu hij nog jong is om kindjes te krijgen! Bailey: Fijn dat het nu wel gezellig was bij je schoonmoeder. Hopen dat het zo blijft! Wat vervelend met Dean met voeden. Zou het bij de 4 maanden horen? Poept'ie wel dan? Hier is het nog steeds best wel dramatisch. Haha zit jij ook al te dromen... ik ook wel, maar goed we gaan eerst maar zorgen dat Hanna 1 wordt zoals bevolen is door de vk. Bandietje: Het is ook nooit goed he, slapen ze zolang en dan is het nog niet goed Ik heb dat ook weleens dan ga ik maar even kijken of alles oke is. Sneu voor Tessa dat ze ziek was, ze kunnen nog zo weinig vertellen he?! Gewicht is niet gek toch voor haar? Lekker je eigen gevoel blijven volgen wat voeding betreft want elk kindje is anders. En jij blijft haar moeder! Ego: Ik heb een pittig weekendje achter de rug, mijn man was op kamp. Valt toch even tegen als je dan hele dagen/nachten alleen de zorg hebt voor de kleine terwijl je haar normaal ook wel eens uit handen kan geven. Daarbij verloopt het voeden heel moeizaam. Is al een week of 3 zo, maar goed het lijkt nog niet opgelost. 's Avonds is het af en toe gewoon echt op en heeft Hanna nog trek echt ik kan dan wel janken. Maar goed ik wil het doorzetten dus dan zeg ik maar tegen mezelf hup niet zeuren even tanden op elkaar en gaan. Maar 't is op dit moment keihard werken voor ons allebei. Ik blijf maar op verzoek bv geven, maar volgens de mensen hier op het forum kan ik het beste weer een nachtvoeding gaan geven voor mijn productie. Alleen ben ik bang dat Hanna helemaal niet gaat drinken en het principe van op verzoek voeden is dan helemaal weg... Nu komt ze vaak om half 12 nog weer en om half 6 dus ze vraagt al echt meer. Lijkt alleen alsof ik het niet produceer zeg maar Ik ga deze week maar eens rustiger aan doen, want ik ben ook wel heel druk geweest. Op de vraag hoe oud we allemaal zijn, ik ben 25 (24 toen Hanna geboren werd). Mijn man is ook nog jong 28(27 toen Hanna geboren werd). We waren ook lekker jong toen we trouwden net 21 en nog net 23... Sorry voor mijn klaagverhaal maar mijn man snapt er niks van
Saar: logisch dat je man er niks van snapt, die geeft geen borstvoeding... Sorry, maar zo redeneer ik hier ook want toen het even niet zo lekker liep met de bv, zei m'n man gelijk: nou dan gaan we over op de fles. Maar als moeder zijnde vindt je het nog super om te geven dus dan wil je er alles aan gedaan hebben toch! Tip: bij de huisarts kun je iets krijgen dat de bv stimuleert. Als je de naam van het medicijn wilt weten, moet je het maar even zeggen, dan zoek ik het op voor je. Ik heb dat geslikt toen ik bevallen was van de eerste en omdat zij zo klein was, was bv het beste voor haar. Alleen hebben de verpleegsters destijds haar direct fles aangeboden waardoor ze bij mij niet meer kon drinken en moest ik dus kolven. Hanna heeft dus 's avonds ook meer trek. Hier hetzelfde. Ik heb 's avonds ook niet zoveel, dus ik laat haar eerst aan de borst drinken, vervolgens geef ik na een half uurtje een fles en dan slaapt ze erg goed. Misschien kun je het op die manier oplossen zodat ze niet meer zo laat komt? Tussen m'n zoontje en charlotte zit 2 jaar en 4 maanden. Dus dat is wel iets meer als bij de andere twee.
Saar vervelend! Hopelijk weerkt die spray van cocko voor jou ook. En tjah... mannen, die snappen dat niet Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat als het té hard werken wordt voor je, je wel op de fles kán overstappen zondre nou je heel schuldig te voelen hoor! Oh jah jij moet wachten ivm ruptuur en je gezondheid toch? Bandietje, herkenbaar! Ligt die kleine lekker te pitten, ga je liggen malen waarom ze niet wakker zijn haha. Stom van ons hé?! We gebruiken nu ong, twee weken voeding voor krampjes en spugen, dat ging eerst super maar helpt nu ook niet meer. Nu proberen we nutrilon tegen koemelk allergie, werkt zo te zien wel tegen krampjes, maar weer niet tegen dat maagzuur. pffff Donderdag afspraak bij HA misschien hebben zij wat. Cocko, lijkt me gezellige drukte daar bij jou! Maar af en toe denk ik wel zwaar. Ik ben 24 en mn vriend 31 dus lekker verschil haha, maar goed wilde altijd al jong moeder worden en hij wilde ook niet te laat kinderen. Eerst wel even opleiding afmaken, maar dan...
Bailey: ja opleiding af en dan...??? Het is gezellig maar ook erg druk en best vermoeiend allemaal. 's avonds ben ik echt afgebrand. En dan wat jullie zeggen: slaapt de kleine eens goed, lig je zelf wakker en lig je je af te vragen of het wel allemaal goed gaat Echt niet wijs hoor! haha! Heb je al eens medicijnen gehad voor Dean? Want het klinkt mij als lichte reflux oid. Daar heb je ook lichte medicijntjes voor. Misschien dat dat werkt voor hem. Wel balen hoor! Die spray werkt goed voor de toeschietreflex. Heerlijk hoor. Anders was ik er ook mee gestopt. Alleen bij de voeding van eind van de middag: dan wil ze op de een of andere manier niet echt. Heb nu een half potje bruine boontjes gegeven, dat gaat er wel in. Dus misschien wil ze al wat meer dan alleen melk. Zijn ook van die vluggertjes hier!
Cocko: Geef je dan een fles bv? Ik heb dan het idee dat mijn voeding alleen maar terug gaat lopen. Moet 's avonds gewoon niet zo hard rennen. Ben al even naar de winkel geweest, maar alles wat er vroeger was om bv te stimuleren is uit de handel. dat middeltje van de ha is zeker dompidom (ofzo iets). Nou ja ik kijk het nog wel even aan! Zit inderdaad wel wat meer tussen hem en Charlotte, maar toch 3 kort op elkaar! Wel erg leuk Lekker bruine bonen, krijg je heerlijke luiers van denk ik haha. Bailey: Ja ik weet het met overstappen, maar ik vind het zo heerlijk de bv. En ik heb niet zoveel beters te doen he dus ik kan mijn energie er wel instoppen. Inderdaad is het de ruptuur+de andere lichamelijke dingen. Ach ja ik zie het nog niet zo zitten ook, maar wil het wel graag snap je hem nog..
Saar, ik snap um! Bovendien is het nu sowieso nog heeeerlijk om even van Hana te genieten! Cocko, bruine bonen? gatsie!! hahah nou Charlotte lust het blijkbaar wel Dean is nu aant leren van de lepel te eten. We proberen het al een week, maar het wil nog niet echt. We proberen met rijstebloempap, gaven we eerst in fles en nu dan los. Maar die lepel lukt hem gewoon niet echt (terwijl hij de vitamientjes ook op een lepel krijgt :S) Nou ja.. elke dag maar proberen. Of heeft iemand er een goeie tip voor? Hapje voor mama was geen success..
Oow en ik weet even niet meer wie het vroeg maar over het poepen: dat gaat hartstikke goed (misschien wel té goed?) Dean poept zo'n 3 keer per dag...
Bailey: Dean de meesterpoeper, 3 keer per dag heerlijk! Is het dan ook echt een luier vol? Hanna poept juist heel weinig en dan soms ineens een paar dagen achter elkaar en dan zit ook alles eronder. Lekkere kliederboel. Tsja met lepeltje eten weet ik niet. Ik geef ook alleen nog maar vitamientjes. Ze pakt wel zelf de lepel vast en stopt hem in haar mond, maar goed hoe dat met vast voedsel is geen idee. Ze hoeven ook nog niet persé he?! Misschien een beetje tegen de bovenlip aan smeren en dan hopen dat'ie het lekker vind
Saar: het heet domperidon. Dat werkt goed hoor. En anders fles geven, je kan idd gekolfde melk geven. Dan stimuleer je het ook nog nl. Bailey: met een lepeltje eten doet charlotte ook. Ik gebruik zo'n babylepeltje (smal lepeltje met een boogje erin om vast te houden, maybe heb je er ook zo eentje..) en dan doe ik alleen een beetje voeding op de voorkant van het lepeltje. Dat doe ik in haar mond, goed tegen d'r tong duwen. En dan wachten totdat de mond een beetje dicht gaat, zodat ze voelt dat ze 'hapt'. Dan lepel eruit halen en dan begint het gekokhals hahaha.. maar goed, het gaat al veel beter hoor! Het is een kliederboel want ze snappen er natuurlijk niks van. Maar na een paar keertje gaat het wel beter. 3x per dag?!!!!! Zo hee, als ik geluk heb, poept charlotte 1x per dag. (of beter gezegd: 's nachts ). De darmen werken in ieder geval goed bij Dean. Haha bruine bonen met appeltjes vinden de baby's allemaal lekker. Hier tenminste wel hoor! Smullen. Moet er zelf ABSOLUUT niet aan denken, ga over m'n nek als ik aan bruine bonen denk maar goed, zij vinden het heerlijk als baby zijnde.. de oudste twee hoeven het hier ook niet meer hoor.
Wow, wat gaan jullie weer hard ineens. Ik kan het niet meer bijhouden zo Saar, de laatste voeding is hier soms ook lastig, dan is het weleens opperdepop, maar bij Lars is het soms ook zuigbehoefte omdat hij dan moe is. En dan laat hij steeds los en hapt weer aan, maar blijft jengelen. Dus als hij echt niet meer drinkt geef ik z'n speen en dan valt hij in slaap......Zal vast niet de beste manier zijn, maar het werkt en hij slaapt netjes tot de volgende ochtend, dus dan zal het wel goed zijn. Ik heb besloten om met vast voedsel te wachten tot 6 maanden, omdat dat het beste schijnt te zijn voor de darmpjes. Mijn man heeft chronische darmontsteking, dus dat houdt me gemotiveerd voor 100% BV. Maar soms erger ik me dood aan de geitenwollensokken opmerkingen op borstvoedingsites. Allemaal goedbedoelde adviezen, maar om je nachtrust op te geven gaat mij net te ver. Je moet overdag toch ook nog functioneren...... Misschien kun je overdag een beetje kolven voor 's avonds, dan voer je je productie op. Lars poept meestal maar 1 keer per dag, of soms een dag niet. Maar als hij het doet, zit het in z'n nek Mijn man heeft deze week herfstvakantie, dus Lars had alle aandacht, zie hier het resultaat. Ik lag helemaal in den deuk op m'n werk....
Cocko: Brrrr bruine boontjes lust ik ook niet of vind ik niet lekker, want lust ik niet bestaat niet meer. Hanna is niet zo'n 'schijterd'... Ab: Hahahaha wat een lachen foto. Nou ze hebben het in ieder geval gezellig samen. En Lars vind het ook niet erg. Wat een stoere vent zeg en vrolijk ook! Ik wacht ook met vast voedsel tot 5,5 6 maanden. Nog een goede maand wachten dus. Gelukkig herkennen jullie het met de bv fieuw. Misschien heeft het ook wel met de 4 maanden dip te maken al duurt die dan wel erg lang. Bij de gezondheidswinkel hebben ze nog nagevraagd of ze iets hadden (vroeger hadden ze iets van VSM) en daar adviseerden ze venkel capsules. Dus dat ga ik ook nog even proberen. Dat kan voor Hanna ook geen kwaad, want dat is ook nog eens goed tegen krampjes.
Ab: haha wat een ontzettend leuke foto! En een vrolijk manneke is Lars hoor! Erg leuk. Saar: venkelthee kan ook werken he! Heb ik gehoord van m'n schoonmoeder Nou, vanochtend hier een feestje: charlotte had sinds zaterdag niet meer gepoept en vanochtend kwam alles los...binnen 10 minuten 3 luiers!