Bailey: oh heb jij ook al heerlijk veel speelgoed? Leuk he! En dat wordt met elk jaar nog veel meer! Oei komt hij ook weer twee keer? Misschien heeft hij een groei spurtje. Als hij het koud zou hebben, hoeft hij niet perse voeding en zou hij evt. met een speentje te sussen zijn toch? Ik merk hier echt wel of ze trek heeft of dat het iets anders is. En net wat Saar zegt, even in z'n nekje voelen. Als het daar koud is, heeft hij idd last van de kou. (Logisch! ) Charlotte kwam vannacht om half twee en om vier uur. En echt drinken alsof ze úren niets gehad had. Maar goed, toen kwam ze om half 9 dus dat vind ik dan wel prima. Saar: hahaha 1 x moet de eerste keer zijn he! Lekker fris weer! Ging het niet direct naar d'r rompertje? Dat had ik pas nl. Plaste charlotte ook de boel onder, maar direct d'r rompertje doorweekt. Kan je ze eerst wassen en andere kleertjes aan gaan doen. Ach, zo houden ze je bezig hoor! Net ging hier weer een beker melk ondersteboven, kun je ook direct weer direct gaan dweilen.. haha zo blijft men bezig he!
Haha ja de romper ook inderdaad woei! Ach was toch al aan het wassen en Hanna maar grinneken echt erg is dat. Ja kinderen houden je lekker bezig en scherp! Hmmm half 2 en 4, ze blijft echt met die nachtvoedingen bezig he?!
Ja het ging een paar nachten echt goed voor haar doen. Dan kreeg ze half 10 fles, en sliep dan tot een uur of 4. Maar vannacht was ze telkens wakker, weet niet wat er was. Ze was erg onrustig. Misschien dat het as nacht weer beter gaat.
Hmm ik weet niet wat ik heb hoor, maar ik word er echt dol van. Heb het sinds een paar weken, en heb net even op google gezocht maar kan niets vinden wat het omschrijft Ik heb pijn, pijn in (vooral) m'n rechterbeen, aan de binnenzijde. Het begint net boven m'n knie, maar wel aan de binnenkant van m'n been. Dat gaat door tot in m'n kuit (ook aan de binnenkant). Als ik zit, voel ik het continu trekken en 'bibberen'. Maar het doet ook echt pijn. Als ik met m'n been omhoog ga zitten, is het weg. Ik moet ze ook niet over elkaar doen want dat doet ook zeer. Dus ik dacht: spataderen. Maar mwah, als ik zo lees op internet heb ik daar geen last van. Nu zit ik hier achter de laptop en voel ook wel iets in m'n rug, onderin, rechts. Beetje bij de knobbel (is je bekken) net boven je billen. Zo irritant! Het gekke is dat het LIJKT alsof m'n gevoel in m'n been weg is, maar als ik er in knijp ofzo, voel ik dat goed. Het lijkt wel soort fantoompijn volgens mij Iemand nog een ideetje waar ik naar kan zoeken? Een paar weten er meer dan eentje he!
Nou laten we hopen dat het wat 'beter' wordt met de nachten... Hmmm dat doortrekken naar je benen en wat voelen in je rug. Je had toch ook al eens een hernia gehad? Kan het wat te maken hebben met zenuwen in de rug?? Ik ga een berg afwas doen, want de vaatwasser deed het gisteren weer, maar nu wil ik de afwasmachine aandoen en doet ie het weer niet Balen... Dat ding gaat het huis uit!
Haha Saar, ben je boos op je afwasmachine? Wij hebben er wel eentje, maar gebruiken hem nooit! Doe altijd de afwas met de hand Gezellig met m'n mannetje 's avonds! succes met je berg afwas!! Arme jij! Hernia is het niet, dat voelt anders. Ik kwam net uit bij ischias, daar lijkt het wel iets op. Nou ja, ik kijk het nog even aan anders ga ik naar een chiropractor. Kan dit niet echt gebruiken eerlijk gezegd. (wil absoluut niet klagend overkomen hoor! Maar als ik dit tegen m'n man zeg, dan zegt ie: gewoon afwachten, gaat wrs vanzelf over ) Af en toe moet je even je ei kwijt he..
Nou niet boos op de afwasmachine. Meer boos(beetje overdreven gezegd) op mijn man. Die is gisteren 1,5 uur bezig geweest terwijl ik al zei doe maar weg dat ding. Maar gisteren deed het voorspoelprogramma het wel, ik wilde hem alleen niet aanzetten als wij boven waren (de vorige keer stond de keuken bijna blank). De afwas is gedaan fieuw. Hmm ja mannen he?! Nou inderdaad anders even naar laten kijken. Ik lees er even over en het zijn wel veel overeenkomsten inderdaad. Staat ook bij dat je een arts moet raadplegen.
haha Saar lekker is dat! Nou heel herkenbaar hoor, je staat dan echt weer alles schoon te poetsen. Hebben jullie ook het idee dat je beeb soms gewoon wacht op een schone luier om dan weer lekker verder te poepen? Hier al 3 x een poepbroek in een uur! Afwasmachine, heerlijk! Wij hebben er nu geen en ook al zijn we maar met zn drietjes en heeft Dean nog geen afwas op zn flesjes na, ik verlang er soms echt naar! Vooral om de vuile vaat weg te bergen. Nu staat het zo op het aanracht op je te wachten. Ik zal eens testen in zn nekje en anders inderdaad snel een winterslaapzakje kopen. Hoef je dan geen extra dekentje meer erover heen te leggen? Cocko, Ischais, heb je ook last van je bil? Want dat had ik vooral. Ik had ook dat doffe gevoel in mn been, alsof hij slaapt maar dan toch niet. Lekker vaag haha. Bij mij zei de chiropractor dat ik een beginnende hernia had, maar later zei een huisarts dat het waarschijnlijk ischias was :S Ik snap er niks meer van. Weet wel dat het kan ontstaan door een hernia, maar ook door stress zwangerschap en een bevalling. Niet gek dus als jij dat hebt! Ischias gaat wel vanzelf over, maar je hebt er ook oefeningen voor. Wel balen joh, behoorlijk pijnlijk!
Sowieso misschien een goed idee om lekker twee paracetamolletjes te nemen, of een ibuprofen als je daar tegen kunt (volgens mij mag je dat gewoon gebruiken tijdens borstvoeding)
Saar: oh zo lang bezig geweest en nog doet ie het niet? Hmm idd, weg met dat ding Dan maar met de handjes poetsen.. Bailey: oh is dean weer lekker bezig haha! Ik vind het altijd prachtig als ze zo heerlijk aan het duwen zijn.. en dan reutel reutel, heel de luier vol. Ik was eigenlijk altijd direct af na het eten, dus de vaat is altijd direct weer weg. Vind een afwasmachine heel irritant! Want dan heb ik een mesje nodig da weer in de machine staat, dan weer de kaasschaaf. Grom gek word ik van dat ding Ja het lijkt wel beetje op ischias en ik weet dat het ook van die hernia kan komen maar goed, het is niet de hele dag. Net heb ik de kids in bad gedaan en dan buk ik, en is het weer even verdwenen. En straks komt het weer terug. Het is dus niet de hele dag, dat vind ik wel apart. Ach, het komt vanzelf wel goed. En anders ga ik naar een arts/therapeut. Het is nl wel erg irritant en erg vermoeiend. Ik ga niet zo snel meer naar een therapeut oid want dan heb je altijd wat zodat ze weer geld verdienen! (dat idee krijg ik tenminste wel...)
Zo, wat kletsen jullie gezellig veel! Saar: Wat balen van je afwas machine! Wij hebben er nog geen, maar zou er graag 1 willen! Kan me voorstellen dat je ervan baalt! Ab: Wat een heerlijke foto! Wat fijn dat Lars zo'n leuke dag heeft met papa! Bailey: heerlijk 3 poepbroeken in een uur! Hihi! Idd het poept toch het lekkerst in een schone luier! Cocko: wat naar van je pijn Ik heb geen ervaring met Ischias, maar het klinkt pijnlijk. Hopelijk is dat het niet en voel je je na wat pijnstillers snel beter. Ego: Vanmorgen hadden we ons mega verslapen!! Tessa ging gister na een badje om 18.45 slapen na een volle fles. Vannacht om 4.15 had ze ineens weer honger. Maar na een fles sliep ze zo weer verder. Om 6.15 zou de wekker gaan. Maar toen ik op de klok keek was het ineens al 7.15!! Ahhh!! Had vriendlief per ongeluk de wekker om 8.15 gezet! Gelukkig was Tessa al in bad geweest. Echt zielig ze sliep nog zo lekker.. Moest ze halsoverkop uit bed, kleren aan en naar oma! Haha.. gelukkig waren wij nog op tijd op het werk. Ontbijt maar een keer overgeslagen! (even een liga onderweg) Vandaag wilde Tessa pas om 10.45 weer een fles. Ze heeft echt nog geen ritme. Soms laat ze er 4 uur tussen, soms 5, soms maar 3,5... Hebben jullie kids dat ook? Zal met bv natuurlijk ook wel anders zijn? Mijn vriend heeft volgende week een etentje met vrienden geregeld. Maar dat word laat. Omdat ik het zielig vind om Tessa dan wakker te maken en thuis weer in bed te leggen laten we haar ws bij mijn moeder slapen Dat word haar eerste logeerpartijtje. Ik zie er nu al tegenop! Een hele nacht zonder mijn meisje! (stom he!) Hebben jullie dit al eens gedaan? Hoe gaat het met jullie relatie? Nogal een intieme vraag, maar mijn vriend heeft soms zo vaak zin om te vrijen terwijl ik dat maar af en toe heb. Dit is wel heel moeilijk want hierdoor twijfelt hij weer aan mijn gevoelens voor hem ook al blijf ik zeggen dat ik super veel van hem houd. Herkennen jullie dit? Hebben jullie nog tips?
Bandietje: oh verslapen! hihi ach ja, moet af en toe kunnen. Alleen balen van je ontbijtje! Gaat Tessa uit logeren? Nou komt helemaal goed hoor! Gewoon overgeven en er op vertrouwen dat je moeder goed voor haar zorgt! Is de eerste keer heel erg moeilijk maar gaandeweg leer je dat vertrouwen wel te krijgen hoor.. als het echt niet gaat, belt ze heus wel! ja je laatste opmerking herken ik, mannen hebben niet gevoeld en meegemaakt qua emoties wat wij hebben meegemaakt door de bevalling etc. Tips heb ik niet, het enige wat ik merk is dat ik me er toe moet zetten omdat ik het zielig vind voor hem.. Dus ga af en toe als verrassinkje in z'n bedje liggen en dan zie ik al een big smile als ie de kamer in komt Hij weet echt wel dat ik van hem houd, daar twijfelt hij niet aan. Maar hij snapt goed dat ik gewoon moe bent, dat m'n emoties anders zijn dan voordat ik zwanger was etc. Je moet gewoon ontzwangeren en is die periode eenmaal voorbij dan gaat het stukken beter (mijn ervaring hoor).
Ooh overslapen, wat heb ik daar een hekel aan! Dan begint je dag meteen zo gestressed. Gelukkig was je wel nog op tijd Je laatste opmerking herken ik niet echt, maar wat Cocko zei wel. Ik neem ook wat vaker initiatief, dat vindt me vriend prachtig en dan voelt hij zich ook niet afgewezen als ik een keer moe ben. Misschien helpt dat bij jouw vriend ook?
Bailey: Die schone luier is heeeeel herkenbaar. Ze poept alleen maar in een schone luier, kun je na 10 minuten weer aan de gang! 't Is net wat cocko zegt als je het een beetje bijhoud komt het wel goed. Bandietje: Oeh verslapen dat is altijd balen. Knap dat je toch nog op tijd was! Hanna heeft totaal geen ritme op het moment. Tussen de 3 en 4 maanden dacht ik ja dit is het, maar rond de 4 maanden is het gaan rommelen. Gelukkig ga k er niet mee zitten en geef ik gewoon op haar verzoek (goed voor de productie). Hanna is pas voor de eerste keer 's avonds 3 uurtjes bij mijn ouders geweest. Logeren zit er nog niet in aangezien ze niet uit de fles wil drinken en het niet nodig is. Hopelijk duurt het nog heel lang, want ik vind een avondje al lang (hoewel ik het ook heerlijk vind om even weg te zijn). Het intiem zijn staat hier nog niet echt bovenaan de agenda. Ik heb er zelf echt nog niet zo heel veel behoefte aan heb echt geen libido meer Misschien komt het doordat ik nog vreselijk moe ben s avonds.. We praten er wel veel over ook hoe ik me erover voel en dat begrijpt mijn man heel goed. Maar ik moet zeggen dat we allebei ook nog wel zoekende zijn in de balans man/vrouw/vader/moeder hebben jullie dat niet? En de stress omtrent familie helpt ook niet mee. Cocko: hoe lang duurt dat ontzwangeren Hier was Hanna er vanmorgen pas om 7 uur. Mijn man heeft haar gezellig aangekleed vond ze helemaal fantastisch. Ik was alleen om 3 en 5 uur wakker. Nou ja ik zal toch ook wel weer leren doorslapen toch
Nou Saar, je bent niet de enige met een weinig libido.. Pff ik moet dan echt wel even zin maken maar dan moet ik het initiatief nemen anders lukt het al niet haha o wat erg toch. Ontzwangeren duurt 9 maanden in principe maar bij m'n tweede duurde dat wel iets langer hoor..bijna een jaar. Heb t idee dat het nu ook langer gaat duren. Ach, we zien wel. Oh ben jij telkens wakker 's nachts? Hoe komt dat dan? Want Hanna sliep toch al een poos supernetjes door? Gezellig dat je man haar aankleedt! Zo gaaf om aan te horen he! Ik ga straks met de oudste naar de optometrist. M'n zoontje begon al te roepen dat ie mee wilde maar dat gaat niet. Dan kan de oudste zich niet concentreren. Ben benieuwd wat ze arts ervan gaat zeggen! Straks moet ze zo'n pleister op d'r oog ofzo! Nou ja, wat moet dat moet he! En dan moeten we ook nog op laarsjes uit, want ze heeft blaren op de achterkant van de voet Slechte mama, had niks in de gaten dat ze te klein waren..
Ik zeg tegen hem dat hij maar zijn best moet doen voor me haha. Maar ben al heel blij dat het allemaal nog weer gaat. Ik denk dat het voor mij ook niet heel handig is geweest dat ik heb gezien hoe het eruit zag voor het hechten Ik heb geen flauw idee waarom ik niet slaap, maar irritant is het wel. Hanna slaapt inderdaad door haha. Ik ben denk ik een beetje onrustig omdat zij rommelt met de tijden. Ik vind het altijd super om mijn man bezig te zien met Hanna heerlijk! Oh spannend wat het wordt met haar oogje. Een afleider kun je inderdaad niet gebruiken. Oh wat zielig voor d'r maar ja die voeten kunnen toch ineens groeien dus dan kun je er toch niets aan doen. Of moet ik zeggen ooooooh wat een ontaarde moeder ben je toch
Nou ik kan me voorstellen dat je als man zijnde even moet slikken als ze je vrouw zien hechten... Ik moet er niet aan denken om daar naar te kijken! En nou ben ik boos hoor Saar Nee hoor, ik heb er gewoon niet goed naar gekeken want ik haalde ze van zolder, gepast en ze zei: zitten goed hoor mama! maar van de week zag ik ineens blaren en ze riep alsmaar: m'n voet doet zeer.. Dus nog eens gekeken en mwah, echt goed passen doen ze niet meer. Dus beetje ontaard ben ik wel haha!
Kan gebeuren toch! Mijn man heeft geloof ik niks gezien van het gapende gat. Alleen gekeken hoe het hoofdje stond, vond hij wel heel bijzonder. Verder is'ie niet van mijn zijde geweken. Ik kon het zien in de lampen van de OK daar zit namelijk een spiegeleffect in, waarom ze dat hebben is mijn een raadsel. Zo knap was de anesthesist niet dus Tsja ik zeg: kan gebeuren. Nog maar even de zomerschoentjes aan dan maar. Blaartjes trekken wel weer weg!
Wat de seks betreft, lastig hoor. Wij zitten gelukkig wel meestal op dezelfde golflengte, dus mijn man is ook moe en zijn libido is ook weleens beter geweest. Hoe is het afgelopen bij de oogarts? Ik vind het altijd wel zielig zo'n pleister. Ach blaren, die heb ik zelf altijd, Lars heeft net zulke zweetvoetjes als ik, dus daar zal ik ook wel voor op moeten passen vanaf volgend jaar. Je kunt helaas niet alles voor zijn. Even ego, want ik ben kapot. Voor m'n gevoel heel de nacht in de weer geweest. Waarschijnlijk weer een lege brandmelder die piepte, want Lars was ieder uur wakker vanaf half 3. Om half 5 toch maar gevoed. Maar nadat hij vanmorgen om 9 uur wakker was heeft hij nog maar 1 uurtje geslapen. Gelukkig ben ik vrij, maar mijn eigen slaaptekort inhalen zit er helaas niet in. Ik weet dat ik niks te klagen heb vergeleken bij jullie, maar ik ben echt niks gewend..... Lars draait trouwens sinds gisteren op z'n buik. Dat zat er al een poosje aan te komen, want hij lag meestal op z'n zij in de box. Echt leuk om te zien dat geworstel